Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:12

Hilli schreef:
Het ging om minder liters per keer. Niet om het aantal keren ;-)

Uhm ja maar makes no sense, Tenzij je op iemand anders reageerde natuurlijk :D

Riddershow

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:38

Maar waarom is het gevaarlijker?

Ik vind het heel erg fijn dat ik het vast kan zetten. Maar ik blijf er wel bij.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:06

Riddershow schreef:

Om wat poes op de vorige pagina vertelde. Hoeft er maar iemand in de buurt te staan met een sigaret, de auto te starten of iets anders te doen wat vonken veroorzaakt en het leed is niet te overzien. Maar dat kan dus ook gebeuren zonder dat het pistool vast gezet kan worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:09

NoTwixLeft schreef:
Riddershow schreef:

Om wat poes op de vorige pagina vertelde. Hoeft er maar iemand in de buurt te staan met een sigaret, de auto te starten of iets anders te doen wat vonken veroorzaakt en het leed is niet te overzien. Maar dat kan dus ook gebeuren zonder dat het pistool vast gezet kan worden.

Is het niet ook de betrouwbaarheid van die beveiliging waardoor een benzine overloopt?

Er staat overigens hier in de buurt niet meer dat je niet mag roken bij tankstations... Ik herinner me vn vroeger dat dat er wel altijd stond... Of ben ik nu gek?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:33

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:03

NoTwixLeft schreef:
Riddershow schreef:

Had dat klepje niet op gestaan, had ik natuurlijk gelijk de trekker losgelaten zodra het fout ging en was de schade misschien kleiner geweest. Nu stond het hele stuk onder de diesel, ging echt heel snel.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:08

Ik vraag mij al 14 jaar af hoe je dat effectief vast zet :') Dacht even “hoera het ligt al die tijd niet aan mij” maar in België kan het dus wel? Gênant.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:42

Janine1990 schreef:
Is het niet ook de betrouwbaarheid van die beveiliging waardoor een benzine overloopt?

Er staat overigens hier in de buurt niet meer dat je niet mag roken bij tankstations... Ik herinner me vn vroeger dat dat er wel altijd stond... Of ben ik nu gek?

Dat eerste geloof ik direct. Maar als de link van Independence klopt, vind ik het helemaal raar dat in België en Duitsland het daar gewoon wel nog kan.

Zal er eens op gaan letten of er nog een verbod voor roken hangt. Verbod op telefoon gebruik iig wel bij sommige, dat was me vorige week nog opgevallen.

poes schreef:
Had dat klepje niet op gestaan, had ik natuurlijk gelijk de trekker losgelaten zodra het fout ging en was de schade misschien kleiner geweest. Nu stond het hele stuk onder de diesel, ging echt heel snel.

Dat was misschien idd zo geweest. Maar volgens mij had ook de stop z'n werk moeten doen in jouw geval.

Stral schreef:
Ik vraag mij al 14 jaar af hoe je dat effectief vast zet :') Dacht even “hoera het ligt al die tijd niet aan mij” maar in België kan het dus wel? Gênant.

Duitsland dus ook. :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:19

Eens de piston eraf was stopte het wel vrij snel!

Stral: gewoon klepje een duwtje opzij geven :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:29

Stral schreef:

:D :D :D :D

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:16

Wat is een veilige manier om je onderbenen soort van vast te maken aan je beugels/beugelriemen?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:19

Post elastiekjes?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:27

Waarom zou je dat willen?

Iets wat ik me de laatste tijd steeds afvraag. Wat is dat met al die mensen met dubbele voorlampen? Onder en boven, waarom zie ik dat ineens steeds (en hebben die mensen niet in de gaten hoe super irritant ze zijn?)

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:33

Veulen84 schreef:

Omdat ik door een stoornis geen controle heb over mijn inderbenen :) voel ze perfect, maar de spieren heb ik niet Helemaal (ik kan wel lopen etc, maar bij de minste scheet struikel ik) onder controle. Ik schuif dus ook zo uit mn beugels, en dan miet ik eerst stoppen en m er dan weer in zetten. Niet handig... dus als ik mijn benen op een veilige manier vast kan maken dan graag :D

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:35

of beugels met zo’n soort kooi kopen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:51

jumpyhorse schreef:
Veulen84 schreef:

Omdat ik door een stoornis geen controle heb over mijn inderbenen :) voel ze perfect, maar de spieren heb ik niet Helemaal (ik kan wel lopen etc, maar bij de minste scheet struikel ik) onder controle. Ik schuif dus ook zo uit mn beugels, en dan miet ik eerst stoppen en m er dan weer in zetten. Niet handig... dus als ik mijn benen op een veilige manier vast kan maken dan graag :D

Je hebt laarzen waar je magneten onder kan zetten... Celeris doet dit volgens mij onder meer...

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 00:09

jumpyhorse schreef:
Veulen84 schreef:

Als je alleen bent, zijn de elastieken misschien niet zo handig, maar als je altijd mensen in de buurt hebt, zou ik daar voor gaan. Goedkope oplossing, ik gebruik het zelf regelmatig voor lessers.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 00:22

Veulen84 schreef:

Iets wat ik me de laatste tijd steeds afvraag. Wat is dat met al die mensen met dubbele voorlampen? Onder en boven, waarom zie ik dat ineens steeds (en hebben die mensen niet in de gaten hoe super irritant ze zijn?)

Ik denk dat je eerder bij fabrikanten dan chauffeurs moet zijn, bij de meeste auto's kun je dat volgens mij niet zo maar aanpassen.

Waarom zou ik echter niet weten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 00:27

Veulen84 schreef:

Vind je dat echt irritant?

Persoonlijk heb ik meer moeite met verkeerd afgestelde koplampen of ogenschijnlijk losse fittingen.

Maar dit is dagrijverlichting. Gaat automatisch aan.

Overigens zijn er veel verstralers/breedtestralers/mistlamp voor of hoe het ook heey die gewoon aan de juiste eisen voldoen en die gewoon gevoerd mogen worden als er geen sprake is van dagrijverlichting.

Edit: paar jaar geleden info hierover opgezocht, kan het nu niet meer terugvinden... Dus ik begin enorm aan mezelf te twijfelen.
Maar het is rete praktisch als het vriest en je wilt checken of er aanslag op het wegdek ligt als je over langweggetjes rijdt net als ik. Je kan reeën ook sneller zien... :Y)

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:54

jumpyhorse schreef:
Veulen84 schreef:

Je zou Esra de Ruijter een bericht kunnen sturen op Facebook/Instagram, zij heeft ivm haar beperking haar rechtervoet ook 'vast' in haar beugel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:00

Janine1990 schreef:
Veulen84 schreef:

Vind je dat echt irritant?

Persoonlijk heb ik meer moeite met verkeerd afgestelde koplampen of ogenschijnlijk losse fittingen.

Maar dit is dagrijverlichting. Gaat automatisch aan.

Overigens zijn er veel verstralers/breedtestralers/mistlamp voor of hoe het ook heey die gewoon aan de juiste eisen voldoen en die gewoon gevoerd mogen worden als er geen sprake is van dagrijverlichting.

Edit: paar jaar geleden info hierover opgezocht, kan het nu niet meer terugvinden... Dus ik begin enorm aan mezelf te twijfelen.
Maar het is rete praktisch als het vriest en je wilt checken of er aanslag op het wegdek ligt als je over langweggetjes rijdt net als ik. Je kan reeën ook sneller zien... :Y)

Ja, ik vind het reuze irritant. Veel te veel licht en op die smalle dijkweggetjes wordt je compleet verblind door die mafketels met al dat extra licht. Ik moet naar beneden kijken om te zien waar de dijk ophoudt en de inham begint. Dan zit je dus recht in een lichtbron te kijken...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:43

Veulen84 schreef:
Ja, ik vind het reuze irritant. Veel te veel licht en op die smalle dijkweggetjes wordt je compleet verblind door die mafketels met al dat extra licht. Ik moet naar beneden kijken om te zien waar de dijk ophoudt en de inham begint. Dan zit je dus recht in een lichtbron te kijken...

Oke, ja ik had jaren geleden ook enorme last van tegenliggers. Stadslicht vond ik al vreselijk.
Nu ik een bril heb en let op de weg in plaats van mijn tegenliggers (ik liep serieus kentekens te loeren 8)7 ) is het een stuk beter geworden.
De bril was daarin nog het belangrijkste. Ik kan zonder niet goed focussen, kost vreselijk veel energie dus ook sneller van de leg door tegenliggers.

Misschien een bezoekje aan de opticien overwegen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:44

Ik heb ook glazen die licht niet weerleggen en ook met tegenwicht mooi scherp blijven. Scheelt enorm!

Met lenzen geen last van trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:02

Rondgenaaid of gewoon plat hoofdstel voor een Fries? Vriendin kan niet kiezen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:30

In mijn auto gaan die onderste lampen automatisch, die kan ik niet uitzetten. Ook als ik 'zonder verlichting' rijd staan die aan. Maar is niet genoeg om mee te rijden in het donker of bij grauw weer etc.

Ik erger me vooral enorm aan die felle led-lampen die tegenwoordig in auto's zitten. Die dingen verblinden echt.