Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 14:00

het is niet de bedoeling dat de bokjes al voor het slachten overlijden natuurlijk. Dus er is daar wel iets misgegaan (en eerder ook al kennelijk). Maar de titel van het bericht is wel wat apart.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 14:37

;(
Afspraak gemaakt om onze lieve kat in te laten slapen voor vrijdag. Het gaat medisch gezien niet meer..
Huilen aan de telefoon, bah wat is dit moeilijk!

Straks ook nog eens de kinderen vertellen die zo gek zijn met haar..

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:05

Sterkte Nancy, geen leuke keuze om te maken Y;(

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:28

Nancy heel veel sterkte.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:29

Oh ja. Het onderwerp geiten bokjes is werkelijk heel triest. Blokkeren is wel wat overdreven.

Nancy veel sterkte!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:35

@ _Nancy: Dat is verdrietig nieuws en inderdaad moeilijk; sterkte. Moet je van de DA echt nog tot vrijdag wachten als het medisch niet meer gaat? Ik dacht dat een dier dan per omgaande uit zijn/haar lijden wordt verlost of hooguit de dag erna. Maakt het natuurlijk niet minder verschrikkelijk. Als kind kon ik ook van slag zijn als er een huisdier ingeslapen moest worden, maar ik leerde wel dat het erbij hoorde.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:35

Heel veel sterkte, Nancy :(:)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 16:09

Shenavallie schreef:
@ _Nancy: Dat is verdrietig nieuws en inderdaad moeilijk; sterkte. Moet je van de DA echt nog tot vrijdag wachten als het medisch niet meer gaat? Ik dacht dat een dier dan per omgaande uit zijn/haar lijden wordt verlost of hooguit de dag erna. Maakt het natuurlijk niet minder verschrikkelijk. Als kind kon ik ook van slag zijn als er een huisdier ingeslapen moest worden, maar ik leerde wel dat het erbij hoorde.

Moet niet, maar dierenarts geeft aan dat het wel tot vrijdag kan/mag wachten.
Nu hebben we nog een paar dagen om haar heel erg te verwennen en te knuffelen en haar hopelijk nog 5 fijne laatste dagen te geven en de kinderen enigszins voor te bereiden op het afscheid.
Tijd die ze bij onze andere kat helaas niet gehad hebben, die moest plots ingeslapen worden afgelopen september.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 16:11

Sterkte Nancy, voor jou en je kinderen. :knuffel:

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 16:23

_Nancy schreef:
Shenavallie schreef:

Moet niet, maar dierenarts geeft aan dat het wel tot vrijdag kan/mag wachten.
Nu hebben we nog een paar dagen om haar heel erg te verwennen en te knuffelen en haar hopelijk nog 5 fijne laatste dagen te geven en de kinderen enigszins voor te bereiden op het afscheid.
Tijd die ze bij onze andere kat helaas niet gehad hebben, die moest plots ingeslapen worden afgelopen september.

Ah gos, soms gaat het inderdaad heel snel. Fijn dat jullie haar nog een paar dagen kunnen verwennen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:19

Mn vader is gister met de stroom bezig geweest en nu wou ik de oven aanzetten en klapt de aardlekschakelaar eruit. Hij wil ook niet weer aan, dus dit mag mijn vader mooi zelf gaan oplossen. En ik hoop heel stiekem dat het even duurt zodat het eten bestellen wordt voor vanavond :')

Edit: hij zegt nu dat hij gister met een andere groep bezig is geweest dus dat het daar niet aan kan liggen, dus nu hebben we geen oven, koelkast en geen wifi, want om één of andere reden zit de halve woonkamer op de groep van de keuken :+
Laatst bijgewerkt door Polarize op 17-02-25 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:24

Dat ik van 1.54 naar 1.49,5 gegaan ben. :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:30

Polarize schreef:
Mn vader is gister met de stroom bezig geweest en nu wou ik de oven aanzetten en klapt de aardlekschakelaar eruit. Hij wil ook niet weer aan, dus dit mag mijn vader mooi zelf gaan oplossen. En ik hoop heel stiekem dat het even duurt zodat het eten bestellen wordt voor vanavond :')

Edit: hij zegt nu dat hij gister met een andere groep bezig is geweest dus dat het daar niet aan kan liggen, dus nu hebben we geen oven, koelkast en geen wifi, want om één of andere reden zit de halve woonkamer op de groep van de keuken :+

Van alle apparaten op die groep de stekker uit het contact halen, aardlek weer aan en dan één voor een de apparaten weer aansluiten. Zegt de aardlek boem, dan weet je wat er kortsluiting maakt en kun je die eruit laten en de rest weer aanzetten.

Ik zou zelf zeggen dat het je oven is, omdat de aardlek eruit ging toen je die aanzette. Maar dit kun je zo makkelijk testen :j

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:38

Foaly schreef:
Polarize schreef:

Van alle apparaten op die groep de stekker uit het contact halen, aardlek weer aan en dan één voor een de apparaten weer aansluiten. Zegt de aardlek boem, dan weet je wat er kortsluiting maakt en kun je die eruit laten en de rest weer aanzetten.

Ik zou zelf zeggen dat het je oven is, omdat de aardlek eruit ging toen je die aanzette. Maar dit kun je zo makkelijk testen :j

Dat is mijn vader nu aan het testen ja :j alleen we weten dus niet zeker welke apparaten allemaal op die groep zitten, want in de ~40 jaar dat dit huis staat is er aardig wat gesjoemeld met de meterkast en we hebben ook pas sinds kort een stoppenkast met schakelaars en in plaats van stoppen die er echt uit slaan :')

Maar!! We hebben de dader!! Een kapotte kabel die kortsluiting veroorzaakte als we de oven aanzetten. Dus helaas, geen pizza bestellen. Gewoon ovenschoten boerenkool vanavond :+

Edit (again) te vroeg gejuigd. Ook met een niet kapotte kabel slaat de aardlekschakelaar uit. Het is echt de oven zelf dus. Wel pizza!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:42

Wat verdrietig Nancy. Alvast veel sterkte :knuffel:
Wel heel waardevol dat je haar nog een paar dagen kan verwennen.

