Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:58

LadyMadonna schreef:
Kwam deze op Twitter tegen...

“Meeuwen snappen het wel”
[ [url=m/XrhTMW.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:59

Als mijn schoonvader het krijgt gaat hij ook niet aan de beademing. Zijn longen zijn al zo slecht dat hij dan ook zonder corona zou sterven aan de beademing door CO2 coma. In sommige gevallen is beademing gewoon niet nuttig en zouden ze het ook niet toepassen bij influenza. Dat is triest maar realiteit.
Mijn opa is jaren geleden ook doodgestikt, ook bij hem zou beademen geen zin gehad hebben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:00

Pandora2 schreef:
mariekeoo schreef:
ik vind het opvallend dat over het algemeen overal minder stijging is. Tenminste Italië, Nederland, Duitsland, belgië (toch). Is dat om het feit dat er minder getest word in het weekend? Minder test capaciteit? Ik weet dat in ons ziekenhuis sinds deze week ook op zondag getest kan worden, maar dat was niet zo. Hoe is dat met andere ziekenhuizen, GGD etc. etc. Zijn huisartsenposten terughoudender contact op te nemen met een GGD? Ik vind het opvallend dat er in een weekend verlaging van de cijfers zichtbaar is.

En natuurlijk heb ik hier geen bron van. :j

Op het journaal werd er gezegd dat de cijfers van de zondag vaak vertekenen omdat de gegevens nog niet of trager binnenkomen.

Ik denk dat het momenteel helemaal niet uitmaakt wat voor dag het is. Er zal non-stop alle dagen even hard gewerkt worden ben ik bang.

Blue_Eyes

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:02

Ja weet je? Mijn moeder is genezen van longkanker. En dat gaat heel goed, maar ze mist wel een halve long en als ze corona krijgt, dan gaat ze dat niet overleven. En dat vind ik heel erg. Zelf legt ze zich daarbij neer. Ze doet er alles aan om het niet te krijgen, maar zegt wel: als dat zo is, dan is dat zo.
Ik hoop en bid dat het niet gebeurt!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:03

mariekeoo schreef:
ik vind het opvallend dat over het algemeen overal minder stijging is. Tenminste Italië, Nederland, Duitsland, belgië (toch). Is dat om het feit dat er minder getest word in het weekend? Minder test capaciteit? Ik weet dat in ons ziekenhuis sinds deze week ook op zondag getest kan worden, maar dat was niet zo. Hoe is dat met andere ziekenhuizen, GGD etc. etc. Zijn huisartsenposten terughoudender contact op te nemen met een GGD? Ik vind het opvallend dat er in een weekend verlaging van de cijfers zichtbaar is.

Goh, ik vind nou niet dat het zo sterk afneemt in Duitsland. Om middernacht waren er bijna 2000 meer dan de dag ervoor om middernacht. Volgens het RKI waren er om middernacht iets meer dan 18.500 bevestigde gevallen.
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/N ... ahlen.html

Ik zal later even kijken of ik ergens een overzicht kan vinden van een hele week.

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:09

Hoi, ik heb even een vraag waar ik zelf niet zo goed uitkom. De vakantie voor ons thuis is voorbij (3 weken vakantie gehad) en morgen begint het werk weer. Mijn vriend werkt aan huis (veehouderij, maar kan tussendoor de hond niet uitlaten) en ik werk door de corona vanuit huis. Onze hond gaat normaal 2x per week mee met de uitlaatservice, ze vindt dit helemaal geweldig en voor ons fijn dat ze wat contact heeft met andere honden. De uitlaatservice gaat wel door met wandelingen/de honden kunnen spelen bij hun thuis en ik vind het ook belangrijk dat ze gewoon doorbetaald krijgen en niet opeens geen inkomen meer hebben. Maar nu vraag ik me toch af of ik er wel goed aan doe om de hond mee te laten gaan? Er is mischien risico tussen de honden en zij haalt natuurlijk ook honden op bij meerdere mensen thuis.. de hond zit bij ons in de hal als ze haar op komt halen en ze heeft ook eigen riemen mee (die je gewoon direct om de nek schuift) maar toch voelt het een beetje dubbel... wat zouden jullie doen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:12

Destination schreef:
mariekeoo schreef:

Goh, ik vind nou niet dat het zo sterk afneemt in Duitsland. Om middernacht waren er bijna 2000 meer dan de dag ervoor om middernacht. Volgens het RKI waren er om middernacht iets meer dan 18.500 bevestigde gevallen.
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/N ... ahlen.html

Ik zal later even kijken of ik ergens een overzicht kan vinden van een hele week.

Maar in Duitsland testen ze enorm veel, meer dan welk land dan ook.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:15

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:17

NatasjavE schreef:
Chocopasta schreef:
Waarom is de chips zelfs uitverkocht in de supermarkten? :+

Vindt ik begrijpelijker dan toiletpapier moet ik zeggen :+ :Y)

Maar na al die chips heb je wel extra toiletpapier nodig

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:18

Dus dan wordt het aantal besmettingen niet minder maar word er minder getest, in Duitsland wel veel dus daar zie je nog een grote stijging als ik het goed gelezen heb.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:21

MoniqueT schreef:
Loretta schreef:
Dat is ook een beetje de gedachte waarom ik binnen zit.

https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal ... ~aea89646/

En daarom kijken wij vanuit Spanje echt met verwondering naar Nederland. Zonder oordeel hoor, ik weet niet wat het beste is.

