Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:03

MyWishMax schreef:
Menino schreef:

Hoe is het gegaan :P ?

De knipknip sloeg nergens op. Niet boeiend. Moest het even van me afschrijven :') .

Ja, hey. Dat kan mijn nieuwsgierigheid niet aan haha. Luchtte het op? ;)

Maar het viel mee, ben alleen bont en blauw voor gevoel. Deze pakte wat andere plekken mee en die waren blijkbaar hard nodig haha

Fijn dat het iig geen oelewapper was !

Nee het ging over een hele rare (domme) actie van 1 of andere top-advocate die vet veel geld vraagt. Maar weet ik veel, voor het zelfde geld leest ze mee en frustreer ik de hele zaak :)) .

Ergernis: dit soort vragen:

Welk diploma hangt er aan je muur? Vul hier je hoogst afgeronde opleidingsniveau in.

Ik weet nooit of ik mijn propedeuses mee mag laten tellen. Is wel opleidingsniveau, alleen nie afgerond nie (lekker confronterend).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:16

Het staat er vrij duidelijk: "afgerond". Ze vragen toch niet om het hoogste gestarte opleidingsniveau, of om de hoogste opleiding waarvoor je je hebt ingeschreven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:31

oomens schreef:
Het staat er vrij duidelijk: "afgerond". Ze vragen toch niet om het hoogste gestarte opleidingsniveau, of om de hoogste opleiding waarvoor je je hebt ingeschreven?

Maar een propedeuse is ook een diploma. Dus alle varianten op deze vragen (bv. Wat is je hoogst behaalde diploma) vind ik toch moeilijk :+ .
De hoofdfase niet afgerond, propedeuse fase wel. Dan heb je geen bachelor, maar wel een diploma en heb je dus tastbaar bewijs dat je het niveau aankunt. Ze staan gewoon in mijn overzicht van DUO tezamen met mijn HAVO-diploma :P

Maargoed, het is denk ik sowieso wel een discussiepunt. Op mijn werk als recruiter schaalden we mensen uit een ander werkveld met alleen een propedeuse ook gewoon in op HBO of WO (afhankelijk van welk niveau P ze hadden). Denk wel dat we, als werkgever, daarin een minderheid waren.

Bij afgeronde opleiding heb je denk ik ook wel gewoon gelijk. Bij hoogst behaalde diploma geldt dan denk ik ook een propedeuse? Waarschijnlijk maak ik het ook te moeilijk. 't is ten slotte niet dat ik meineed pleeg als ik het verkeerd invul ofzo :+ Maar ik moet toch altijd drie keer nadenken en vul het afhankelijk van de vraagstelling ook geregeld anders in :)) .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 04:18

Ik werd al een paar keer wakker van een hoop kabaal maar dacht dat door de harde wind er buiten van alles omviel maar de hond stond opeens aan mijn deur te krabben. Mijn moeder flink geïrriteerd wakker het blijkt dus vuurwerk te zijn en het zijn echt harde en vervelende knallen. En het gaat dus al de hele nacht zo.

Oké je mag het niemand toewensen maar kan diegene snel zich even flink pijn doen zodat wij er vanaf zijn ? Lijkt mij goed dat de scholen weer opgaan... heel vervelend dat egocentrisch denken.

Alleen mijn moeder klaag steen en been dus ik zei nou dan bel je nu een keer de politie dit is Namenlijk zo te horen niet ver weg maar dat wil ze dan niet. Iets doen zodat de hond meer relaxt gaat zijn ook niet en mogelijk iets van slaap medicatie voor haar zelf ook niet het is al zo'n moeilijke slaper en maar klagen daar ben ik ook een beetje moe van

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 05:43

Nachtmerries, yay... dat was lang geleden.
Voor de meelezers misschien nog grappig om te weten: ik heb af en toe een terugkerende nachtmerrie over een van mijn oude leraren op school :') die arme man moest eens weten, lol.

Maar de ergernis zelf is dat ik nu echt klaar wakker ben.

purny

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 08:19

Hoofdpijn... again

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 08:27

purny schreef:
Hoofdpijn... again

He ik ook al!
Bij mij door t stomme gehoest..

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 08:38

Ruk geslapen door het onstuimige rotweer, waar overigens geen einde aan komt. Heerlijk, maandenlang herfstweer. Haat dit type weer zo ontzettend. Ik wil echt emigreren. Zo, dat luchtte op. Einde rant.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:24

Kan iemand het licht aandoen en even de ventilator uitzetten?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:27

DuoPenotti schreef:
Kan iemand het licht aandoen en even de ventilator uitzetten?

En als ze toch bezig zijn mag de buitendouche ook uit

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:28

Die staat hier momenteel nog maar op nevel dus daar had iemand al aan het knopje gedraaid :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:53

Het weer en onrustig geslapen. De hond ook. En raar hoofd gok beginnende hoofdpijn.

En tante word morgen begraven.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:58

Het weer en zometeen lekker buiten les -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:12

Waarom is het zo moeilijk om rust te houden na een blessure? ;(

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:02

vandaag voor de tweede keer dit jaar verzopen op het werk aangekomen.....
Alsof 2023 mij iets probeert te vertellen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 11:05

Net bij de orthopeed geweest die me even doodleuk vertelt dat ik niks meer aan mijn heupdysplasie kan doen behalve een heupprothese.

Zit je dan op de 25e. Enige optie die ik nog heb is een kunstheup.

Happy fiets new year

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:09

@xPabloBokt oh meid wat naar zeg :knuffel:

Kun je misschien nog second opinion vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:11

xPabloBokt schreef:
Net bij de orthopeed geweest die me even doodleuk vertelt dat ik niks meer aan mijn heupdysplasie kan doen behalve een heupprothese.

Zit je dan op de 25e. Enige optie die ik nog heb is een kunstheup.

Happy fiets new year

oh oliebol…. was het helemaal onverwachts?
Wel een onwijs nare boodschap -O- Weet niet zo goed wat de implicaties zijn van zo’n kunstheup. Valt dat nog enigszins mee ? of is het gewoon helemaal oliebol?

sterkte :knuffel:

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 11:16

Ik wist sinds begin december dat er dysplasie zat. Loop al acht jaar met pijnklachten, vorige huisarts heeft hier niet adequaat op gereageerd (ben drie keer geweest met deze pijnklachten) waardoor het lekker al die tijd heeft kunnen slijten. Heupdysplasie zit er waarschijnlijk sowieso al van kleins af aan maar is dan ook over het hoofd gezien door het consultatiebureau.

Had wel verwacht onder het mes te moeten maar niet verwacht te horen te krijgen dat er letterlijk niks anders meer kan dan een volledige kunstheup. Mijn heupkop staat te steil op mijn heupkom waardoor hij eruit loopt aan de bovenkant. Er is al slijtage en cystevorming te zien op de röntgenfoto's. Als het niet zo lang had kunnen slijten waren er wellicht nog andere ingrepen mogelijk.. maar volgens de orthopedisch chirurg is dit alles wat nog gedaan kan worden. Maar ze raadt wel af direct voor een kunstheup te gaan omdat ik dan sowieso over 20 jaar revisie moet. En 20 jaar daarna weer.. en dan krijg je gezeik met littekenweefsel, minder bot om mee te werken etc. etc.

Dus alles wat ik als optie heb is gewoon poedersuiker. Het is heupprothese met alle beperkingen van dien en over twintig jaar revisie wat je eigenlijk op je 45e niet moet willen, of blijven lopen met deze pijnklachten tot het echt niet meer gaat en dan voor een prothese gaan.

Gewoon nooit meer pijnvrij naar de stad met vriendinnen, naar een pretpark, op vakantie..

Ik zie het even niet meer zitten -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:21

xPabloBokt schreef:
Ik wist sinds begin december dat er dysplasie zat. Loop al acht jaar met pijnklachten, vorige huisarts heeft hier niet adequaat op gereageerd (ben drie keer geweest met deze pijnklachten) waardoor het lekker al die tijd heeft kunnen slijten. Heupdysplasie zit er waarschijnlijk sowieso al van kleins af aan maar is dan ook over het hoofd gezien door het consultatiebureau.

Had wel verwacht onder het mes te moeten maar niet verwacht te horen te krijgen dat er letterlijk niks anders meer kan dan een volledige kunstheup. Mijn heupkop staat te steil op mijn heupkom waardoor hij eruit loopt aan de bovenkant. Er is al slijtage en cystevorming te zien op de röntgenfoto's. Als het niet zo lang had kunnen slijten waren er wellicht nog andere ingrepen mogelijk.. maar volgens de orthopedisch chirurg is dit alles wat nog gedaan kan worden. Maar ze raadt wel af direct voor een kunstheup te gaan omdat ik dan sowieso over 20 jaar revisie moet. En 20 jaar daarna weer.. en dan krijg je gezeik met littekenweefsel, minder bot om mee te werken etc. etc.

Dus alles wat ik als optie heb is gewoon poedersuiker. Het is heupprothese met alle beperkingen van dien en over twintig jaar revisie wat je eigenlijk op je 45e niet moet willen, of blijven lopen met deze pijnklachten tot het echt niet meer gaat en dan voor een prothese gaan.

Gewoon nooit meer pijnvrij naar de stad met vriendinnen, naar een pretpark, op vakantie..

Bah, wat onwijs klote voor je. -O- Kan me je gevoel heel goed voorstellen, zeker omdat kunstheupen inderdaad geen leven lang meegaan en ze ze ook niet oneindig kunnen vervangen.

Zou een fysio niet nog iets voor je kunnen betekenen om in ieder geval je spieren wat sterker te maken?

Sterkte! :knuffel:

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:25

xPabloBokt schreef:

Ik heb zelf als kind HD gehad en mijn heupkommen zijn nog steeds ondiep.
Jaren geleden kreeg ik er ook erge last van. HA kon weinig doen.

Bij mij helpen steunzolen (via een podoloog) en goede stevige schoenen altijd al een heel eind. Omdat je dan rechter staat.
Verder heb ik er jaren geleden Fysio voor gehad. Zodat je de spieren om je heupen sterker maakt en dat hielp toen ook heel erg goed.

Al helpt het maar om de pijn iets te verlichten.

Mijn heupen blijven gevoelig, maar het is wel te managen zeg maar.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:28

Ik wordt echt depressie van dit weer. Waarom wonen we in een land waar het het hele jaar door herfst is...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:34

Pfff xPabloBokt :knuffel:
Ik weet niet of je bij het Elkerliek bent geweest?
Zoja zou ik zeker eens bij het Anna Geldrop voor een second opinion gaan. Die hebben een orthopedische afdeling die erg goed is. Daar gaan ook de voetballers enz heen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:35

xPabloBokt schreef:

:(:) :(:) :(:)

Misschien zijn zooltjes inderdaad nog een goede optie?
En ik snap je volledig, het is allemaal heel erg poedersuiker!

Zijn er goede sterke pijnstillers waardoor je het toch houdbaar kunt houden?
Ik heb ook chronische pijn, maar hoe stom het ook klinkt.. Het went, en met goede pijnstillers is het te managen. Ik weet al niet beter meer, je leert er mee om gaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:39

xPabloBokt schreef:

Wil je een dikke knuffel geven :(:)
Inderdaad misschien kijken voor zooltjes of second opinion?

Edit, ik lees hier https://www.thuisarts.nl/kunstheup/ik-o ... upprothese dat er ook protheses zijn die langer meegan dan 20 jaar!