Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:20

DuoPenotti schreef:
UO

De opmerking "koudbloeden niet zo goed kunnen springen, maar zie je wel die van mij kan dat wel"
en dan springen ze 1 hindernis van een meter.

Naar mijn idee is de opmerking koudbloeden kunnen niet goed springen niet bedoeld op een enkele of misschien 2 hindernissen, maar een parcours van formaat. Dus ook geen B.

Zullen ze bestaan, vast voor alles is een uitzondering.
Maar algemeen genomen, UO: koudbloeden kunnen niet goed springen.

Dat is eigenlijk geen UO, koudbloeden zijn over het algemeen geen springpaarden.

En voor eenieder die zich aangevallen voelt: maak je geen illusies, ook genoeg warmbloeden die het niet snappen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:37

Ashleytjuhh schreef:
UO

zowel mannen als vrouwen horen niet half naakt in de sportschool te lopen.
Dus mannen een gewoon shirt of een normale tanktop ipv 1 een half open gescheurd ding aan en vrouwen ook ipv een bh en een broek waar de billen half uithangen en zo hoog opgetrokken dat je kan lip lezen :o

Eens.
Gewoon normale sportkleding. Meeste sportscholen hebben airco

Al kan ik me een croptop/bh of bij mannen shirtloos wel voorstellen tijdens bvb hardlopen met 25 graden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:50

rien10 schreef:
Hier krijgen katten in onze tuin steevast een plens water over zich heen.

Ik snap dat je katten in je tuin heel vervelend vindt, maar denk je echt dat katten jouw tuin dan echt associëren met water en dat het dus helpt? Of doe je het puur om ze te straffen voor iets waar ze zelf eigenlijk geen schuld aan hebben?

Ik ben het er trouwens mee eens dat katten binnen gehouden moeten worden. Wij hebben veel katten, maar we hebben een ren in de achtertuin.

Tegen overlast voor de buren uiteraard en ik zou het mezelf niet vergeven als ze iets zou overkomen. Een ongeluk is zo gebeurd en kattenhaters zijn er ook genoeg. Brrr ik wil er niet eens aan denken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:15

DuoPenotti schreef:
UO

De opmerking "koudbloeden niet zo goed kunnen springen, maar zie je wel die van mij kan dat wel"
en dan springen ze 1 hindernis van een meter.

Naar mijn idee is de opmerking koudbloeden kunnen niet goed springen niet bedoeld op een enkele of misschien 2 hindernissen, maar een parcours van formaat. Dus ook geen B.

Zullen ze bestaan, vast voor alles is een uitzondering.
Maar algemeen genomen, UO: koudbloeden kunnen niet goed springen.

Mee eens maar denk niet dat het een uo is? ;)

Sowieso is 1 losse hindernis ergens aan de lange zijde neergezet totaal niet relevant voor "kunnen springen". Dat kan elk gezond paard wel inderdaad :P

Suzanne F.

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:20

Ik houd niet van katten, niet van koudbloeden en niet van de sportschool.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:32

Suzanne F. schreef:
Ik houd niet van katten, niet van koudbloeden en niet van de sportschool.

Dit deel ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:32

Dan is mijn merrie niet gezond, die breekt haar benen op ook 1 sprong :D

Maar ik denk dat het bij hele volksstammen een uo is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:41

Ja, het is wat je zegt, er zijn altijd uitzonderingen, maar in de regel zijn het geen goede springers.
Ook niet per se goede dressuurpaarden, al kunnen velen best een leuk proefje rijden.

Toen ik jury was, vond ik dat vaak de leuksten, die reden gewoon lekker een rondje en vaak nog steengoed ook. Omdat de ruiters het gevoel hadden (denk ik) iets te compenseren hebben voor de soepele bewegers waar ze tegen rijden. En misschien ook wel omdat ze meer voor de lol reden, dus dan gaat het ook al makkelijker.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:41

Niobe schreef:
rien10 schreef:
Hier krijgen katten in onze tuin steevast een plens water over zich heen.

Ik snap dat je katten in je tuin heel vervelend vindt, maar denk je echt dat katten jouw tuin dan echt associëren met water en dat het dus helpt? Of doe je het puur om ze te straffen voor iets waar ze zelf eigenlijk geen schuld aan hebben?

Ik ben het er trouwens mee eens dat katten binnen gehouden moeten worden. Wij hebben veel katten, maar we hebben een ren in de achtertuin.

Tegen overlast voor de buren uiteraard en ik zou het mezelf niet vergeven als ze iets zou overkomen. Een ongeluk is zo gebeurd en kattenhaters zijn er ook genoeg. Brrr ik wil er niet eens aan denken.

Ja. Katten zijn slim en kunnen leren.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:46

DuoPenotti schreef:
Helaas een UO
En niet voor het eerst besproken.
Ik vind katten heel leuk. Maar wil niet zeggen dat ik ze hier op het erf wil.
En onze honden willen dat ook niet...of wel, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.... }>

ook een uo
Niet jammeren als je je kat kwijt raakt als je hem zelf buiten bonjoert.
Dat is het risico wat je dan zelf neemt.