-
Ik begin morgen met m'n nieuwe werk.
Ik heb vanavond al een personeels etentje :')
Heel leuk maar er zijn 5 vega hapjes, oeps (tomatensoepje, één vega sushi en de rest wat friet etc) :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:44

Shenavallie schreef:
Siggislief schreef:
Gisteren een anti itch spul gekocht zo dat je niet gaat krabben..
En dat is nu vooral verstandig omdat mijn gezicht jeukt als de malle..

Net 20min geleden mijn gezicht ingesmeerd met dat spul, rode vlekken waar je denkt hmm...
(na volledig eraf halen)
En nu jeukt het...gisteren hielp het wel.. :(

En zometeen beide benen weer volledig in smeren met Cetaphil zo dat het hydrateert en vettig is..
Morgen toch even de HA bellen denk ik voor nog vetter spul dat je kleding naar de schrootjes is.

Hopelijk ook iets tegen de jeuk.
(Voor mijn hele lichaam)

Je zou er bijna een complottheorie van maken, want mijn Ketaconazol creme lijkt de jeuk wel erger te maken dan dat het was. Ben nu met het tweede tubetje bezig en de jeuk en de plek zijn onverminderd.

Ik ga morgen toch maar even naar de huisarts, vanmiddag een afspraak gemaakt.
De boer vroeg vanmorgen heb je het warm? Je hebt een rode bolle toet..
Ik stond hem aan te kijken van ja leuk, maar heb zo'n ontiegelijke jeuk in mijn gezicht
en je zag de bulten uit steken.

Vanmiddag aan tafel ook weer hele erge jeuk in de knie holtes, nu vooral in het gezicht.
En door dat ik de hele middag buiten heb gelopen voel ik de jeuk niet aan de benen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:47

Nyaleti schreef:

-
Heel leuk maar er zijn 5 vega hapjes, oeps (tomatensoepje, één vega sushi en de rest wat friet etc) :+

Ken je ze al?
Of ken je nog niemand?

Bij mijn vorige baan werkte ik er 2 weken en toen hadden we personeelsuitje, vond dat echt knap ongemakkelijk :(

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:49

Polarize schreef:
Edit (again) te vroeg gejuigd. Ook met een niet kapotte kabel slaat de aardlekschakelaar uit. Het is echt de oven zelf dus. Wel pizza!

Dus toch! Eet smakelijk :D *\o/*

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:51

Foaly schreef:
Polarize schreef:

Dus toch! Eet smakelijk :D *\o/*

Nu mn ouders nog overtuigen, vader is van mening dat we de ovenschotel wel in een pan kunnen gooien en opbakken :+

Het was dus wel echt de oven, zaten een paar helemaal zwartgeblakerde kabeltjes achterop die waarschijnlijk de boosdoenders waren. Dus of kijken of dat opgelost kan worden, of een nieuwe oven kopen.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:04

woensdag onze hond inslapen. ;(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:23

Sterkte iedereen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:34

Wat een vreselijke berichten lees ik!

Vanmiddag ook zeer vreselijks nieuws ontvangen we zijn er helemaal van ontdaan. Blijft ook nog heel spannend de komende dagen.

Ik ben al wel weer klaar met deze week.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:36

Alja schreef:
Nyaleti schreef:

-

Ken je ze al?
Of ken je nog niemand?

Bij mijn vorige baan werkte ik er 2 weken en toen hadden we personeelsuitje, vond dat echt knap ongemakkelijk :(

Ken er gelukkig al wel een paar en die waren gezellig en spraakzaam.
Ben vooral een beetje bang dat ik óf naast de baas zit óf achterin een hoekje als stille ziel :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:48

Siggislief schreef:
Siggislief schreef:
Gisteren een anti itch spul gekocht zo dat je niet gaat krabben..
En dat is nu vooral verstandig omdat mijn gezicht jeukt als de malle..

Net 20min geleden mijn gezicht ingesmeerd met dat spul, rode vlekken waar je denkt hmm...
(na volledig eraf halen)
En nu jeukt het...gisteren hielp het wel.. :(

En zometeen beide benen weer volledig in smeren met Cetaphil zo dat het hydrateert en vettig is..
Morgen toch even de HA bellen denk ik voor nog vetter spul dat je kleding naar de schrootjes is.

Hopelijk ook iets tegen de jeuk.
(Voor mijn hele lichaam)

Ik ga morgen toch maar even naar de huisarts, vanmiddag een afspraak gemaakt.
De boer vroeg vanmorgen heb je het warm? Je hebt een rode bolle toet..
Ik stond hem aan te kijken van ja leuk, maar heb zo'n ontiegelijke jeuk in mijn gezicht
en je zag de bulten uit steken.

Vanmiddag aan tafel ook weer hele erge jeuk in de knie holtes, nu vooral in het gezicht.
En door dat ik de hele middag buiten heb gelopen voel ik de jeuk niet aan de benen.

Goed plan om even naar de huisarts te gaan. Die kan het het allerbeste inschatten. Hopelijk heeft hij een ander goedje voor je om de jeuk te stoppen. :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:49

Ahh Nancy en Tessa×Quincy, veel sterkte!

Door Polarize kreeg ik ook zin in pizza, toen ik hem op mijn bord wou leggen gebeurde dit. Uiteraard ook face-down op mijn kleedje
Afbeelding