Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:40

Je moet dan eigenlijk ook nog even uitrekenen wat je kwijt bent aan al die lampjes. Je zegt 15 watt, 10 lampjes, dus klassieke gloeilamp. Vervangen door een lamp die maar één ledlamp brandt... dan win je over tijd wel meer dan dat, ook aan het vervangen van de lampjes zelf.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:40

Stel: je wordt geboren als vrouw maar je zou liever als man zijn geboren. Je gaat in transitie maar voor de transitie val je op mannen(je bent dus hetero). Ben je dan na je transitie(waarbij je dus een man bent geworden) homoseksueel?
Ik loop hier al dagen over te denken omdat je sexuele geaardheid imo iets is waarmee je wordt geboren.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:50

Wildgirl schreef:
Stel: je wordt geboren als vrouw maar je zou liever als man zijn geboren. Je gaat in transitie maar voor de transitie val je op mannen(je bent dus hetero). Ben je dan na je transitie(waarbij je dus een man bent geworden) homoseksueel?
Ik loop hier al dagen over te denken omdat je sexuele geaardheid imo iets is waarmee je wordt geboren.

https://sense.info/nl/je-lichaam/transg ... ie-val-jij

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:12

[***] schreef:
150 watt = 0.150 kW. Hij brandt 1 uur dus je verbruikt 0.150 kWh per dag.
0.150 * €0.40 = €0.06.
Voor 6 cent per dag zou ik het niet doen, dat is nog geen €22 per jaar. Als het meer lampen waren of de lamp brandt veel meer dan heeft het meer zin.

Dank voor de berekening Sushi.

Jij ook bedankt voor de reactie Prrrr. Ik heb nog een hele voorraad van deze lampjes omdat deze uit het assortiment van de lampenwinkel gingen. Zijn van die kaarsmodelletjes

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:14

Wildgirl schreef:

Ik denk dat dat verschilt per persoon. Kennis van mij viel bijvoorbeeld op mannen voordat hij transitie maakte naar man, en nu valt hij op vrouwen. Andere kennis van mij heeft nog gewoon dezelfde seksuele geaardheid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:33

xPabloBokt schreef:
Wildgirl schreef:

Ik denk dat dat verschilt per persoon. Kennis van mij viel bijvoorbeeld op mannen voordat hij transitie maakte naar man, en nu valt hij op vrouwen. Andere kennis van mij heeft nog gewoon dezelfde seksuele geaardheid.

Kan je hieruit concluderen dat je geaardheid (deels) bepaald wordt door je hormonen?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:55

Wachttijd bij de belastingtelefoon was 43 minuten, maar jullie zijn vast sneller :D

Stel je verkoopt je huis met 25.000 winst en je gaat daarna huren
Qua gewoon inkomen heb je recht op huurtoeslag maar moet je dan eerst je winst opmaken? En wat als je van die winst iets koopt van, ik roep maar wat, 20.000?

En mijn zoon, die dan meeverhuist, heeft inkomen door zijn werken-leren opleiding, telt dat mee bij mijn inkomen dus geen/minder huurtoeslag?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:03

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uurtoeslag

Citaat:
In 2022 kunt u huurtoeslag krijgen als uw vermogen op 1 januari 2022 niet hoger was dan € 31.747. In 2021 was dat maximaal € 31.340. Hebt u een toeslagpartner? In dat geval mag uw vermogen op 1 januari 2022 van u samen maximaal € 63.494 zijn. In 2021 was dat € 62.680.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:05

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... edebewoner

Citaat:
Iedereen met wie u in 1 huis woont én op hetzelfde adres is ingeschreven bij de gemeente, telt als medebewoner. Bijvoorbeeld uw kind, een ouder, huisgenoot of iemand anders die bij u woont. Uw toeslagpartner is géén medebewoner.

Het inkomen van andere mensen in uw woning telt meestal mee

Hebt u een toeslagpartner of medebewoners? Dan telt hun inkomen ook mee. Het inkomen van onderhuurders telt niet mee. Hebt u thuiswonende kinderen met inkomen? Dan telt een gedeelte niet mee.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uurtoeslag

Kortom: maak een proefberekening:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -toeslagen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:20

thequeensmum schreef:
[***] schreef:
150 watt = 0.150 kW. Hij brandt 1 uur dus je verbruikt 0.150 kWh per dag.
0.150 * €0.40 = €0.06.
Voor 6 cent per dag zou ik het niet doen, dat is nog geen €22 per jaar. Als het meer lampen waren of de lamp brandt veel meer dan heeft het meer zin.

Dank voor de berekening Sushi.

Jij ook bedankt voor de reactie Prrrr. Ik heb nog een hele voorraad van deze lampjes omdat deze uit het assortiment van de lampenwinkel gingen. Zijn van die kaarsmodelletjes

Hmm, ja, je hebt die lampjes nu al. Er zijn ook kaarslampjes in LED, hier een voorbeeld:
https://gloeilampgoedkoop.nl/led/kaarslampen.html

Zelfs de Action heeft wat:
https://www.action.com/nl-nl/search/?q= ... ting+kaars

Dus voor het geval je de kroonluchter erg mooi vindt: de hele kroonluchter vervangen is niet nodig, maar je kan ook de lampjes vervangen door LED (tzt).

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:04

Dank je wel roodvos. Goeie tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:32

Ik heb gereageerd op een woning van de woningbouw, sociale huur. Er staat bij dat je verplicht bent een parkeerplaats te huren voor €37 per maand. Nou heb ik geen rijbewijs of auto dus daar heb ik niks aan.
Mag dit wel? Ik heb het nog nooit eerder gezien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:37

[***] schreef:
Ik heb gereageerd op een woning van de woningbouw, sociale huur. Er staat bij dat je verplicht bent een parkeerplaats te huren voor €37 per maand. Nou heb ik geen rijbewijs of auto dus daar heb ik niks aan.

Ach er is altijd wel een buur of iemand in de straat die hem dolgraag voor dat geld (of misschien wel meer) van je wil huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:44

Suzanne F. schreef:
[***] schreef:

Ach er is altijd wel een buur of iemand in de straat die hem dolgraag voor dat geld (of misschien wel meer) van je wil huren.

Ik denk het niet want al die woningen zijn van de woningbouw en hebben een verplichting om een parkeerplaats te huren.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:45

Iemand met twee autos bijvoorbeeld

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:45

Er zijn ook zat mensen met 2 auto’s. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:47

Er zijn veel mensen/gezinnen met 2 auto’s en die doen een moord voor een 2e parkeerplaats. Ik denk dat je hem zo doorverhuurd hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:50

Het gaat om een complex met studio's voor maximaal 1 bewoner dus ik denk het niet.
Maar goed, ik krijg hem waarschijnlijk toch niet. Maakt dus ook niet uit.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:57

Janine1990 schreef:
xPabloBokt schreef:

Kan je hieruit concluderen dat je geaardheid (deels) bepaald wordt door je hormonen?

Ik denk niet dat je dat op basis van twee personen dit kan concluderen. Ik denk dat je seksuele geaardheid en identiteit kan zien als iets dat fluïde is. Kijk bijvoorbeeld naar Roy Donders. Eerst viel hij op mannen en nu (ook) op vrouwen. Je seksuele geaardheid staat niet vast, dit kan veranderen per dag of in de loop van tijd. Wat de invloed van hormonen hierop is weet ik niet dus eigenlijk heb je niets aan mijn antwoord :+.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:15

Ik zou de flat voor 37 euro extra niet laten schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:19

Britta31 schreef:
Ik zou de flat voor 37 euro extra niet laten schieten.

Ik weet ook nog niet op welke plek ik kom te staan en aangezien er al meer dan 2000 reacties zijn (loting) valt er waarschijnlijk niks te laten schieten.
Verder vind ik €600 voor 35m2 met een slecht energielabel zonder veilige plek voor je fiets of een berging in niet het beste deel van de stad toch ook wel heel erg veel. Het is dat ik wanhopig op zoek ben, maar anders zou ik niet eens reageren.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 22:00

Waarom vind ik leuke kleding altijd op van die Shein-achtige winkels? Ik snap echt niet waarom ik alle leuke items (zoals deze blazer: https://www.chicme.com/product/Geometri ... 67cfa.html of deze blouse https://www.chicme.com/product/Button-D ... 25734.html) alleen op van die dubieuze websites vind, met slechte kwaliteit stof, slechte retourservice en prijzen waarvan je weet dat de arbeidsomstandigheden ronduit slecht zijn en aan het milieu niet wordt gedacht...? Mijn vraag: waar vind ik dit soort kleren op degelijke websites/winkels?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 22:06

Ik vind ook vaak alleen leuke truien en blouses bij SHEIN. Als ze die in NL hadden dan had ik het daar besteld. Maar vaak hebben ze het hier gewoon niet.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:48

De verf komt nooit echt overeen met de kleur staaltjes. Daar ben ik inmiddels mee bekend :D Maar als je het op de muur smeert wordt het wel nog wat donkerder toch? :')

Zojuist verf laten mengen omdat het nu hier flink in de aanbieding is en heb mijn sleutel van mijn huis nog niet. (Ja daarom zijn de kleurtesters maar ik ben dan weer te eigenwijs) en de kleur is zo heavy fel vergeleken met het staaltje. Dit wordt hopelijk nog wat donkerder op de muur na 2 lagen? Het is nu bijna neon ipv donkergroen _O-

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:50

Ik hoop het voor je := Hier had ik vorig jaar het omgekeerde effect, het werd alleen maar feller naarmate het verder opdroogde. Ik heb uiteindelijk andere gehaald :\