Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:01

Stond al een auto net vast voor de flat die niet voor of achteruit ging.

Ik heb voedselbank afgebeld en ze wisten eigenlijk nog niet of er uitgifte ging zijn vandaag. Ze moeten nog naar Rotterdam spullen ophalen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:07

Hier bij Utrecht sneeuwt het al de hele ochtend!
Als ik de auto’s zie ligt er een aardig pak sneeuw op maar gelukkig hoeven we niet weg vandaag :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:09

Ik moest net even te voet op pad een ministukje. Net 100 meter enkele wandeling. Ik vertrok met 2 vlokken en kwam terug in een sneeuwstorm en waren mijn sporen in de sneeuw van de heenweg al niet meer te zien. In 10 minuten tijd. Mijn ergernis ik ben best wat mensen tegengekomen inclusief iemand die de hond "uitliet" nou ja beestje probeerde te genieten van de sneeuw maar werd voortgesleurd door een chagerijnige baas. :(:)

En op 1 na alleen maar oh je moet niet buiten zijn dat is te gevaarlijk. En wat een zootje, afschuwelijk, niet lopen buiten dadelijk breek je wat _-:( ja ik loop met krukken. Met antislip onderkant, moonboots met stevig profiel, voorzichtig op de niet geveegde sneeuw in een kalm tempo te genieten van de sneeuw. :+ Eindelijk weer eens winter. Onhandig ja dat wel omdat te voet niet mijn beste kant is en de scootmobiel hier helaas ook niet lekker doorheen komt. Maar geen reden tot mopper de mopper in mijn ogen. En laat me rustig een stukje bewegen graag

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 10:16

Ik heb mijn allereerste sneeuwergernis: mijn LEGO wordt vandaag niet bezorgd en ik heb vrij. -O-

Totaal begrijpelijk uiteraard, maar had wel willen LEGO'en. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:17

Ik heb op voorraad liggen :P

Froukje_J

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:19

Mijn handrem gaat automatisch zodra de auto uit gaat..
Het sneeuwt hier al sinds 8 uur keihard en nog niet weer gestopt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:32

Froukje_J schreef:
Mijn handrem gaat automatisch zodra de auto uit gaat..

Elektronisch zeker? Doet de mijne ook, maar die elektronische bevriezen praktisch nooit. Alleen die je met de hand moet aantrekken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:36

Als ik mijn handrem aantrek onder normale omstandigheden krijg ik hem niet meer los. Mis de kracht ervoor.

Dus parkeer altijd in zijn 1.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:37

Er is hier al weer een paar cm sneeuw gevallen en het waait ook nog eens flink. Ik krijg echt een soort Game Of Thrones “the wall” vibes. _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:41

Het is ondertussen eindelijk tien graden binnen :brr:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:48

Mijn uitzicht.
Deze auto's waren helemaal schoon vanmorgen..

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:48

De paarden worden overgenomen vandaag , zeer fijn! Ik woon relatief gezien ten opzichte van mijn stalgenoten ver weg. Als ik nog in Assen had gewoond dan kon ik er wel door. Maar nu moet je door binnenwegen. En ik denk dat ik niet eens wegkom van de parkeerplaats.

De auto die ik nu heb is ook niet van mij en leen ik tijdelijk. Ik wil daaraan absoluut geen schade hebben.

Nu hoop ik vrijdag toch op regen ipv sneeuw.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:51

Hier gaat t ook echt tekeer, sneeuw, wind.

Straks ff sneeuwhondjes maken... :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:54

Het sneeuwt en waait hard hier. De weg is alweer wit

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:54

Ik vind de voorspelling van regen op bevroren grond met daarna nog een paar dagen vorst anders ook geen fijn vooruitzicht.

Het sneeuwt hier u zo hard en vooral horizontaal door de wind dat ik de straat en huizen hier verderop niet kan zien.

De paarden staan alsof het prima weer is...oke, dan blijf maar staan

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:56

Ja en ik moet morgen en vrijdag naar kantoor. En dan vrijdag uit werk een uur rijden richting Twente. Ik zou op de hond + paarden passen van een vriendin…

Maar er is een kans dat haar weekendje weg niet door gaat natuurlijk. En als ik er eenmaal ben red ik me wel. Uitmesten, hooi, water etc heb ik al vaak gedaan. Gewoon doorbijten. Maar het erheen rijden. :x

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:57

Paarden staan hier binnen, en ik vrees dat ze voorlopig ook niet naar buiten kunnen. Heel onhandig/sneu.

Schoonmoeder heeft het feestje zaterdag voor haar 80e verjaardag afgezegd. Te gevaarlijk.

Melkrijder zou vandaag moeten komen, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken. Betekent dat we de melk van 3 dagen moeten laten weglopen :(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:58

Na vrijdag wordt het hier droog en wat beter. Wel -10 maar goed ik heb warmte stalkleren gekocht dit jaar.

Maar voor alle muggen ect. Wel even goed als dat een keer wel doodvriest deze winter zodat we in de zomer minder muggen hebben.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:00

Zebrastreep schreef:
Dat de complottheorieën over sneeuws ook al lekker in de rondte gaan.

En allemaal mensen die zeuren ik kan niet vliegen naar vakantie, mijn pakket is niet bezorgd en dat de bussen niet rijden.

En steeds wordt er door een stelletje boomers bijgehaald in 19 zoveel toen sneeuwde het pas en reed alles gewoon.

Ja tijden veranderen Gerda.

Toen stond het hier in Friesland ook allemaal stil. Waren zelfs mensen op de weg ingesneeuwd en moest het leger er aan te pas komen om iedereen te bevrijden uit hun auto's. Melk werd toen niet opgehaald, moesten we zelf naar de fabriek rijden. Die toen gelukkig een stuk dichterbij was dan de huidige fabrieken. Mijn ouders waren toen namelijk veehouders.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:01

Zebrastreep schreef:
Na vrijdag wordt het hier droog en wat beter. Wel -10 maar goed ik heb warmte stalkleren gekocht dit jaar.

Maar voor alle muggen ect. Wel even goed als dat een keer wel doodvriest deze winter zodat we in de zomer minder muggen hebben.

Hier wordt het volgens de voorspellingen nog slechter als vandaag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:01

Wij hadden vandaag ook een helaas beladen verjaardag. Wel sneu alles afgezegd ook, alleen de visite die ernaast woont komt. Ik vind het best verdrietig toch. We hebben de hele boel maar versierd om toch een beetje feestelijk te maken daar. Persoon viert normaal de verjaardag niet maar nu dus wel omdat het nog kan. En dan kan er eigenlijk niemand komen :(:) dus maken we er het beste van en gaan er zelf te voet/slee/rolstoel heen ipv met de auto

Juval zonde en het klinkt als een kwetsbaar systeem dat drie dagen de maximale opslag is. Is het vol of overstuur daarna? Weggeven aan buren of zelf gebruiken een optie?
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-01-26 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:02

MarlindeRooz schreef:
Er is hier al weer een paar cm sneeuw gevallen en het waait ook nog eens flink. Ik krijg echt een soort Game Of Thrones “the wall” vibes. _O-

Ik kreeg ook deze vibes, maar dat komt ook omdat ik deze jas heb. Ik voelde me ontzettend John Snow!

Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:02

Ik heb ondertussen vier kaarsen aanstaan en mijn spaceheater. Vijf lagen bovenkleding en een sjaal om, dikke joggingbroek en een dekentje over mijn benen. Ik ben gelukkig niet zo’n koukleum. Maar goed dat de kat bij mijn ouders woont, die is nog erger dan ikzelf :+

Wat zuur van de melk, Juval -O-

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:15

Balen juval, hopelijk komen ze gewoon, ze zullen alleen wel veel langer onderweg zijn dan normaal...

@Karuna als het te lang in de tank zit, zit en de tank een keer vol en wordt het uiteindelijk wel verkeerd. Een paar duizend liter gebruik je zelf ook niet zo even.

Mijn ouders zitten met hetzelfde, die hebben gelukkig wat overcapaciteit in de tank, dus het kan een melkbeurt rekken gelukkig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:21

juval schreef:
Paarden staan hier binnen, en ik vrees dat ze voorlopig ook niet naar buiten kunnen. Heel onhandig/sneu.

Schoonmoeder heeft het feestje zaterdag voor haar 80e verjaardag afgezegd. Te gevaarlijk.

Melkrijder zou vandaag moeten komen, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken. Betekent dat we de melk van 3 dagen moeten laten weglopen :(

Zonde maar het is niet anders. -O-