Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LaCiega

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:44

Maar hoe kunnen ze dat controleren dan? Wat nou als diegene heel vaak overde vloer komt. Ik heb ook wel spullen voor mijn vriend thuis staa, maar die is hier hooguit eens een weekend in de zoveel weken. Dan zoh je aan de spullen zeggen dat hij hier ook woont, terwijl dat absoluut niet is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:50

Volgens mij heeft dat te maken met het aantal nachten dat iemand bij jou verblijft dacht ik?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:19

Je mag officieel maar 3 nachten per maand bij elkaar slapen, anders wordt het gezien als samenwonen.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:22

Even hierop inhakend, hoe wordt het dan gezien als je meer dan 3 nachten per maand samen slaapt, maar dan bij zijn ouders thuis?
We hebben nu een eigen huis en wonen dus samen, maar eerder sliep ik vaker dan 3 nachten per maand bij hem en hij vaker dan 3 nachten per maand bij mij.
Vooral in het geval van een uitkering hebben en daarop gekort worden omdat andere "gezinsleden" moeten meebetalen vraag ik me dit af. Niet dat het bij ons het geval is/was hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:27

Ik vind het bij buren komen controleren, echt heel erg eigenlijk; je zal maar ruzie met die buren hebben, dan ben je gelijk sjaak?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:29

ohjajoh6 schreef:
Ik vind het bij buren komen controleren, echt heel erg eigenlijk; je zal maar ruzie met die buren hebben, dan ben je gelijk sjaak?

Nee hoor, ze vragen meerdere buren (in geval van onze buren gingen ze een stuk of 6 huizen bij langs) en bij de mensen zelf natuurlijk ook. Het is erg dat het nodig is, want het geeft aan dat er toch wel veel mee gefraudeerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:33

Ik heb daar serieus een andere mening over;

Om het maar in de confessions te houden; Ik word schijtziek van die klikmentaliteit die zelfs gepromoot word door de overheid...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:36

ohjajoh6 schreef:

Om het maar in de confessions te houden; Ik word schijtziek van die klikmentaliteit die zelfs gepromoot word door de overheid...

Ik word schijtziek van mensen die willen en wetens gaan frauderen, ten koste van ons allemaal.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:38

Denk maar aan de PGB en stufi. Als mensen zich eens gewoon aan de regels hielden..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:44

ik hoop dat mijn schoonzus stopt met de studie, ben dat gezeik erover helemaal zat :=

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:54

ohjajoh6 schreef:
poetser schreef:
Confession, Ik heb gisteravond de deur dicht gegooit voor de neus van de wijkagent. Zoontje gaat altijd om 19u slapen doordeweeks en ik wilde hem om 21u niet wakker maken voor meneer agent. Heb hem gezegd dat hij welkom is op een moment dat de kleine wakker is. (was voor de controle van de adreswijziging) Het is vandaag tenslotte weer gewoon een schooldag voor zoontje.

Sorry Poetser? Controle van een wijkagent als je verhuisd bent? En dan willen ze dus blijkbaar nog koppen tellen ook? Amai! Om maar in het Belgisch te blijven...

Dit was omdat de kleine nog ingeschreven staat bij mijn ex en omdat ik als Nederlandse tot de buitenlanders behoor. Voor mij was hij in augustus al geweest, dus ik snap niet goed waarom hij nu pas komt voor zoontje. Die was hier in augustus ook al en staat mee op het huurcontract. >;)

Om maar ontopic te blijven een confession. Heb meneer agent net wederom de deur gewezen.
De bel ging. Mevrouw is uw zoontje nu wakker?
Normaal gezien wel meneer agent.
Mag ik dan binnenkomen?
Van mij wel meneer agent.
Ik zie u zoontje niet mevrouw.
Ah nee meneer agent, zoals ik u gisteravond al vermelde zit hij op school.
Dan kom ik vanavond wel terug mevrouw, maar wel de laatste keer.
Dat is goed meneer agent, maar niet te laat he, we moeten morgen vroeg opstaan.

