Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:47

Ik ga nog maar zelden met de trein, maar het is tot noch toe elke keer feest geweest in het weekend. Gisteren sprong er iemand voor de trein (al verdrietig genoeg), er waren veel spoorwerkzaamheden en na 15 minuten uitvogelen hoe ik op plaats bestemming moest komen ben ik maar eens op de trein gestapt. Op zo'n moment kan ik zo ontzettend boos worden, maar dan denk je aan de familie van die persoon en dan denk je echt van waar maak ik me eigenlijk druk om: er zijn veel ergere dingen. -O- Gedoe! :(

LiannePuthzy

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 08:57

Volgensmij doet de verwarming in de trein t niet :brr:

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:11

Mijn trein van kwart voor 7 kwam gewoon helemaal niet meer waarom niemand die het wist maar ok, nu dus trein later moeten pakken :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:19

De verwarming doet t nog steeds niet, teentjes zijn bevroren :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:33

Ik haat bus 15 van Groningen nu voorgoed. Net een extra bus en twee gewone bussen misgelopen omdat ze een kwartier te laat kwamen

Het is te koud voor dit soort fouten jongens!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:36

LiannePuthzy schreef:

Is het niet zo dat de verwarming per coupé geregeld wordt? Dan zou he eens kunnen kijken of die in een andere het wel doet?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:40

karlli schreef:
LiannePuthzy schreef:

Is het niet zo dat de verwarming per coupé geregeld wordt? Dan zou he eens kunnen kijken of die in een andere het wel doet?

Geen idee, zit nu niet meer in die trek , moest overstappen (en zit gelukkig nu wel in een trein met verwarming)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:04

1 of andere rare gast kwam er net achter dat hij op de verkeerde trein zit. Trekt hij even aan de hendel om de deuren te openen... dit is een trein zonder conducteur en de chauffeur rijdt lekker voort. De deur staat nu half open en een heel irritant gepiep

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:08

Irritant. Zo zat vorige week een man met z'n vingers aan de busdeur terwijl de chauffeur in het hokje zat. Deur stond half op een kier en de chauffeur was licht geïrriteerd

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:16

Zo hebben we voortgereden 2 stops voorbij toen er rustig een conducteur kwam. Die man was natuurlijk al lang weg Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:08

Fennadev schreef:
Ik haat bus 15 van Groningen nu voorgoed. Net een extra bus en twee gewone bussen misgelopen omdat ze een kwartier te laat kwamen

Het is te koud voor dit soort fouten jongens!

Ik weet niet waar je heen moet, maar als je naar Zernike moet kun je lijn 1 ook nemen. :)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:13

Bij lijn 15 is mijn ervaring dat de tijden gewoon helemaal niet kloppen, dus daar kijk ik al niet meer naar. En dan komt er een kwartier helemaal niks en dan komen er ineens 3 bussen vlak achter elkaar aanrijden. Mja.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:15

TerraHowrse schreef:
Bij lijn 15 is mijn ervaring dat de tijden gewoon helemaal niet kloppen, dus daar kijk ik al niet meer naar. En dan komt er een kwartier helemaal niks en dan komen er ineens 3 bussen vlak achter elkaar aanrijden. Mja.

En met de spits staat het vaak vast bij de oostersingel.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:22

Nayomie schreef:
TerraHowrse schreef:

En met de spits staat het vaak vast bij de oostersingel.

:j

gelukkig hoef ik alleen lijn 15 te nemen als ik 133 pak, meestal heb ik lijn 39 dus dat komt goed uit.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:39

Vorige week maandagmiddag een aanrijding met een persoon tussen Hilversum en Naarden-Bussum, vanmiddag (weer maandag) exact hetzelfde. Ik rijd niet meer dagelijks met de trein, maar is het toeval dat het weer hier gebeurt?
Vorige keer ging ik toevallig met een omweg naar huis waardoor ik precies niet in die noodlottige trein zat. Voelde als een bizar idee.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 07:09

Er zijn inderdaad trajecten waar aanrijdingen met een persoon vaker voorkomen.
Den Dolder was/is bijvoorbeeld zo'n plek, station zit precies naast de psychiatrische inrichting.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 07:54

Bij Heiloo ook dacht ik. Althans toen ik tijdelijk dagelijks Heerhugowaard - Amsterdam moest reizen waren daar ook regelmatig springers.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:06

corine1981 schreef:
Er zijn inderdaad trajecten waar aanrijdingen met een persoon vaker voorkomen.
Den Dolder was/is bijvoorbeeld zo'n plek, station zit precies naast de psychiatrische inrichting.

