Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:33

Ja, dat zou ik me dan ook afvragen.

Ik heb bundelkorting aanstaan en ik vind het dan heel vervelend als ze nog dikke korting willen op de bundel. Dan bieden ze voor de bundel van 3 artikelen nog minder dan de prijs 1 artikel los. Ja doei :+

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:54

_Lorette_ schreef:

Ik heb bundelkorting aanstaan en ik vind het dan heel vervelend als ze nog dikke korting willen op de bundel. Dan bieden ze voor de bundel van 3 artikelen nog minder dan de prijs 1 artikel los. Ja doei :+

Had ik ook laatst. Bood er iemand op een bundel met 5 of meer artikelen minder dan de prijs van 1 ding. Ja zoek het uit :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:05

Smallheal schreef:
_Lorette_ schreef:

Had ik ook laatst. Bood er iemand op een bundel met 5 of meer artikelen minder dan de prijs van 1 ding. Ja zoek het uit :')

Ja, bij mij zijn dat vooral Fransen die echt zo belachlijk onder bieden. En vaak ook diegene die dan nog beginnen te zeuren over de verzendkosten. Hoe is dat ook mijn probleem...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:28

Vind Fransen zowiezo vervelend.
Net een bundel van 30 artikelen verkocht en bood ook minder, dus gezegd dat ze al 20 % bundelkorting had en toen kocht ze het voor de normale prijs. Toch weer fijn :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:29

Ik had hier gisteren een paar schoenen gekocht in Italië, stuurt de dame ‘ok, wanneer komt u ze ophalen?’….
Volgens mij mist die toch de clu van het hele verhaal en nadat ik alles uitgelegd had zei ze van ‘ga, neen, annuleer!!’, tja, dan wacht ik rustig af en krijg ik binnen een week wel mijn geld terug en zij de neg review.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:31

tengeltje11 schreef:
Ik had hier gisteren een paar schoenen gekocht in Italië, stuurt de dame ‘ok, wanneer komt u ze ophalen?’….
Volgens mij mist die toch de clu van het hele verhaal en nadat ik alles uitgelegd had zei ze van ‘ga, neen, annuleer!!’, tja, dan wacht ik rustig af en krijg ik binnen een week wel mijn geld terug en zij de neg review.

Whahaha op vinted zitten en niet willen verzenden, ideale combo dit!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:55

:') Die heeft even het principe van Vinted gemist...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:33

tengeltje11 schreef:

Maar dan heb je toch ook voor verrzdndkosten betaald? Blijkbaar snapt diegene het dan echt niet

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:21

Ik heb inmiddels voor de derde keer hetzelfde bij iemand gekocht, zou het nu wel verzonden worden :+

Vraag me oprecht af waarom iemand het er steeds weer opzet maar niet verzend.
Ongeacht dat verzenden meer moeite is dan een artikel op vinted zetten.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:55

Ik heb vanavond wat gekocht, geld is afgeschreven. Maar heb geen mail gehad en er staat geen bericht in de app. Het product staat ook als nog beschikbaar.

Iemand dit ook wel eens gehad?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 07:05

Alja schreef:
Ik heb inmiddels voor de derde keer hetzelfde bij iemand gekocht, zou het nu wel verzonden worden :+

Ik vraag me af waarom je 3x bij dezelfde wat koopt als je weet dat het niet verzonden wordt :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 07:10

Needje schreef:
Alja schreef:

Ik vraag me af waarom je 3x bij dezelfde wat koopt als je weet dat het niet verzonden wordt :')

Ja die volharding bezit ik ook niet :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 07:18

annelieke92 schreef:
Ik heb vanavond wat gekocht, geld is afgeschreven. Maar heb geen mail gehad en er staat geen bericht in de app. Het product staat ook als nog beschikbaar.

Iemand dit ook wel eens gehad?

Meestal krijg je binnen een paar uur de melding dat je koop geannuleerd is. Als je het echt wil even laten reserveren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:36

Needje schreef:
Alja schreef:

Principe :+
En ach die paar euro kan ik wel lijden, krijg het toch wel terug als het niet verzonden wordt :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:41

Kan het me best voorstellen als het iets is dat je heel graag wilt en alleen bij diegene maar gevonden krijgt. En het wordt zachtjes aan ook wel interessante principe-case... of het ooit een keer gaat lukken :=

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:15

Idd, hier idem…. De Italiaanse dame die dus wil dat ik ze ga afhalen heeft nog niets geannuleerd en ze nog eens te koop gezet en ik heb ze nog eens gekocht…. Tja, ook hier principe hoor, gebruik dan geen vinted als je ook niet wil meedraaien in alles… ik krijg wel mijn geld terug en dan heeft ze al 2 neg reviews.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:24

tengeltje11 schreef:
Idd, hier idem…. De Italiaanse dame die dus wil dat ik ze ga afhalen heeft nog niets geannuleerd en ze nog eens te koop gezet en ik heb ze nog eens gekocht…. Tja, ook hier principe hoor, gebruik dan geen vinted als je ook niet wil meedraaien in alles… ik krijg wel mijn geld terug en dan heeft ze al 2 neg reviews.

:') :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:39

:Y)

Ik heb een dame uit Luxemburg die van alles wil kopen, maar dat niet kan, omdat Vinted dat niet ondersteunt/aanbiedt. Waarom ziet ze mijn artikelen dan wel? Ik snap dat niet helemaal.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:49

tengeltje11 schreef:

Next level petty dit :') Maar, lekker doen!

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:56

Ook ik heb nu vinted ontdekt en het eerste item gekocht. Er staan echt wel leuke dingen op. Straks maar eens beginnen met zelf wat te verkopen.
Ik had een item in mijn favorieten geplaatst zodat ik het snel kan terug vinden, ik kreeg gelijk een bericht of ik interesse had, haha.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:01

Alja schreef:

Ik vraag me af waarom je 3x bij dezelfde wat koopt als je weet dat het niet verzonden wordt :')[/quote]

Principe :+
En ach die paar euro kan ik wel lijden, krijg het toch wel terug als het niet verzonden wordt :)[/quote]
Jeeeee het is verzonden

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:45

De aanhouder wint :))

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 08:41

Als nieuwe vinted gebruiker even een vraag: is het op vinted, net als op mp, gebruikelijk om ook te onderhandelen, of werkt het net anders?

Ik had iets gezien wat ik wel wil hebben, staat voor €15 te koop. Dus ik had de vraag gesteld of ze ook een minimum prijs in gedachte had. Waarop ik krijg 'Ik heb je een bod gedaan van 14 euro'.
Is dat een standaard gegenereerde tekst, is het een persoonlijke tekst, kan ik tegen bieden of is het nu meer 'kopen of niet'?

Ik voel me echt zo'n onnozele :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 08:54

Hangt van de verkoper af. Ik blokkeer mensen die bieden maar er zijn ook verkopers die wel biedingen accepteren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:04

Ik heb er goedkope kledingstukken op staan en hanteer vaste prijzen. Bij een bundel krijg je wel een standaard korting, omdat ik liever meerdere items in één keer verkoop.

Dat bericht van de verkoper is in elk geval niet standaard. Het staat je vrij om er nog weer onder te gaan zitten, maar haar aanbod van 1 euro korting suggereert niet meteen dat je het item voor de helft kunt kopen.

Mensen kunnen mij een bod doen via Vinted, maar die overweeg ik alleen bij artikelen van > 35 euro en het bod net 2 euro minder is o.i.d. Anders wijs ik het bod af zonder verdere toelichting. Ik vind het juist zo ideaal van Vinted dat de transacties heel snel kunnen, zonder persoonlijk contact. De ervaring leert dat het product altijd 'gewoon' gekocht wordt, ook al zijn er nog 7 Fransen die zeer serieus aan het afdingen zijn op een keurig jurkje van 4 euro. :P
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 07-07-22 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt