ik ben er vlakbij op kamp geweest deze week. Zal even een kleine samenvatting maken van wat is weet.
Zondag avond 4 duinbranden en 1 in de berenkuil wat dus vlak bij poelenburgh was. Wat ik daar van weet is dat het de grootste duinbrand van tot toen was en ze het lieten uitbranden omdat het niet goed te blussen was. 's maandags konden wij sochtends nog het bos in, wel overal brandweerslangen maar geen politie/leger/brandweer tegengekomen. De groep die na ons ging is wel aangehouden. Vanaf toen mochten we het bos niet meer in maar op woensdag avond was er een stukje vrijgegeven bij duinvermaak (il primo heette het geloof ik) maar toen we daar donderdag aankwamen was dat weer niet zo, omdat het snachts weer was opgelaaid (daar waren we niet van op de hoogte) donderdag avond was het hele bos weer vrijgegeven. Vrijdags een met een groep naar het strand geweest, we zijn toen 2 agenten tegengekomen.
rocymax
Geplaatst: 07-05-11 14:45
Hoop dat je evengoed nog hebt kunnen genieten van het kamp??
Ja tuurlijk! Het was natuurlijk wel even spannend als je opeens zo'n brote rookwolk boven het dak van de manege ziet uitkomen! Bij dijnvermaak hebben we een kwartier met 15 paarden staan wachten. i.p.v. dat ie nou meteen zegt dat we niet mochten moesten we eerst een kaart hebben beetje jammer weer
Gelukkig dat je toch nog een beetje hebt kunnen buitenrijden! En de strandrit hebt kunnen maken, dat vond ik toen wel echt hoogtepunt van het kamp!
Ik ben vandaag ook naar het bos geweest, bij het grootste verbrande stuk ben ik niet geweest omdat het meisje waarmee ik reed daar gister ook al hopeloos is verdwaald (je herkent natuurlijk niets meer dus dat gebeurt nogal snel). Maar bij het laatste stuk van de trambaan (achter eeuwigelaan/zeeweg) was ook al heel wat verbrand! Je reed er gewoon tussendoor, heel raar. Ik schrok er vooral van hoe dichtbij er huizen staan! Echt 500 meter er vanaf! Die mensen zullen daar nu ook niet echt meer rustig wonen..
Ik had het er gisteren met mn vriend over. Waneer zou hij/zij het weer gaan doen? Ik zei al, morgen misscien wel. En ja hoor....... Word er zo moe van. Ik zit er bijna op te wachten tot het bij ons gebeurd. Was vanmiddag in het bos met knollie en je ruikt de droogte gewoon, werd ook constant ingehaald door stofwolken van mn eigen knollie.
Het is na de eerste hoos brandweerwagens die ik hier in Alkmaar voorbij hoorde gaan, rustig. Dus hopelijk valt het inderdaad erg mee. Ook zag ik dat er melding was in Schoorl, maar dan staat er al bij "brandgerucht". Dus hopelijk is dat ook niets.