Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:46

Sizzle schreef:
Met studies weet je het toch nooit.
Een van de hoogste kansen op werk heb je nu met de hbo opleiding „theater en dans“ terwijl „international buisiness“ 1 van de slechte banenkansen geeft :D

Mijn partner werkt bij een fabriek, is via z'n werk opgeleid (en ook zeker niet dom maar hij heeft gewoon z'n MBO) en verdient meer, veel meer dan ik met m'n HBO. Mijn kinderen moeten vooral lekker gelukkig worden met hun eigen keuzes.

Het zijn straks zelfstandige personen met hun eigen voorkeuren, net zoals ik dat ben en me niet altijd iets aantrek van mijn ouders.

Maar, ik voed ze wel met mijn normen en waarden op en sommige dingen motiveer ik en andere dingen verbied ik en wat er blijft hangen zien we wel.

Mungbean

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:54

Ik ga er niet van uit dat mijn mening veel gaat uithalen. Wij hebben „stik eigenwijs“ met „koppig“ gekruist, daar komt geen volgzaam typje uit _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:58

:')

Onze hoop is gevestigd op #2.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:59

Dat verbieden doe ik hier ook wel. Dat gaat dan over dat ze nog geen vuurwerk mogen, dat de jongste nog niet alleen naar school mag fietsen of niet mogen deurtje bellen bij de bejaarde overburen.
Maar verder maken ze hun eigen keuzes als het gaat om sport, vriendschappen en straks opleiding. En hopelijk nog meer dingen die van invloed zijn op hoe zij hun leven willen inrichten. Zelf keuzes maken, met vallen en opstaan.
Het is hun leven. Doen ze straks een sport of opleiding omdat mama dat wil. Nope, vind ik niet ok.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:01

Sizzle schreef:
Met studies weet je het toch nooit.
Een van de hoogste kansen op werk heb je nu met de hbo opleiding „theater en dans“ terwijl „international buisiness“ 1 van de slechte banenkansen geeft :D

Mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt? Ben oprecht geïnteresseerd naar de bronnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:03

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:08

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:10

Ik was dan ook niet van plan een gedetailleerde boekbespreking aan het houden in een topic met deze titel ;)

Punt is: je kan de beste student ter wereld zijn en toch in de goot belanden.
Doe je iets met passie en inzet, dan is de kans redelijk dat je ook iets bereikt. Ongeacht wat je geleerd hebt.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 13-12-19 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:11

Ik vind het sfeertje hier echt top. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:14

MarcoBorsato schreef:

Dat is geen unpopulair opinion denk ik :D
Inderdaad reuze gezellig hier :))

Edit: ik zie zojuist dat mijn NL taalkennis met een rap tempo omlaag dendert. Dat verklaard waarschijnlijk waarom ons gebroed naar spraakles moet :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:16

Electra63 schreef:
Ik vind het wel grappig om te lezen dat sommigen denken dat ze veel invloed hebben op hun kinderen.
Wacht maar tot de pubertijd :Y), dan gaan ze precies doen, wat jullie juist niet willen :D

>;)

Helemaal niet >;)

Mijn kinderen zijn vast engeltjes. Was ik vroeger ook O:)

Vraag mijn ouders maar :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:17

Sizzle schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat is geen unpopulair opinion denk ik :D
Inderdaad reuze gezellig hier :))

Edit: ik zie zojuist dat mijn NL taalkennis met een rap tempo omlaag dendert. Dat verklaard waarschijnlijk waarom ons gebroed naar spraakles moet :+

*verklaart ~~}>

Heb ik toch nog iets aan mijn studie Nederlands.

Ontopic:

Voor oude mensen moet er apart OV komen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:19

Sizzle schreef:
Ik was dan ook niet van plan een gedetailleerde boekbespreking aan het houden in een topic met deze titel ;)

Hoeft ook niet. ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 06:44

Is er al MB, de Regiotaxi :j
Die kan een kwartier voor tot na de bestelde tijd komen, nou je wil niet weten wat er daarover gezeurd wordt want ik heb hem om 11 uur besteld 8)7
Mensen rijden voor een drol en drie knikkers de stad rond.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:02

chanicha schreef:
Die kan een kwartier voor tot na de bestelde tijd komen, nou je wil niet weten wat er daarover gezeurd wordt want ik heb hem om 11 uur besteld 8)7

Love-it.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:43

chanicha schreef:

Sirene op het plafond toch? Niets zo belangrijk dan oma Truus die op tijd bij de bingo moet zijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:53

MarcoBorsato schreef:
Ontopic:

Je mag alleen nog op zaterdag in een supermarkt komen als je kunt aantonen dat je tenminste 32 uur werkt doordeweeks.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:01

Maar echt.... al die bejaarden die op zaterdag om 11 uur door 3 man geholpen EISEN te worden. Sterf uit aub. :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:05

Oh ja die komt ook een elke dag onderhand bij ons in de broodjeszaak ... alles uit handen laten vallen, deur open houden voor d’r, koffie met twee zoetjes, en dan vraagt ze al hoe is het? En dan komt er meteen een heel verhaal van 10 minuten over haar leven terwijl ondertussen het kei druk is in de zaak, dan is ze klaar en dan staat ze te wachten tot we de deur weer open gemaakt hebben voor d’r. Edit: als we in de keuken zijn komt ze gewoon de hoek om in de keuken.

Ik vind dat gewoon irritant, mag het misschien niet vinden, maar ze voelt zich echt de koningin. Want die deur kan zij nog prima zelf open en dicht doen.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:15

sureido schreef:
Oh ja die komt ook een elke dag onderhand bij ons in de broodjeszaak ... alles uit handen laten vallen, deur open houden voor d’r, koffie met twee zoetjes, en dan vraagt ze al hoe is het? En dan komt er meteen een heel verhaal van 10 minuten over haar leven terwijl ondertussen het kei druk is in de zaak, dan is ze klaar en dan staat ze te wachten tot we de deur weer open gemaakt hebben voor d’r. Edit: als we in de keuken zijn komt ze gewoon de hoek om in de keuken.

Ik vind dat gewoon irritant, mag het misschien niet vinden, maar ze voelt zich echt de koningin. Want die deur kan zij nog prima zelf open en dicht doen.

Ik werk in de voedingsmiddelen/levensmiddelen industrie... Dit zou bij ons echt not done zijn...
Nu zijn wij zeg maar huuuuuge... En is een broodjeszaak wat kleiner...
Maar ik denk dat jullie de broodjes ook beleggen met handschoenen aan? Of andere stricte hygiëneprotocollen...

Anyhow... Ik zou in dit soort gevallen met mijn baas om tafel gaan en hem ervan overtuigen dat klanten NIET achter de balie mogen komen en zorgen dat je baas jullie de middelen geeft om die oude feeks te verjagen... :Y) Want dat zou mijn hoofddoel eigenlijk zijn :')

En dan zou ik ook nog aandragen dat ze klanten verjaagd door jullie bij drukte te lang van het werk te houden... Wat zorgt voor een langere wachtrij... Dus drukt ze de omzet op lange termijn...

Snap heus wel dat het mensje eenzaam is... Maar een keuken van een broodjeszaak in wandelen, ongevraagd... :n

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:21

Ja het is gewoon zo gegroeid met de jaren hoor, dit is iets wat ze al jaren doet.. Werk in een team met 4 mensen in totaal, en ik heb het er wel over met de bazin met wie ik het super goed kan vinden maar die vind het ook weer banketstaaf om haar te verjagen telkens :+

Ik sta altijd eigenlijk voor in de bediening en als ik dan borden ben halen of wegbrengen is het moment dat ze toeslaat om even om het hoekje te komen. Ze loopt niet binnen, maar ze laat wel even merken dat ze er is.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:22

Tiggs schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ontopic:

Je mag alleen nog op zaterdag in een supermarkt komen als je kunt aantonen dat je tenminste 32 uur werkt doordeweeks.

HAHA hier ga ik echt helemaal in mee. :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:25

Ik vind het irritant als mensen zonder (jonge) kinderen zeggen dat ze het druk hebben.. :+ Hoe dan?? denk ik dan.

(zal ook wel een stukje jaloezie zijn :D )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:33

Eh werk, hobby's, sociaal leven? Waarom zou je het alleen met kleine kinderen druk kunnen hebben?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:35

Majabeestje schreef:
Ik vind het irritant als mensen zonder (jonge) kinderen zeggen dat ze het druk hebben.. :+ Hoe dan?? denk ik dan.

(zal ook wel een stukje jaloezie zijn :D )

Ik snap dat andersom niet, moeders die thuis zitten en zeggen dat ze het druk hebben :')

Het is net hoe je je leven indeelt. En wat je graag doet, daar heb je meer tijd voor over. Ik ben bv zo iemand die het op het moment druk heeft maar geen kinderen heeft. Gewoon omdat ik in het onderwijs zit en 's ochtends om 7u de deur uit moet en met alle vergaderingen en ouderavonden nu vaak pas om 10u thuis ben. En de andere verplichtingen natuurlijk. Gewoon heel veel uit huis.