Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:37

Je kan niet zien wat de ander heeft beoordeeld, totdat je zelf ook een beoordeling hebt gegeven.

Maar als jij geen beoordeling geeft en de ander wel, dan wordt deze beoordeling na 14 dagen automatisch zichtbaar, dus ook als jij geen beoordeling hebt gegeven.

StalNollie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 02:52

Zou geen review geven als je uiteindelijk geen deal hebt gesloten..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 04:29

roxiie schreef:
Je kan niet zien wat de ander heeft beoordeeld, totdat je zelf ook een beoordeling hebt gegeven.

Maar als jij geen beoordeling geeft en de ander wel, dan wordt deze beoordeling na 14 dagen automatisch zichtbaar, dus ook als jij geen beoordeling hebt gegeven.

Ik heb daar nooit wat van gemerkt. Ik heb eens een review gehad van een zwaar teleurgesteld iemand die een mountainbike niet mocht over nemen voor 200 euro meer dan degene waar ik hem op dat moment al voor gereserveerd had. Nooit review terug gegeven en hij is nooit zichtbaar geworden. Ik geef zelden nog reviews nu gewoon omdat het hele systeem niet klopt en ik 90% van de aankopen gewoon op haal

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:12

Als iemand jou beoordeelt en jij diegene niet dan word de review bij jou alsnog zichtbaar na 14 dagen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:32

nevica schreef:
Als iemand jou beoordeelt en jij diegene niet dan word de review bij jou alsnog zichtbaar na 14 dagen.

Ik heb terug gezocht want destijds 100% zeker melding gehad dat die teleurgestelde persoon een beoordeling gedaan had en ik zie die niet terug hoor

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:49

dierenfan schreef:
nevica schreef:

Ik heb terug gezocht want destijds 100% zeker melding gehad dat die teleurgestelde persoon een beoordeling gedaan had en ik zie die niet terug hoor

Dan heb je geluk, op juiste moment een bug in het systeem denk ik, want beoordeling als je niet terug beoordeeld word gewoon zichtbaar na 14 dagen

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:52

Aan de andere kant. Waarom zou je iemand niet gewoon eerlijk beoordelen, ook als er geen koop is geweest? Als iemand niet reageert bijvoorbeeld, kun je toch ook drie sterren geven en “sneller reageren” kiezen. Daar hebben anderen ook wat aan die wat van de persoon willen kopen.

Je hoeft niet meteen 1 ster te geven en het hele riedeltje aan te vinken.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:01

Ik had een oud maar prima dressuurzadel voor 5 tientjes op de bokt marktplaats staan. Afspraak gemaakt dat iemand hem zou komen ophalen. Adres en telefoonnummer gegeven voor het geval dat nodig was. Nou, mooi niet komen opdagen en denk maar niet dat er een appje vanaf kon dat ze niet kwam. Ik vind dat zo onbeschoft.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:19

jiehaaa schreef:
Ik had een oud maar prima dressuurzadel voor 5 tientjes op de bokt marktplaats staan. Afspraak gemaakt dat iemand hem zou komen ophalen. Adres en telefoonnummer gegeven voor het geval dat nodig was. Nou, mooi niet komen opdagen en denk maar niet dat er een appje vanaf kon dat ze niet kwam. Ik vind dat zo onbeschoft.

Dat is het ook. Zit je dan te wachten..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:22

beert schreef:
Aan de andere kant. Waarom zou je iemand niet gewoon eerlijk beoordelen, ook als er geen koop is geweest? Als iemand niet reageert bijvoorbeeld, kun je toch ook drie sterren geven en “sneller reageren” kiezen. Daar hebben anderen ook wat aan die wat van de persoon willen kopen.

Je hoeft niet meteen 1 ster te geven en het hele riedeltje aan te vinken.

Iemand beoordelen waar je geen deal mee hebt afgesloten is naar mijn mening raar. Ik vind dat een beoordeling in de eerste plaats nog altijd moet gaan over het product en de levering ervan. De rest is bijkomstig. Als je geen deal hebt, ben je iemand dus alleen op basis van bijkomstigheden aan het raten.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:30

beert schreef:
jiehaaa schreef:

Dat is het ook. Zit je dan te wachten..

Ja en vooral omdat er vooraf wel veel communicatie was. Dus ik had er op zich wel vertrouwen in.

Gelukkig gaat het meestal wel goed maar dit viel echt tegen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 14:12

Mijn enige 1 ster beoordeling heb ik van zo een idiote figuur gehad.
Is weliswaar n jaar of 4 geleden maar ik baal er nog steeds van.

Weet-ik-veel foto's toen gestuurd, anderhalve week onderhandelen uiteindelijk gaf die een bod wat veelste laag was. Dus ik vriendelijk bedankt.
De uiteindelijke koper heeft het toen hier opgehaald.
Vond al raar dat ik die geen sterren kon geven.
N dag of 2 later kreeg ik dus bericht dat de eerste mij beoordeeeld heeft.
Ik heb de 14 dageb afgewacht en ja hoor : 1 ster met "geen product ontvangen "

Had nog geprobeerd bij mp dat op te helderen... maar niet dus.
Ergste was, dat ik hem niet kon terug beoordelen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 14:19

Mijn enige 1 ster gekregen door een idioot die een hele smerige kapotte regendeken opstuurde.
Die niet blij was dat ik dat geen eerlijke handel vond.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 16:44

Ja, die ervaring heb ik ook. Ik kreeg peesbeschermers met gaten erin van het strijken. Echt helemaal door, kapot, niet bruikbaar. Kreeg ik 1 ster omdat ik niet tevreden was. Ik was heel netjes in de communicatie en had ook gewoon meteen betaald ed. Ik vond die review nog erger dan de kapotte beenbeschermers...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:02

StalNollie schreef:
Zou geen review geven als je uiteindelijk geen deal hebt gesloten..

Ga ik idd ook niet doen

nevica schreef:
Dat wist ik dus niet. Ik neem niet aan dat zij mij een slechte review gaat geven.

Thanks voor de uitleg :-)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:11

Van de week iets te koop gezaad. Kreeg binnen een uur een reactie , " naam" heeft het gekocht en ik ontving een verzendlabel in mijn berichten. Ik heb het meteen verzonden en kreeg ook bericht dat dit Vandaag was opgehaald bij een afleverpunt maar het geld staat nog niet op mijn rekening Hoeveel dagen gaat daar overheen?

Ik ga dit niet nog eens zo doen. Was de eerste keer en ik hoef ook echt geen besties te worden met mijn koper.maar dit was ook erg onpersoonlijk. En nu dus nog wachten op mijn geld

Edit. ow na 7 dagen pas zodra koper heeft aangegeven heedt in goede staat ontvangen te hebben.
Wel lang. Dus buiten het onpersoonlijk ook nog een week na afhalen pas geld
Nee ..niks voor mij

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:30

Ik had een rare afgelopen week.. dochters wilde van der kleedcentjes (ze oefent dus krijgt nu als extra, nadat ze van mij basis wardrobe heeft) nieuwe schoenen. Uggs of stoere sneakers. Vond ze nieuw erg tegenvallen. Dus ze dook samen met mij op mp.

Advertentie 1 km van huis. Vet leuke lage laarsjes. En stoere hoge laarsjes met studs. Samen 20 euro, heel netjes!

Gevraagd om op te kunnen halen, tegen vraagprijs.

Reactie terug;
"IK verzend alleen".

Eh... ik woon 1km verder.. Maar oké.. vreemde mensen aan de deur is niet altijd prettig. Snap ik!

Dus gevraagd om bij de winkel kortbij af te spreken.

Maar nee. Ze wilt echt enkel verzenden..

Ik vind het vreemd om iets voor 8 euro op ter sturen. Tig kms te laten reizen. Terwijl het op loopafstand is..

Vriendelijk bedankt. En verder gekeken!

Vandaag 3 paar schoenen opgehaald op 5km afstand. Een soort uggs maar dan met bont en gespjes (dochter is heeeelemaal verliefd! Ikzelf vind ze vreselijk :') ). En 2 paar sneakers, waarvan ze 1 paar voor niks erbij kreeg <3

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:05

Dat ze alleen wil verzenden terwijl je dichtbij woont is idd erg raar. Ik had laatst iemand die juist absoluut niet wilde verzenden. Ging ook om schoenen en op mijn vraag waarom niet zei hij dat hij zeker wilde weten of ze zouden passen en lekker zouden zitten. Ik nog van dat is toch mijn risico, maar hij bleef erbij "ik stuur niet op.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 07:45

Ik ga lekker op vinted. Veel erop, veel verkocht. Maar ook iemand die op heel veel van mijn advertenties reageert dat hij voor een geïnteresseerde vriendin graag foto's wil zien waarop ik het product draag. Van voren en en profile. Smeerlap, hij doet het alleen bij shirtjes. Ik stuur hem dus mooi geen foto's, maar vind het wel irritant.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:06

Tink89 schreef:
Ik ga lekker op vinted. Veel erop, veel verkocht. Maar ook iemand die op heel veel van mijn advertenties reageert dat hij voor een geïnteresseerde vriendin graag foto's wil zien waarop ik het product draag. Van voren en en profile. Smeerlap, hij doet het alleen bij shirtjes. Ik stuur hem dus mooi geen foto's, maar vind het wel irritant.

Je kan mensen op vinted ook gewoon blokkeren he.
Gelukkig zelf nog geen last van zulke mensen gehad :=

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 16:10

Tink89 schreef:

Toevallig een flink harige bevriende man in je omgeving die wel even model wil spelen? }>

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:36

julius_juut schreef:
Tink89 schreef:

Toevallig een flink harige bevriende man in je omgeving die wel even model wil spelen? }>

_/-\o_

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:55

julius_juut schreef:
Tink89 schreef:

Dat hangt vd maat vd shirtjes af, flinke kerel in maatje S gaat niet. _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 20:01

Geen kat of een hond die er in past?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 20:36

Of AI loslaten op de foto van je shirt met als opdracht de lelijkste figuur ooit erin te zetten. Wel hier even delen.