Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niobe schreef:Wat cool dat jullie ouders dat zeggen!
Mijn ouders en schoonouders zitten er ook totaal niet op te wachten, maar soms voel ik me dan een beetje “schuldig”, zo van jullie hebben het wel doorstaan voor mij en mijn vriend
Vanuit mij komen ze écht niet. Vriendin van mijn broertje wil wel graag kinderen, hij twijfelt nog. 
En voor de hond heeft ze zelfs een echte oppasoma gevonden, via stichting oopoeh.nl
. Mars schreef:Mijn ouders zouden het vast wel doen maar ik zou er zelf nooit voor kiezen om ze met mijn jong te belasten op vaste dagen in de week. Hou op zeg, die mensen hebben zelf een leven lang werken en zorgen achter de rug en dan moeten ze zich ook nog vastleggen voor mijn kroost? Neuh.
Ken zelfs iemand die *braak* thuisblijfmama is en alsnog haar jong wekelijks bij moeders dumpt zodat ze naar yoga kan en boodschappen doen. En verder 'druk' met de hele dag thuis zitten bij haar kind. Ik zou me kapot schamen als dochter zijnde.
toen mijn vader nog werkte en mn moeder met ons thuis zat deed ze ons 2 ochtenden per week daarheen om inderdaad boodschappen te kunnen doen en even een boek te lezen ofzo. Dát je het doet, prima, maar verwacht niet dat anderen dat gratis voor je regelen
en als er dan tussendoor een keer opgepast moet worden staat ze ook meteen met de agenda erbij

Ik wil er absoluut niet te licht over denken/praten, maar in dat geval had ik het echt wel weg laten halen... MissAnnemijn schreef:https://www.dingenvoorvrouwen.nl/mama/o ... _medium=fb
Deze zag ik op facebook voorbij komen, ik geloof bijna niet dat dit bestaat
Lisette0 schreef:Ik ben nu vrijgezel, maar gelukkig nooit opmerkingen gehad van ouders/schoonouders toen ik nog wel een relatie had. Ze weten inmiddels allebei dat ik sowieso geen kind wil. En mijn zusje staat er precies zo in, dus heb gelukkig wel iemand om even lekker mee te ouwehoeren over het onderwerp.
Toen m'n ex en ik een keer bij zijn moeder waren kwam het ter sprake, dat we allebei geen kind(eren) wilden.
Zei ex "Ja, als het nou per ongeluk zou gebeuren is het misschien wat anders."
Ik:![]()
Schoonmoeder: "Jaa, groot zal hij of zij wel worden hoor."
... Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden.Ik wil er absoluut niet te licht over denken/praten, maar in dat geval had ik het echt wel weg laten halen...
elnienjo schreef:Lisette0 schreef:Ik ben nu vrijgezel, maar gelukkig nooit opmerkingen gehad van ouders/schoonouders toen ik nog wel een relatie had. Ze weten inmiddels allebei dat ik sowieso geen kind wil. En mijn zusje staat er precies zo in, dus heb gelukkig wel iemand om even lekker mee te ouwehoeren over het onderwerp.
Toen m'n ex en ik een keer bij zijn moeder waren kwam het ter sprake, dat we allebei geen kind(eren) wilden.
Zei ex "Ja, als het nou per ongeluk zou gebeuren is het misschien wat anders."
Ik:![]()
Schoonmoeder: "Jaa, groot zal hij of zij wel worden hoor."
... Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden.Ik wil er absoluut niet te licht over denken/praten, maar in dat geval had ik het echt wel weg laten halen...
Ik zou daar heel duidelijk in zijn geweest dat ik als vrouw daar de eindbeslissing over maak en dat voor mij abortus vanzelfsprekend is in zo'n geval.
Stiefpa is altijd beste maatjes met die pony's, verwend ze helemaal rot. En mama doet dat met de 2 katten
Mars schreef:Mijn schoonmoeder begon ook heel snel (twee weken) over kleinkinderen en oma worden :p Had al wel richting mijn toen nog vriend laten vallen dat ik geen fan ben van kinderen maar diezelfde avond nog een heel duidelijk gesprek gehad.
Hij was t gelukkig roerend met me eens en vond t ook niet tof van zijn moeder hoe ze erover begonnen was
)
MissAnnemijn schreef:Mijn moeder riep ook altijd dat ze echt niet wilde vastzitten aan een vaste oppasdag maar nu het eerste kleinkind onderweg is draait dat helemaal om. Als het eigen keuze is leuk toch? Maar er gewoon maar vanuit gaan is beetje not done inderdaad.
Lisette0 schreef:Dit leek me niet zo'n geschikt moment, haha. Kon nooit zo goed met m'n schoonmoeder overweg.
Tegenover m'n ex altijd wel duidelijk geweest, geen kinderwens. Maar wat als het wel mis was gegaan is eigenlijk nooit ter sprake gekomen. :o
KarenQ schreef:Lisette0 schreef:Dit leek me niet zo'n geschikt moment, haha. Kon nooit zo goed met m'n schoonmoeder overweg.
Tegenover m'n ex altijd wel duidelijk geweest, geen kinderwens. Maar wat als het wel mis was gegaan is eigenlijk nooit ter sprake gekomen. :o
Hebben jullie daar wel met je partner over gesproken?
We zijn het eens over het geen kinderen en mocht het echt verkeerd gaan, een abortus. Maar we kregen vervolgens ruzie over of je zoiets wel of niet moet delen met directe naasten... Ik vind van niet, want het is totaal niet iets relevants/belangrijks voor mij. Ik vertel ook niet over dat ik naar de huisarts ben geweest voor het weghalen van een wrat of zo.
Daarnaast word je toch vaak veroordeeld als je het wel weg laat halen. Want je als je volwassen dingen doet, ben je volwassen genoeg om de gevolgen te dragen (of andere onzin). Of je kwetst mensen die geen kinderen kunnen krijgen of met moeite. Of mensen zijn pricipieel tegen. Gewoon veel gezeur.
Vriend zou het dan wél willen delen met bijvoorbeeld zijn zus. Waarom dan? Want wil je het stiekem dan wel? Of ben je tegen abortus (kan)? En het is namelijk ook niet zo alsof zij nu zo close zijn (zien/spreken elkaar zelden en dan meer omdat het hoort dan omdat ze er zo'n zin in hebben). Linksom of rechtsom ik zou er op aangekeken worden en niet hij, dus ik vind ook niet dat het aan hem is om het rond te vertellen.
Dus voor mijzelf besloten als het toch verkeerd gaat, dat ik hem niet ga informeren en het gewoon regel. Ja, dat zou liegen zijn, maar ik vind het niet oké als hij het aan allerlei mensen zou gaan vertellen.
KarenQ schreef:Dus voor mijzelf besloten als het toch verkeerd gaat, dat ik hem niet ga informeren en het gewoon regel. Ja, dat zou liegen zijn, maar ik vind het niet oké als hij het aan allerlei mensen zou gaan vertellen.