Het is hier in Nederland nu echt erop of eronder. Komende week wordt heel spannend.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:22

https://www.nu.nl/economie/6039446/voed ... zaken.html

Doordat er op dit moment veel meer vraag is naar basis producten zoals rijst, pasta en graan, is er ook daar een distributie probleem ontstaan.

Dit vind ik dus best wel eng.

En het hamsteren gaat op deze manier ook echt niet stoppen als dit soort berichten naar buiten komt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:25

Hannanas schreef:
Maar in Duitsland testen ze enorm veel, meer dan welk land dan ook.

Ja, maar daarom kun je nog niet zeggen dat de aantallen naar beneden gaan ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:28

Hebben jullie gemerkt dat de prijzen omhoog gegaan zijn? Gisteren schrok ik wel even van het bedrag aan de kassa, maar ik had dan ook wel wat duurdere producten.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:29

Loretta schreef:
En daarom kijken wij vanuit Spanje echt met verwondering naar Nederland. Zonder oordeel hoor, ik weet niet wat het beste is.

Het is hier in Nederland nu echt erop of eronder. Komende week wordt heel spannend.[/quote]

Ik duim voor jullie mee :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:30

bloemm schreef:
Hoi, ik heb even een vraag waar ik zelf niet zo goed uitkom. De vakantie voor ons thuis is voorbij (3 weken vakantie gehad) en morgen begint het werk weer. Mijn vriend werkt aan huis (veehouderij, maar kan tussendoor de hond niet uitlaten) en ik werk door de corona vanuit huis. Onze hond gaat normaal 2x per week mee met de uitlaatservice, ze vindt dit helemaal geweldig en voor ons fijn dat ze wat contact heeft met andere honden. De uitlaatservice gaat wel door met wandelingen/de honden kunnen spelen bij hun thuis en ik vind het ook belangrijk dat ze gewoon doorbetaald krijgen en niet opeens geen inkomen meer hebben. Maar nu vraag ik me toch af of ik er wel goed aan doe om de hond mee te laten gaan? Er is mischien risico tussen de honden en zij haalt natuurlijk ook honden op bij meerdere mensen thuis.. de hond zit bij ons in de hal als ze haar op komt halen en ze heeft ook eigen riemen mee (die je gewoon direct om de nek schuift) maar toch voelt het een beetje dubbel... wat zouden jullie doen?

Op deze website (https://www.avma.org/resources-tools/an ... e/covid-19) staan wat aanbevelingen.

Ik meen ergens gelezen te hebben (maar kan uiteraard de bron nu mobiel niet vinden) dat het wordt afgeraden om honden uit verschillende huishoudens met elkaar te laten spelen. Er bestaat risico dat de hond van het ene huishouden is ondergehoest door iemand die besmet is, vervolgens fysiek contact heeft met de hond uit het andere huishouden en het virus dan op de vacht overdraagt. Theoretisch gezien kun je als mens uit dat huishouden dan na het aaien van je hond en het daarna aanraken van je gezicht besmet raken.
Is dit ver gezocht? Ja. Doe ermee wat je wil :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:32

bloemm schreef:

Ik neem ergens gelezen te hebben dat ze aanraden om honden nu niet met elkaar te laten spelen ivm evt overdracht via vacht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:46

MoniqueT schreef:
Loretta schreef:
Dat is ook een beetje de gedachte waarom ik binnen zit.

https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal ... ~aea89646/

Dit is een interview met 1 persoon, niet eens een medicus of expert.
Wat voegt zijn mening toe?

Volgens mij, gaat het in Spanje niet echter beter, ondanks de lock-down.
(Die ook niet helemaal goed opgevolgd wordt: mensen gaan meerdere keren per dag naar de kiosk ;), maar wel veel rustiger op straat dan hier).
Ik begrijp dat in Spanje komende week de hoogste piek wordt verwacht.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:57

Needje schreef:
bloemm schreef:

Ik neem ergens gelezen te hebben dat ze aanraden om honden nu niet met elkaar te laten spelen ivm evt overdracht via vacht.

Volgens anicura klinieken kan dat prima.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:04

...een mens moet zich nooit blind staren,
...van het cijfer 'nieuw aantal positief getest' weten we dat we niet echt weten wat het betekent,
MAAR
ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje vrolijk word van de grafieken van http://www.arcgis.com/apps/opsdashboard ... l#3bc97552

(de link is verre van perfect, excuses.)

Zowel het aantal 'nieuwe besmettingen' is vandaag lager dan gisteren, als het aantal ziekenhuisopnames.
(Het aantal opnames op de Intensive care is gestegen en het aantal sterfgevallen ook. |( )
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-03-20 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:04

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:09

Janneke2 schreef:
...van het cijfer 'nieuw aantal positief getest' weten we dat we niet echt weten wat het betekent,
MAAR
ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje vrolijk word van de grafieken van http://www.arcgis.com/apps/opsdashboard ... l#3bc97552

Ik moet daarvoor ineens inloggen? :?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:09

Janneke2 schreef:
MAAR

Kun je daar een printscreen van plaatsen? Kan het niet zien .

Electra63

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:15

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:17

https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... p101857703

...en dan rechtsonder op een driehoekje klikken, dan krijg je de staafdiagrammen per dag.
(En er is ook een vertekening mogelijk omdat het zondag/ weekend is, maar ik word er toch wat vrolijker van. Mbt spoed zou dat niet veel moeten vertekenen....)