Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:43

theadora99 schreef:
Blijheid schreef:
De 101 dalmatiërs.
Cruella de Vill --> Cruel Devil :)*

Er kwam hier een hele vrachtwagen vol muntjes vallen...

Bij mij ging de spaarpot ook leeg......

fleurtjeuh

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:59

En niemand die de grap maakt dat er 101 muntjes vielen? -O-

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:00

fleurtjeuh schreef:
En niemand die de grap maakt dat er 101 muntjes vielen? -O-

_O-

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:45

Varekaj schreef:
Mijn vader maakte vroeger een gerecht dat "boontjes met zoete botermelksaus" heette. Ik heb altijd gedacht (en het ook zo gemaakt) dat je gewoon je boontjes aanstooft met een uitje in een flinke klont boter en nadien er melk bij voegt voor de saus. En dat de benaming kwam omdat je melk gelig werd van de boter die je gebruikte.

Ik geloof dat de halve stad hier van licht werd voorzien toen ik plots, spontaan, het licht ging zien dat het niet botermelksaus is omwille van de boter en de melk die je bijvoegt... maar dat je het moet maken met botermelk (karnemelk dus).

Deze is geweldig! Dat zou mij ook overkomen _O- En je hebt nooit gevonden dat je saus wat raar smaakte in vergelijking met die van je vader? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:04

Aangezien er altijd een fikse lading kruiden doorheen ging en je de boontjes er nog even in meegaart niet nee. Die smaak zit dan volledig in de saus als het ware.

Je doet de saus met boontjes ook gelijk over je aardappelen heen op je bord, zodat alles zich mengt en het wordt een soort eh... "puree". En dan nog een zachtgekookt eitje er doorheen mengen :9

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:22

Heb je misschien een recept? Ik kan het niet vinden.

Sorry, beetje offtopic maar ik ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:34

Aardappels koken
Snijboontjes/sperzieboontjes aanstoven met een uitje, kruiden, laurier in flinke klont boter
Als die gestoofd zijn, melk erbij tot het net onder staat
Wachten tot de melk warm is
Afkruiden naar smaak met peper en nootmuskaat

Intussen zachtgekookt eitje maken

aardappels op je bord, boontjes met de "melksaus" er overheen. zachtgekookt eitje pellen, op je bord. Alles onder elkaar prakken. Klaar :')

Hele stevige winterkost en ideaal als je vegetarisch bent ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:55

Ik lust veel, maar hier krijg ik de rillingen van :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:59

Als kind moest ik er ook absoluut niet van weten, rende al gillend weg bij het idee alleen. Nu eet ik het eigenlijk best graag.

Door de melk worden je aardappels niet meer dan normale puree, en daar dan je boontjes bij en dat eitje. Algemeen gezien heb je een zachte eigele puree met boontjes.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:00

Interessant recept inderdaad. Wel grappig dat je het zo lang 'fout' hebt gedaan. Doe je het nu wel volgens je vaders recept of ben je het dan maar blijven doen zoals je het nu gewoon bent? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:24

Ik doe het nog steeds zoals ik het altijd al doe. Nooit echt verschil gemerkt en ik gooi er toch altijd een flinke lading kruiden doorheen. Smaakt gewoon naar puree met boontjes :))

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 00:50

Dat waterstofperoxide zo heet omdat er in het molecuul 1 waterstof per 1 oxide zit.
Dus waterstof per oxide

Wat een openbaring :’).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:24

badeendje schreef:
Dat waterstofperoxide zo heet omdat er in het molecuul 1 waterstof per 1 oxide zit.
Dus waterstof per oxide

Wat een openbaring :’).

Oh dat wist ik ook niet.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:44

Dat is een leuk ezelsbruggetje, maar niet de reden waarom het zo heet.

Citaat:
Een peroxide is een chemische verbinding die het peroxide-ion ( O2^2- ) bevat, de naam van dit ion is gewoon peroxide-ion.

Omdat een andere verbinding met beide de 2 ionen verbind geven ze niet het aantal van Bijv. waterstof aan. Omdat dat er altijd 2 zijn welke aan beide ionen verbind.

bron:http://www.natuurwetenschappen.nl/modules.php?name=News&file=print&sid=866

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:06

Ik had er gisteren nog een mooie, was hem alleen vergeten posten.

Sta in de supermarkt bij de conserven te kijken en zie een pot "hele rode pepers". Kijk naar het glazen potje met inhoud en bedenk "zo heel rood zien die toch niet.... OW. Ik snap 'm". Ben zo blij dat ik dat niet luidop staan verkondigen heb :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:21

Ik geloof dat ik zojuist bij andere mensen wat muntjes heb laten vallen.

Na een aantal berichten achter elkaar met "following" of "." heb ik maar uitgelegd dat je op facebook ook een stipjesfunctie hebt zoals op bokt, dat je dus zonder wat te schrijven een bericht kan volgen (ok, ik heb bokt niet genoemd). Het wordt aardig wat geliked.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:19

Riddershow schreef:
Dat is een leuk ezelsbruggetje, maar niet de reden waarom het zo heet.

Citaat:
Een peroxide is een chemische verbinding die het peroxide-ion ( O2^2- ) bevat, de naam van dit ion is gewoon peroxide-ion.

Omdat een andere verbinding met beide de 2 ionen verbind geven ze niet het aantal van Bijv. waterstof aan. Omdat dat er altijd 2 zijn welke aan beide ionen verbind.

bron:http://www.natuurwetenschappen.nl/modules.php?name=News&file=print&sid=866

Het leek me al heeeeeel stug haha, thanks voor de info, weer wat geleerd.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:07

Mizora schreef:

Na een aantal berichten achter elkaar met "following" of "." heb ik maar uitgelegd dat je op facebook ook een stipjesfunctie hebt zoals op bokt, dat je dus zonder wat te schrijven een bericht kan volgen (ok, ik heb bokt niet genoemd). Het wordt aardig wat geliked.

Oh echt? Hoe dan?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:13

XLeandrosX schreef:
Mizora schreef:

Oh echt? Hoe dan?

Op de drie stipjes rechts in het bericht klikken. Vervolgens Meldingen voor dit bericht inschakelen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:27

XLeandrosX schreef:
Mizora schreef:

Oh echt? Hoe dan?

Hierboven wordt de variant op de desktop al benoemd. Op de telefoon is het als volgt:
https://www.iphonelife.com/blog/30704/h ... commenting

Heb ik hier nu ook een muntje laten vallen?

Andersom trouwens ook heel functioneel. Sommige topics blijven maar omhoog komen terwijl je je interesse al lang kwijt bent op dat onderwerp (of er gewoon veel te veel in gepost wordt). Door op de tekst "notifications off..." te klikken kan je je uitschrijven.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:06

In de jaren 80 had je een nogal populaire paus Johannes Paulus II. Hij ging heel de wereld over en had een pausmobiel. Hij werd Popie Jopie genoemd. Dit was bedacht door het duo Spaan en Vermegen van het programma Pisa en er was zelfs een liedje over.
Ik dacht altijd dat Popie van het populair zijn af kwam. Deels was dat natuurlijk ook zo, maar gisteren bedacht ik me ineens dat het ook afkomt van het woord Pope, paus in het Engels....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:38

Bloodymary schreef:
In de jaren 80 had je een nogal populaire paus Johannes Paulus II. Hij ging heel de wereld over en had een pausmobiel. Hij werd Popie Jopie genoemd. Dit was bedacht door het duo Spaan en Vermegen van het programma Pisa en er was zelfs een liedje over.
Ik dacht altijd dat Popie van het populair zijn af kwam. Deels was dat natuurlijk ook zo, maar gisteren bedacht ik me ineens dat het ook afkomt van het woord Pope, paus in het Engels....

Whahaha grappig dat jou dat nooit is opgevallen. Pope is paus inderdaad. En Jopie komt van Johannes Paulus.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:53

Oh, popie jopie had ik ook echt geen idee over :=

Ik lees net een stukje van mezelf terug waar ik 'met mijn snuffel vooraan staan' gebruik. En nu besef ik dat mijn snuffel hoogstwaarschijnlijk specifiek mijn neus is, en niet mijn hoofd in het algemeen :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:51

Snuffel ken ik niet, snufferd wel.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:09

Ik kwam er net achter dat Carlo en Ron Boszhard broers zijn... noooooit aan gedacht dat de dezelfde achternaam hadden en dat het wel eens familie kon zijn..