Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:32

Overschrijvingen België-Nederland kunnen er altijd wel wat langer over doen. Zeker met een weekend ertussen heb ik altijd de indruk dat het lang duurt.

Even het vervolg op onderstaand verhaal:
Gini schreef:
Ook weer dubbel gevoel.
Ben ik via (Belgische) kapaza in onderhandeling over iets wat mijn moeder wilt.
Na elk drie mailtjes over en weer, krijg ik nu pas te horen dat het vanuit Nederland verzonden moet worden. Op kapaza hadden ze een Belgische grensstad als locatie aangegeven.
Baal een beetje, want de verzendkosten gaan dan uiteraard ook weer omhoog. Het is wel een vriendelijk persoon, dus zien wat er nog te regelen valt.
Maar tip voor de Nederlandse verkopers die verkopen op Belgische sites: zet meteen in je eerste mail dat je van Nederland bent. :+

Gini schreef:
Kiala had ik ook al voorgesteld, maar de verkoper heeft geen printer thuis.
Het is dat mijn moeder het graag wilt, anders had ik al lang gezegd 'lamaarzitte'.

Zijn we tot een overeenkomst gekomen. Zij geeft haar gegevens, ik de mijne. Wil ik het bedrag overschrijven, krijg ik de melding dat het rekeningnummer ongeldig is. Mail gestuurd, ach ja, ze was twee cijfertjes vergeten.
*Zucht* Het is dat het echt een hele vriendelijke mevrouw is en ze altijd keurig netjes en snel antwoordt. Nu alleen nog hopen dat het pakket heelhuids aankomt. :')

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:36

Gelukkig! Ik kan mijn email weer in! :D

En ik had 3 berichten van geïnteresseerden in mijn spullen, dus ik heb even mijn excuus aangeboden dat ik zo laat reageerde.

Dus ik hoop dat het gedoe met mijn mail nu over is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:12

Ik BAAL als een stekker. Mijn zadel was verkocht, had het geld netjes ontvangen dus grote doos gezocht, helemaal ingepakt met stevig tape en naar het verzendpunt gebracht. TNT Verzendservice is blijkbaar Post.nl service geworden (ook in België ja) en jeetje... ben er nu al niet over te spreken.
Bij afleveren wist de bediende van toeten noch blazen over een T&t-code die ik erbij moest krijgen (pakket moet naar Spanje). Nuja, geen probleem, toch maar verzenden want ik had het kassabonnetje wel gewoon.

Na ruim een week zie ik een PB van de betreffende bokker of het zadel al verzonden is. Eh, dat had al lang ter plekke moeten zijn volgens de site, volgens hun verzendmarges is Spanje binnen de week. Ik naar het verzendpunt om verhaal te halen, plukt mevrouw doodleuk mijn pakket uit het magazijn. "Ja, bij het ophalen voor het sorteercentrum is de doos stuk gegaan en we hadden uw contactgegevens niet, dus hebben we het hier bewaard zodat u het opnieuw kan verpakken. Uiteraard betaald u geen nieuwe verzendkosten".

Ben flink pissed off! Niet alleen wil ik weten hoe je een doos die volhangt met speciale tape stuk krijgt (de flappen zijn er echt afgescheurd + de zijkant), ik vind momenteel ook geen nieuwe doos! Heb al paar winkels bezocht waar ze groot spul hebben, niemand wil/kan me een nieuwe gepaste doos bezorgen. Intussen zit mijn koper wel te wachten op dat pakket, gelukkig heeft ze er begrip voor.

Iemand een idee hoe ik het zadel eventueel nog kan verzenden? Zou ik het riskeren met alleen 2 hele grote stevige plastic zakken er omheen? Verschillende dozen ombouwen tot 1 groot kartonnen pakket?
Ga waarschijnlijk een dressuurdekje erbij stoppen als bedankje voor al het ongemak.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:15

Twee dozen, tegenover elkaar in elkaar schuiven om er 1 grote doos van te maken. GEEN plastic zakken, daar gaat het zadel absoluut in stuk!

