Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:39

Ik mis helaas 1 toets uit jaar 2.. In november ga ik die nog eens doen. Vanaf september stage lopen bij de grootste champignonnenkweker in Nederland!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:12

Hoe gaat het hier? :D
Ik begin morgen, eerste dag minor 'Urban Logistics'. En ik heb er zo géén zin in. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:14

Hier gaat het zn gangetje :) Door omstandigheden een jaartje studievertraging opgelopen waardoor ik nu begin in mijn tweede jaar, maar heb het afgelopen half jaar echt mega goede cijfers gehaald dus heb er allemaal wel vertrouwen in. Woon alleen tijdelijk weer bij m'n ouders waardoor ik morgen om kwart voor 6 de wekker heb staan. Gaap!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:18

Oei dat wordt even wennen zo vroeg opstaan haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:22

Jep.. Maar moet het (wat dat betreft gelukkig) drie keer per week doen dus denk dat ik er snel genoeg aan wen := Nu maar hopen dat ik op mijn vrije dagen een beetje een ritme aan kan houden.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:55

Ik ga 5 maanden in belgie stage lopen.. Vannacht m'n eerste nachtje hier! Ben wel heeel zenuwachtig

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:07

Succes Lienek! En veel plezier :).
Ik heb al 1 week stage erop zitten, nog 10 te gaan. Heb het er al erg naar mijn zin!

Mijn studie zelf gaat mij gemakkelijk af. Het eerste jaar mijn P gehaald zonder herkansingen en het 2e jaar al mijn studiepunten gehaald met 1 herkansing. Hopelijk zet dit straks gewoon zo weer door. Ik hou netjes mijn schoolwerk bij, maar hoef er verder niet echt iets extra's aan te doen en dat bevalt me wel haha.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:50

Oeh succes allemaal weer met stages, minors en alles!

Ik ben zelf net twee weken terug van mijn stage in Engeland en merk wel dat ik nog niet genoeg geacclimatiseerd ben :=

Ik begin ook nog eens aan m'n afstudeerjaar dis het is allemaal erg spannend dit jaar haha

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 07:49

Allemaal succes met de minoren en stages!

Reneee_ wat ben jij vroeg met afstuderen ofniet?

Ik begin vandaag met mijn derde week stage,het is heel leuk maar elke ochtend om 5 uur mijn bed uit.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:29

Ik ben ook weer in het 2e jaar gestart ivm studievertraging. Periode 1 is voor mij helemaal nieuw ivm ziekte vorig jaar. Periode 2 en 3 ga ik het heel rustig krijgen, aangezien ik daarvan het grootste deel vorig jaar al gedaan heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:50

soloro schreef:
Ik ben ook weer in het 2e jaar gestart ivm studievertraging. Periode 1 is voor mij helemaal nieuw ivm ziekte vorig jaar. Periode 2 en 3 ga ik het heel rustig krijgen, aangezien ik daarvan het grootste deel vorig jaar al gedaan heb.

Hier hetzelfde, maar dan alleen blok 2. Heb van het blok dat ik nu volg wel een aantal lessen gevolgd maar ben daar snel mee gestopt omdat ik eerstejaarsvakken moest herkansen (incl practica met flinke aanwezigheidsplicht en hoorcolleges van moeilijke vakken). Volgend blok hoef ik alleen een samengestelde productie in te leveren en heb ik dus de hele periode vrij op die herkansing na :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:53

Ik moet heel periode 1, periode 2 1 leervak en project, periode 3 1 leervak en project en periode 4 1 leervak, 2 labvakken en project. Dus periode 2 en 3 zijn erg rustig. Hoef van jaar 1 niks meer te herkansen dus heb dan wat tijd over voor andere dingen :). Maar baal wel als nog dat ik niet naar de 3e mag, maar goed het is niet anders.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:21

_Mellanie schreef:
Allemaal succes met de minoren en stages!

Reneee_ wat ben jij vroeg met afstuderen ofniet?

Ik begin vandaag met mijn derde week stage,het is heel leuk maar elke ochtend om 5 uur mijn bed uit.

Ik doe m'n studie in 3 jaar :j had er al een gefaald jaar uni op zitten dus wilde zo snel mogelijk m'n hbo halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:28

Lienek, success met je stage.

Melanie, das best vroeg :=

Dewirox, zoals jij dat doet wil ik dat ook wel :D Hoe leer jij bijv? Ik kan het niveau makkelijk aan, maar ik heb veel moeite met leren.

