Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:56

karuna schreef:
Zo sta ik er ook in. Heb een paar keer iets duurder en gepland vakantie gehad. Maar meestal is het inpakken en de neus achterna. Of camper of bus en tent en daarheen waar het leuk is. Soms een nacht soms paar dagen en weer verder. Eigenlijk nooit vooraf iets boekem of reserveren. De lol hebben in zo low budget mogelijk op vakantie gaan. Camper sta je soms gratis soms voor 5 euro of ietsje meer. Waardoor je idd vaker op pad kan.

Denemarken zou dan afvallen als je 6 nachten moet reserveren ergens. Ik ga daar eens verder naar neuzen bij de anwb :j

Maar zou je het risico wel nemen? Met je gevoelige longen en het je hebt dus al een aantal keren een Corona test gehad , straks zit je ergens , zonder je huisarts die je complexe gezondheid begrijpt en dan moet je twee weken in quarantaine in je camper . Zou ik niet blij van worden .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:59

...
Laatst bijgewerkt door Echwel op 29-07-20 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:00

Tja zonder risico’s valt er ook niet te leven. Dat moet iedereen voor zich zelf bepalen.
Hier was de dochter van m’n overbuurman eerst heel boos dat die man niet binnen wilde blijven. De beste man is ver in de 90 en die zij ook letterlijk schiet mij dan maar neer als ik niet meer mag biljarten met mijn broers en niet meer naar de moestuin mag. Ik snap hem wel.
De oma van m’n vriend is in het verpleeghuis redelijk weg gekwijnd en zij kan er niks aan doen. Zij mogen nog niet bij elkaar op bezoek. Heb je die vrijheid wel omdat jij thuis woont en nog zelf die keuzes kan maken (met gezond verstand) is dat je goed recht. Is dat in camper dan is dat in een camper.
En ik ben erg verdrietig voor de mensen die het zwaar hebben in verpleeghuizen.

Sure_lee

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:11

Hier is het aftellen begonnen.
Om 17.00, als ik klaar ben met werken, beginnen we aan onze autoreis naar zuid-frankrijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:15

Sure_lee schreef:
Om 17.00, als ik klaar ben met werken, beginnen we aan onze autoreis naar zuid-frankrijk.

Veel plezier!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:18

Sure_lee schreef:

Veel plezier!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:50

Veel plezier!

Hier inmiddels toch kriebels om in augustus nog ergens heen te gaan. Wel in afwachting van hoe alles gaat lopen. Het geld opsparen voor volgend jaar-idee blijft ook hangen. En toch ook ergens een kitesurfcursus. Blijf het lastig vinden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:07

Zie dat er nog een appartement beschikbaar is in Oostenrijk waar wij naartoe gaan. Appartement met 1 slaapkamer. 540 euro (voor 2 personen) voor een week, dat is toch eigenlijk ook een koopje als je t vergelijkt met de prijzen die hier in NL steeds gevraagd worden (vrij van 4 - 11 aug). Wel lekker Oostenrijkse kneuterigheid in een gebied waar t vrij rustig is (je kunt er wel prachtig wandelen)
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 29-07-20 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:08

Valt nog mee indd qua prijs!

Veel plezier Sure_lee!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:24

MarlindeRooz schreef:
Jij moet eten, schijten, drinken en in jouw geval flink klagen.
Maar op vakantie gaan is geen moet.

Vergeet het ademhalen niet :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:30

bigone schreef:
karuna schreef:
Zo sta ik er ook in. Heb een paar keer iets duurder en gepland vakantie gehad. Maar meestal is het inpakken en de neus achterna. Of camper of bus en tent en daarheen waar het leuk is. Soms een nacht soms paar dagen en weer verder. Eigenlijk nooit vooraf iets boekem of reserveren. De lol hebben in zo low budget mogelijk op vakantie gaan. Camper sta je soms gratis soms voor 5 euro of ietsje meer. Waardoor je idd vaker op pad kan.

Denemarken zou dan afvallen als je 6 nachten moet reserveren ergens. Ik ga daar eens verder naar neuzen bij de anwb :j

Maar zou je het risico wel nemen? Met je gevoelige longen en het je hebt dus al een aantal keren een Corona test gehad , straks zit je ergens , zonder je huisarts die je complexe gezondheid begrijpt en dan moet je twee weken in quarantaine in je camper . Zou ik niet blij van worden .