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:16

Misschien een verhuis doos kopen...
En tuincentra? daar al gekeken? Die hebben vaak grote dozen over....

Echt balen dat het zo is gegaan, stel je was geen verhaal gaan halen, dan lag dat zadel er misschien nu nog steeds.... en jij als verkoper maar denken dat ie al onderweg is... Slecht van postNL :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:20

Ik vind al amper een doos waar het half in past, dus 2 dozen van gelijk formaat wordt moeilijk. Kan het wel proberen. De meeste warenhuizen hebben hier uitsluitend kleinere formaten om mensen aan te sporen om een herbruikbare tas mee te brengen.

Tuincentra heb ik al bezocht, de enige grote dozen die zij hebben vallen ofwel buiten formaat (van die palletformaat dozen) ofwel houden ze die zelf omdat ze die meegeven wanneer het toonmodel verkocht wordt (vb grasmaaier). Elektrozaken heb ik ook al gekeken en navraag gedaan bij stalgenote die daar werkt, de enige grote dozen die zij nog hebben zijn die van ijskasten, wasmachines en droger. Veel te groot alweer.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:22

Misschien kun je bij postnl eisen dat je een doos kopt op hun kosten?
Aangezien je natuurlijk niet zomaar zo'n doos in huis hebt...

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:26

ik heb wel eens zadels ontvangen vanuit Frankrijk.
Die zaten in een ton, dat paste prima!
Misschien kun je kijken of je iets tonachtigs kunt vinden? Dan hoeven ze ook minder groot te zijn dan bij een doos.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:33

Wat ik altijd doe bij een te grote doos, in knippen tot een kleine doos. Heb dat al meerdere keren gedaan, en dat lukt prima!

en anders zou ik het even niet weten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:33

Pakket moet voldoen aan 100x 50 x 50 dacht ik uit mijn hoofd. De enige tonnen die ik hier weet, daar pst het niet in qua diameter en die zijn ook te hoog. Wel een goed idee!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:41

Ik denk dat de post daar weinig aan kan doen, zonder gegevens kunnen ze inderdaad niets. Hoe het kapot is gegaan, is natuurlijk maar de vraag.
En als je iets wilt verkopen, zorg je dat je passend verpakkingsmateriaal hebt. Dat had je ook natuurlijk, maar kun je daar geen tweede van krijgen? Of de kapotte doos repareren met stukken karton?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:03

Ga eens bij de Aveve langs (of een gelijksoortige winkel, tuin en dier). Daar worden vaak spullen in grote dozen geleverd.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:12

bruin-wit goed zaak, dozen waar apparatuur in heeft gezeten.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:45

Voor mijn twee zadels die ik verkocht heb, ben ik gewoon een doos bij de ruiterzaak gaan vragen, en die had gewoon dozen waar ze in passen! :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:04

Varekaj schreef:
Ik vind al amper een doos waar het half in past, dus 2 dozen van gelijk formaat wordt moeilijk. Kan het wel proberen. De meeste warenhuizen hebben hier uitsluitend kleinere formaten om mensen aan te sporen om een herbruikbare tas mee te brengen.

Tuincentra heb ik al bezocht, de enige grote dozen die zij hebben vallen ofwel buiten formaat (van die palletformaat dozen) ofwel houden ze die zelf omdat ze die meegeven wanneer het toonmodel verkocht wordt (vb grasmaaier). Elektrozaken heb ik ook al gekeken en navraag gedaan bij stalgenote die daar werkt, de enige grote dozen die zij nog hebben zijn die van ijskasten, wasmachines en droger. Veel te groot alweer.

Tip: bel even een paardenwinkel op, zo ben ik ook aan een grote doos voor een zadel gekomen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:03

gini: aveve ben ik geweest, die hadden dus niks behalve grasmaaierdozen, en die doen ze niet weg. Krefel idem, die dozen waren flink te groot en dan komt er alleen omwille de maat al 20€ verzendkosten bij.