Vught ook. En Wolfheze ook.
Vroeger werden gekkenhuizen gestichten en sanatoria ver weg van de 'bewoonde wereld' gebouwd, deels omdat de gezonde buitenlucht goed zou doen, en deels omdat de 'normale' bevolking dan het minste werd geconfronteerd met de patiënten. Uiteraard moest familie wel af en toe op bezoek kunnen komen, en voordat autobezit algemeen werd was de trein daarvoor hét vervoermiddel.
Zelfmoordpogingen waren destijds minder een overweging omdat zelfmoord sowieso zondig en/of taboe was, omdat de patiënten in principe op het terrein werden gehouden (men wilde natuurlijk geen loslopende gestoorden in de maatschappij hebben) en omdat er véél minder treinen reden (als er eens iemand ontsnapte, dan moest hij uren langs het spoor staan wachten op de eerstvolgende trein, met al die tijd kans om gevonden en teruggebracht te worden).

Tegenwoordig, met veel meer open inrichtingen en een veel drukker spoor, kun je je afvragen of psychiatrische instellingen en spoorlijnen nog wel zo'n handige combinatie zijn.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:10

En Bergen op Zoom-Roosendaal, Goes-Kruiningen, ergens rondom 't Harde, Tilburg Universiteit, .... in de buurt van Assen is ook nog een psychiatrische instelling en zijn ook vaak aanrijdingen, maar weet niet meer waar precies.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:31

En voor de 'doe-het-zelvers' (suicidalen die niet gekoppeld zijn aan een kliniek) is Lage Zwaluwe behoorlijk in trek.
Vrij rustig station (buiten de carpoolspits tenminste) midden in de polder (dus zonder omwonenden met zicht op het spoor), vlak naast de snelweg (dus goed bereikbaar), en met veel langsrazende intercity's die daar niet stoppen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:36

Zoe_97 schreef:
Zo hebben we voortgereden 2 stops voorbij toen er rustig een conducteur kwam. Die man was natuurlijk al lang weg [ [url=m/dPIpr2.jpg]Afbeelding[/url] ]

wtf >;) 8)7 er zijn toch echt stomme mensen op de wereld

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:55

Wanneer de bus s' ochtends vroeg om 07.22 weer eens niet komt opdagen..
Helaas sta ik er niet meer van te kijken want de bus rondt deze tijd komt heel vaak niet

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:56

LisannePruts schreef:
Helaas sta ik er niet meer van te kijken want de bus rondt deze tijd komt heel vaak niet

Is hij er niet gewoon om 07.15 al geweest?

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:58

oomens schreef:
LisannePruts schreef:

Is hij er niet gewoon om 07.15 al geweest?

Nee want ik sta er altijd netjes 5 minuten van te voren en toen ik aankwam zat er al zelfs iemand maar in de OVinfo app stond ook dat de bus niet reed

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:20

En nu was mijn andere bus dus te vol. Dus nu kom ik gewoon te laat voor college. Ik snap ook niet waarom ze lijn 314 maar 2 keer per uur laten rijden.
Lijn 1 vertrekt toch niet vanaf het hoofdstation? Ik heb nog nooit eerder van die lijn gehoord.
Ik ga zodra ik mijn rijbewijs heb wel zelf rijden naar het zernike, want dit is gewoon niet leuk meer.

En dan roepen ze wel een extra bus op, maar die was er tien minuten later nog niet. Tja dan pak ik de 304 hoor. Maar die is 8 voor op het hoofdstation dus 11 uur haal ik niet meer.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 14-02-17 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt