Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:41

Aan het begin klopte het ook al niet trouwens. De belangrijkste kennis over het virus was in februari al bekend (en in hogere kringen wellicht nog iets eerder), de fouten die gemaakt zijn zijn niet te verklaren vanuit gebrek aan kennis.

Iets in de trant van: de beste stuurlui. Nederland heeft iets van 17 milj inwoners, met 17 milj meningen, ga daar maar een beleid oploslaten.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:53

Ik heb zojuist een echte aha erlebnis :)*
Al tijden vroeg ik me af waarom er zoveel zwaaiende sinaasappels op bokt te zien waren, maar nu zie ik pas net de text erboven. Was niet duidelijk op de foon _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:56

Sizzle schreef:
Al tijden vroeg ik me af waarom er zoveel zwaaiende sinaasappels op bokt te zien waren, maar nu zie ik pas net de text erboven. Was niet duidelijk op de foon _O-

:D
Zie mijn onderschrift.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:58

Sizzle schreef:

Hihi de overname van de zwaaiende sinaasappels :)) _O-!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:01

Sizzle schreef:

_O- Ik dacht hetzelfde en nu ben jij mijn aha momentje!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:02

Ik mis wat geloof ik :') Waar staan die?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:03

In de Avatars van een hoop bokkers zoals Imandra hierboven.

Het is vooral die overblije ADHD look waarschijnlijk die niet echt perse direct aan de zorg doet denken :P

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:08

Sizzle schreef:
In de Avatars van een hoop bokkers zoals Imandra hierboven.

Het is vooral die overblije ADHD look waarschijnlijk die niet echt perse direct aan de zorg doet denken :P

Whahaha ik dacht al dat ik de enige was die dat vond :P

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:13

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:23

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:27

De zorg verdient inderdaad alle applaus en veel veel meer! Kanjers zijn het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:29

Daks schreef:

Omdat de ziekenhuizen het nog steeds kneiterdruk hebben en er heel veel zorg is afgeschaald? En daarnaast onzekerheid over de nieuwe variant, wat 1 arts uit Zuid-Afrika ook zegt..

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:32

Ik ga nu waarschijnlijk een knuppel in het hoenderhok gooien maar ik vraag mij dit de afgelopen weken eigenlijk wel dagelijks oprecht af.

Ik heb vaccinaties gehad voor hepatitis (1 prik 1 jaar effectief, 2 prikken 25 jaar effectief). Voor dtp (1 prik 1 jaar effectief, 2 prikken 10 jaar), gele koorts (1 prik waarvan ze zeggen levenslang maar in de landen waar het heerst mag de vaccinatie niet ouder dan een jaar zijn). De griep prik heb ik niet nodig maar die is een jaar effectief. Zowel de griep als gele koorts kennen mutaties waarbij die van de griep ieder jaar rond deze tijd voor enorme druk op de ic zorgen.

Eerder waren er uitbraken van sars en de Mexicaanse griep waar 1 enting voor werd gezet naar ik meen (al was dat toen niet echt van toepassing in Nederland). Daar waren ook mutaties.

Waarom is na 2 vaccinaties een booster nodig voor de eerste mutatie terwijl de derde mutatie de grootste dreiging lijkt te vormen (waarvoor de booster niet bedoeld is)? :? Ik snap het oprecht even niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:33

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:34

Ik vind het raar dat Rutte zo vaag antwoorde op de vraag waarom de supermarkten om 20u dicht gaan. Dan denk ik, je bent er zelf bij toch?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:34

Ik denk (dénk!) dat het erop neerkomt dat de booster toch best wel werkt, misschien niet optimaal, maar afwachten tot er iets wordt ontwikkeld dat specifiek gericht is op omikron is waarschijnlijk veel te laat klaar om een golf voor te zijn.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:35

Omdat dit een muterend virus is. Het griepvaccin bevat meerdere varianten, omdat daarbij hetzelfde speelt. Er wordt ingeschat welke varianten het meest gaan voorkomen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:45

Het griep vaccin werkt ook maar een maand of 5..6
Vandaar deze kort voor het griep seizoen word gegeven

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:53

DuoPenotti schreef:
imaudy schreef:

Whahaha ik dacht al dat ik de enige was die dat vond :P

;( -O-

[CV] Wie doet er mee! Applaus voor de zorg en andere hulpverlener

Sorry DuoPenotti, het initiatief is uiteraard super!
Ik was gewoon al een tijdje geirriteerd door die „sinaasappels“ omdat je dan bokkers minder snel herkend en ik echt geen idee had wat het moest voorstellen. Maar nu snap ik het doel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:57

nikkel schreef:
Iets in de trant van: de beste stuurlui. Nederland heeft iets van 17 milj inwoners, met 17 milj meningen, ga daar maar een beleid oploslaten.

Daarom moet je ook niet de hele tijd bij meningen blijven hangen, maar gewoon de feiten nagaan. En verreweg de meeste feiten waren beschikbaar, al in februari 2020. Ik vind niet dat het beleid slecht is omdat ik zin heb om dwars te zijn, of omdat ik voor FC Utrecht ben ofzo... maar omdat er vanaf het begin af aan veel dingen zijn geweest die internationaal bij de artsen, virologen en virusbestrijders gewoon duidelijk bekend werd, maar door het RIVM en de Nederlandse regering ontkend werden.

En nog steeds: van sommige dingen kun je gewoon prima zeggen dat ze niet deugen. Niet alles is subjectief of willekeurig, je kunt dat soort dingen gewoon evalueren. (Steeds meer mensen lijken te geloven dat de waarheid alleen maar een gemiddelde is van de meeste meningen. Dat is onzin. Sommige dingen zijn juist, of in elk geval consistent met wat we weten, en andere dingen zijn onzin. En we hebben de mogelijkheden om die dingen van elkaar te onderscheiden, dat moet je alleen wel willen gebruiken.)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:59

Ik kan er af en toe met mijn pet niet bij hoor. Van Dissel legt het niet goed uit. OK. Ik plaats een link waarin het heel goed uitgelegd wordt en zie dat die nog enkele keren wordt geplaatst omdat mensen het blijkbaar niet zien of niet willen lezen.

Rutte en de Jonge doen niets goed, dus weet je, we gaan lekker naar Antwerpen winkelen. Man o man ....

Waarom kan een groot deel van Nederland nou eens niet gewoon de rem er op zetten? Hebben mensen zo'n hekel aan thuis zijn? Lekker boek, beetje kokkerellen, het is niet anders.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:59

imaudy schreef:
Ik vind het raar dat Rutte zo vaag antwoorde op de vraag waarom de supermarkten om 20u dicht gaan. Dan denk ik, je bent er zelf bij toch?

Ik vond het een hele rare vraag, ook raar gesteld. Sowieso die vragen van die journalisten, ik dacht dat journalistiek een hbo opleiding was, maar dit niveau was groep 8 basisschool.

Snap best dat je dan geen normaal antwoord kan formuleren, na dagenlang vergaderen over de beste oplossing.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:00

Sizzle schreef:
DuoPenotti schreef:

Sorry DuoPenotti, het initiatief is uiteraard super!
Ik was gewoon al een tijdje geirriteerd door die „sinaasappels“ omdat je dan bokkers minder snel herkend en ik echt geen idee had wat het moest voorstellen. Maar nu snap ik het doel.

Ik sluit mij hierbij aan! Het initiatief is goed, de sinaasappels zijn een beetje komisch :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:02

Ik vind de sluitingstijden vraag een heel terechte vraag eigenlijk.
Wat is er magisch aan 8 uur?
In kleine dorpen gaan de winkels om 6 uur dicht, is daar dan minder covid?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:05

Vorig jaar zijn de supermarkten een paar dagen voor kerst tot middernacht opengeweest. Juist om de drukte te spreiden.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 19-12-21 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt