Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 11:50

Wat lief al jullie reacties <3 ik heb nu even geen tijd om uitgebreid te reageren maar zal dat later wel doen!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:56

xPabloBokt schreef:
Dus alles wat ik als optie heb is gewoon poedersuiker. Het is heupprothese met alle beperkingen van dien en over twintig jaar revisie wat je eigenlijk op je 45e niet moet willen, of blijven lopen met deze pijnklachten tot het echt niet meer gaat en dan voor een prothese gaan.

Gewoon nooit meer pijnvrij naar de stad met vriendinnen, naar een pretpark, op vakantie..

Ik zie het even niet meer zitten -O-

Dat snap ik, het is ook gewoon enorm poedersuiker wat je nu meemakt.

Ik heb veel te weinig verstand van die zaken om iets van nuttig advies te geven, maar wil je vooral heel veel sterkte toewensen en een dikke knuffel geven :knuffel:

Maar zoals anderen zeggen misschien valt er nog winst te behalen qua pijn management, fysio etc? En wie weet worden er binnenkort wel kunstheupen gemaakt die langer en beter meegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:56

xPabloBokt schreef:
Ik wist sinds begin december dat er dysplasie zat. Loop al acht jaar met pijnklachten, vorige huisarts heeft hier niet adequaat op gereageerd (ben drie keer geweest met deze pijnklachten) waardoor het lekker al die tijd heeft kunnen slijten. Heupdysplasie zit er waarschijnlijk sowieso al van kleins af aan maar is dan ook over het hoofd gezien door het consultatiebureau.

Had wel verwacht onder het mes te moeten maar niet verwacht te horen te krijgen dat er letterlijk niks anders meer kan dan een volledige kunstheup. Mijn heupkop staat te steil op mijn heupkom waardoor hij eruit loopt aan de bovenkant. Er is al slijtage en cystevorming te zien op de röntgenfoto's. Als het niet zo lang had kunnen slijten waren er wellicht nog andere ingrepen mogelijk.. maar volgens de orthopedisch chirurg is dit alles wat nog gedaan kan worden. Maar ze raadt wel af direct voor een kunstheup te gaan omdat ik dan sowieso over 20 jaar revisie moet. En 20 jaar daarna weer.. en dan krijg je gezeik met littekenweefsel, minder bot om mee te werken etc. etc.

Dus alles wat ik als optie heb is gewoon poedersuiker. Het is heupprothese met alle beperkingen van dien en over twintig jaar revisie wat je eigenlijk op je 45e niet moet willen, of blijven lopen met deze pijnklachten tot het echt niet meer gaat en dan voor een prothese gaan.

Gewoon nooit meer pijnvrij naar de stad met vriendinnen, naar een pretpark, op vakantie..

Ik zie het even niet meer zitten -O-

Och nee. Ja zoiets stond me vaag bij met kunstheupen idd, en dat is echt niet "wat je wil" (de beperkte houdbaarheid). Ik hoopte voor je dat dat een verouderd beeld was en je in de praktijk gewoon lekker weg zou kunnen lopen met zo'n kunstheup. Nog steeds ruk, maar beter dan dit.

Hebben ze wel al gekeken of je met incidentele (zwaardere) pijnstilling nog iets kan doen?

Kan me voorstellen dat dit rauw op je dak komt :(:) . Bizar ook dat iedereen het over het hoofd heeft gezien en jij daarvan de wrange vruchten mag plukken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:20

Wat een rotnieuws Pablobokt! Weet even niet wat ik kan zeggen maar dikke knuffel gewoon...
Je loopt er ook al 8 jaar mee zeg je, zijn de klachten nu zo veel erger geworden dat je zegt niet meer te kunnen shoppen met vriendinnen enzo? Wat naar man :\

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:21

Wekker om 9 uur gezet en om half 11 werd ik wakker :+ zo zonde heb nu te weinig tijd om uitgebreid mijn paarden beweging te gaan geven....

--
@pablo

Jeetje dat verwacht je ook niet als je 25 bent... wat slecht dat je vaker bent weggestuurd door de huisarts voor een toch serieus probleem.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 12:34

@Mkango ik heb inderdaad een verwijzing naar de fysio gevraagd, spieren versterken kan inderdaad wel iets helpen.

@Sabbientje ik heb idd steunzolen (gehad), draag ze nu alleen met werk maar met deze kennis wellicht ook daarmee maar even opnieuw beginnen.

@DuoPenotti ben inderdaad bij Elkerliek geweest. Ik denk dat ik idd nog naar het St. Anna wil, mijn tante is ook altijd erg te spreken over dat ziekenhuis. Kijken wat zij erover te zeggen hebben.

@Captain en @chanicha jullie ook super bedankt voor jullie reacties, antwoord komt wel overeen met wat ik hierboven heb staan denk ik.

@Fly_high, @Menino, @Telpeva en @Zebrastreep jullie ook heel erg bedankt voor jullie reacties. Geeft echt steun, heb ook via PB al reactie gehad van iemand. Dank jullie wel daarvoor <3

@Telpeva nog specifiek, ik kan nog wel winkelen enzo maar ik krijg na een x aantal kilometer gewoon enorme pijn waardoor ik zichtbaar kreupel ga lopen. Ik ga dan echt waggelen als een pinguïn zeg maar, en ik zak soms ook door de betreffende heup heen door een pijnscheut. Ga zometeen ook naar Eindhoven en daar heb ik door de gladde steentjes in de stad ook sneller last. Zondag ook weer naar de Efteling, en ik kijk er nog steeds naar uit maar ik maak me dus wel zorgen om de pijn.. het gaat na een paar uurtjes toch echt wel heel erg in de weg zitten en heb er vaak de dag erna ook nog veel last van.

@Zebrastreep deze huisarts was wel met meer dingen laks, o.a. ook met mijn moeder. Daar heeft hij ook te laat haar klachten herkend als zijnde blaaskanker en is ze pas doorgestuurd naar de uroloog op stevig aandringen. Maar ik heb geen zin om mijn energie nog in deze man te steken, ik ben blij dat ik nu wel een adequate huisarts heeft die in twee maanden meer inzichtelijk krijgt dan die andere in acht jaar tijd..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:40

Och Pablo! Wat een droevig nieuws

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:43

Pablo wat naar, dikke knuffel. Ik kan dat ook niet meer lopend, maar heb dus een rolstoel voor zulke dingen. Juist zodat je ze nog wel kan, thuis blijven zorgt voor mentale klap en die rolstoel is vreselijk, maar kan ik nog wel mee naar leuke dingen. Snap wel dat dat als 10 stappen te ver voelt, had ik ook, maar ik kreeg hem dus wel. Niet makkelijk om toe te geven. Als je meer wilt weten mag je altijd pben he?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 12:44

Ik had al wel overwogen er eentje te huren bij de Efteling zondag, maar het is idd nog wel even een drempel -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:44

Ik erger me aan de harde wind. Zelfs slecht van geslapen afgelopen nacht dus voel me niet geweldig..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:48

xPabloBokt schreef:
Ik had al wel overwogen er eentje te huren bij de Efteling zondag, maar het is idd nog wel even een drempel -O-

Zeker doen! Kun je altijd even gaan zitten, en het is ook fijn om al je spullen mee te slepen. _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:50

Weer een scammer op insta.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:01

xPabloBokt schreef:

Het is waarschijnlijk alleen maar goed voor je heup, maar kan me voorstellen dat het best een grote drempel is.

Mensen kijken er ook zo raar van op als iemand uit een rolstoel opstaat, want je hoort toch tot je nek verlamd te zijn :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 13:02

Ja dat klopt :')

Ik wil dan nog wel gewoon in de rij gaan staan enzo. En hem pas gebruiken als het nodig is. Maar ik denk dat ik het toch maar moet doen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:03

Idd Fly_high. En sommige denken ook meteen dat je nietmeer kan praten... Maar alsnog us het wel een opluchting qua pijn. Heeft alleen een tijdje geduurd dus snap Pablo helemaal.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:05

Zei iemand regen?

Buurman komt van t weekeind de grond lostrekken zodat het water weer wegzakt direct.
Maar jezus... Blubberbende

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:08

Misschien is het in het prekpark juist een fijn moment om een rolstoel voor jezelf te testen, daar kent niemand je (dat voelt misschien prettiger?) behalve de mensen met wie je samen bent die jouw situatie ook gewoon begrijpen. Misschien dat je dan achteraf denkt: getver, dit nooit meer. Maar misschien dat je bij jezelf denkt hey... Maar zo heb ik het wel langer vol kunnen houden, minder pijn, en wat hebben we een lol gehad!
Het verandert je situatie niet, maar het geeft je wellicht wel inzicht of zo'n hulpmiddel voor jou werkt?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:16

xPabloBokt schreef:

Ik wil dan nog wel gewoon in de rij gaan staan enzo. En hem pas gebruiken als het nodig is. Maar ik denk dat ik het toch maar moet doen..

Ik snap de drempel want die heb ik zelf ook gehad maar echt schijt hebben hoor. In de Efteling kent niemand je dus gewoon gaan zitten.
Nu ik die rolstoel geaccepteerd heb bij pretparken en dergelijke kan ik er weer van genieten. En dacht ook altijd dat mensen het vervelend vinden om te drukken (ik kan zelf niet echt rollen ivm te weinig energie) maar mensen drukken je liever zodat je meekan zonder pijn en vermoeidheid dan dat je of met pijn loopt of thuis blijft.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:20

xPabloBokt schreef:

Ik heb vorig jaar een scootmobiel gehuurd in de Efteling, ideaal!
Ik kan niet slenteren of lang stilstaan dus dit was een prima oplossing.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:23

hagelslag schreef:
Zei iemand regen?

Buurman komt van t weekeind de grond lostrekken zodat het water weer wegzakt direct.
Maar jezus... Blubberbende

[ [url=m/X6Lp5c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blij ei paard geeft er zo te zien niets om :D

Je hoeft niet pas een rolstoel te gebruiken als je niet meer dan 10 meter kunt lopen... Je kunt hem ook gebruiken omdat dat de stukken die je wél loopt fijner maken ;)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:34

Dat ik even geen kant weet met mijn emotie... Ik kan normaal wel goed rationaliseren, dat heb ik de voorbije tijd ook gedaan maar nu komt het weer even in een golf over me heen. Relatie is na 2,5 jaar gedaan sinds twee weken en we hebben sindsdien ook 0 contact gehad. Ik voel me gewoon zo poedersuiker, ik had gehoopt nog een berichtje te krijgen voor nieuwjaar maar dat zat er niet in.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:40

Eet ik eens een liga .. breekt er een vulling af van mijn kies.

De tandarts heeft pas volgende week donderdag tijd |o

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:54

Neee ooh dat is echt verschrikkelijk!!
@CalipsoLover, dat is ook echt niet leuk.. stomme opmerking om te zeggen dat het vanzelf beter voelt, maar daar heb je nu niks aan :(:) sterkte

Ik wilde even klagen: Vandaag wilde ik even goed trainen met mijn lieve merrie.. Nou God stond dat niet toe, alleen maar regen en de bak is een grote aquatrainer geworden... die is waarschijnlijk pas vrijdag bruikbaar :(

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:55

CalipsoLover schreef:
Dat ik even geen kant weet met mijn emotie... Ik kan normaal wel goed rationaliseren, dat heb ik de voorbije tijd ook gedaan maar nu komt het weer even in een golf over me heen. Relatie is na 2,5 jaar gedaan sinds twee weken en we hebben sindsdien ook 0 contact gehad. Ik voel me gewoon zo poedersuiker, ik had gehoopt nog een berichtje te krijgen voor nieuwjaar maar dat zat er niet in.

:knuffel:
Relatiebreuk is gewoon zwaar en poedersuiker. Je hoeft niet altijd te rationaliseren. Je mag je ook ellendig voelen en verdrietig zijn. Stapje voor stapje zonder hem in dit nieuwe jaar, je gaat dit kunnen, hoe moeilijk ook.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:03

Calipso sterkte metje relatiebreuk.

Pablo sterkte.
Scootmobiel of rolstoel is zo fijn voor je lijf. Maar wat is het moeilijk om er in te gaan zitten.

Ergernis, de wind.