Hier ben ik het volkomen mee eens, maar eerlijk is eerlijk; mijn kat komt ook buiten. Was al een buitenkat en als ik m binnenhoudt is ie niet te harden. Onze oude kat kwam ook buiten, maar die ging uit zichzelf al nooit de tuin uit (vond ik wel prettig ;) )
Ik vind het sowieso altijd een lastige discussie. Ik begrijp de argumenten voor binnenhouden (m.n. veiligheid en vogelstand) volkomen, maar vind het ook lastig om een dier "op te sluiten" in m'n huis. Als ik zie hoe hij af en toe binnen tegen de muren opstuitert, zou ik het vervelend vinden als hij nooit in een grotere ruimte zou mogen rennen en klimmen.
Als iemand een keer een emmer water over m heen kiept vind ik dat overigens ook niet per se een gigantisch probleem, tenzij het ijskoud is ofzo. Hij blijft ook regelmatig in de regen buiten en komt dan nat thuis... Ik denk dat Rien10 best een punt heeft dat een kat daardoor bepaalde tuinen waar hij duidelijk ongewenst is vermijdt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:51

Maar dan houd je je dier toch in je eigen tuin?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:51

Misschien, ik weet het niet, ik vind het onnodig onaardig. Ook al snap ik het idee.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:56

@C maar ik heb het idee dat je het dan wel rot vind dat hem iets overkomt maar niet de hele wereld er de schuld van gaat geven.

Al plaats ik daar wel de kanttekening bij dat het voor een ander ook ongewild naar kan zijn.

Krijg ik er 1 onder de auto zou ik dat verschrikkelijk vinden ook al kan ik er niets aan doen

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:08

DuoPenotti schreef:
@C maar ik heb het idee dat je het dan wel rot vind dat hem iets overkomt maar niet de hele wereld er de schuld van gaat geven.

Al plaats ik daar wel de kanttekening bij dat het voor een ander ook ongewild naar kan zijn.

Krijg ik er 1 onder de auto zou ik dat verschrikkelijk vinden ook al kan ik er niets aan doen

Oh nee ik zou daar zeker niet iemand anders de schuld van geven, mijn dier, mijn verantwoordelijkheid (tenzij iemand m beschiet met een luchtbuks of iets dergelijks, dan zou ik toch wel heel boos zijn..). Ik begrijp dat het voor een ander naar kan zijn, maar dat geldt ook voor een hond die opeens de weg op springt, of een (wild) konijn/eend etc.

En @San ik zou mn tuin misschien kunnen kat-proofen (hoewel die daar niet per se geschikt voor is met een aantal lage dakjes waar ie zo op klimt etc). Maar dat voelt voor mij toch nog vergelijkbaar met een pony die "heus wel genoeg plek heeft" omdat ie ook een uitloopje heeft, maar nooit echt volle bak kan rennen op een groot weiland. Vind ik ook zielig. Zou zelf ook niet snel kiezen voor een dier dat in huis in een kooi gehouden wordt.
Zoals gezegd, ik begrijp echt waarom mensen er tegen zijn, en zou ook alle begrip hebben voor een kattenbelasting, zoals die er voor honden is, lijkt me zelfs bijzonder redelijk als die er zou komen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:11

Hondenbelasting is toch bijna nergens meer?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:15

Het lijkt mij bijzonder redelijk je dieren gewoon in je eigen tuin te houden als ze niet aan een riem kunnen lopen :o.

Als je een dier niet kunt bieden wat het nodig heeft, moet je het niet aanschaffen. Er is een reden dat ik geen paard heb :D.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:21

Benzz schreef:

You wish. Dat is in iedere gemeente.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:24

Niobe schreef:
Misschien, ik weet het niet, ik vind het onnodig onaardig. Ook al snap ik het idee.

Een plens water onaardig?
Kakken in mijn tuin is onaardig.
Mijn EIGEN hond kan in mijn EIGEN voor- en achtertuin niet zomaar rondscharrelen omdat hij dan kattenkak eet en gaat kotsen.
Water? Ja.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:38

rien10 schreef:
Benzz schreef:

Nee, hoor. Er zijn best al wat gemeentes waar geen hondenbelasting wordt geheven

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:39

rien10 schreef:
Benzz schreef:

Nee, hier niet!
Edit: in 121 gemeenten van de 342 moet je hondenbelasting betalen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:49

rien10 schreef:
Benzz schreef:

Nee hoor. Ik heb in gemeente Teylingen en Westland gewoond waar geen hondenbelasting was en nu in Den Haag is het vorig jaar ook afgeschaft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:50

Sinds een paar jaar hier ook niet meer.
Daarvoor wel.
Ook als je nooit gebruik maakte van de voorzieningen. Bezwaar maken had dus geen zin.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:10

Ik had laatst ineens een gemeentemedewerker aan de deur die vroeg of ik een hond had i.v.m. de belasting. Vond ik zo gek, maar die ging dus gewoon alle deuren in de wijk langs. Het zal je baan maar zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:12

Klopt deden ze hier ook.
Keken ook of ze ze konden tellen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:14

VuurVleugels schreef:
Ik had laatst ineens een gemeentemedewerker aan de deur die vroeg of ik een hond had i.v.m. de belasting. Vond ik zo gek, maar die ging dus gewoon alle deuren in de wijk langs. Het zal je baan maar zijn.

Die had ik ook voor de deur. Toen wees ik op het hondenbeeld dat voor ons keukenraam staat en vroeg of dit ook telde.
Heb nog nooit iemand zo glazig zien kijken. :')