Ruiterzaak ook aangesproken, hadden niets in stock. Delhaize heeft enkel kleine dozen waar ik weinig mee kan.

De doos herstellen lukt me niet, die zijkant puilt uit door het zweetblad en krijg het zadel er niet anders in. Volgens de bediende was de chaffeur erg ruw met de paketten inladen. Omdat ze enkel verzendpunt zijn, hebben ze ook geen verpakkingsmateriaal beschikbaar.

Zoiets kan gebeuren, dat klopt, maar zo'n formaat doos vind je niet snel.

Ga morgen even bij de groothandel dierspeciaalzaak aankloppen :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:05

Ik had ook is een keer zo'n dozen gezijk...

En als ik dan een grote doos had gevonden, ging de winkel zeuren dat ik hem wilde meenemen.

Ik moest toen ook een zadel versturen, echt bagger was dat... :n

Edit:

De verkoop gaat nu wel lekker, ga mn eind examen in en ik heb afgesproken met mijn moeder dat ik niks meer mag kopen. En dat de spullen die nu te koop staan eind deze week weg moeten... :')
En als ik me daaraan niet hou, dan gaat ze al mn eskadron spullen te koop zetten, zelfs mn nici collectie :n

Dus ik hoop dat ik snel van de spullen af ben :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:27

Wat moet ik hiermee?

Een tijd geleden een hoofdstel verkocht met expliciet erbij verteld dat er beschadigingen in de lak zitten.
Dat meisje verkoopt hem nu door zonder dit erbij te vermelden.
Ik heb het er net bij gezet, maar ze zegt dat er geen krassen op zitten.. Terwijl het 100% zeker mijn hoofdstel is... :=
Is via Facebook.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:29

oeeh, als zij mensen voor de gek wilt houden...

Zou het er misschien onder posten, kom je misschien als 'bitch' over, maar het is de waarheid.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:31

Ja, weet je. Jij hebt het hoofdstel verkocht en kan er verder eigenlijk weinig aan doen.
Behalve het eronder zetten inderdaad.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:38

Toen ik mijn zadel te koop had, had ik net een paar weken daarvoor een bestelling gedaan bij Divoza en dat kwam toen in een mooie grote doos binnen. Ik heb die doos 2 maanden bewaard 'voor het geval dat', maar uiteindelijk werd het zadel opgehaald en was het niet eens nodig, maar zoiets is natuurlijk ideaal.

Wat betreft het hoofdstel. Ik kan echt heel slecht tegen zulke mensen en zou het er keihard onder zetten :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:39

Is ook zo, maar ik vind het zo gemeen.
Straks betaalt iemand er veel teveel voor, komt dat hoofdstel aan en dan moet je maar zien hoe je je geld terugkrijgt.. := Niet, dus..

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:42

Ja, ik snap dat je het gemeen vind, en je komt dan ook best gemeen over. Maar het is wel de waarheid...

Maar aan de andere kant, het is haar zorg... Als zij niet eerlijk is, dan heb jij daar eigenlijk niks mee te maken.. Is alleen wel jammer voor degene die hem koopt en niet weet dat ie krassen heeft..

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:42

Ja ben ik met je eens hoor. Maar het is zo lastig omdat je er weinig aan kunt doen..
Wel fijn dat je er alsnog iets aan wil doen, zodat zij mensen niet 'oplicht'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:24

Hebben ze bij PostNL geen goede dozen?
Ik heb ook gezeik gehad met een zadel, had hem netjes verpakt en verzonden, zadel was er na een paar dagen nog niet (ik werd ondertussen al uitgemaakt voor oplichter, ging om een zadel van €50) en zadel kwam later aan in een andere doos, die had PostNL er omheen gedaan, hebben ze mij niet van op de hoogte gesteld, zelf zadel overgepakt in een andere doos en alles geregeld.
Vond dat wel heel netjes.