Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:24

Ik las net dat de ontruimde all you can eat vanavond weer gewoon mag openen. Waarom dan? Waarom geen verplichte sluiting en boete?
Citaat:
Het Haagse restaurant Samen is gisteravond ontruimd door de politie omdat het te druk was binnen. Er zaten honderden gasten in het restaurant. Enige tijd geleden is er al een officiële waarschuwing gegeven. Maar de zaak kan vanavond gewoon weer de deuren openen.

AD

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:26

niet gek, dat horeca gelegenheden gewoon hun schouders ophalen en doen wat ze willen, als er geen consequenties aan zitten....

Hier ( in Luxemburg) is dit een boete van 4000€
Laatst bijgewerkt door Getup op 27-09-20 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Miss boete betalen beter dan dicht en failliet.
En ze worden vast wel in de gaten gehouden.

ontherun

Pandora2 schreef:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202009 ... 0118579841

Dit is echt ongelooflijk. Wat zijn sommige mensen ver heen... :x
Wellicht hebben jullie ergens het volledige artikel. Gaat over een jongen uit Eindhoven.

Net ergens gelezen dat ook bij enkel reuk-en smaakverlies er permanente hersenschade kan optreden. Aldus een prof van de VU Brussel.

De reacties die hij krijgt is echt erg. Hij heeft een video geplaatst na de hele hetze van de ikdoenietmeermee met een tegengeluid van doe maar wel gewoon mee. En nu wordt hem door alle gekkies verweten dat hij geld krijgt van de overheid om dit te posten en het allemaal niet echt is. Krijgt serieuze bedreigingen ook, niet normaal hoe mensen reageren en denken dit in twijfel te moeten trekken, bizar. Hij ligt daadwerkelijk met extra zuurstof in het ziekenhuis, en dan allemaal reacties dat je nep bent etc etc

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:29

Getup schreef:
niet gek, dat horeca gelegenheden gewoon hun schouders ophalen en doen wat ze willen, als er geen consequenties aan zitten....

Hier officieel geloof ik ook, alleen wordt die boete volgens mij bijna nooit gegeven ondanks herhaald in de fout gaan.
Jammer dat Nederland totaal geen gezag meer kan afdwingen bij de burgers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:32

Dit was de derde keer al voor het restaurant, gewoon dichtgooien voor twee weken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:39

Getup schreef:

Als bedrijven liever de boete betalen schiet het nog niet op. :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:50

Met pijn in mijn hart afspraak met hele goede vriendin die ik meer dan een jaar niet gezien heb, afgezegd.
Ik heb verstand boven gevoel gesteld.

Ik kan het niet maken om naar code oranje gebied te gaan, ook niet als ik me zo goed mogelijk bescherm, en ik moet mijn moeder of familielid in het ziekenhuis begeleiden. En ik kan niet mee naar binnen als het nodig is omdat ik in oranje gebied geweest ben.
Of erger.
Als er covid in mijn omgeving ontstaat na mijn bezoek aan oranje gebied, voel ik me bezwaard. Ook al zou ik het niet eens meegenomen of opgehaald hebben.

Last van mijn schouders gevallen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:02

geloof, dat dat hier meevalt, er worden gewoon gelukkig niet te veel boetes uitgedeeld ( omdat het niet nodig is).

Beter doen waar jij je goed bij voelt, Tinus.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:23

Update van 27 september:

- 2995 nieuw gemelde besmettingen
- 26 nieuwe ziekenhuisopnames
- 5 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:45

Ninette schreef:
Update van 27 september:

- 5 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens

En de ziekenhuiscijfers van vandaag;
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 617, 62 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 490 buiten de Intensive Care, 57 meer dan gisteren.

Op de IC liggen 127 covidpatiënten, 5 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 559 non-covid-patiënten op de IC, 41 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 686, 36 minder dan de vorige dag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:53

En het land gaat langzaam op slot.... (ziet in gedachten de deur dicht gaan)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:19

Ik geloof echt niet dat de boel op slot gaat. Ik begrijp dat ze veel meer op handhaving en voorlichting willen gaan zitten. Leuk vooruitzicht voor de boa's die dat mogen gaan uitvoeren. Ze worden nu al in elkaar getrimd. En die reacties van die mensen die het restaurant uit gezet zijn. Ja we mochten niet eens verder eten. Nee wat denk je dan?? Dat ze even gaan wachten tot iedereen zijn bordje leeg heeft? Als je zelf ziet dat het zo druk is draai je toch om en ga je ergens anders je eten vandaan halen?

Dochter had vandaag wedstrijd op de manege. Alles top geregeld. Iedereen mocht maar 1 ouder/begeleider mee, en de prijsuitreiking was buiten op het terras in plaats van in de kantine ( te weinig ruimte).

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:34

Ik geloof ook niet dat men nog een keer in trapt wanneer ze de boel op slot willen gooien.

Duidelijk is ook dat de steden brandhaarden zijn terwijl in de buitengebieden totaal niks aan de hand is.

Ninette schreef:
Update van 27 september:

- 5 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens

Ik vind dit eerlijk gezegd heel erg mee vallen. Hopen dat het zo langzaam blijft gaan.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:36

Blussem schreef:
Ik geloof ook niet dat men nog een keer in trapt wanneer ze de boel op slot willen gooien.

Duidelijk is ook dat de steden brandhaarden zijn terwijl in de buitengebieden totaal niks aan de hand is.

Ninette schreef:
Update van 27 september:

- 5 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens

Ik vind dit eerlijk gezegd heel erg mee vallen. Hopen dat het zo langzaam blijft gaan.

ik ben nog altijd zo nieuwsgierig waar ze die ziekenhuis opnames weghalen. want de landelijke spreiding centrum zegt toch echt dat er afgelopen 24 uur 62 mensen opgenomen zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:39

@blussen Nou ik maak mij meer druk om de plaats waar ik werk en dat wordt niet gezien als risico en wordt ook niet gezien als ‘stad’
Dat er meer besmettingen per 100.000 inwoners dan in Groningen zegt mij ook genoeg.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:43

Laatst bijgewerkt door Echwel op 27-09-20 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:45

SusanH schreef:
Ik geloof echt niet dat de boel op slot gaat. Ik begrijp dat ze veel meer op handhaving en voorlichting willen gaan zitten. Leuk vooruitzicht voor de boa's die dat mogen gaan uitvoeren. Ze worden nu al in elkaar getrimd. En die reacties van die mensen die het restaurant uit gezet zijn. Ja we mochten niet eens verder eten. Nee wat denk je dan?? Dat ze even gaan wachten tot iedereen zijn bordje leeg heeft? Als je zelf ziet dat het zo druk is draai je toch om en ga je ergens anders je eten vandaan halen?

Dochter had vandaag wedstrijd op de manege. Alles top geregeld. Iedereen mocht maar 1 ouder/begeleider mee, en de prijsuitreiking was buiten op het terras in plaats van in de kantine ( te weinig ruimte).

Niet de hele boel. Maar ik ben wel bang dat mijn werk weer dicht gaat. En daar ben ik niet blij mee

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:47

Blussem schreef:

Goh, ik wist niet dat ik in een grote stad woonde, als ik hier naar buiten kijk naar de velden en maislanden lijkt het meer op het buitengebied, maar alleen Amsterdam heeft meer besmettingen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:01

Ik maak me echt zorgen over het aantal besmettingen.
Omdat ik het gevoel had dat het fout gaat heb ik in excel een soort prognose gemaakt.

Kolom 1, positieve testen per dag.
Kolom 2, 2 weken later komt 3% hiervan in het ziekenhuis. (1% van het totaal, maar slechts een deel van de besmette mensen laat zich testen)
Kolom 3, na weer 2 weken gaat 60% wat in het ziekenhuis ligt naar huis
Kolom 4 en 40% naar de IC
Kolom 5, na 3 weken IC is iemand of beter, of overleden (in ieder geval van de IC af)

Zijn allemaal gemiddeldes he? Maar het klopt best goed (ziekenhuis en IC opnames en bezette bedden).
De 38 opnames van vandaag zijn 3% van de 1300 positieve tests op 13 september.
De 5 IC opnames zijn (ongeveer) 40% van de 14 opnames van 13 september

Ik kan nu dus doorrekenen met gelijkblijvend aantal postitieve test, iets stijgende of zo stijgen als we nu doen.
Nou, ik word er niet blij van.
Ik weet het, beetje nerdy dit. Maar ik wilde weten of mijn gevoel klopt.
En dan denk ik? Er zijn toch wel meer mensen aan het rekenen???

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:56

In Twente bestaat er geen corona. We hadden gereserveerd in het restaurant op de camping, bleek het de stamkroeg te zijn van alle boeren uit de omgeving en de klaverjasclub. Ik heb nog nooit zo snel gegeten en we zijn zonder dessert de tent uit gevlucht.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:08

@tilmar, heerlijk Nerdy :) dit is iets wat de pers zou moeten bijhouden, geïnteresseerd in zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:24

Blussem schreef:

.

- En de gemeente met de meeste besmettingen per 100.000 inwoners is....
...tromgeroffel...
Haaksbergen.

- Waar?

- Haaksbergen.

- Waar ligt dat?

- niet in de stad

- wel in de randstad?

- nee, ergens bij Enschede rechtsaf de prairie op, derde boerderij links.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:27

safina schreef:
Blussem schreef:

.

...tromgeroffel...
Haaksbergen.

- Waar?

Reusel/De Mierden... je weet wel..
scoort nog hoger. 122/100.000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:31

juval schreef:
safina schreef:
...tromgeroffel...
Haaksbergen.

- Waar?

Reusel/De Mierden... je weet wel..
scoort nog hoger. 122/100.000

Potjandorie, hebben ze daar Haaksbergen van de troon gestoten? Ik weet niet eens waar het ligt. 8)7