Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:19

Wow :\ Dat is even balen. Nu snap ik inderdaad wel dat hij het eerst niet geloofde hoor, klinkt als een goed excuus om een date af te zeggen :') Maar wat fijn dat je ondanks het accident wel nog een leuke date gehad hebt, en inderdaad, ik zou denk ik persoonlijk niet meer de moeite gedaan hebben om nog naar die date te gaan. Hopelijk ben je intussen een beetje bekomen en gaat het verder ok met je!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 07:53

Zo hee! Dat is nogal wat. Nou als ik terug denk aan mijn ongeluk, toen kon ik ook nagenoeg niets meer (ook door de pijn) dus vind het dapper dat je door bent gegaan! De date is goed verlopen dus dat is wel weer heel fijn, ik hoop dat het zo voorspoedig blijft verlopen, zonder nieuwe ongelukken :P

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:51

Gelukkig geen lichamelijke schade aan over gehouden naast enkele blauwe plekken, alleen geschrokken en heeeeeel voorzichtig op de baan momenteel. Maar voolropig 1,5 maand met de fiets naar mijn werk want een nieuwe 2de hands auto is niet goedkoop en ze kunnen ze niet meteen leveren van de garage.

xDenies schreef:
ik hoop dat het zo voorspoedig blijft verlopen, zonder nieuwe ongelukken :P

Dat zei mijn date enkele dagen geleden ook nog :') Een ding weet ik wel, ik ben wel memorabel in zijn hoofd blijven hangen zijn hierdoor :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:07

Maar dit wordt toch wel vergoed neem ik aan daar jij niet fout bent? Ik had eind januari een ongeluk en 1 april werden de reparatie kosten vergoed. Dit is wel een paar jaar terug hoor. Ik vond het auto rijden ook dood eng. En lange tijd schrik gehad voor alles wat een zelfde manoeuvre leek uit te voeren. Nu met een nieuwe auto ben ik weer een stuk stoerder, mijn 107 bleef toch een dingetje.

Ik hoop dat jij er beter vanaf komt want ik heb tot op de dag van vandaag nog letsel, maar dat zij zo. Ik hoop ook dat je al met al een leuke date of relatie er aan over houd :D Blijven hangen zal je in ieder geval zeker! :P

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 16:52

Snap ik wel, ik vergelijk het even met de fiets: ik ben 2x goed gevallen met de fiets door tramsporen. Ben nu heel voorzichtig :o

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 12:19

Jeetje, wat heftig zeg.
Knap van je dat je ondanks de schrik toch naar je date bent gegaan en dat hij zo begripvol was!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 16:20

Ik praat wel met mannen, of ja, ene dag wel en andere dag niet. Maar het ontbreekt me zo aan energie om er meer mee te doen. :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:00

Ik kom even binnenvallen hoor. :D

Ik vraag mij iets af.

Op welke manieren komen mensen tegenwoordig nog een (potentiële) partner tegen?

Het lijkt alleen nog maar via de welbekende apps te gaan, of als je geluk hebt via-via. Maar waar zijn de tijden dat je spontaan iemand ontmoet bijvoorbeeld bij uitgaan, of op een andere (openbare) gelegenheid? Dat lijkt niet meer zo vaak te gebeuren.

Althans, ik merk dat ik zelf in dat geval veel afhoudender ben omdat je in de kroeg/club niet weet of iemand wel op zoek is en je wilt dan geen blauwtje lopen. Op Tinder o.i.d. weet je tenminste zeker dat iemand wat zoekt. Maar dat is zo niet-spontaan vind ik, bovendien lijkt het ook alsof mensen via apps altijd zo'n instelling hebben van "er valt altijd nog wel wat leukers te swipen".

Maar ik weet het niet hoor.. wat denken jullie?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:55

Haha, ik vraag me sowieso af hoe mensen dat vroeger deden. Nu ben ik geen uitgaan type als in kroeg of vroeger discotheken enz. Maar ik ga wel naar de bioscoop en dergelijke. Je zit dan toch meer in je bubbel. Ook vroeger als we naar een pretpark gingen en je zag wel een leuk iemand dan gebeurde het ook nooit dat je op elkaar afstapte of dat vriendinnen het voor je fixte. In ieder geval in mijn geval dus niet.

Vroeger had je op de basisschool natuurlijk wel hier en daar een keer een vriendje maar dat was dan een buurjongen of een klasgenootje. Daarna ben ik zelf niet echt iets tegengekomen. Mijn eerste relatie was ook een klasgenoot op het MBO (2e keer, andere opleiding) en daarna alleen maar via datingssites. Wel betaald want dan is iemand wellicht nog iets serieuzer in mijn ogen.

Dus nee ik snap je wel.
Mijn broertje loopt daar ook erg tegen aan. Werkt veel en geen vaste tijden, zit wel op apps maar wordt 9 van de 10x gewoon genegeerd. Als ik zie wat voor types er op de apps zitten vraag ik me af wat ze daar zoeken. Ik heb het idee dat het als vrouw wat gemakkelijker is. Maar goed, ik kan ook nu klinkklare onzin uitkramen hoor :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:30

Ik denk er hetzelfde over. Als ik voor mijzelf spreek gaat het allemaal via Tinder en Bumble. Maar ik ben ook geen uitgaans type

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:35

In mijn geval alleen maar geslaagde dates via Pepper. Op Lexa wel dates gehad maar dat was of niks, of t ging mis :') Heb echt een heel bijzonder iemand via Lexa ontmoet en bijzonder niet op een positieve manier haha. Zit nu nog op m'n spareribs te wachten ...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:42

Ja, als je niet van uitgaan houdt wordt het sowieso al wat lastiger. Idd in de bioscoop spreek je niet zomaar iemand aan (je moet nota bene ook stil zijn tijdens de film :') ), maar ook op de meeste andere plekken kom je over het algemeen niet om te 'socializen'. Bijvoorbeeld de supermarkt gaan mensen meestal alleen even haastig doorheen om de boodschappen te halen, en buiten zijn mensen vaak ook in hun eigen bubbel. Onderweg ergens naartoe, of met oortjes wandelen, of samen met vrienden. Het is niet gebruikelijk om iemand op straat aan te spreken.

Desondanks vind ik het soms jammer dat het nog zo weinig 'spontaan' is. Jullie niet? Dat er zo'n website of app voor nodig is om iemand te vinden..

Natuurlijk niks op tegen als het een superfijne/leuke relatie oplevert, maar het lijkt soms wel nog de enige optie tegenwoordig te zijn.

Bijna alsof mensen een beetje bang zijn geworden om in het echt contact te leggen. (Ik zelf ook wat hoor).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:45

Ja hoor, dat vind ik zeker jammer. Maar dat heb ik altijd gevonden. Dat je maar in een kroeg of discotheek moet hangen om 'iemand te ontmoeten' :') Ik ben dat type niet en in hier in Rotterdam wil je dat type niet eens zijn, sorry haha.
Ik denk juist door social media, die apps en dergelijke dat we steeds minder er voor open staan om op iemand af te stappen. Maar wellicht ben ik teveel van de films. Daar zie je nog wel ''spontane'' acties, maar die heb ik nooit in mijn leven gezien of gehad :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:33

Mijn eerste relatie, waar ik vier jaar mee samen ben geweest, heb ik leren kennen op een vereniging, waar we beide lid van waren. Daarna inderdaad alleen maar via datingapps. En het kan wel. Ik heb een jaar een relatie gehad met een jongen, die ik kende via Tinder. En dat het stuk liep, lag aan mij. Iets met nog steeds gevoelens hebben voor een ander en dan werkt het gewoon niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:43

Ik ben 47 dus opgegroeid zonder social media en mobiele telefoons ;)

Was het nog maar zo, toen werd je versierd in het wild!
School, vereniging, kermis, werk, jaarmarkt, supermarkt, via via, op het terras, uitgaan, voetbalwedstrijd en noem maar op.
Jongens en mannen stapte gewoon op je af of belden je op!

Vaak had je ook direct verkering na
de eerste zoen :')
Als het niet werkte was het binnen 3 maanden UIT.
Werkte het wel, bleef je erbij.
Veel simpeler toen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:10

listiglistje schreef:
Ik ben 47 dus opgegroeid zonder social media en mobiele telefoons ;)

Was het nog maar zo, toen werd je versierd in het wild!
School, vereniging, kermis, werk, jaarmarkt, supermarkt, via via, op het terras, uitgaan, voetbalwedstrijd en noem maar op.
Jongens en mannen stapte gewoon op je af of belden je op!

Vaak had je ook direct verkering na
de eerste zoen :')
Als het niet werkte was het binnen 3 maanden UIT.
Werkte het wel, bleef je erbij.
Veel simpeler toen.

Haha herkenbaar en idd veel minder gedoe

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:27

Klinkt als een heerlijke tijd! Ben het wel met je eens dat alles complex is, of zo wordt gemaakt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:45

Geen van mijn relaties is via datingapp gegaan, gewoon via via. Vriendin waarbij we vaak met broer en zijn vriendengroep optrokken en daar iemand leren kennen. En later weer via de vriend van een vriendin. Dat mis ik idd nu wel :j was simpeler/leuker. Het ging vanzelf :') helaas was het op die leeftijden makkelijker want meer mensen vrijgezel. In vriendengroep nu zijn alle mannen tot wie ik me aangetrokken zou kunnen voelen bezet. Als in getrouwd, lang samenwonend of kinderen haha. Hoewel ik er 1 heb leren kennen door ex in de kroeg waar we met mooi weer op terras zaten. Maar dat was geen relatie, maar wel anderhalf jaar veel samen geweest

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:38

Ik zou zeggen ga eens een "mannelijke" hobby oppakken, dan maak je een prima kans om op een spontane manier iemand te ontmoeten. In de klim- en bergsport zitten bijvoorbeeld zat leuke single mannen :j en al lang niet iedereen is een diehard die geen wereld ziet buiten zijn klimhobby om.

Mijn vriend is ook eerst alleen mijn klimmaatje geweest :j

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:50

Haha, ik houd niet zo van dat soort 'mannelijke' dingen :') Maar wellicht een ander soort sport/hobby vereniging waar zowel mannen als vrouwen komen, kan nog wel uitkomst bieden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:31

Ik heb de laatste tijd juist weer meer mensen leren kennen in het echt, meeste mensen die ik gedate heb waren ook mensen die ik kende van vroeger of via via. Mijn eerste vriendje waar ik 3 jaar mee ben geweest kende ik via de middelbare school, laatste ex kende ik via mijn zus en vervolgens heeft hij mij aangesproken op Instagram.

Ik heb de laatste tijd de meeste mensen toch via uitgaan leren kennen. Niet persé clubs, maar ik woon in een studentenstad dus dan ga je al wat sneller bij vriendengroepen gaan zitten (parkje, café, bij iemand thuis) waar je vervolgens weer nieuwe mensen leert kennen. Ik heb na een paar weekjes voor mezelf mijn stoute schoenen aangetrokken en heb nu 4 dates gehad met mijn 'crush'. Hij heeft mij mee uit gevraagd en dat gaat best goed maar echt heel rustig aan. Ik ken hem ook gewoon via vrienden, beginnen volgen op Instagram en dan een paar gesprekken gehad.

Ik heb zelf een hekel aan datingsapps, ik hou Bumble nooit langer vol dan een paar dagen en Tinder begin ik zelfs niet aan. Heb wel 2 jongens gedate van een datingsapp en 1,5 jaar samen geweest met iemand van Tinder.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:35

Ik vind apps juist ideaal, want ik heb nooit door als iemand interesse in meer dan vriendschap heeft en daar weet je meteen wat de intentie is :') als voetbalsupporter ben ik vaak one of the guys.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:40

Ondanks Hobby's genoeg te hebben is dat bij mij nooit het geval geweest dat ik daar iemand tegen ben gekomen, de meesten waren bezet dan ook nog eens. Cursus lederbewerking, Boogschieten, een tijdje terug mee met een vriend naar de LARP geweest, vroeger nog badminton gespeeld. Tijdens het studeren was ik ook niet het uitgaand type dus daar loop je ze ook dan al mis, ondanks dat ik altijd wel vrienden genoeg heb van tijdens mijn studies waar ik mee op cafe ging na de les ben ik daar ook nooit iemand tegengekomen.

Mijn huidige date is een striptekenaar en tattoo artist die 70 km verder woont maar ik merk dat qua interesses en creativiteit dat gewoon op dezelfde lijn zit.

Ik merk wel in vriendengroepen dat vaak mensen die in een jeugdbeweging zitten wel sneller mensen in die kringen leren kennen en daar relaties uit beginnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 11:07

Fearn schreef:
Haha, ik houd niet zo van dat soort 'mannelijke' dingen :') Maar wellicht een ander soort sport/hobby vereniging waar zowel mannen als vrouwen komen, kan nog wel uitkomst bieden.

Ga op handbal <<)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 11:46

Het hoeft ook geen ubermannelijke sport of hobby te zijn als je daar zelf geen behoefte aan hebt :o dan maar gewoon iets waarbij de kans bestaat dat er zowel mannen als vrouwen verschijnen.

Zoals ongeveer alles behalve paardensport :=