Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:05

Wat een verschil in prijzen zeg :=

Merk wel dat we hier in het noorden goed zitten.... Mijn max ligt op €500, liefst iets minder.
Maar de meeste huisjes waar ik op reageer ligt rond € 450,- ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:35

Ik heb met drie weekjes mijn eigen appartement, met tuin en alles voor mezelf! Ik betaal dan 403 euro per maand.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:30

Zo weer even bijgelezen :D wij hebben maandag de sleutel gekregen en zijn al druk bezig geweest in het huis. Het idee was dat we alleen wat moesten sauzen en erin zouden kunnen, maar de verkoper heeft een vochtprobleem verzwegen dus het is nu een hoop juridisch gedoe met verkoper, makelaar en verzekering. Vanavond komt er een aannemer kijken wat er moet gebeuren om het probleem te verhelpen dus dan weten we pas meer hoelang alles nog gaat duren en wanneer we er waarschijnlijk in kunnen. Even flink balen maar voor de rest hebben we alles eigenlijk wel af. De verkopers hebben het huis echt ontzettend versmeerd achtergelaten dus ik ben vooral aan het schrobben en poetsen geweest, maar het begint ergens op te lijken. Gister de keukenkastjes al ingepakt en alle verhuisdozen op de bovenverdieping, die nu al wel af is, geparkeerd.

Er komt bij zo'n heel huis toch wel heel wat meer kijken dan bij een studentenkamertje of studiootje zoals ik hiervoor heb gehad hoor! Vooral al de dingen die ik nog over het hoofd heb gezien, elke keer schieten me weer nieuwe dingen binnen die ik nog moet kopen. :')

Wij betalen voor ons koophuis nu trouwens ong 650 hypotheek, gelukkig tegen super gunstige rente en gelijk maar vastgezet voor 20 jaar. Voor de rest kan ik er weinig over vertellen want mijn vriend regelt de financiële poespas, zeker zolang ik nog studeer.

De kittens regel ik dan weer! 16 oktober komen ze, dus ik hoop echt dat alles dan helemaal af is. Ik heb al het spul al in huis en er 1 kamertje boven nog even speciaal voor ingericht, voor als ik ze in het begin nog niet zelfstandig vertrouw bij het nieuwe meubilair :Y) zal even foto's plaatsen:
Terra:
Afbeelding

en Nova:
Afbeelding

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:37

Die zijn leuk zeg! Balen van het vocht trouwens.. :(

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:53

Ja echt schandalig, hij had precies de bank ervoor staan en een gordijn ervoor hangen, en bij de overdracht had hij 3 keer een ander verhaal over het vocht. Vervolgens hoorden wij toen de aannemer belde dat hij tegen de aannemer had gezegd dat hij 'het maar zo goedkoop mogelijk moest maken'. Toch fijn dat die aannemer hem er weer even bij lapt :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:54

Tgggg.. Dat snap je toch niet :n
Wat voor ras zijn de katjes? :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:26

Aso toch! Zo van: zo nu is het mijn probleem niet meer.

Het zijn allebei Bengalen :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:38

Jeetje vervelend van dat vocht. Brengt vask een hoop ellende met zich mee. Succes ermee!

Mooie katjes en geweldige namen!

Ik heb volgende week een intakegesprek bij de woningstichting. Appartement is eigenlijk aan de dure kant, maar we zien wel.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:35

Dat is naar van het vocht! :\
Wel super leuke kittens!
Ik vertrouw die van mij ook nog niet in de huiskamer, heb ze in de slaapkamer. Kan minder kwaad.

Intakegesprek? Wanneer doen ze dat? Nooit van gehoord.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:42

Balen van dat vocht.
Ik heb geen ervaring met katten hoor, maar het lijkt mij wel leuk om een kat (of twee) te hebben. Maar ik ben echt bang dat ze m'n meubels slopen.
En is het reëel om een kat als binnen kat te houden? (In ieder geval op eigen terrein?)
Ik zou niet willen dat mijn kat z'n behoeftes in andermans tuin doet. :o

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:50

Ik heb die van mij binnen. :) geen mogelijkheid ze naar buiten te doen. Misschien in de zomer op het balkon, maar dat moet ik nog even bekijken.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:13

Haha hoe oud zijn die van jou dat je ze nog niet vertrouwd Mandyy? :') Ik wil de mijne ook sowieso binnen houden tot ze een jaar/1,5 zijn. Wil bij allebei eigenlijk een nestje fokken en ze daarna laten helpen, en zolang ze nog niet geholpen zijn gaan ze absoluut niet naar buiten. Zou het echt erg vinden als er een of andere buurtkat op m'n dure Bengalen gaat zitten haha. := Maar daarna wil ik ze ook alleen in eigen tuin naar buiten. Weet nog niet hoe ik dat precies ga aanpakken, of de tuin afzetten (maar dat vind ik eigenlijk erg lelijk), of iets met een stroomdraad/petsafe of anders alleen aan een tuigje en als we erbij zijn. Ik vind de risico's van katten naar buiten veel te groot, en daarnaast heb ik een hekel aan overlast van katten in eigen tuin, en vind ik dat ik daarom ook mijn katten in eigen tuin moet houden.

