Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:02

purny schreef:
Ik denk dat je in de buitenlucht minder snel besmettingen zult hebben dan in een supermarkt.

Maar in een supermarkt kom je verhoudingsgewijs heel veel minder mensen tegen dan op een festival. Ook zijn in een supermarkt mensen veel uit je eigen regio, festival veel meer uit heel Nederland en dat is wat we op dit moment nog niet moeten willen denk ik. Supermarkt is het ook nog mogelijk om 1.5 meter afstand te houden, dit zou op een festival uiteindelijk niet te doen zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:04

sureido schreef:
Alleen het is zo lastig om met winkelen afstand te houden lijkt mij..

Veel winkels hebben een deur beleid. Neem bijvoorbeeld de Bijenkorf, daar mogen ook maar een X aantal bezoekers binnen zijn. De toiletten en restaurants zijn er ook gesloten.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:04

KLM houdt zijn vloot tot 3 juli aan de grond, komende 2 maanden dus nog.

Bron: nu.nl

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:05

In de supermarkt houd vrijwel niemand zich meer aan de 1,5 meter regels. Plus dat het virus lang in de lucht blijft hangen.
Ik ben in mijn supermarktwerk nog nooit zo vaak verkouden geweest

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:12

purny schreef:
In de supermarkt houd vrijwel niemand zich meer aan de 1,5 meter regels. Plus dat het virus lang in de lucht blijft hangen.

Das niet zo heel gek, deuren staan altijd open bepaalde delen in de winkel zijn koud terwijl je verderop weer in de warmte loopt. Dan zit je tijd stil achter de kassa bij de deuren, dan in het koude magazijn waar ook steeds deuren open en dicht gaan plus niet verwarmd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:16

purny schreef:

Dat is jou ervaring. Die deel ik dus niet met je.
Over de 1,5 meter regeling bedoel ik dan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:21

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Ik denk dat wanneer je een onderzoek gaat houden dat vrijwel 75% ervaart dat men zich niet aan de regel houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:26

sureido schreef:
Alleen het is zo lastig om met winkelen afstand te houden lijkt mij..

Ik heb gisteren schoenen gekocht en bij de Nelson ging het prima. Ik had wel al schoenen op het oog die ik wilde passen, ik heb niet rondgesnuffeld.
Er mochten max 8 klanten in de winkel, er stond ook geen rij. Bij de kassa hadden ze nieuwe wattenstaafjes staan op mee te pinnen, dat vond ik heel slim. En die kon je dan daarnaast meteen weggooien.
Ging heel goed allemaal.

In de supermarkt hier doen de meesten toch ook nog wel hun best om de anderhalve meter aan te houden hoor.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:26

Justme_Lisaa schreef:

Ja die miljarden zijn toch al binnen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:29

purny schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik denk dat wanneer je een onderzoek gaat houden dat vrijwel 75% ervaart dat men zich niet aan de regel houdt.

Dat kun je niet zo stellen purny, dat de meerderheid het net zo ervaart als jij. Dat weet je gewoon niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:32

Dat moeten ze dan dus eerst onderzoeken.

Ik stoor mij wel aan mensen die vinden dat zij gelijk hebben. En zich vervolgens ook niks aantrekken van winkelmedewerker want zij hebben toch gelijk. Ik vind dus dat mensen er nu al aso van worden. En dat vind ik vooral een heel erg gevolg van dit alles.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:36

Hier in de winkel probeert iedereen zich er zo goed mogelijk aan te houden.

En dat je van tocht, warm naar kou etc verkouden wordt dat is allang achterhaald.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:37

Arabesk schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Ja die miljarden zijn toch al binnen....

Wat een misplaatste en niets toevoegende reactie... :n

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:47

Ja. Inderdaad. Het geld is binnen. En dat is dus positief want ze kunnen nu, zonder failliet te gaan, langer zonder omzet.

En daar is niets negatiefs aan. Niet zo zuur Arabesk.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:50

Lief van je Moonfish13! Heftige periode hebben jullie doorgemaakt en nu nog. Veel sterkte!

Verkoudheid oid krijg je idd van een virus, niet van warmte/kou. Al kan dat wel je afweer tijdelijk negatief beïnvloeden.

Hier in de supermarkt houdt haast niemand meer afstand. Ik voel me er ongelukkig bij, omdat ik geen COVID wil verspreiden mocht ik het zonder symptomen bij me dragen. Wil niet verantwoordelijk zijn voor de ellende die dat oplevert.
Zit te overwegen om met een fluorescerend hesje aan boodschappen te doen in de hoop dat men meer ruimte geef, maar ik hou eigenlijk helemaal niet van opvallen.

Sheran

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:01

Probeer anders eens een andere supermarkt, als dat bij jou een optie is. Bij mij doet de Jumbo het veeeel beter dan de AH, bijvoorbeeld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:03

lenaa_tje schreef:
Dat moeten ze dan dus eerst onderzoeken.

Ik stoor mij wel aan mensen die vinden dat zij gelijk hebben. En zich vervolgens ook niks aantrekken van winkelmedewerker want zij hebben toch gelijk. Ik vind dus dat mensen er nu al aso van worden. En dat vind ik vooral een heel erg gevolg van dit alles.

Laten we dan beginnen met een poll hier op komt. Ben wel heel benieuwd naar de resultaten.
Bij mijn ouders word ook geen afstand gehouden en winkelen ze met zijn tweeën. Ook geen medewerker die toezicht houd bij het begin van de winkel

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:05

Sheran schreef:
Probeer anders eens een andere supermarkt, als dat bij jou een optie is. Bij mij doet de Jumbo het veeeel beter dan de AH, bijvoorbeeld.

Precies. Zo ga ik niet meer naar de Jumbo en wel naar de Plus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:09

Het scheelt hier denk ik enorm dat het een winkel in een woonwijk is, in het winkelcentrum hier in de wijk kom je dagelijks dezelfde gezichten tegen. Men kent elkaar, en houdt daardoor ook rekening met elkaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:11

SusanH schreef:
Het scheelt hier denk ik enorm dat het een winkel in een woonwijk is, in het winkelcentrum hier in de wijk kom je dagelijks dezelfde gezichten tegen. Men kent elkaar, en houdt daardoor ook rekening met elkaar.

Hier inderdaad een klein dorp kan ook verschil maken. Verder kom ik niet bij de AH en Makro waar ik normaal wel altijd kom.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:11

Hier ga ik juist niet naar de plus. Ah is wel redelijk. En een andere ligt wat achteraf daar is het nooit druk. Daar ben ik nog het meeste geweest. Nog steeds niet druk daar.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:29

Mijn tactiek tnt is vlak voor sluitingstijd gaan, dan zijn er minder mensen. Vooral vakkenvullers en die gedragen zich voorspelbaarder dan het winkelend publiek. En ga sowieso alleen naar supermarkten waar ik mijn handen kan wassen/desinfecteren. Maar bij alle supermarkten op fietsafstand is het gedrag van mijn plaatsgenoten min of meer hetzelfde. Blijkbaar heeft men collectief besloten dat de maatregelen hier voorbij zijn ofzo.

Wel goede motivatie om door te werken in de moestuin. Hoef ik dadelijk nog minder naar de super. :Y)
Laatst bijgewerkt door Astorga op 03-05-20 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:31

purny schreef:

Jouw supermarkt misschien, in mijn supermarkt gaat het keurig. Veel ruimte, heldere looproute, bijna iedereen houdt zich eraan.
En verkouden worden heeft niks te maken met warm/koud, maar alles met virus.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:32

verootjoo schreef:
bigone schreef:
Je kunt jezelf trouwens laten testen bij preventvaccins , kost 119 euro.

Is dat een betrouwbare test? De officiële test is niet eens superbetrouwbaar. Als ie negatief is heb je 30% kans dat ie vals negatief is.
Kan me niet voorstellen dat deze test dan betrouwbaarder is?

Wat is het percentage vals-positief?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:33

Ik ga om 8 uur naar de supermarkt en dan is het nog zodanig rustig dat er geen mensen in jouw 1,5 meter hoeven komen. Bovendien is dan alles goed aangevuld.