Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:32

Ik kan ook geen Orchideeën in leven houden. Pannenkoekplantjes daarentegen groeien als kool :+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:50

Telpeva schreef:
Ik heb een orchidee waar al 2 jaar geen bloemetjes in zitten, telt die mee als groen? :+
Hij gaat ook niet dood en weggooien vind ik zielig :')

Ik wil hem wel adopteren hoor, ik vind ze heel mooi <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:02

Neehoor mijn orchidee mag hier blijven, mijn neef heeft hem zelf gekweekt en aan mij gegeven dus ik vind hem ook te speciaal om weg te doen. Ik hoop gewoon dat er ooit nog bloemen in komen, in bloei is hij echt mooi met okergele bloemen

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:06

UO: katten horen binnen. :+

Ik ben echt een kattenmens, altijd katten gehad, ben cat advocate in mijn cat-friendly kliniek op werk… maar er is geen enkele andere huisdiersoort die we onbeheerd buiten laten lopen en dan maar hopen dat ze (met al hun ledematen) terugkomen. Om maar niet te spreken van alle schade die ze aanrichten en overlast die ze veroorzaken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:13

Mee eens Eapy!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:16

Volledig mee eens.

Ik zag op 30 december ook zo iemand, die had 'nog even snel' de kat naar buiten gedaan en ja, toen werd er net vlakbij vuurwerk afgestoken en was de kat weg. Dan kun je het vuurwerk de schuld geven, maar dan ben je zelf ook niet slim bezig :=

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:18

Pfff ja eens zeg. De overlast. Komen op onmogelijke manieren onze schuur binnen om daar aan alle plastic afvalzakken open te scheuren. En bedankt baasjes...

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:25

Eapy schreef:

Ik ben echt een kattenmens, altijd katten gehad, ben cat advocate in mijn cat-friendly kliniek op werk… maar er is geen enkele andere huisdiersoort die we onbeheerd buiten laten lopen en dan maar hopen dat ze (met al hun ledematen) terugkomen. Om maar niet te spreken van alle schade die ze aanrichten en overlast die ze veroorzaken.

Mee eens! Maar ik hoor en zie helaas nog zóveel mensen die hun kat naar buiten laten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:31

Eapy schreef:

Eens, of in je kat-proof gemaakte tuin.

Zowel voor behoud van je beestje als voor het voorkomen van overlast (stront in mensen hun tuin bvb).

Mag mn hond toch ook niet zomaar door iemands tuin laten banjeren?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:40

Hier krijgen katten in onze tuin steevast een plens water over zich heen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:10

Er loopt hier een kat in de buurt die continu bij iedereen naar binnen loopt, echt gekmakend. Hier krijgt 'ie inderdaad een plens water over zich heen, maar hij heeft een selectief geheugen geloof ik want hij blijft het proberen.

100% eens met je UO, maar het is helaas inderdaad met een UO. Als er hier op bokt een topic over geopend wordt, veranderd dat binnen de kortste keren in een slagveld tussen honden- en kattenmensen die het andere kamp maar een stel dierenmishandelaars vinden :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:29

Helaas een UO
En niet voor het eerst besproken.
Ik vind katten heel leuk. Maar wil niet zeggen dat ik ze hier op het erf wil.
En onze honden willen dat ook niet...of wel, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.... }>

ook een uo
Niet jammeren als je je kat kwijt raakt als je hem zelf buiten bonjoert.
Dat is het risico wat je dan zelf neemt.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:45

Ik heb er niet zoveel moeite mee, maar wanneer ik in de tuin in de zoveelste kattendrol stap of als mijn hond me de straat op sleept voor een kat die ik zelf nog niet had gespot dan moet ik wel even tot 10 tellen :')

Ik heb ook een keer een net aangereden kat op straat zien liggen. Dat was ook niet echt fijn om te zien... Gelukkig waren er al mensen bij maar dat beeld krijg ik toch niet meer van mijn netvlies.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:47

Op straat reageren onze honden er niet op.
Ook niet op andere honden, fietsers enz.
Tenminste aangelijnd, denk als ze los zouden zijn dat ze bij een kat of konijn wel bananen in de oren zouden hebben.

