theadora99 schreef:Blijheid schreef:De 101 dalmatiërs.
Cruella de Vill --> Cruel Devil
Er kwam hier een hele vrachtwagen vol muntjes vallen...
Bij mij ging de spaarpot ook leeg......
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Mijn vader maakte vroeger een gerecht dat "boontjes met zoete botermelksaus" heette. Ik heb altijd gedacht (en het ook zo gemaakt) dat je gewoon je boontjes aanstooft met een uitje in een flinke klont boter en nadien er melk bij voegt voor de saus. En dat de benaming kwam omdat je melk gelig werd van de boter die je gebruikte.
Ik geloof dat de halve stad hier van licht werd voorzien toen ik plots, spontaan, het licht ging zien dat het niet botermelksaus is omwille van de boter en de melk die je bijvoegt... maar dat je het moet maken met botermelk (karnemelk dus).
Citaat:Een peroxide is een chemische verbinding die het peroxide-ion ( O2^2- ) bevat, de naam van dit ion is gewoon peroxide-ion.
Riddershow schreef:Dat is een leuk ezelsbruggetje, maar niet de reden waarom het zo heet.Citaat:Een peroxide is een chemische verbinding die het peroxide-ion ( O2^2- ) bevat, de naam van dit ion is gewoon peroxide-ion.
Omdat een andere verbinding met beide de 2 ionen verbind geven ze niet het aantal van Bijv. waterstof aan. Omdat dat er altijd 2 zijn welke aan beide ionen verbind.
bron:http://www.natuurwetenschappen.nl/modules.php?name=News&file=print&sid=866
Mizora schreef:Ik geloof dat ik zojuist bij andere mensen wat muntjes heb laten vallen.
Na een aantal berichten achter elkaar met "following" of "." heb ik maar uitgelegd dat je op facebook ook een stipjesfunctie hebt zoals op bokt, dat je dus zonder wat te schrijven een bericht kan volgen (ok, ik heb bokt niet genoemd). Het wordt aardig wat geliked.
XLeandrosX schreef:Mizora schreef:Ik geloof dat ik zojuist bij andere mensen wat muntjes heb laten vallen.
Na een aantal berichten achter elkaar met "following" of "." heb ik maar uitgelegd dat je op facebook ook een stipjesfunctie hebt zoals op bokt, dat je dus zonder wat te schrijven een bericht kan volgen (ok, ik heb bokt niet genoemd). Het wordt aardig wat geliked.
Oh echt? Hoe dan?
XLeandrosX schreef:Mizora schreef:Ik geloof dat ik zojuist bij andere mensen wat muntjes heb laten vallen.
Oh echt? Hoe dan?
Bloodymary schreef:In de jaren 80 had je een nogal populaire paus Johannes Paulus II. Hij ging heel de wereld over en had een pausmobiel. Hij werd Popie Jopie genoemd. Dit was bedacht door het duo Spaan en Vermegen van het programma Pisa en er was zelfs een liedje over.
Ik dacht altijd dat Popie van het populair zijn af kwam. Deels was dat natuurlijk ook zo, maar gisteren bedacht ik me ineens dat het ook afkomt van het woord Pope, paus in het Engels....