[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:44

Ik begrijp oprecht niet waarom mensen de drang voelen om nog meer mensen op deze wereld te planten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:50

Ik heb vooral ook dat ik heel vaak denk "jij? Kinderen? Echt?"

Maarja. Dat zeg je ook niet. :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:29

xPabloBokt schreef:
Ik heb vooral ook dat ik heel vaak denk "jij? Kinderen? Echt?"

Maarja. Dat zeg je ook niet. :')

Eigenlijk wel leuk om in de praktijk te gebruiken. En als iemand dan zegt: hoezo? Iets antwoorden van: maar jij hebt al zo'n leuk leven, waarom zou je dat opgeven. :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:07

Dieuwke_ schreef:
Ik begrijp oprecht niet waarom mensen de drang voelen om nog meer mensen op deze wereld te planten

Ik wil zelf geen kinderen, maar ik kan echt wel begrijpen dat er mensen zijn die het wel graag willen. Iedereen zijn eigen ding toch.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:32

Ik vind dat iedereen het lekker voor zich moet weten. Ik vind de vraag 'waarom heb jij geen kinderen' net zo poedersuiker als waarom iemand ze wel zou hebben.

Als je de drang niet hebt, dan heb je het gewoon niet. Klaar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:50

Ceffyl schreef:
Dieuwke_ schreef:

Ik wil zelf geen kinderen, maar ik kan echt wel begrijpen dat er mensen zijn die het wel graag willen. Iedereen zijn eigen ding toch.

eens. En ik kan (of probeer) echt wel blij voor ze te zijn. Ik mag hopen dat ze mij ook MIJN dromen gunnen en oprecht blij voor mij zijn, ondanks dat ze het zelf nooit zouden willen/doen/voor kunnen stellen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:08

Dat mensen drang hebben begrijp ik wel maar niet op de wereld zoals ze nu is. Daar wil je toch geen kind in op laten groeien. Maar dat moet ieder voor zich weten inderdaad, maak ik me verder niet druk om

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:09

Ik snap het ook wel, ik zie het altijd maar als de afkeer die ik er voor heb, die wens hebben zij. Ik snap hen niet, zij snappen mij niet.

Net... in de 'voortuin'... :')

Afbeelding

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:11

Josien_ schreef:
Op Q-music hebben ze vanochtend bekend gemaakt dat Marieke zwanger is en ik zie al die reacties met "gefeliciteerd" enzo, maar ik heb alleen maar de neiging om te reageren met "Sterkte!" _O-

Nu begin ik toch te twijfelen aan haar burnout. Net terug en nu zwanger.

Captain, toch niet jouw voortuin?
Maar goed, waarschijnlijk zit je er ook niet op te wachten dat ze bij je aanbellen om te vragen of ze naar jouw wc mogen.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 02-06-22 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:11

Captain schreef:
Ik snap het ook wel, ik zie het altijd maar als de afkeer die ik er voor heb, die wens hebben zij. Ik snap hen niet, zij snappen mij niet.

[ [url=m/hFGGpO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gatver !!!

Heb je ze een zakje gebracht (zoals voor hondenpoep) met de vraag om het even op te ruimen?

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:12

Captain schreef:

[ [url=m/hFGGpO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zag ik laatst ook weer langs de weg. Snap dat die kids t niet op kunnen houden maar ik ga altijd stuk als ze daar dan bungelen zonder broek. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:12

Hoefde alleen te plassen haha! Was wel... apart. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:15

Ik begrijp de kinderwens wel, ik begrijp meer dan 2 zeker niet.

haha mooi uitzicht.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:16

FrNo schreef:
Josien_ schreef:
Op Q-music hebben ze vanochtend bekend gemaakt dat Marieke zwanger is en ik zie al die reacties met "gefeliciteerd" enzo, maar ik heb alleen maar de neiging om te reageren met "Sterkte!" _O-

Nu begin ik toch te twijfelen aan haar burnout. Net terug en nu zwanger.

Alsof het jouw taak is om daaraan te twijfelen :+ Leven en laten leven, vind het alleen maar knap van haar dat ze op tijd aan de rem heeft getrokken. Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:46

Een vriendin van mij heeft keihard geknokt om uit haar burnout te komen.. juist ook omdat ze een kinderwens heeft en die niet wil laten verpesten (of nog langer uitstellen) door haar burnout. Is nu zwanger en zie niet in waarom je dan aan de burnout ervoor zou moeten twijfelen. De ene sluit het andere niet uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:14

Ceffyl schreef:
Dieuwke_ schreef:

Precies..

