Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:21

Hahaha, wat een dilemma he! Ik heb gemaild naar wat bruidswinkels voor een afspraak. Wie weet vind ik daar wel iets wat ik meteen mooi vind.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:48

Wat vinden jullie van een tweedehands jurk? Ik zou graag wel in een winkel gaan passen (om te ontdekken welk model, kleur en maat ik zou willen/nodig hebben), maar vervolgens op marktplaats o.i.d. op zoek willen gaan naar een vergelijkbaar model in dezelfde maat. Het scheelt soms wel € 1000 en als wij ooit trouwen, wordt dat op een heel klein budget.

Tweedehands bruidswinkels gaan soms ook voor je op zoek naar een specifieke jurk, maar de kans dat ze die vinden is volgens mij niet zo heel groot... of wel?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:51

Voor mij zou het een optie geweest zijn, maar ik heb uiteindelijk een overjarig model gekozen en was ongeveer 900 euro goedkoper uit dan dat ik de jurk nieuw gekocht zou hebben (daargelaten dat ik 550 euro kwijt ben om hem helemaal aan mijn wensen aan te laten passen door een naaister).

Ik heb zelf een Sincerity jurk op marktplaats staan, nooit in getrouwd, alleen gebruikt voor fotoshoot, maar ik raak hem aan de straatstenen niet kwijt. Ik heb dus het idee dat het niet zo heel populair is, het ligt er ook maar net aan wat voor jurk het is denk ik.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:03

Ik heb donderdag een afspraak bij Bruidshuis het koetsje in Ede. Ben benieuwd :D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:32

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:07

BiBiQ schreef:
Hahaha, wat een dilemma he! Ik heb gemaild naar wat bruidswinkels voor een afspraak. Wie weet vind ik daar wel iets wat ik meteen mooi vind.

Als ik zou twijfelen is het voor mij ook gewoon een nee :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:15

Owww jaaaaah wat een leuk topic!! (er wordt er hier een heeeeeeeel wild :') )

Ik ga in juli naar mijn droomjurk kijken.

ik vind deze heel mooi <3
Afbeelding

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:17

BibiQ ik denk echt dat er nog wel zo'n jurk is die aan je wensen voldoet. Maar misschien net boven budget...

Tweedehands vind ik heel lastig. Je kan natuurlijk passen en door een atelier op maat laten maken. Ik denk niet dat ze in een bruidswinkel je maten op gaan nemen en dat je aan de hand van die maten op marktplaats kan speuren. Mijn maten namen ze ook pas nadat ik gezegd had de jurk te kopen. Maar je kan altijd de verkopende partij vragen naar haar lengtemaat? Ik zou wel altijd een jurk eerst passen tweedehands ook. En dan een goede coupeuse zoeken.

Vrienden van ons hadden ook hun jurk en pak van mp. Echt niks mis mee. Maar zij had hem niet aan haar lichaam aan laten passen en dat was duidelijk te zien. Best zonde.

Anneke gefeliciteerd en spannend! Ik heb een vergelijkbare jurk aangehad van ladybird. Alleen had die niet zo'n lange sleep en begon de rok wat hoger. De kleur is in ieder geval prachtig!
Laatst bijgewerkt door Kaygee op 24-05-16 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:17

Annekeee schreef:

[ Afbeelding ]

Prachtig!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:19

Kaygee schreef:
BibiQ ik denk echt dat er nog wel zo'n jurk is die aan je wensen voldoet. Maar misschien net boven budget...

Tweedehands vind ik heel lastig. Je kan natuurlijk passen en door een atelier op maat laten maken. Ik denk niet dat ze in een bruidswinkel je maten op gaan nemen en dat je aan de hand van die maten op marktplaats kan speuren. Mijn maten namen ze ook pas nadat ik gezegd had de jurk te kopen. Maar je kan altijd de verkopende partij vragen naar haar lengtemaat? Ik zou wel altijd een jurk eerst passen tweedehands ook. En dan een goede coupeuse zoeken.

Vrienden van ons hadden ook hun jurk en pak van mp. Echt niks mis mee. Maar zij had hem niet aan haar lichaam aan laten passen en dat was duidelijk te zien. Best zonde.

Dat vond ik ook van de nieuwe jurk van een vriendin. Top van haar budget, dus geen geld meer om echt netjes aan te laten passen. Afschuwelijk..

En natuurlijk gaan ze je maten niet nemen, maar je kunt toch wel inschatten of je een 20, 42, 44 of 46 moet kopen? Ik neem aan dat ze in de winkel meer hebben hangen dan allen maatje 36. En dan nog zou ik gaan passen samen met mijn schoonmoeder, die coupeuse geweest is en dus wel kan inschatten of iets passend gemaakt kan worden.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:26

Jaaah ik wil hem sowieso passen, gok dat hij ook boven mijn budget zit :'( maar passen kost niks toch?

Ladybird heeft ook hele mooie jurken ja! :j

Ik denk dat ik super moeilijk ben met een trouwjurk uitzoeken. Veel eisend? Hadden jullie dat ook?.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:41

Annekeee schreef:

[ Afbeelding ]

Wow, die zou ik zo nemen <3 Ik wil later een roze.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:43

Passen kost niks nee maar stel dat je er verliefd op wordt. Dan ben je wel de pisang, net als ik :')

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:45

Kaygee schreef:
Passen kost niks nee maar stel dat je er verliefd op wordt. Dan ben je wel de pisang, net als ik :')

Haha...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:46

Afbeelding

Ik vind deze echt prachtig. De enige jurk tot nu toe die ik waardig genoeg vind voor mijn bruiloft :')
Hij is van Maggie Sottero maar volgens mij van de collectie van vorig jaar :(

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een aantal die ik mooi vind <3 Ik sla alles altijd maar op op de laptop, kan ik als het (eindelijk :') ) een keer zo ver is mooi voorbereid naar de bruidswinkel, haha.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:52

Aranel schreef:
[ [url=m/pPUaoY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lMxpQV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mWx3mq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1aHBtC.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog een aantal die ik mooi vind <3 Ik sla alles altijd maar op op de laptop, kan ik als het (eindelijk :') ) een keer zo ver is mooi voorbereid naar de bruidswinkel, haha.

Haha, dat doe ik ook. Heb zelfs al een hoop marktplaatsadvertenties bij mijn favorieten staan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:55

Aranel schreef:

Wat is daar erg aan?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:57

Sammie schreef:
Aranel schreef:

Wat is daar erg aan?

Bijvoorbeeld dat hij niet meer te bestellen is bij veel winkels. Even goed zoeken dus.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:03

Vaak is de collectie van vorig jaar er juist nog wel hoor :j Wordt ook vaak nog gewoon geleverd op bestelling.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:23

Inderdaad, ze hebben vaak nog prima collecties van het afgelopen jaar. Ik kwam er thuis na wat research achter dat mijn jurk ook van 2015 is. Maakt niets uit. Als je hem per se wilt passen zou ik vooraf even een zaak bellen of ze hem hebben hangen, ze hebben niet altijd alles wat op de site staat.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:44

Hij is van 2014 zelfs zie ik.
Ach tegen die tijd gewoon alle outletstores maar eens platbellen en mailen :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:59

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:08

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:42

Afschuwelijk die twee met roze :o sorry voor de mensen die ze mooi vinden!