Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eapy schreef:UO: katten horen binnen.![]()
Ik ben echt een kattenmens, altijd katten gehad, ben cat advocate in mijn cat-friendly kliniek op werk… maar er is geen enkele andere huisdiersoort die we onbeheerd buiten laten lopen en dan maar hopen dat ze (met al hun ledematen) terugkomen. Om maar niet te spreken van alle schade die ze aanrichten en overlast die ze veroorzaken.
Eapy schreef:UO: katten horen binnen.![]()
Ik ben echt een kattenmens, altijd katten gehad, ben cat advocate in mijn cat-friendly kliniek op werk… maar er is geen enkele andere huisdiersoort die we onbeheerd buiten laten lopen en dan maar hopen dat ze (met al hun ledematen) terugkomen. Om maar niet te spreken van alle schade die ze aanrichten en overlast die ze veroorzaken.
DuoPenotti schreef:Op straat reageren onze honden er niet op.
Ook niet op andere honden, fietsers enz.
Tenminste aangelijnd, denk als ze los zouden zijn dat ze bij een kat of konijn wel bananen in de oren zouden hebben.
Maar op eigen erf, dan word het verhaal heel anders.
En dat mag vind ik, sterker nog, vind het zelfs fijn. Geeft een veilig gevoel
DuoPenotti schreef:Helaas een UO
En niet voor het eerst besproken.
Ik vind katten heel leuk. Maar wil niet zeggen dat ik ze hier op het erf wil.
En onze honden willen dat ook niet...of wel, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk....![]()
ook een uo
Niet jammeren als je je kat kwijt raakt als je hem zelf buiten bonjoert.
Dat is het risico wat je dan zelf neemt.
Foaly schreef:Ik vind het daarom ook zo raar en ook vervelend dat asiels je zowat geen kat willen meegeven als je aangeeft dat je geen buitenruimte hebt. Juist asiels zouden imo moeten weten wat er allemaal kan gebeuren als je een kat buiten laat rondzwerven, je zou denken dat ze er juist op staan om ze binnen te houden