Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:03

Isabel schreef:
Aan mensen die 50 rijden waar je 80 mag. En dan vervolgens ook nog eens geen gas bijgeven als de weg bergop loopt, waardoor hun snelheid al helemaal tot onder het vriespunt zakt

Ik weet gewoon precies waar deze ergernis plaatsvond.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:13

__Sannne schreef:
Captain schreef:
Ik erger me aan de buren twee huizen verderop, steeds pakketten bestellen en dan niet thuis zijn. En ze komen ze ook niet ophalen. Maar als ik dan langs ga om het weg te brengen zijn ze ook niet thuis. |o Als ze er vandaag nog niet zijn zet ik hem gewoon voor de deur, joe! Vorige pakket heeft hier gewoon twee weken gelegen.

Gewoon geen pakketten meer aannemen voor ze. Snap sowieso niet waarom mensen pakketten niet gewoon bij ophaalpunten laten bezorgen als ze zo weinig thuis zijn.

Dat is niet altijd mogelijk. Ik kan bijvoorbeeld bij bestellen heel vaak niet aangeven dat het naar ophaalpunt moet en zodra die in de PostNL app staat krijg ik altijd de melding dat ik het niet aan kan passen. Andere bezorgers krijg ik soms niet eens informatie wanneer het bezorgd wordt. Die staan ineens aan de deur. Alleen DHL werkt hier goed met aanpassen van bezorging (hoewel ze ook wel eens 's avonds komen als ik overdag aangeef en andersom) naar ophaalpunt of andere dag.

Ik had een boze bezorger, omdat ik geen pakketje voor bepaalde buren wilde aannemen. Ik zie hen nooit, omdat ze van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat weg zijn. Vroeger wel eens gedaan, maar dan stond het hier dagenlang of ze belden aan als ik al in bed lag / in pyjama rondliep.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:23

__Sannne schreef:
Captain schreef:
Ik erger me aan de buren twee huizen verderop, steeds pakketten bestellen en dan niet thuis zijn. En ze komen ze ook niet ophalen. Maar als ik dan langs ga om het weg te brengen zijn ze ook niet thuis. |o Als ze er vandaag nog niet zijn zet ik hem gewoon voor de deur, joe! Vorige pakket heeft hier gewoon twee weken gelegen.

Gewoon geen pakketten meer aannemen voor ze. Snap sowieso niet waarom mensen pakketten niet gewoon bij ophaalpunten laten bezorgen als ze zo weinig thuis zijn.

Gaan we vanaf nu ook niet meer doen.

SinneJ

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:27

Ik vind het heel raar dat je een pakket bij de buren laat afleveren zonder dat van tevoren af te spreken... zou ik echt nooooit doen.

Wij laten het leveren bij ouders of grootouders die meer thuis zijn, maar die laten we er zeker er niet voor thuisblijven. Als ze de bezorger missen, halen we het achteraf gewoon op op het postkantoor.

Zie niet in waarom jouw bestelling het probleem van een ander moet worden...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:30

Dat doen ze bezorgers, SinneJ. Als je niet thuis bent, bellen zij gewoon bij buren aan en geven het daar af. Je hebt daar zelf geen inspraak in. Soms kan je aangeven dat het meteen naar ophaalpunt moet, vaak ook niet. Soms kan je aangeven dat het niet bij de buren bezorgd mag worden, maar ik heb daar slechte ervaringen mee, want het werd alsnog daar geleverd. (of buren, ergens verderop in de straat)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:31

Bij mij 2 huizen verder wonen mensen die een winkeltje aan huis hadden. Die nemen voor iedereen uit de straat graag de pakketjes aan. Vinden ze leuk om te doen omdat ze dan meer aanspraak hebben.
De bezorgers van verschillende bedrijven weten dit ook en die krijgen altijd wat lekkers van hun :+

Dit is trouwens nooit afgesproken maar kwamen we vanzelf achter toen we niet thuis waren 1 van de eerste keren.
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 09-09-20 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:31

MyWishMax schreef:
Dat doen ze bezorgers, SinneJ. Als je niet thuis bent, bellen zij gewoon bij buren aan en geven het daar af. Je hebt daar zelf geen inspraak in. Soms kan je aangeven dat het meteen naar ophaalpunt moet, vaak ook niet. Soms kan je aangeven dat het niet bij de buren bezorgd mag worden, maar ik heb daar slechte ervaringen mee, want het werd alsnog daar geleverd. (of buren, ergens verderop in de straat)

Ah dat verklaart al meer!

Kan het dan ook zijn dat die mensen niet op de hoogte zijn van het feit dat het bij de buren ligt? Want als de communicatie zo stroef loopt...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:33

SinneJ schreef:
MyWishMax schreef:

Ah dat verklaart al meer!

Kan het dan ook zijn dat die mensen niet op de hoogte zijn van het feit dat het bij de buren ligt? Want als de communicatie zo stroef loopt...

Je krijgt een 'niet thuis' briefje in de bus waar op staat waar je pakket is. Dus of naar ophaalpunt of bij buren op nummer zoveel. Maar soms loopt dat wel eens mis, ja. Soms geen briefje of wat erop staat klopt niet. Dan is het te hopen dat de buren naar jou toe komen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:33

Dat kan inderdaad, de vorige keer hadden ze ook geen briefje ontvangen. Maar toen ik ze vervolgens het pakket gaf ging ze aan mij vragen wat er in zat. En dat ze toch niets besteld had? Ja weet ik niet Truus, jij hebt het besteld, jouw naam staat er op, val mij er niet mee lastig! :wave:

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:38

Auto moet door de APK, en een grote beurt. Ik wist wel dat het een leuke rekening zou worden, of eigenlijk dat mijn bankrekening hier niet blij van gaat worden. Net telefoontje van de garage gehad, was afgesproken, dat ze even zouden bellen met wat er eventueel bij zou komen. Remcilinders achter beide vervangen, een verplicht ander wordt zeer aangeraden. Totaalbedrag komt boven de 900 euro uit. Het zat er aan te komen, auto'tje is van 2008 en de laatste twee jaar bijna geen onderhoudskosten aan gehad, maar toch, dit voel ik wel even.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:21

Captain schreef:
Dan zet je hem ergens anders neer? :+
Tussen twee opritten in ofzo?

Wow dit is wel asociaal zeg. Heb je het al een keer aangegeven als ze het pakket komen ophalen? Zou gewoon eens zeggen: ‘Joh ik vind het niet zo erg om je pakket te ontvangen maar ik heb niet onbeperkt de ruimte, zou je voortaan het pakket sneller willen ophalen?’

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:26

Ik zou gewoon niet meer aannemen voor hen. Super irritant zoiets.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:44

Mega ongesteld, echt alsof er een dubbele moord is gepleegd. En werk van 13-18. Hopelijk veel kassa :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:52

Over pakketjes gesproken: ik heb sinds een paar maanden een nieuwe huisgenoot, die blijkbaar haar hele inboedel stuk voor stuk online bestelt. Alleen is ze zelf dus nooit thuis. Ik werk thuis en woon op de begane grond aan de straatkant, dus met m'n goede hart wil ik best een keer een pakketje aannemen als ik de bestelbus voor zie rijden en het in de gang zetten. Maar ze krijgt dus serieus minimaal twee pakketjes per dag, van verschillende bezorgdiensten. Het is voor haar natuurlijk lekker makkelijk dat ze niet naar een pakketpunt hoeft, maar het wordt wel irritant zo, want het haalt mij continu uit m'n werk.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:01

Deurvak van de koelkast afgebroken en kan geen vervanging vinden. Shiiiiit.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:03

Foaly schreef:
Over pakketjes gesproken: ik heb sinds een paar maanden een nieuwe huisgenoot, die blijkbaar haar hele inboedel stuk voor stuk online bestelt. Alleen is ze zelf dus nooit thuis. Ik werk thuis en woon op de begane grond aan de straatkant, dus met m'n goede hart wil ik best een keer een pakketje aannemen als ik de bestelbus voor zie rijden en het in de gang zetten. Maar ze krijgt dus serieus minimaal twee pakketjes per dag, van verschillende bezorgdiensten. Het is voor haar natuurlijk lekker makkelijk dat ze niet naar een pakketpunt hoeft, maar het wordt wel irritant zo, want het haalt mij continu uit m'n werk.

Heb je het daar al met haar over gehad?
Zo ja: gordijnen dicht, stekker van de bel er uit, lekker door werken.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:08

Dat ik een deadline-mens ben.

Het abominabel slechte Nederlands wat sommige mensen hier bezigen.
D/t, jou/jouw, me/mijn. Geen interpunctie en moeilijke woorden die vast intelligent lijken om te gebruiken, maar echt alleen als je weet wat het betekent.

Man, man, doe toch een beetje moeite.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:14

Giolli schreef:
Foaly schreef:

Heb je het daar al met haar over gehad?
Zo ja: gordijnen dicht, stekker van de bel er uit, lekker door werken.

Ik ga het er binnenkort wel even over hebben idd. Het zijn ook geen kleine dingen (volledige combimagnetrons bv) en dat staat dan gerust een of twee dagen in de gang, die toch al niet breed is en waar ook acht fietsen in moeten staan.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:15

Nabster schreef:
Dat ik een deadline-mens ben.

H et abominabel slechte Nederlands wat sommige mensen hier bezigen.
D/t, jou/jouw, me/mijn. Geen interpunctie en moeilijke woorden die vast intelligent lijken om te gebruiken, maar echt alleen als je weet wat het betekent.

Man, man, doe toch een beetje moeite.

Exact dit!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:25

Ik zal vast mijn excuses aanbieden voor mijn spelling deze week. _O- Man ik kan door die gekke hersenschudding niet normaal meer typen. Typte naar de studieadviseur "Sinds maandach". MAANDACH!!!!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:28

MarlindeRooz schreef:
Ik zal vast mijn excuses aanbieden voor mijn spelling deze week. _O- Man ik kan door die gekke hersenschudding niet normaal meer typen. Typte naar de studieadviseur "Sinds maandach". MAANDACH!!!!

Dit is wel heel erg :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:30

Godzijdank zag ik het en heb ik het verbeterd. :=

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:38

Parkeerautomaten die alleen werken met muntgeld, hoe kan dat nog in 2020. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:58

Een of ander gek wijf die haar nagels zit te vijlen in een college. Doe dan je camera uit. %)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:00

Oh Marlinde, kijk daar zou ik dus ook niet tegen kunnen. Maar meestal zegt mijn gezicht al wel wat ik ervan vind, als mn mond dat al niet had gedaan :') :r Dat is gewoon smerig