Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:20

Was net op rtl nieuws en item over een verkoop van 'zoekgeraakte' pakketten. Je kon ze per kilo kopen, ergens in Utrecht.

Exitium

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 21:40

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:43

Hoe veel mensen zullen daar hun eigen zoekgeraakte pakketje terug gaan vinden :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 14:42

Kan het ooit eens wél goed gaan?

Pakket bezorgd. Ja wáár dan?? Niet hier in ieder geval.....pakket is dus kennelijk "ergens bezorgd"

Is het dan zó moeilijk?

Helaas, geen vakantie spullen dus.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 18:46

mvdende schreef:

Pakket bezorgd. Ja wáár dan?? Niet hier in ieder geval.....pakket is dus kennelijk "ergens bezorgd"

Is het dan zó moeilijk?

Nou, pakket bleek bij de buren geleverd....

Waarom dat niet gewoon netjes in het systeem gezet wordt...

Had al een terugbetaling aangevraagd bij Aliexpress en deze werd direct goedgekeurd en uitbetaald, dus die kan ik niet meer annuleren. Kwaliteit van de spullen is trouwens zéér matig deze keer :( (bestel vaker op Ali en meestal is de kwaliteit wat je ervan mag verwachten.)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:48

Nou ga morgen voor de herkansing van 2 pakketten. Had eerst bezorg moment gisteren gekozen, maar niks bezorgd.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:14

Ik heb gelukkig zelden problemen met pakketpost. Maar had iets besteld en kon het bezorgmoment niet aanpassen en wist dat ik niet thuis was. Nou op hoop van zegen dan maar. Heeft de postbezorger het pakket in de groene container gemikt. Dus mijn pakket was helemaal vies. Buiten maar uitgepakt. Blegh.. meestal stopt hij pakketen de papiercontainer, maar nu was hij in de war ofzo

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:36

mvdende schreef:
Gisteren anti teek besteld voor mijn hond. Lijkt het uit NIEUW ZEELAND te komen _O- ach, maakt mij niet uit, tis de helft goedkoper dan bij de Nederlandse dierenarts. Nu hopen dat de verzending enz gewoon goed gaat.

Is trouwens alleen met de site helemaal uitpluizen te vinden, want de site is gewoon in het Nederlands en je betaalt gewoon met Ideal. Maar bij contact staat een Australisch adres en het verzendnummer die ik gekregen heb is van NZ Post...

Komt van buiten de EU, dus daar krijg je nog invoerrechten bij. En als het een niet gereguleerd/ niet geregistreerd middel is, dan bestaat er een kans dat het niet eens door de douane komt.

Maar je moet rekening houden met tenminste invoerrechten.

Ik vind het overigens wel een vreemde website. Want het nummer wat je kunt bellen is van UK (+44)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:41

mvdende schreef:
mvdende schreef:

Is het dan zó moeilijk?

Had al een terugbetaling aangevraagd bij Aliexpress en deze werd direct goedgekeurd en uitbetaald, dus die kan ik niet meer annuleren. Kwaliteit van de spullen is trouwens zéér matig deze keer :( (bestel vaker op Ali en meestal is de kwaliteit wat je ervan mag verwachten.)

Dus binnen 1 dag vraag je terugbetaling aan? Je geeft geeneens buren de kans het pakketje te brengen?
Ali expresse kost het niks hoor, de verkopers wel; die komen geld te kort.
Hier gooi ik het in de buurt app of loop even naar de buren als ik weet dat ze weg zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:15

Brainless schreef:
mvdende schreef:

Dus binnen 1 dag vraag je terugbetaling aan? Je geeft geeneens buren de kans het pakketje te brengen?
Ali expresse kost het niks hoor, de verkopers wel; die komen geld te kort.
Hier gooi ik het in de buurt app of loop even naar de buren als ik weet dat ze weg zijn.

Tja, als de postnl app aangeeft "bezorgd" en ik heb niets ontvangen, dan onderneem ik direct actie ja... had er maar netjes in de app moeten staan "afgeleverd bij nr..." dat kan wél, want is al vaker gebeurt. Daarnaast heb ik expliciet in de app aangegeven dat pakketten NIET bij de buren afgeleverd mogen worden! Dus dan zit postnl dus dubbel fout.... Aliexpress/ verkopers regelen het maar met postnl als ze hun centen terug willen.

Daarnaast had ik bij nader inzien toch al een terugbetaling aangevraagd, want meerdere artikelen waarvan de afmetingen niet kloppen met de advertentie....en nu dus te groot/ te klein zijn en dus totaal onbruikbaar.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:59

Hoe/waar kan je makkelijk een klacht indienen bij DHL? De laatste keer dat ik dat wilde doen heb ik het opgegeven, want ik werd wat agressief van hun chat programma. :')

Voor het lange verhaal;
Ik heb een pakket ontvangen voor een aardig groot Nederlands bedrijf. Alleen postcode verkeerd op pakbon en dus bezorgsticker. Maar gezien de rest wel klopt en duidelijk het bedrijf met naam er op staat, zou iedere blinde kip moeten zien dat het aan de andere kant van het IJsselmeer moest zijn }>

Wat ik al gedaan heb;
Het telefoonnummer wat op het pakket stond, geappt met dat het pakket bij mij was. Ben door het bedrijf 2x gebeld voor overleg, zouden het opkomen halen als een vertegenwoordiger in de buurt zou zijn. Onderaan de streep werd het dus niet opgehaald door ze.
Dus afgegeven bij dhl pakket punt, met het verhaal erbij. Dus graag retour, maar pakket was ook niet (meer) aan te melden voor retour. Pakketpunt zou het regelen als de pakketen opgehaald zouden worden.
3 dagen later staat het pakket weer bij me voor de deur. Bij DHL hebben ze niet het bedrijf opgezocht, maar gewoon het adres handmatig opgeschreven met de niet kloppende postcode. En zelfs dat klopt niet, want combi van de postcode met huisnummer bestaat niet eens. Mijn adres komt zeker wel het dichtst in de buurt, maar het bedrijf dus zeker niet.

Heb het nu weer terug gebracht bij het pakketpunt, die gaat er nu ook brief bijdoen, barcode en mijn adres doorkrassen. Maar adviseerde me dat ik ook zelf een klacht moet indienen.

Ik vind dat ik al meer dan genoeg moeite heb gedaan om het pakket überhaupt bij dat bedrijf te krijgen, maar nu is het ook weer een principe kwestie geworden dat het goed bezorgd wordt ipv dat ik het gewoon in de grijze kliko gooi _O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 13:32

bijzonder weer... wat zit er in? ik zou wel nieuwsgierig zijn en kijken of ik het zou kunnen gebruiken, anders inderdaad kliko. Het bedrijf doet er kennelijk ook niet veel moeite voor om het pakket terug te krijgen, zowel de afzender als de geadresseerde.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 13:35

Als het iets waardevols betreft misschien het bedrijf bellen waar het voor is? Misschien kunnen die wel wat regelen.

Hier gedoe met dpd, aantal pakketten die naar het pakketpunt hier een straat verder moesten en nu op een pakketpunt dik een uur rijden verderop geleverd zijn. Geen idee hoe dat opgelost gaat worden want ze willen me niet te woord staan, de verzender moet het maar regelen. Zijn pakketten via vinted dus dat belooft niet veel goeds..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:12

Yessy schreef:
Als het iets waardevols betreft misschien het bedrijf bellen waar het voor is? Misschien kunnen die wel wat regelen.

Er is al contact met het bedrijf geweest zegt ze

Als het weer terugkomt en het bedrijf er verder ook geen moeite in wil steken, zou ik het ook laten voor wat het is. Dan is het blijkbaar voor hen niet de moeite waard en zou het dat voor mij ook niet zijn :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:25

Oeps ik zie het ja, ik dacht dat het over de vervoerder ging. Dan zou ik het openmaken en op de meest milieuvriendelijke manier er weer vanaf proberen te komen denk ik…

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:34

Ik snap het zo onderhand ook niet meer, als bezorgers er zo een zootje van maken en alles maar overal random afleveren dan zou het bezorgbedrijf toch langzaam aan meer werk krijgen aan pakketten terugsturen, vernietigen, verzamelen en verkopen, klachten afhandelen (nou ja dat doen ze dus eigenlijk niet heb ik het idee) maar de prijzen worden duurder en duurder voor steeds minder service en effectieve bezorging

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:42

Ik zou het bedrijf een laatste keer contacteren, aangeven dat je inmiddels al x tijd hebt gewacht tot ze het komen ophalen, dat retourneren naar de afzender niet lukt en dat ze x tijd hebben om alsnog te regelen dat hun pakket bij ze terecht komt.
Komen ze niet, reageren ze niet voor datum x of maken ze een ophaalafspraak en komen niet opdagen dan gaat het de container in.
Mocht je de verzender kunnen achterhalen (desnoods door het pakket te openen om de pakbon/factuur te zoeken) dan kun je die nog benaderen hiervoor.

