Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:30

Dat mag je zeker vinden borstnoot :j fijn dat het jou niet zo raakt iig!

Mijn biecht : ik vond een baal hooi heel slecht, maar ik weet dat de staleigenaar het niet leuk vind als ik er wat van zeg en ik ga over een week weg. Geen zin in gedoe.. Dus ik heb meer dan de helft van de baal in de mest container gedaan en daarna onkruid gesnoeid om erbovenop te gooien :Y)
Voordeel : mijn paard is eindelijk weer van het mest water af

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 16:34

borstnoot schreef:
Heb je absoluut gelijk in, vind ik ook. Dat bedoel ik ook met dat ik ook boos kan worden wanneer iemand me ongewenst aanraakt. Maar dan schud ik het daarna wel van mij af en jij lijkt mij ook een persoon (zoals je je online profileert) die daar niet een nacht minder om slaapt.

Maar op het moment dat iemand iets iets viezigs roept of naast me komt fietsen hebben mijn kinderen er wel last van.

Ik ben op dit gebied best wel 'woke' zou Marly zeggen. Maar je kunt niet bepalen wat voor een ander te ver of bedreigend is.

MarlindeRooz

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:44

Ik ben op dat gebied ook erg woke hoor. Je moet als vent gewoon je smoel houden en niemand naroepen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:21

janderegelaa schreef:
Je moet hem wel door kraakbeen heen rammen…
Dat doet niet zo'n pijn hoor, ik heb mijn helix zelf gezet. Draag hem nu niet meer, heel soms eens een dagje voor de lol. Kan van binnenuit zo het ringetje in mijn oor steken, heel dun laagje huid doorprikken en hij zit weer :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 17:39

Nogmaals mijn aanbod om piercings te zetten, heb van die kant en klaar setjes voor oor en neus!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:41

Ik heb ze hier ook liggen :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:53

Urbanus schreef:
Nogmaals mijn aanbod om piercings te zetten, heb van die kant en klaar setjes voor oor en neus!

Als ik nog in het westen had gewoond, dan had ik wel interesse gehad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:56

Mkango schreef:
Ik denk dat je de oplettendheid en neiging tot ingrijpen van de meeste mensen nogal overschat. Tenzij je zelf op zoek of onderweg bent naar de wc, is de kans nihil dat je dusdanig bewust naar de ingang kijkt dat zoiets je zou opvallen. En dan moet het ook nog maar net een toiletruimte zijn die echt in de stationshal zit en niet in een gangetje waarin je niet kunt zien welke deur waarnaartoe leidt.

De kern van waarheid zit hem imo niet in welk pictogram er op de deur staat, maar in het feit dat er mannen loslopen die het op vrouwen hebben voorzien, en die laten zich echt niet tegenhouden door gescheiden wc’s.

Jaaa, ik heb m'n lesje al eens bijna geleerd :+

Feestweek in het dorp, tentfeest, boerententfeest ter verduidelijking... En ik moet naar de wc, komt daar zo'n vent uit van 2 meter , nu ben ik 1.86m dus that don't impress me much... En mijn drankharses vergat voor het gemak even dat die gozer zeer genderneutraal handelt in zijn agressie (en hij praat graag met z'n handen!).
Dus toen ik hem er op wees dat hij niets op het damestoilet te zoeken had en hij boos reageerde, en ik hem nog wat verder tegen de haren in streek, kwam hij dusdanig dreigend op me af dat ik heel blij was dat er iemand was die hem riep. :+
Stond niemand in de buurt die mij ging helpen hoor :') En ik was zéker niet alleen :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:58

Ik vond het in mijn pubertijd juist helemaal geweldig, nageroepen worden, al dat gefluit en getoeter :+ met stappen ging ik ook altijd mannen uitdagen enz om op welke manier dan ook wat gratis drank te regelen, skimpy outfits all the way, vodka is duur als je 18 bent oké :P

Ik schaam me er soms een beetje voor :') ben inmiddels een stuk meer woke

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:10

Nou in mijn jonge jaren ging je nadenken als de bouwvakkers oid niet naar je floten :')
Ik had was blond, lang en toen nog slank dus dat wilde wel en ik heb er niets aan overgehouden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:34

chanicha schreef:
Nou in mijn jonge jaren ging je nadenken als de bouwvakkers oid niet naar je floten :')
Ik had was blond, lang en toen nog slank dus dat wilde wel en ik heb er niets aan overgehouden.