Karuna, begrijp me niet verkeerd, dit is niet om je te jennen maar ik kan me nog heel goed het drama in Finland herinneren, verplicht in appartement blijven, niet mogen vliegen dus ik zou heel voorzichtig zijn met jouw voorgeschiedenis.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:36

Sure_lee schreef:

Mag ik mee in je reiszak ? O:)

Have fun ! {:}

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:15

Fijne vakantie!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 17:25

MarlindeRooz schreef:
Jij moet eten, schijten, drinken en in jouw geval flink klagen.
Maar op vakantie gaan is geen moet.

Oké hier MOET ik dan weer even heel hard om lachen :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:27

Ja ik baal ook wel hoor. Ik kan waarschijnlijk ook niet op vakantie deze zomer. En op de uni heb je alleen maar zomer- en kerstvakantie. Kan je vertellen dat weg gaan met kerst voor een student een erg duur grapje is... tja, dan maar volgend jaar als het even kan. Vakantie is een luxe en geen levensbehoefte.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:32

Sure_lee schreef:

Veel plezier! Ik bewaak het dorp wel hier :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:02

MarlindeRooz schreef:
Ja ik baal ook wel hoor. Ik kan waarschijnlijk ook niet op vakantie deze zomer. En op de uni heb je alleen maar zomer- en kerstvakantie. Kan je vertellen dat weg gaan met kerst voor een student een erg duur grapje is... tja, dan maar volgend jaar als het even kan. Vakantie is een luxe en geen levensbehoefte.

Heb je aanwezigheidsplicht op de uni? Kun je niet gewoon een weekje tussendoor weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:19

Als Nepal niet doorgaat gaan wij in november naar Frankrijk. Wandelschoenen mee, wandelbroeken, wat goede Truien en shirts, goede jas en dan gaan we wel de natuur verkennen. Ik wil nog steeds dolgraag een keer de Montségur op. In de zomer moet je ervoor betalen en doen veel toeristen dat. In het najaar met guur weer lijkt het me juist machtig om dan daarboven op die "puist" te staan :D
Of de Pyreneeën zien in hun herfstjasje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:24

elnienjo schreef:
MarlindeRooz schreef:

Heb je aanwezigheidsplicht op de uni? Kun je niet gewoon een weekje tussendoor weg?

Wanneer je niet genoeg aanwezig bent hebben ze het recht om je herkansing te ontnemen. Dus zomaar wegblijven doe ik niet zo snel. Daarnaast vind ik de uni enorm leuk en wil ik niet zomaar colleges missen. En het kan zijn dat ik tussendoor weg kan. In principe heb je in elk blok een "herkansinsweek", maar wanneer je geen herkansing hebt dan ben je dan vrij. Maar dat weet ik vaak kort van te voren. Hooguit 2 weken, meestal 1 week. En dan is iemand anders mee krijgen lastig. Alleen weg gaan is prima, maar niet in corona tijd haha.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:48

Ik ben ook een weekje op wintersport geweest met 50 andere uni studenten de eerste week van het tweede semester. Bij ons geldt geen aanwezigheidsverplichting en je kan alles terugvinden van colleges of sv vragen aan medestudenten dus het kan wel. Bij mij dan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:50

sureido schreef:
Ik ben ook een weekje op wintersport geweest met 50 andere uni studenten de eerste week van het tweede semester. Bij ons geldt geen aanwezigheidsverplichting en je kan alles terugvinden van colleges of sv vragen aan medestudenten dus het kan wel. Bij mij dan.

Dan heb jij geluk. Alles wat bij ons gezegd wordt in de hoor- en werkcolleges is ook tentamenstof. Dat staat regelmatig niet online of in een boek/artikel. Dus dan ben je gewoon de pineut. Ze houden ook bij wie er elk college zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:03

Aii haha, hoe doen ze dat dan met colleges van 500 man? Die aanwezigheidscheck. Bij ons is dat ook tentamenstof maar ik koop eigenlijk altijd samenvattingen via internet.

Ik mis de uni wel heel erg.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:06

Iemand tips voor Denemarken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:40

Ik ben ooit met mijn ouders er geweest en dat was een mooie plek. Romo(met streepjes) en Funen twee echt heel mooie eilandjes. <3 Dat hele stuk westkust is hoe dan ook de moeite waard. En we hebben toen gekampeerd iets onder kopenhagen aan de kust en in de buurt van Odense. Dat rondje zou ik graag eens overdoen. Desnoods ooit :') .

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:46

Zwitserland is ook zonder mondkapjes en enkele noordelijke landen.