Zelf heb ik eens een pakketje ontvangen voor een (naar achteraf bleek) oud-bewoner van mijn adres.
Bedrijf waar het vandaan kwam stond op de doos, dus daar een berichtje tegenaan gegooid en toen kreeg ik een nieuw adreslabel met het correcte adres erop om hem bij een pakketpunt af te droppen.
Diegene had gok ik vergeten het adres aan te passen in het account waardoor het naar diens oude adres gestuurd was. :+

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:38

juval schreef:
bijzonder weer... wat zit er in? ik zou wel nieuwsgierig zijn en kijken of ik het zou kunnen gebruiken, anders inderdaad kliko. Het bedrijf doet er kennelijk ook niet veel moeite voor om het pakket terug te krijgen, zowel de afzender als de geadresseerde.

Als ik de afzender google met wat termen die ik op de doos en pakbon zie, is het niet interessant om het pakket te openen.
Afzender heb ik geen contact mee gehad, dus die zal nu misschien ondertussen wel een nieuw pakket hebben gestuurd.

Staat ie volgende week weer op de mat, maak ik het pakket open om te kijken wat het nu precies is. En dan zie ik wel wat ik er mee kan doen.

@karuna ik vind het vooral heel apart dat ze durven te verhogen maar het er niet beter wordt qua kwalitatieve bezorging. Ik snap dat de bedrijfsvoering op aantallen is, maar dit soort gezeik is gewoon te voorkomen. Postcode+huisnummer bestaan niet; hoezo kan er een label aangemaakt worden? Hoezo kan dit aangenomen worden?

@lor1_1984 verzender en ontvanger staan beide duidelijk op het pakket. Daarom ook mijn irritatie dat dit niet goed bezorgd wordt, maar ook dat retour (tot nu toe) ook niet lukt. Hoe dan?! -O-

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 07:31

NoTwixLeft schreef:
Hoe/waar kan je makkelijk een klacht indienen bij DHL? De laatste keer dat ik dat wilde doen heb ik het opgegeven, want ik werd wat agressief van hun chat programma. :')

Voor het lange verhaal;
Ik heb een pakket ontvangen voor een aardig groot Nederlands bedrijf. Alleen postcode verkeerd op pakbon en dus bezorgsticker. Maar gezien de rest wel klopt en duidelijk het bedrijf met naam er op staat, zou iedere blinde kip moeten zien dat het aan de andere kant van het IJsselmeer moest zijn }>

Wat ik al gedaan heb;
Het telefoonnummer wat op het pakket stond, geappt met dat het pakket bij mij was. Ben door het bedrijf 2x gebeld voor overleg, zouden het opkomen halen als een vertegenwoordiger in de buurt zou zijn. Onderaan de streep werd het dus niet opgehaald door ze.
Dus afgegeven bij dhl pakket punt, met het verhaal erbij. Dus graag retour, maar pakket was ook niet (meer) aan te melden voor retour. Pakketpunt zou het regelen als de pakketen opgehaald zouden worden.
3 dagen later staat het pakket weer bij me voor de deur. Bij DHL hebben ze niet het bedrijf opgezocht, maar gewoon het adres handmatig opgeschreven met de niet kloppende postcode. En zelfs dat klopt niet, want combi van de postcode met huisnummer bestaat niet eens. Mijn adres komt zeker wel het dichtst in de buurt, maar het bedrijf dus zeker niet.

Heb het nu weer terug gebracht bij het pakketpunt, die gaat er nu ook brief bijdoen, barcode en mijn adres doorkrassen. Maar adviseerde me dat ik ook zelf een klacht moet indienen.

Ik vind dat ik al meer dan genoeg moeite heb gedaan om het pakket überhaupt bij dat bedrijf te krijgen, maar nu is het ook weer een principe kwestie geworden dat het goed bezorgd wordt ipv dat ik het gewoon in de grijze kliko gooi _O-

Ik zou hiervoor geen klacht indienen bij DHL, die kan er ook niets aan doen dat er een fout adres op staat, dat is de fout van de afzender. Als je de bestemmeling contacteert, en die komt het niet afhalen, dan zou ik verder ook geen moeite meer doen hoor. Eigenlijk is in zo'n geval best om direct retour te sturen via het afhaalpunt, die chauffeurs hebben wel wat beter te doen dan de adressen te gaan opzoeken, en zo weet de afzender ook dat er iets fout gegaan is. Als het hetzelfde is zoals PostNL België, zijn het vaak wisselende chauffeurs, die de Nederlandse taal niet of onvoldoende kennen, kan je niet verwachten dat ze alle adressen kennen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:43

Nou ja, als je m inlevert bij DHL punt met de mededeling dat het postcode niet klopt en dat het dus heel ergens anders moet zijn, dan zou ik niet verwachten dat ze hem nogmaals aan de deur komen neerzetten.