Ik ben benieuwd wanneer hij hier weer voor de deur staat. Is het dan zo uitzonderlijk dat een 4 jarige gewoon elke dag naar school gaat?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:19

Wat achterlijk zeg Poetser! Hij kan toch ook een beetje logisch nadenken. EN wat moet hij uberhaupt controleren als je zoontje ook werkelijk op het contract staat. Hij kan toch ook wel zien aan je huishouden of er een kind bij je woont.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:05

ik woon in 1 van de 3 grootte studentenflats hier : in een andere is een lijk gevonden. waarschijnlijk de bewoner. zijn ganggenoten hadden hem lang niet gezien en er begon een ontzettende stank te hangen.
mijn confession : ik zie zoiets hier ook nog wel gebeuren. ik ken al die huisgenoten niet zie ze nauwelijks iedereen leeft langs elkaar.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:31

Dat hoeft niet perse in een flat te gebeuren.
Wij wonen in een tussenwoning en hebben een buurvrouw die behoorlijk op zichzelf is.
Ze gaat altijd met de auto weg als ze de hond gaat uitlaten, laatst stond de auto 2 dagen op dezelfde plek en zei ik ook al tegen mijn vriend: Mocht ze dood zijn, dan komen wij er ook pas laat achter.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:04

ohjajoh6 schreef:

Helemaal mee eens!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:02

Nicolien schreef:
Dat hoeft niet perse in een flat te gebeuren.
Wij wonen in een tussenwoning en hebben een buurvrouw die behoorlijk op zichzelf is.
Ze gaat altijd met de auto weg als ze de hond gaat uitlaten, laatst stond de auto 2 dagen op dezelfde plek en zei ik ook al tegen mijn vriend: Mocht ze dood zijn, dan komen wij er ook pas laat achter.

maar wij delen voordeur , wij delen badkamer keuken wc en gezamelijke ruime. 1 gang, 7 kamers. en je ziet ze nooit! het enigste wat ik merk is dat t wc papier opgaat, de afwas soms groeit en dat mijn shampoo e.d snel op gaat.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:43

Ik merk dat ik een woordje ben vergeten, ik wilde typen: Dat hoeft niet perse alleen in een flat te gebeuren.
Klein foutje, groot verschil :')
Maar ik snap waar je heen wilt hoor. Best raar inderdaad.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:27

Confession: Ik heb net de meest geweldige date van mijn hele leven gehad. Het was gewoon zo raar, het voelde niet als verliefd zijn of als vriendschap, maar gewoon veel...dieper en beter. Ik ken haar pas 3 dagen en ik heb meer met haar gedeelt dan ik ooit met iemand heb gedaan...
Ik weet dat dit geen echte Confession is maar ik moest het gewoon even kwijt xD

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:37

Lestrange01 schreef:
Confession: Ik heb net de meest geweldige date van mijn hele leven gehad. Het was gewoon zo raar, het voelde niet als verliefd zijn of als vriendschap, maar gewoon veel...dieper en beter. Ik ken haar pas 3 dagen en ik heb meer met haar gedeelt dan ik ooit met iemand heb gedaan...

Wat leuk voor je *\o/*

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:49

Ik heb vandaag voor 10 euro aan Tony's Chocolonely Chocola gekocht terwijl ik eigenlijk aan de lijn was...

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:50

Lestrange01 schreef:

Wat leuk! Hopelijk volgen er nog meer dates!

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:50

Ik moet morgen om 07'00 opstaan voor werk en weet dat ik gesloopt zal zijn als ik nu niet ga slapen... Maar ik heb echt zó geen zin om te gaan slapen :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:55

Dank jullie wel!
Ja morgen hebben we weer afgesproken dus dat zit wel goed xD

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:12

Ghosttown schreef:
Ik moet morgen om 07'00 opstaan voor werk en weet dat ik gesloopt zal zijn als ik nu niet ga slapen... Maar ik heb echt zó geen zin om te gaan slapen :')

Dit dus + dat een collega iets eerder wil beginnen dus ik er nog ietsje eerder uit moet (vind het overigens geen probleem hoor, alleen m'n bed uit komen blijft een punt :') )

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:25

Ik heb zonet een vreugdedans gedaan omwille van mijn maandstonden :o