Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:49

Nikass schreef:
https://snelleven.com/pages/terugkeer-en-terugbetaling

Kent iemand deze webshop? Is het betrouwbaar?
De informatie over retourzending klinkt zo vreemd, of ligt dat aan mij? := : "U moet echter wel de snelleven dragen"
"De oorspronkelijke snelleven zijn niet inbegrepen in uw terugbetaling"
Wat bedoelen ze in hemelsnaam??

Dit is een dropshipper.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:53

Oh dat klinkt niet best, maar die term ken ik niet haha
Wat betekent het precies?

Urbanus

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:10

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:26

Dank je !!

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 23:18

Soms staat er wat water onder in de koelkast en dan is er een gaatje wat je moet doorprikken. Waar gaat dat water dan naartoe?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:19

Independence schreef:
Soms staat er wat water onder in de koelkast en dan is er een gaatje wat je moet doorprikken. Waar gaat dat water dan naartoe?

Volgens mij verdampt dat water als het bij de compressor komt maar dat weet ik niet zeker. Ik weet dat een koelkast niet is aangesloten op een waterafvoer dus het water zal moeten verdampen anders krijg je achter je koelkast teveel vocht natuurlijk.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:46

Kookaburra schreef:
Ik heb het altijd al gehad :D Ik dacht dat het voor iedereen herkenbaar was... ;)

Ik beweeg überhaupt niet in m'n slaap. Word altijd in exact dezelfde positie wakker :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 00:47

Maakt het verschil op welk tijdstip je je vitamine in neemt? 's ochtends of net voor het slapen gaan? Vraag dit me af omdat ik nu Magnesium 'voor de nacht heb' met een vertraagde afgifte.

Ik pak Vit C, ijzer en B12. Eigenlijk altijd savonds voor het slapen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 01:03

Nyaleti schreef:
Maakt het verschil op welk tijdstip je je vitamine in neemt? 's ochtends of net voor het slapen gaan? Vraag dit me af omdat ik nu Magnesium 'voor de nacht heb' met een vertraagde afgifte.

Ik pak Vit C, ijzer en B12. Eigenlijk altijd savonds voor het slapen gaan.
Magnesium is dan ook geen vitamine, maar een mineraal. :P In dit geval vermoed ik dat dit specifieke magnesiumsupplement bedoeld is ter ondersteuning bij het slapen omdat het je zenuwstelsel helpt te ontspannen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:19

Ze zeggen altijd dat het beter is om vitamines niet vlak voor het slapen te nemen. Maar magnesium voor de nacht zal vast bedoeld zijn om dat ‘s avonds in te nemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 11:41

Ik zag recentelijk in een tiktok dat magnesiumcitraat juist iets voor het slapen gaan is, omdat het de spieren helpt ontspannen en ze dus beter kunnen herstellen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:13

Hebben mensen hier ervaring met de Hepatitis B prik? Zijn jullie er ziek van geworden of niks te merken? Ik moet hem halen (of nou ja, wordt aangeraden en wil het zelf ivm werk in zorg). Maar weet niet zo goed wanneer ik hem wil doen, omdat ik bang ben dat ik er ziek van wordt :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:21

Ik heb er geen last van gehad. Moet zeggen dat ik eigenlijk nooit ziek ben van prikken, ook niet van de Corona prikken. Evt. zou je hem op een vrijdag kunnen doen zodat je het weekend heb om uit te zieken, mocht je er last van krijgen? Moet je natuurlijk wel vrij zijn in het weekend. Anders twee andere dagen achter elkaar?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:22

Picopico schreef:
Kookaburra schreef:
Ik heb het altijd al gehad :D Ik dacht dat het voor iedereen herkenbaar was... ;)

Ik beweeg überhaupt niet in m'n slaap. Word altijd in exact dezelfde positie wakker :)

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar de enige manier om dat zeker te weten is om jezelf slapend te filmen. Voor hetzelfde geld start en eindig je in een bepaalde positie maar hang je tussendoor bij wijze van spreken op de kop aan de kroonluchter :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:31

Kairos schreef:
Hebben mensen hier ervaring met de Hepatitis B prik? Zijn jullie er ziek van geworden of niks te merken? Ik moet hem halen (of nou ja, wordt aangeraden en wil het zelf ivm werk in zorg). Maar weet niet zo goed wanneer ik hem wil doen, omdat ik bang ben dat ik er ziek van wordt :')

Kan mij niet herinneren dat ik er last van heb gehad. Als het al iets was dan stelde het niks voor aangezien het mij niet is bij gebleven

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:37

Kairos schreef:

Daar heb ik ook helemaal geen last van gehad.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:39

Kairos schreef:

Niets last gehad hier.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:44

Geen last van gehad

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 23:16

Ik had een hele stijve arm ervan. Beide keren. Verder geen last van gehad

Het was bij mij wel gedoe om hem te laten zetten omdat er een hele lange levertijd opzat

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 00:00

Hepatitis B geen last van gehad behalve wat stijve bovenarm. Influenza en Corona staat garant voor 2 dagen 'plezier', maar op hep B deed mijn immuunsysteem niet zo aanstellerig (en had wel gewoon goede respons).

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:25

Kairos schreef:

Ik heb van de eerste twee prikken geen last gehad. Na de derde heb ik me wel een beetje lamlendig gevoeld, had wat last van hoofdpijn en wat vermoeidheid, maar dat kan ook een andere oorzaak hebben gehad.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:04

Ik heb de hepatitis A + B combinatie gekozen, dan was ik maar gelijk klaar. :+ Alleen bij de laatste vaccinatie (het waren er 3), wat spierpijn in de bovenarm gehad. Maar was de dag erna wel weer weg.

Heb je nogmaal last van vaccinaties (minus coronavaccin)? Misschien is dat een indicatie?

Snelleven is idd een dropshipper. Sommige dropshippers zijn wel legitieme bedrijven en buiten dat ze teveel vragen, hebben ze vaak wel een goede klantenservice ed. Maar ik zie zelfs geen Kamer van Koophandelnummer op de site/in de voorwaarden, dus een goede reden om te skippen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:42

Bedankt iedereen! Ik kan me niet herinneren dat ik ooit ziek ben geweest, maar gezien niemand in mijn gezin deze had gehad, hoorde ik graag eerst wat ervaringen. Met wat spierpijn kan ik wel leven! :)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:28

Wij hebben in de gang een kroonluchter met 10 lampjes van 15 watt, 150 watt dus. wat kost het om deze lamp een uur te laten branden?
Iemand die dit kan uitrekenen?
Wij betalen nu krap 40 cent per Kwh.
Mijn man wil de lamp vervangen, maar ik vraag me af of dat loont. Hij brandt alleen even als we naar toilet gaan of naar boven lopen. Zeg Max 1 uur per dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:37

150 watt = 0.150 kW. Hij brandt 1 uur dus je verbruikt 0.150 kWh per dag.
0.150 * €0.40 = €0.06.
Voor 6 cent per dag zou ik het niet doen, dat is nog geen €22 per jaar. Als het meer lampen waren of de lamp brandt veel meer dan heeft het meer zin.