Huh een intake? Heb ik ook nog nooit van gehoord! Wat houdt dat in dan bij jou Rena100?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:15

Wij gaan onze toekomstige kat ook binnen houden. Wordt een raskat en die worden nogal eens meegenomen, bovendien wordt het ook niet aangeraden bij dat ras gezien ze gewoon midden op de weg blijven zitten :P

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:17

En hoe houden jullie je katten binnen dan? Hebben jullie nooit de buitendeur open bijvoorbeeld? :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:18

Haha dat wordt voor ons wel een puntje: lekkere schuifpui in de woonkamer die in de zomer natuurlijk open gaat.
Proberen de tuin kat proof te maken.. :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:20

Ik heb ze net een week! ;)
Noa is 5 maanden en Mel 5 jaar.

Mijn buitendeur is m'n balkondeur. Die heb ik nu niet meer open. Ga er een haakje op maken dat ie op een bepaalde stand open kan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:22

Ik heb geen balkon, wel een nooduitgang en wil daar met magneetjes oid een hor met frame tegen de omlijsting plaatsen zodat de nooduitgang open kan maar de katten niet naar buiten kunnen. :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:36

Zouden ze daar niet doorheen gaan? Ik heb ook een hor met magneetjes voor mn buitendeur. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:38

Ligt er denk ik aan wat je gebruikt. :)
Ik wilde dat ijzeren horrengaas gebruiken, dat plastic spul hebben ze zo kapot idd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:49

Als je kittens neemt, weet je natuurlijk nooit of ze wel binnen te houden zijn... Sommige vliegen dan echt tegen de muren op en dan vind ik het echt zielig om ze binnen te houden. Als het karakter van de kat al bekend is dan is dat natuurlijk nog een ander verhaal, onze kat was 2 toen we haar kregen en die vindt het wel leuk om af en toe naar buiten te gaan, maar gaat onze tuin eigenlijk niet uit (en dat terwijl het makkelijk zou kunnen) :+ Meestal is ze na 20 minute weer binnen. Zo'n kat zou je dus best binnen kunnen houden maar de katten van mijn ouders bijvoorbeeld zijn eigenlijk de hele dag buiten en die hou je ook echt niet binnen als dat soms moet :P

Sorry dat ik even binnen val, ik zal nu weer onder mijn meeleessteen kruipen :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-09-15 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:51

Eulogy schreef:
Als je kittens neemt, weet je natuurlijk nooit of ze wel binnen te houden zijn... Sommige vliegen dan echt tegen de muren op en dan vind ik het echt zielig om ze binnen te houden. Als het karakter van de kat al bekend is dan is dat natuurlijk nog een ander verhaal, onze kat was 2 toen we haar kregen en die vindt het wel leuk om af en toe naar buiten te gaan, maar gaat onze tuin eigenlijk niet (en dat terwijl het makkelijk zou kunnen) :+ Meestal is ze na 20 minute weer binnen. Zo'n kat zou je dus best binnen kunnen houden maar de katten van mijn ouders bijvoorbeeld zijn eigenlijk de hele dag buiten en die hou je ook echt niet binnen als dat soms moet :P

Sorry dat ik even binnen val, ik zal nu weer onder mijn meeleessteen kruipen :D

Hihi, dankjewel voor je nuttige informatie! :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:03

Klopt, ik heb begin dit jaar een jonge kat herplaatst om die reden.
Had alles geprobeerd maar het was gewoon geen doen.
Nu woont ze tegen het bos aan (ong 10-15m lopen vanaf de voordeur) en is ze helemaal in haar element. :)
Deze 2 (1 ervan had ik al ten tijde van de jonge kat, de ander is er vd zomer bij gekomen) zijn binnenkatten, Porthos is wel nieuwsgierig maar zal niet moeilijk doen als hij niet naar buiten kan.
Mowgli gaat als de deur dagelijks open zou staan af en toe even 10 minuutjes naar buiten maar vind binnen veel fijner.
Balkon aan een flat oid is ze ineens wel bijna altijd buiten, meer nog dan Porthos :+, maar dat is meer besloten en lijkt meer een extra kamer natuurlijk. :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:30

Mijn kittens zijn nu 4 maanden, die leven lekker binnen. Gaat prima. Ze zitten graag op het balkon, maar verder redden ze zich wel.

Ik ben boos, het is payday vandaag en ik heb nog steeds geen salaris binnen -O-

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:30

Mijn kat is ook een binnenkat, ze is doof dus om veiligheidsredenen kan ze eigenlijk niet naar buiten. Ze komt wel op ons dakterras aan het tuigje, dat vindt ze helemaal prima.

Wij hebben in almelo een woonburo (www.woonburoalmelo.nl) daar kan je reageren op woningen die je aanstaan. Ik had dus gereageerd en nu wordt ik uitgenodigd voor een gesprek om te bepalen of deze woning in mijn 'straatje' past. Dus ik ben zelf ook wel benieuwd waar ze mee aankomen. Mijn IB60 formulier gaat over 2014 en daar gaan ze dus op beoordelen. Echter studeerde ik nog vorig jaar, dus verdiende eigenlijk 'niets'. Volgende week donderdag heb ik het gesprek, ik houd jullie op de hoogte.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:50

Almelo heeft gelukkig geen hele lange wachttijden zolang je geen absurde eisen stelt. :)
Ik huur zelf via de woonvorm en zit te twijfelen of ik me nog inschrijf bij het woonbureau, eerst maar kijken of het ooit haalbaar gaat zijn om minder begeleiding/ondersteuning te hebben.