Maar op eigen erf, dan word het verhaal heel anders.
En dat mag vind ik, sterker nog, vind het zelfs fijn. Geeft een veilig gevoel

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:49

UO

zowel mannen als vrouwen horen niet half naakt in de sportschool te lopen.
Dus mannen een gewoon shirt of een normale tanktop ipv 1 een half open gescheurd ding aan en vrouwen ook ipv een bh en een broek waar de billen half uithangen en zo hoog opgetrokken dat je kan lip lezen :o

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:57

DuoPenotti schreef:
Op straat reageren onze honden er niet op.
Ook niet op andere honden, fietsers enz.
Tenminste aangelijnd, denk als ze los zouden zijn dat ze bij een kat of konijn wel bananen in de oren zouden hebben.

Maar op eigen erf, dan word het verhaal heel anders.
En dat mag vind ik, sterker nog, vind het zelfs fijn. Geeft een veilig gevoel

Hier gaan de katten vaak veilig hoog zitten op de schutting of het dak, en arme hond zit dan als een malle te blaffen. Meestal moet ik ze dan zelf weg jagen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:04

UO Sportschool = de hel

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:07

UO

De opmerking "koudbloeden niet zo goed kunnen springen, maar zie je wel die van mij kan dat wel"
en dan springen ze 1 hindernis van een meter.

Naar mijn idee is de opmerking koudbloeden kunnen niet goed springen niet bedoeld op een enkele of misschien 2 hindernissen, maar een parcours van formaat. Dus ook geen B.

Zullen ze bestaan, vast voor alles is een uitzondering.
Maar algemeen genomen, UO: koudbloeden kunnen niet goed springen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:07

rien10 schreef:
UO Sportschool = de hel

In ik ga niet graag naar de hel, dus kom er niet O:)

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:09

DuoPenotti schreef:
Helaas een UO
En niet voor het eerst besproken.
Ik vind katten heel leuk. Maar wil niet zeggen dat ik ze hier op het erf wil.
En onze honden willen dat ook niet...of wel, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.... }>

ook een uo
Niet jammeren als je je kat kwijt raakt als je hem zelf buiten bonjoert.
Dat is het risico wat je dan zelf neemt.

Met die laatste ook zo mee eens. Ook met het eerste trouwens. Ik heb een kat en die mag alleen binnen. Heel af en toe onder toezicht in de tuin, meer niet. Merk het ook in mijn vrienden groep kattenhouders dat de meningen daar erg over verschillen. Ik ben dan ook opgevoed met het idee dat als je een dier hebt, ik daar dan ook verantwoordelijk voor ben. :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:10

DuoPenotti schreef:
rien10 schreef:
UO Sportschool = de hel

In ik ga niet graag naar de hel, dus kom er niet O:)

Precies.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:12

Ik vind het daarom ook zo raar en ook vervelend dat asiels je zowat geen kat willen meegeven als je aangeeft dat je geen buitenruimte hebt. Juist asiels zouden imo moeten weten wat er allemaal kan gebeuren als je een kat buiten laat rondzwerven, je zou denken dat ze er juist op staan om ze binnen te houden :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:13

Foaly schreef:
Ik vind het daarom ook zo raar en ook vervelend dat asiels je zowat geen kat willen meegeven als je aangeeft dat je geen buitenruimte hebt. Juist asiels zouden imo moeten weten wat er allemaal kan gebeuren als je een kat buiten laat rondzwerven, je zou denken dat ze er juist op staan om ze binnen te houden :=

ja dat zou ik ook verwachten :j

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:13

Ja precies en die zitten ook al zo vol….

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:29

En een hond ook niet mee willen geven als je op een appartement woont en dus geen tuin hebt. Vooral grotere honden. Sorry,maar mijn herders hebben allemaal niet genoeg aan een tuin hoor? De 1e had ik op appartement en daarna in huis met tuin, maar die tuin sliep ze soms in als ik ook buiten was. Lijkt me belangrijker hoeveel tijd mensen hebben en hoeveel ze daarvan in de hond willen investeren. Want hoe kan je wel een actieve hond meegeven aan iemand die maximaal 1 uur totaal per dag wil lopen, maar een tuin heeft, maar niet aan iemand die juist cursussen wil doen, per dag minimaal 1 lange wandeling wil maken en dus meerdere uren per dag zou 'investeren' maar op appartement woont.

Ik weet wel waar mijn honden het beter op deden.... Sterker nog, de 1e hond kwam in het asiel uit zijn huis met tuin vandaan. Die was haar hele leven na puppytijd niet uit die tuin geweest. Kende het uitlaten niet eens, maar nee je moet een tuin. :+ Ik heb serieus het uitlaten op moeten bouwen qua conditie toen ze bij ons kwam, omdat ze het niet aan kon door te weinig beweging.