Ik heb een half jaar extra, zit in de zogehete Z-klas. Heb nog steeds mijn P niet en mis 7 vakken van het tweede jaar. Komt door depressie, vind het daarom ook niet zo erg, want het gaat nu ook nog niet goed met me.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:05

@joolien, misschien is het door je depressie ook wel enigszins te verklaren dat het leren moeilijk gaat? Neem je tijd! Niks belangrijker dan jezelf 'goed' voelen.

Nu heb ik altijd al wel makkelijk kunnen leren. Maar wat bij mij heel erg helpt is tijdens de hoorcolleges (gebeurt zelden dat ik er een mis) goed aantekeningen maken. Vervolgens probeer ik diezelfde week nog een samenvatting van het hoorcollege te schrijven, met daarin mijn aantekeningen, de PowerPoint, aanvulling van een reader/het boek. In de tentamenweek lees ik dan vaak allen die samenvatting nog een paar keer goed door.

En ik heb dan ook wiskundige/natuurkundige vakken waarvoor ik gewoon veel sommen maak en dat ook de hele periode met regelmaat doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 15:36

Dat is ook zo hoor Dewi, de depressie maakt het er iig niet makkelijker op. Hoorcollege is ook poedersuiker, want ik kan me dan totaal niet concentreren, ja 10 min en dan is g klaar. Krijg dan hoofdpijn enzo en ben daarna heel moe.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:16

Joolien schreef:
Dat is ook zo hoor Dewi, de depressie maakt het er iig niet makkelijker op. Hoorcollege is ook poedersuiker, want ik kan me dan totaal niet concentreren, ja 10 min en dan is g klaar. Krijg dan hoofdpijn enzo en ben daarna heel moe.

Wellicht kan je dan de aantekeningen van anderen lenen om zo toch wat te kunnen opsteken van de hoorcolleges?

Ik vat altijd het boek samen en dan lees ik de slides van de hoorcolleges door met mijn eigen aantekeningen er naast.

Heel veel sterkte en succes de komende tijd :(:)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:05

Ik maak inderdaad ook altijd aantekeningen in de hoorcollege's. Vat het boek samen en leen meestal nog aantekeningen van anderen.

Joolien heel veel sterkte !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:24

Ik neem flink aantekeningen tijdens de hoorcolleges en vat dan de stof per week samen. Dat voeg ik weer samen met mijn aantekeningen en dan heb ik eigenlijk een hele complete samenvatting van het geheel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:46

Ja dat doe ik ook wel eens, die aantekeningen lenen. Sowieso kijk ik de sheets door.

Ik ben het leren aan het oefenen :P Ik heb nooit geleerd hoe ik moet leren. Dus nu een planning gemaakt, en me daar aan houden. Ik moet va mezelf elke dag 1 hoofdstuk leren. Het gaat nu al zowaar 2 dagen goed, en ik vraag me nu af waarom ik dat nooit eerder heb gedaan :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 07:18

Hoe gaat het met jullie? De meeste hun 3e jaar inmiddels afgerond?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:11

Jaa gelukkig wel!

Op naar het laatste jaar!

Had van mijn stage een eindbeoordeling van een 10 gekregen. Krijg ik van school een 7.3 want 'een 10 geven ze vast alleen in België, in Nederland doen we dat niet.' :')

En ik had een klein beetje geklaagd over mijn stagebegeleider van school... dus dat heeft vast invloed gehad.
Hij nam nauwelijks contact op en reageerde niet opmails.
Alles moest dan aan de andere kant wel weer voor hem wijken. Zelfs mijn stage bedrijf wilde niet meer stagaires via de hva vanwege de slechte communicatie vanuit school zelf!
Maar goed ik heb verder een top stage gehad en echt veel geleerd.

Daarnaast net klaar met mijn minor en ook die was super met fijne leraren met passie voor het vak wat ze gaven. Dit was op het Wibauthuis en normaal zit ik op Fraijlemaborg. Wat een verschil! Niet normaal. Leraren op Wibaut willen je echt wat leren terwijl bij Fraijlemaborg de meesten er zitten omdat ze in het bedrijfsleven of er uit zijn gegooid of het niet aankonden oid en dus zonder passie lesgeven.
Was echt een verademing. Overigens ook alles netjes gehaald :)

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:37

Hoi allemaal! Ik ben inmiddels klaar, diploma twee weken geleden op gehaald. Ik deed de studie in drie jaar ten slotte. *\o/*

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:39

Ik mag over naar jaar 3 *\%/* Heb nu 1,5 jaar vertraging ipv 2 jaar (mag alsnog over naar jaar 3, vandaar maar 1,5 jaar vertraging ipv 2 jaar als ik weer 2e jaar moest doen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:55

Gefeliciteerd Renee. Ik heb 1,5 jaar tussenjaar, afgelopen jaar dus en komend half jaar nog. Ik begin in februari met het 3e jaar.