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:44

Hoewel ik het volledig mee eens ben dat iedereen recht heeft om z’n eigen keuze wbt kinderen te maken, ben ik wel van mening dat het “doorfokken” wel tot desastreuze gevolgen kan leiden. Als iedereen er maar kinderen bij blijft gooien, wordt overbevolking een steeds groter probleem. Niks slechter voor de wereld dan de mens. Maar goed, strenge wetgeving zoals de eenkindpolitiek is de oplossing niet en als ik echt in mijn standpunt wil volharden, moet ik ook geen gebruik meer maken van deze planeet cq dood zijn. Dat is dus het lastige. Ik zal in ieder geval zelf niet bijdragen aan verdere overbevolking, maar dat mag/kan ik in geen geval van anderen verlangen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:47

Waarom zou jij dan ook dood moeten zijn?
Dat argument begrijp ik niet? Maar hoor het wel vaker.
Het was toch niet door jou toedoen dat je er wel bent?

het zou de mensheid sieren na te denken alvorens te fokken. Maar gezien de vragen van weet je het wel zeker als je aangeeft geen kinderen te willen nog heel normaal is en deze abnormaal is als je dat zou vragen bij iemand die zwanger is.... dan is dat nog een lange weg.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:55

Ik vind echt niet dat er een wet moet komen wbt het aantal kinderen dat men krijgt.

Ik vind wel dat men de common sense moet hebben om er niet 5 ofzo te baren.

Lastig lastig.

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:55

DP, ik noemde dat argument voornamelijk, omdat als je stelt: “er moeten minder mensen op deze planeet zijn, dus moeten er minder kinderen geboren worden”, je vrij snel de opmerking terugkrijgt dat jijzelf toch ook nog steeds leeft als mens en dus “even slecht” bent als pasgeborenen en dus even weinig recht hebt op een plekje op deze wereld. Zo’n opmerking dus om het krijgen van kinderen te rechtvaardigen.

Ik vind het zelf ook frappant dat ik raar gevonden word, maar dat mensen om mij heen met kinderwens als normaal beschouwd worden. Het irriteert me eigenlijk dat dat als norm genomen wordt, maar ja de samenleving kan ook niet over een nacht veranderen.

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:58

Urbanus schreef:
Ik vind echt niet dat er een wet moet komen wbt het aantal kinderen dat men krijgt.

Ik vind wel dat men de common sense moet hebben om er niet 5 ofzo te baren.

Lastig lastig.

De situatie in China heeft wel laten zien dat zulke wetgeving alleen maar nadelig werkt. Een betere oplossing lijkt mij het stimuleren van anticonceptie. Op die wijze zijn veel Zuid-Amerikaanse landen snel door de demografische transitie gekomen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:17

China is met niets te vergelijken met hier, dus ook nooit dat 1 kind beleid.

Net zo min als nu nog fokken vergeleken kan worden met wie hier al (ongevraagd) rondloopt.
Wat er rondloopt hoef je niet te doden, weinig er meer bij plempen en het aantal slinkt ook wel.
Dat gaat dan vanzelf zonder genocide. :D
De mensen die dat dus zeggen om hun kruisgespuis te rechtvaardigen zijn net diegene die er geen zouden moeten krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:19

Nu is een eenkindpolitiek ook wel gelijk extreem. Kunnen ook zeggen doe maar maximaal 2 (of desnoods begin je met 3.. iig al heel wat winst gezien sommige broedmachines :+ ).

Ik snap ergens wel dat mensen met kinderwens eraan beginnen. Ik snap alleen niet waarom je er dan perse 3 of meer zou moeten. Ik ben vooral heel benieuwd hoe mensen hun kind straks gaan uitleggen dat meer mensen erbij op deze verrotte aardkloot zo'n goed idee leek _O-

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:44

Mee eens hoor, ik denk dat een ander beleid met een maximum al een stuk scheelt. Op mondiale schaal zal het wel niet realiseerbaar zijn en ik vrees dat het ook niet conform de opvatting van veel mensen is, maar desalniettemin denk ik dat het een nuttige zou zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:57

DuoPenotti schreef:
China is met niets te vergelijken met hier, dus ook nooit dat 1 kind beleid.

Net zo min als nu nog fokken vergeleken kan worden met wie hier al (ongevraagd) rondloopt.
Wat er rondloopt hoef je niet te doden, weinig er meer bij plempen en het aantal slinkt ook wel.
Dat gaat dan vanzelf zonder genocide. :D
De mensen die dat dus zeggen om hun kruisgespuis te rechtvaardigen zijn net diegene die er geen zouden moeten krijgen...

Maar denk je dat een éénkindbeleid hier wel zou werken?