Dat is heel mooi dat jij er niets aan over hebt gehouden...

Dat betekent natuurlijk niet dat een andere vrouw/meisje dit oké moet vinden. Want als een hele hoop mensen en in deze setting vaak vooral een hoop mannen, vinden dat een meisje of vrouw dat maar normaal moet vinden, dan is dat niet echt van deze tijd als je het mij vraagt :n

Ik werk zelf in een mannenwereld. Op mijn afdeling ben ik de enige vrouw en tevens de jongste. En ik moet er keihard voor werken om door alle 180 mensen serieus genomen te worden, vooral als het aankomt op technische zaken (en dat is nogal eens het geval in een fabriek). Ik ben voor veel mannen daar toch nog altijd een 'meisje' dat vooral goed is in mooi zijn.
Niet heel lang geleden nog een projectmanager (rond de 60) die tegen mij zei: "Ach meisje, ik heb al zoveel van die dingen gebouwd, ik weet wel waar ik het over heb."
LETTERLIJK! Gelukkig was nam een andere collega het voor me op en zei dat ik wel wist waar ik het over had en dat hij zonder mij dat project niet wilde doen.
Inmiddels heeft de betreffende projectmanager gezegd dat hij op andere locaties niet meer te werk wil gaan zonder 'een' Janine (als in de functie die ik heb en de praktische, verbindende kennis die je dan meeneemt een project in).

Overigens ook eerder in een andere baan, webshop in minitrekkeronderdelen, kreeg ik vaak mannen aan de lijn die zich NIET door mij wilden laten helpen, maar per se een monteur wilden spreken.

Het heeft mij wel geleerd dat er voor vrouwen nog een slag te slaan is in de wereld. En dat het heel belangrijk is om het gesprek gaande te houden.

Op mijn werk is seks bijna het gesprek van de dag, allemaal van die oversekste mannen van rond de 50 in mijn kantoor :+ En dat kan ik prima aan, want ik kan mijn grens duidelijk aangeven.
En ondanks de kennis die ik onlangs op TikTok opdeed over het aannemen van de achternaam van je man en het mrs voorvoegsel, zal ik ook vast wel die achternaam aannemen als ik ooit ga trouwen. Maar ik begrijp heel goed dat de geschiedenis ervan niet bepaald zuiver is, als het verhaal uit die video klopt.

Maar wellicht ben ik alleen 'woke' in de zin dat ik het allemaal wel graag wil begrijpen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:50

Ik heb ook vaak in een mannenwereld gewerkt, ook op de taxicentrale in de nachtdiensten.
Je moet je mondje kunnen roeren en duidelijk zijn tot hoe ver ze kunnen gaan en ik moet zeggen dat ik, op 1 incident na, nooit last heb gehad eerder steun.
Ik snap echt wel dat het tegenwoordig anders is en vaak niet leuk tot ronduit asociaal en dat is jammer.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:53

chanicha schreef:

Haha ik had een wedstrijdje met mijn beste vriendin, voornamelijk mbt die gratis drankjes in de kroeg, maar ook naar wie van ons er meer gefloten werd onderweg naar de stal. Ze had een perfecte zandloper figuur wat al sowieso aandacht trok, dan ging ik soms als idioot met hoge hakken aan naar de stal alleen om te winnen _O-

Achteraf gezien was het toch erg cringy :') ik heb er niets aan overgehouden ofzo en kan er prima om lachen, maar het is niet hoe ik als volwassen vrouw wil worden beschouwd en behandeld.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:02

borstnoot schreef:
Urbanus schreef:

Hier groot fan van skimpy outfitjes, en kijken doe je niks aan. Maar als ik met 2 koters op de fiets zit en ik krijg opmerkingen vind ik dat best wel nasty.

Mannen mogen zich best wel een beetje inhouden, ook als mijn billen uit m'n broekje vallen.

Heb je absoluut gelijk in, vind ik ook. Dat bedoel ik ook met dat ik ook boos kan worden wanneer iemand me ongewenst aanraakt. Maar dan schud ik het daarna wel van mij af en jij lijkt mij ook een persoon (zoals je je online profileert) die daar niet een nacht minder om slaapt.

@verootjoo: Tuurlijk keur ik grensoverschrijdend gedrag niet goed. Ik voer het gesprek ook regelmatig met vrienden en familie. Maar bij sommige gevallen denk ik dat ik anders met ervaringen om zou gaan dan sommige mensen die ik online of in de media zie. Zeg nou zelf: er zit een groot verschil tussen veteranen die gruwelijke dingen mee hebben gemaakt of een dronken man die in je borsten knijpt, toch?

Gebeurt situatie 2 mij, dan word ik enorm boos en zet zo'n man op z'n plek. Is eigenlijk een negatieve seksuele ervaring. Maar ik voel me daarna niet onveilig en het vertrouwen in de man is dan niet weg bij mij.

Ik wil niemand over een kam scheren. Ik vind mezelf geen hork en er gebeuren vreselijke dingen die ook gevalideerd moeten worden. Maar ik ben van mening dat er ook mensen zijn die een situatie groter kunnen maken dan dat het is. Maar prima als jij dat niet vindt hoor, ben je voor mij niet meer of minder om. :)

Ik voel mij lichtelijk aangesproken :') (weet niet of je dat ook zo bedoeld hoor)

Ik denk namelijk dat ik de door jou omschreven situatie 2, minder lastig had gevonden :o

Ik ben tijdens het folder lopen door een jongen achtervolgt (zonder dat ik het door had, want ik had oortjes in) en uiteindelijk in een hoek gedreven en aangerand. Ik was alleen, in het donker, op een koude winteravond en het was als of de wereld alleen uit mij en die gast bestond. Doodeng!
En dan had ik nog "geluk" mijn vader, oud agent, heeft mij flink wat zelfverdedigingslessen gegeven. Ik wist deze jongen van mij af te slaan en wist weg te komen, 5 andere meiden hadden niet dat gelukt en zijn in diezelfde periode door deze zelfde gast, verkracht.

De reden waarom ik een hekel heb aan donkere steegjes, smalle donkere gangen, gemengde toiletten zonder "uitweg"/nooduitgang.
Of überhaupt, aan savonds laat in het donker alleen op straat lopen..

Ik ben niet snel bang, heb nog steeds een (veels te grote) bek, sta absoluut mijn mannetje en zou nog steeds net zo makkelijk van mij af slaan als het weer zou gebeuren... Maar dit soort kleine dingen, zorgen bij mij voor onrust, ongemak en voor een hoog spanningsniveau.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:23

Vreselijk M-D-H :(:)

Ik ben ook eens achtervolgd door een man, ik was 16 ongeveer en waar ik liep liep hij, als ik een winkel uitkwam stond hij er.
Gelukkig werkte mijn man, toen vriend, daar en ik ben naar zijn werk gelopen, was echt blij toen ik hem zag.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:28

Janine1990 schreef:
chanicha schreef:

Dat is heel mooi dat jij er niets aan over hebt gehouden...

Dat betekent natuurlijk niet dat een andere vrouw/meisje dit oké moet vinden. Want als een hele hoop mensen en in deze setting vaak vooral een hoop mannen, vinden dat een meisje of vrouw dat maar normaal moet vinden, dan is dat niet echt van deze tijd als je het mij vraagt :n

Ik werk zelf in een mannenwereld. Op mijn afdeling ben ik de enige vrouw en tevens de jongste. En ik moet er keihard voor werken om door alle 180 mensen serieus genomen te worden, vooral als het aankomt op technische zaken (en dat is nogal eens het geval in een fabriek). Ik ben voor veel mannen daar toch nog altijd een 'meisje' dat vooral goed is in mooi zijn.
Niet heel lang geleden nog een projectmanager (rond de 60) die tegen mij zei: "Ach meisje, ik heb al zoveel van die dingen gebouwd, ik weet wel waar ik het over heb."
LETTERLIJK! Gelukkig was nam een andere collega het voor me op en zei dat ik wel wist waar ik het over had en dat hij zonder mij dat project niet wilde doen.
Inmiddels heeft de betreffende projectmanager gezegd dat hij op andere locaties niet meer te werk wil gaan zonder 'een' Janine (als in de functie die ik heb en de praktische, verbindende kennis die je dan meeneemt een project in).

Overigens ook eerder in een andere baan, webshop in minitrekkeronderdelen, kreeg ik vaak mannen aan de lijn die zich NIET door mij wilden laten helpen, maar per se een monteur wilden spreken.

Het heeft mij wel geleerd dat er voor vrouwen nog een slag te slaan is in de wereld. En dat het heel belangrijk is om het gesprek gaande te houden.

Op mijn werk is seks bijna het gesprek van de dag, allemaal van die oversekste mannen van rond de 50 in mijn kantoor :+ En dat kan ik prima aan, want ik kan mijn grens duidelijk aangeven.
En ondanks de kennis die ik onlangs op TikTok opdeed over het aannemen van de achternaam van je man en het mrs voorvoegsel, zal ik ook vast wel die achternaam aannemen als ik ooit ga trouwen. Maar ik begrijp heel goed dat de geschiedenis ervan niet bepaald zuiver is, als het verhaal uit die video klopt.

Maar wellicht ben ik alleen 'woke' in de zin dat ik het allemaal wel graag wil begrijpen.

Ik werk ook als een vrouw in een mannenwereld en ben veruit de jongste in een functie als deze. Nu zijn er ook niet heel veel mensen die het werk doen wat ik doe, maar toch. :+
Ik herken me gelukkig niet in jouw verhaal en dan denk ik dat ik stiekem toch best dankbaar mag zijn voor het wereldje waarin ik werk. Eigenlijk reageerden alle mannen super positief toen ik in mijn huidige functie begon. Hoe zij nu met me omgaan sterkt me eigenlijk alleen maar in dat positieve gevoel; leuke contacten en fijne feedback (ook veel opbouwende feedback, wat ik enorm waardeer en fijn vind dat het gedeeld wordt).

Ook bij ons zit er een groot technische kant aan het verhaal, maar het scheelt dat ik als organisator en promotor in principe daarvan niet alle details hoef te weten. Ik vind het echter wel belangrijk hier zo veel mogelijk over te weten, dus wanneer bijvoorbeeld een team bereid is iets toe te lichten en mij iets slimmer te maken waardeer ik dat. Ik geef ook altijd aan dat zij technisch veel meer onderbouwd zijn dan ik (wat niet gek is, aangezien zij zich fulltime met technische zaken bezig houden en ik met organisatie) en dat alle input en feedback welkom is. Dat wordt mijns inziens ook altijd wel gewaardeerd.

Achternaam aannemen ga ik dan weer zeker niet doen :+ Ben hard aan het knokken om mijn naam bekend te maken, zou zonde zijn dat allemaal weer uit het raam te gooien _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 12:45

Ik denk dat er wel een verschil zit in of je technisch onderlegd bent en dat moet uitdragen naar mannen die ouder zijn dan jij of een functie hebben waarin je je met een andere tak van de sport bezighoudt.

Maar sowieso vind ik de verschillende ervaringen wel fascinerend. Want mijn moeder is midden zestig en als ik vraag of ze het vroeger fijn vond om nagefloten te worden kijkt ze me aan of ik gek ben := ik heb die feministische trekjes niet van een vreemde :')

Heb wel de naam van m'n man aangenomen omdat ik dezelfde naam wil hebben als m'n kinderen en het voor hem belangrijk was terwijl het mij niet boeit.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:50

Mijn moeder heeft haar eigen naam. Wat heet, het is dat het nog niet kon toen ik werd geboren, anders had ik sowieso haar naam gehad.

Mijn moeder is een beetje hardcore feminist en slaat met sommige dingen echt door. Er zijn van die dingen die ze perse moet, niet omdat iemand er blij van wordt maar puur omdat het niet stereotypisch is.

Dat is wel eens vermoeiend :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:19

Kan ik mij voorstellen, Sintara.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:49

Ik houd van de discussie die momenteel gaande is in het pzb topic

Ik heb dit ook nog eens per ongeluk in 't betreffende topic gepost, verwijderd en hoop nu dat niemand het heeft gezien

:# :# :# :# :# :# :# :# :# :# :# :#

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:53

beegee schreef:
Ik houd van de discussie die momenteel gaande is in het pzb topic

Ik heb dit ook nog eens per ongeluk in 't betreffende topic gepost, verwijderd en hoop nu dat niemand het heeft gezien

:# :# :# :# :# :# :# :# :# :# :# :#

I did :o

Maar kon er wel om lachen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:19

Urbanus schreef:
Ik denk dat er wel een verschil zit in of je technisch onderlegd bent en dat moet uitdragen naar mannen die ouder zijn dan jij of een functie hebben waarin je je met een andere tak van de sport bezighoudt.

Maar sowieso vind ik de verschillende ervaringen wel fascinerend. Want mijn moeder is midden zestig en als ik vraag of ze het vroeger fijn vond om nagefloten te worden kijkt ze me aan of ik gek ben := ik heb die feministische trekjes niet van een vreemde :')

Heb wel de naam van m'n man aangenomen omdat ik dezelfde naam wil hebben als m'n kinderen en het voor hem belangrijk was terwijl het mij niet boeit.

Absoluut een verschil, daarnaast wellicht ook een verschil in wat voor omgeving je zit (randstad of platteland, kijk maar naar de sinterklaasintochten, hier zijn nog altijd gewoon zwarte pieten, we bewegen niet zo snel mee hier).
Ik ben productieplanner op een grote kaasfabriek, nu is kaasmaken al min of meer een wetenschap en een vak dat veel operators bij ons al 25+ jaar uitvoeren. In heel veel gevallen zitten ze zelf als 25+ jaar op dezelfde fabriek. Ze werken in vijf ploegendienst en hun main focus is het productieproces, ze hebben maar een half idee van hoe de kaas weer de fabriek uit moet.

Daarentegen zit ik hier het overzicht te houden, ik bepaal wanneer de melk binnenkomt (1600-2000 ton per dag), wanneer welke kaas gemaakt wordt, de afvoer van wei- en room (bijproducten), maar ook het in- en uitpekelproces. Daarnaast zit daar een stuk monitoring op waaruit regelmatig acties voortvloeien en doe ik een deel projectwerk vanuit mijn functie. Per week produceren wij ca. 1600 ton kaas (dat moet je dus nog vermenigvuldigen met 1000 om op kilo's te komen).

Ik moet vanuit mijn functie regelmatig dingen vertellen (of min of meer opleggen) aan die ploegen (2 ploegen per dienst, met elk ca. 12 man), waar zij ieder voor zich ook een mening over hebben vanuit hun eigen functie. Of waarbij ze een persoon in een andere ploeg even zwart maken omdat ze zichzelf beter voelen of niet van hun mening af willen wijken/ongelijk niet willen toegeven.
Dat maakt ze als persoon niet per se onaangenaam in de omgang, ik kan er prima persoonlijk mee overweg. Het feit dat ik alleen tegenover 2 x vijf ploegen sta, maakt het echter wel een stuk uitdagender om de rug recht te houden. En met een achtergrond in bedrijfskunde, sta je natuurlijk snel 2-0 achter als het gaat om voedingsmiddelentechnologie (kaas maken is wetenschap) en technische verstoringen. Met de hoeveelheid kaas die wij maken en melk die daar tegenover staat, is het machinepark dan ook indrukwekkend te noemen.

Dus ik denk inderdaad niet dat mijn collega's en hun houding te vergelijken zijn met die van Balenciaga, alleen al op basis van mijn functie. En dan zijn er nog zó ontzettend veel redenen waarom je baan 1 en 2 niet zomaar met elkaar kan vergelijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:23

Janine, je werkt toch niet bij de Leerdammer kaasfabriek of wel?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:33

Suzanne F. schreef:

Nee ik zit in het noorden des lands ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:38

Janine1990 schreef:
Suzanne F. schreef:

Nee ik zit in het noorden des lands ;)

Ah oké, anders had je wel even bakkie kunnen komen doen. :D