[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:15

Ik zeg weleens tegen mijn dochters dat ik kleinkinderen wel heel leuk zal vinden.Zo niet,dan graag een kleinhondje om mee te tutten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:17

Ik snap dat nooit zo goed. Wanneer ze erom vragen je mening geven, sure. Maar gewoon random zeggen dat je kleinkinderen wel leuk zou vinden, why?

Ik zou dan terug bitsen dat je dan zelf maar weer een legsel uitpoept, als je zo graag baby's om je heen hebt, of zo.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:19

Niobe schreef:
Wat cool dat jullie ouders dat zeggen!

Mijn ouders en schoonouders zitten er ook totaal niet op te wachten, maar soms voel ik me dan een beetje “schuldig”, zo van jullie hebben het wel doorstaan voor mij en mijn vriend :=

Zij kozen voor een kind dus dat was hun 'hobby'. Ze kunnen niet verwachten dat jullie hetzelfde in 't leven staan.

Bedenk liever wat voor ellende je je ouders bespaart door geen kind te nemen! Als je dat verhaal van die weigeroma leest! :D

Ik heb met mijn ouders nog veel mooie verre reizen gemaakt in mijn volwassen leven. Als ik 'n kind had gehad, had dat allemaal niet gekund.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:28

Natuurlijk wel.Gewoon opa en oma niet met de kinderen opzadelen.Zelf als ouders zo verstandig zijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:33

Mijn moeder was eerst heel stellig: die wilde echt geen oma worden. Die zag het al gebeuren, constant oppassen enzo. Paps lijkt het wel heel leuk, maar paps is ook echt geweldig met kinderen.

Maar ja :D :D Vanuit mij komen ze écht niet. Vriendin van mijn broertje wil wel graag kinderen, hij twijfelt nog.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:41

Mijn ouders vinden het écht heel leuk, maar we zijn sowieso een heel hecht gezin, wonen allemaal bij elkaar en zien elkaar gewoon heel veel. Mag echt in m'n handjes knijpen met zulke ouders.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:52

Ik ben ook best hecht met mijn ouders, maar zij hebben altijd gezegd, het is jullie keuze. Neem je ze wel, leuk, neem je ze niet, ook prima. Wij worden in ieder geval geen oppas opa en oma, je mag ze best af en toe brengen maar een vaste dag kun je vergeten :P

Nu brengt mijn zusje af en toe haar kalf van een hond, dat is ook meer als genoeg :+ En voor de hond heeft ze zelfs een echte oppasoma gevonden, via stichting oopoeh.nl :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:58

Ik zie het mijn ouders echt niet doen hahaaah. Nu ik volwassen ben gaan we goed met elkaar om hoor, maar zij kunnen niks met kinderen. Weet ik uit ervaring _O-.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:15

Mijn ouders zouden het vast wel doen maar ik zou er zelf nooit voor kiezen om ze met mijn jong te belasten op vaste dagen in de week. Hou op zeg, die mensen hebben zelf een leven lang werken en zorgen achter de rug en dan moeten ze zich ook nog vastleggen voor mijn kroost? Neuh.

Ken zelfs iemand die *braak* thuisblijfmama is en alsnog haar jong wekelijks bij moeders dumpt zodat ze naar yoga kan en boodschappen doen. En verder 'druk' met de hele dag thuis zitten bij haar kind. Ik zou me kapot schamen als dochter zijnde.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:27

Mars schreef:
Mijn ouders zouden het vast wel doen maar ik zou er zelf nooit voor kiezen om ze met mijn jong te belasten op vaste dagen in de week. Hou op zeg, die mensen hebben zelf een leven lang werken en zorgen achter de rug en dan moeten ze zich ook nog vastleggen voor mijn kroost? Neuh.

Ken zelfs iemand die *braak* thuisblijfmama is en alsnog haar jong wekelijks bij moeders dumpt zodat ze naar yoga kan en boodschappen doen. En verder 'druk' met de hele dag thuis zitten bij haar kind. Ik zou me kapot schamen als dochter zijnde.

Daar ging ik 2x per week voor naar de creche :o? toen mijn vader nog werkte en mn moeder met ons thuis zat deed ze ons 2 ochtenden per week daarheen om inderdaad boodschappen te kunnen doen en even een boek te lezen ofzo. Dát je het doet, prima, maar verwacht niet dat anderen dat gratis voor je regelen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:37

Mijn moeder past iedere week op mijn neefje, maar daar moet alles voor wijken hoor :') en als er dan tussendoor een keer opgepast moet worden staat ze ook meteen met de agenda erbij :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:08

Ik ging 5 dagen per week naar de crèche, mijn ouders hadden een eigen onderneming.
Maar ja, toen werd dat ook vergoed, tegenwoordig worden vrouwen wel gestimuleerd om te studeren en te werken, heeft de overheid een hoop vraagtekens bij de redenen waarom vrouwen toch niet aan de top van de ondernemingen staan, maar tegelijkertijd hebben ze de bijdrages voor de crèche zo aangepast dat vrouwen er op toe leggen als ze meer dan 3 dagen per week werken.

Het is wat dat betreft niet zo gek dat er zoveel "oppas oma's en opa's zijn"

Mijn broertje (nakomelingetje) ging trouwens maar 2 dagen naar de crèche, in zijn tijd waren die regels al aangepast en hadden mijn ouders het bedrijf aan huis, dus kon mijn broertje ook makkelijker thuis zijn :j

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:12

Ik ben nu vrijgezel, maar gelukkig nooit opmerkingen gehad van ouders/schoonouders toen ik nog wel een relatie had. Ze weten inmiddels allebei dat ik sowieso geen kind wil. En mijn zusje staat er precies zo in, dus heb gelukkig wel iemand om even lekker mee te ouwehoeren over het onderwerp. :))

Toen m'n ex en ik een keer bij zijn moeder waren kwam het ter sprake, dat we allebei geen kind(eren) wilden.
Zei ex "Ja, als het nou per ongeluk zou gebeuren is het misschien wat anders."
Ik: >;)
Schoonmoeder: "Jaa, groot zal hij of zij wel worden hoor."
... Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden. :+ Ik wil er absoluut niet te licht over denken/praten, maar in dat geval had ik het echt wel weg laten halen...

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:12

MissAnnemijn schreef:
https://www.dingenvoorvrouwen.nl/mama/o ... _medium=fb

Deze zag ik op facebook voorbij komen, ik geloof bijna niet dat dit bestaat 8)7

Het ergste is nog (even doorgeklikt naar Reddit), oma kreeg haar eerste kind op haar 14e!! Haar ouders hielpen niet bij de opvoeding en vanaf haar 16 fulltime gewerkt en alles zelf geregeld en betaald.
Betaald voor alle kinderen buitenschoolse activiteiten...
-O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:26

Lisette0 schreef:
Ik ben nu vrijgezel, maar gelukkig nooit opmerkingen gehad van ouders/schoonouders toen ik nog wel een relatie had. Ze weten inmiddels allebei dat ik sowieso geen kind wil. En mijn zusje staat er precies zo in, dus heb gelukkig wel iemand om even lekker mee te ouwehoeren over het onderwerp. :))

Toen m'n ex en ik een keer bij zijn moeder waren kwam het ter sprake, dat we allebei geen kind(eren) wilden.
... Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden. :+ Ik wil er absoluut niet te licht over denken/praten, maar in dat geval had ik het echt wel weg laten halen...

Ik zou daar heel duidelijk in zijn geweest dat ik als vrouw daar de eindbeslissing over maak en dat voor mij abortus vanzelfsprekend is in zo'n geval.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:30

elnienjo schreef:
Lisette0 schreef:

Ik zou daar heel duidelijk in zijn geweest dat ik als vrouw daar de eindbeslissing over maak en dat voor mij abortus vanzelfsprekend is in zo'n geval.

Dit leek me niet zo'n geschikt moment, haha. Kon nooit zo goed met m'n schoonmoeder overweg.
Tegenover m'n ex altijd wel duidelijk geweest, geen kinderwens. Maar wat als het wel mis was gegaan is eigenlijk nooit ter sprake gekomen. :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:42

Mijn schoonmoeder begon ook heel snel (twee weken) over kleinkinderen en oma worden :p Had al wel richting mijn toen nog vriend laten vallen dat ik geen fan ben van kinderen maar diezelfde avond nog een heel duidelijk gesprek gehad.
Hij was t gelukkig roerend met me eens en vond t ook niet tof van zijn moeder hoe ze erover begonnen was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:02

Moeten wij nu toch (nog) aan kinderen beginnen (wat ik niet zie zitten, we zijn beide 36) dan zou mijn moeder zeker wel willen oppassen, maar niet alle dagen. Ze weet eveneens hoe wij erin staan en geeft ons groot gelijk dat we zeggen "liever niet", als in het is geheel onze eigen keuze. Mijn schoonvader neemt het me wel kwalijk denk ik, al heeft hij zich daar nog niet over uitgesproken. Hij is van idee dat ik ze niet wil omdat ik dan mijn paarden weg moet doen...

OK, het zou mijn lol met de knollen verstoren, maar het is niet de hoofdreden. Dat is eerder ons werk, onze interesses, genieten van onze vrijheid die we hebben en dan medisch gezien. En van mijn kant het feit dat ik nog liever doodval dan daar een klein kind bij achterlaten om te babysitten O:)

Mijn moeder en stiefpaps vinden het leuk genoeg om op mijn 2 mini's te passen als ik op vakantie ga :)) Stiefpa is altijd beste maatjes met die pony's, verwend ze helemaal rot. En mama doet dat met de 2 katten :')

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:06

Mijn moeder riep ook altijd dat ze echt niet wilde vastzitten aan een vaste oppasdag maar nu het eerste kleinkind onderweg is draait dat helemaal om. Als het eigen keuze is leuk toch? Maar er gewoon maar vanuit gaan is beetje not done inderdaad.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:16

Mars schreef:
Mijn schoonmoeder begon ook heel snel (twee weken) over kleinkinderen en oma worden :p Had al wel richting mijn toen nog vriend laten vallen dat ik geen fan ben van kinderen maar diezelfde avond nog een heel duidelijk gesprek gehad.
Hij was t gelukkig roerend met me eens en vond t ook niet tof van zijn moeder hoe ze erover begonnen was

Mijn schoonouders waren eigenlijk heel relaxed. Die hadden destijds al 2 kleinkinderen en momenteel hebben ze 3 keer zoveel kleinkinderen rondrennen/lopen/waggelen/kruipen.
Dus die zeiden: Moet je zelf weten, kinderen kunnen leuk zijn, maar ze kunnen ook veel zorgen en ellende met zich mee brengen (ik denk nog steeds dat mijn schoonvader hierbij doelde op zijn oudste zoon die hem niks dan geldzorgen en andere zorgen heeft gebracht :') _O-)
Mijn schoonzus daarin tegen was enorm fanatiek: Wij moesten kinderen nemen want zij wilde tante worden (dat was ze al, maar het was niet van de goede broer en zus) en mijn vriend wilde ook kinderen, dus ik moest maar snel met mijn benen wijd want anders zou ik hem kwijt raken... (haar letterlijke woorden)
Na mijn ongeveer 1,5 jaar mij gek te hebben laten praten (dit soort dingen zei ze alleen als mijn vriend het niet kon horen) toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en dit ter sprake gebracht.
Let wel: Dit gesprek hadden wij al gehad voor wij een relatie kregen, want vriendlief en ik zijn onze relatie gestart als friend with benefits, dus hij wist heel goed hoe ik over kinderen dacht.
Maar zijn oudste zus maakte mij behoorlijk gek met haar woorden, dus ik begon enorm te twijfelen of mijn vriend dit gesprek wel begrepen had :+
Vriend was heel kalm en zei: Ja, ik vind kinderen leuk en ik heb mijzelf ook af en toe wel gezien met kinderen van mijzelf. Maar jij was heel duidelijk over je wens en ik zie mijzelf niet met een andere vrouw dan jou en zo groot was mijn kinderwens niet. Dus dat was duidelijk en mijn vriend heeft zijn oudste zus verteld om haar grote mond te houden en haar verzocht met het stoppen van het stoken in onze relatie.
Mijn ouders daarin tegen zijn een ander verhaal. Ze weten dat ik kinderen niet leuk vind, maar ze willen graag opa en oma worden, dus eens in de zoveel tijd komt het ter sprake. Ze zijn niet aan het pushen, maar geven wel aan dat kinderen ook wel leuk kunnen zijn.

Ik ben nu wel op het punt dat wij het thuis goed voor elkaar hebben. Als ik nu onverhoopt, ondanks alle voorbehoedsmiddelen, zwanger wordt, weet ik niet of ik het meteen weg zou laten halen.
Maar ik ben er ook nog niet over uit of ik het zou willen houden :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:41

MissAnnemijn schreef:
Mijn moeder riep ook altijd dat ze echt niet wilde vastzitten aan een vaste oppasdag maar nu het eerste kleinkind onderweg is draait dat helemaal om. Als het eigen keuze is leuk toch? Maar er gewoon maar vanuit gaan is beetje not done inderdaad.

Ja precies, mijn ouders vinden het heerlijk met die kleintjes, niks is verplicht en ze zeggen ook nee als ze geen zin hebben en dat is dan ook prima.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:49

Lisette0 schreef:
Dit leek me niet zo'n geschikt moment, haha. Kon nooit zo goed met m'n schoonmoeder overweg.
Tegenover m'n ex altijd wel duidelijk geweest, geen kinderwens. Maar wat als het wel mis was gegaan is eigenlijk nooit ter sprake gekomen. :o

Hebben jullie daar wel met je partner over gesproken?
We zijn het eens over het geen kinderen en mocht het echt verkeerd gaan, een abortus. Maar we kregen vervolgens ruzie over of je zoiets wel of niet moet delen met directe naasten... Ik vind van niet, want het is totaal niet iets relevants/belangrijks voor mij. Ik vertel ook niet over dat ik naar de huisarts ben geweest voor het weghalen van een wrat of zo.

Daarnaast word je toch vaak veroordeeld als je het wel weg laat halen. Want je als je volwassen dingen doet, ben je volwassen genoeg om de gevolgen te dragen (of andere onzin). Of je kwetst mensen die geen kinderen kunnen krijgen of met moeite. Of mensen zijn pricipieel tegen. Gewoon veel gezeur.
Vriend zou het dan wél willen delen met bijvoorbeeld zijn zus. Waarom dan? Want wil je het stiekem dan wel? Of ben je tegen abortus (kan)? En het is namelijk ook niet zo alsof zij nu zo close zijn (zien/spreken elkaar zelden en dan meer omdat het hoort dan omdat ze er zo'n zin in hebben). Linksom of rechtsom ik zou er op aangekeken worden en niet hij, dus ik vind ook niet dat het aan hem is om het rond te vertellen.

Dus voor mijzelf besloten als het toch verkeerd gaat, dat ik hem niet ga informeren en het gewoon regel. Ja, dat zou liegen zijn, maar ik vind het niet oké als hij het aan allerlei mensen zou gaan vertellen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:54

KarenQ schreef:
Lisette0 schreef:

Hebben jullie daar wel met je partner over gesproken?
We zijn het eens over het geen kinderen en mocht het echt verkeerd gaan, een abortus. Maar we kregen vervolgens ruzie over of je zoiets wel of niet moet delen met directe naasten... Ik vind van niet, want het is totaal niet iets relevants/belangrijks voor mij. Ik vertel ook niet over dat ik naar de huisarts ben geweest voor het weghalen van een wrat of zo.

Daarnaast word je toch vaak veroordeeld als je het wel weg laat halen. Want je als je volwassen dingen doet, ben je volwassen genoeg om de gevolgen te dragen (of andere onzin). Of je kwetst mensen die geen kinderen kunnen krijgen of met moeite. Of mensen zijn pricipieel tegen. Gewoon veel gezeur.
Vriend zou het dan wél willen delen met bijvoorbeeld zijn zus. Waarom dan? Want wil je het stiekem dan wel? Of ben je tegen abortus (kan)? En het is namelijk ook niet zo alsof zij nu zo close zijn (zien/spreken elkaar zelden en dan meer omdat het hoort dan omdat ze er zo'n zin in hebben). Linksom of rechtsom ik zou er op aangekeken worden en niet hij, dus ik vind ook niet dat het aan hem is om het rond te vertellen.

Dus voor mijzelf besloten als het toch verkeerd gaat, dat ik hem niet ga informeren en het gewoon regel. Ja, dat zou liegen zijn, maar ik vind het niet oké als hij het aan allerlei mensen zou gaan vertellen.

Zo dan, dat vind ik wel heftig. Je moet je partner toch kunnen vertrouwen daarin?
Kijk dat jij het niet wil delen dat mag, maar het lijkt me toch dat je als stel daar sámen een consensus in bereikt. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om stiekem abortus te plegen zonder mijn partner in te lichten.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:55

Ik heb met vriendinnen afgesproken dat zij me ophalen bij de kliniek mocht het nodig zijn. Ga dat zeker niet met mijn scharrel delen, ga er vanuit dat zijn respect voor mijn niet-kinderwens daar ophoudt en hoef die discussie niet. Maargoed, dit is ook niet een relatie in de zin van emotioneel op één lijn zitten ofzo.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:58

KarenQ schreef:

Ik snap de redenering erachter, maar ik vind het best heftig om zoiets niet met je partner te delen. Weet hij dat het niet-met-anderen-delen voor jou zó sterk meetelt?

Ik heb het daar niet gehad over gehad met partners, maar als het nodig zou zijn zou het mij ook niet zoveel uitmaken wie van onze naasten het weten.