Dus bij de eerste keer bezorgen treft DHL geen blaam, maar als je bij het inleveren aangegeven hebt wat er mis is, dan zou ik verwachten dat er "iets" gedaan wordt om het pakket op de juiste bestemming te krijgen en niet dat ik het dan nogmaals krijg.

En omdat het is neergezet, heb je het ook niet actief zelf kunnen weigeren, dus dan is het ineens wel jouw probleem, een pakket hebben dat niet voor jou is, voor de tweede keer.

Ik denk dat ik het bij de tweede keer terugbrengen naar het pakketpunt Retour Afzender zou hebben gedaan.

Dus eigen postcode en barcode lekker door krassen, of sticker erover en met dikke letters retour.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:28

Imo hebben alle post/pakket bezorg bedrijven blaam als er iets naar een niet bestaand postcode/huisnr combi kan worden gestuurd. Die combi die vanaf het eerste aanmeldmoment is gebruikt, bestaat gewoonweg niet. Dus zou direct een no-go moeten zijn.

Natuurlijk begint die fout als eerst bij de besteller, want die geeft het fout door. Maar een afzender moet imo dan gewoon een foutmelding krijgen in welk systeem dan ook.
En ik weet dat zoiets mogelijk is, want ik kreeg een paar jaar terug met geen mogelijkheid het internetpakket naar mijn toenmalige huurwoning gestuurd. Postcode met huisnr bestond niet volgens de provider.

Ik heb de eerste keer al aangegeven dat het pakket retour moest. (Ook expliciet aangegeven dat de postcode niet klopte en dus bij mij terecht was gekomen) Maar retour was dus niet mogelijk via de barcode op de doos. Pakketpunt zou het terugkoppelen naar degene die de pakketen ophaalt. DHL besloot daarna zelf weer de foute postcode+huisnr te gebruiken om "goed" te kunnen bezorgen ipv het bedrijf met plaats op te zoeken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:30

Ik zou het pak open maken en afhankelijk van de inhoud de ontvanger nog een keer bellen. Bij geen interesse zelf houden of weggeven of weggooien, en verder geen moeite doen.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:33

Als ie van de week weer terugkomt, ga ik dat zeker doen. Zal dan ook een foto maken en hier delen :') (mits het stiekem toch geen 18+ inhoud blijkt te zijn)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 22:47

Ik vind het behoorlijk irritant dat ik in de app niet zelf voor een post.nl punt kan kiezen. Enkel wat hun opgeven.

Hier op her dorp geen afhaalpunt meer. Eerst was dit in de supermarkt, maar die stopte ermee nadat ze geen tabak meer mochten verkopen. Werd te duur om er speciaal iemand voor te laten staan.
Punt ging over naar de fietsenmaker maar die was er al heel snel klaar mee. Kosten ze enorm veel tijd en een belachelijk laag bedrag aan vergoedingen ervoor.

Nu heeft de app een punt gekozen op zo'n 12 km verderop.
Ik kan het dus niet aanpassen naar een ander dorp. Daar baal ik enorm van want dat is op mijn werk.

En app klopt ook vaak niet.
Pakket zou maandag geleverd worden, maar opeens een bericht dat het pakket was afgeleverd. Was niemand thuis en we dachten waarschijnlijk bij de buren. Kijken we in de app, de bezorger heeft het op een safe place neergelegd. Handig geen voortuin, dus daar kon die niet liggen. Niet bij de buren....
Wel weer raar want in de app staat ingesteld, bij niet thuis naar pakket punt.
Verzender deed gelukkig niet moeilijk en stuurde gelijk nieuwe op. Helaas deed post.nl er ruim een week over om het pakket te bezorgen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:48

Iemand hier een idee ? Wat is de termijn dat Postnl na betalen inklaring het pakket moet leveren ?
Heb op 7 okt betaald voor een pakketje en nog steeds 0 status.
Het gaat om 4 kleine sieraden (tunnels oren) en geen aparte dingen dus.
Via de chat een vaag verhaal dat het een maand mag duren, op de site zag ik iets staan van na betaling wordt ie zo snel mogelijk geleverd.