Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelleke

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:07

Ik heb het gele boekje wel laten stempelen. Omdat ik er niet op vertrouw dat ze die qr-code overal ter wereld kunnen uitlezen, ook in de toekomst, en zo staan alle vaccinaties (ook reizigersvaccinaties) mooi bij elkaar. In Europa is het nergens voor nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:10

Blue_Eyes schreef:
Oké, ik wilde dat beeld niet op mijn netvlies :')

Ik vraag me eigenlijk meer af wat we met die informatie moeten. En het beeld op mijn netvlies hebben is ook niet zo fijn

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:59

Ik vind het beeld van iemand op de ic met slangen in en aan zijn lijf iets wat ik niet van mijn netvlies krijg. En wanneer je dat hebt gezien ben je maar van weinig meer onder de indruk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:19

Inmiddels hebben wij nu ook een 3G bewijsplicht voor restaurants, fitness en nog een zooitje andere dingen.
Ik ben welliswaar ingeent maar juig het niet toe dat nu de ondernemers er weer onder lijden hebben :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:31

Ik denk ook niet dat als het er hier doorheen gaat komen er ineens veel meer mensen zich laten vaccineren.
Ik denk dat het meer een averechts effect zal hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:07

Voor mij wel, ik heb geen zin om iets te moeten laten zien voor een spontaan etentje. Dan ga ik wel op een terras zitten (geen plicht buiten).

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:02

Blue_Eyes schreef:
loriene schreef:
Sommigen ja.
Maar om dan alle kinderen te vaccineren? Nee.

Het kloterige is dat je van tevoren niet weet welke kinderen er dan zo ziek worden...

Laten we heel eerlijk zijn, er zijn ziektes waar kinderen gemiddeld genomen meer last van hebben (het RS virus bijvoorbeeld) en daar hoor je veel minder angst over. Als mijn zoon een oproep krijgt, laat ik die echt varen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:16

Maar waarom, wat heb je te verliezen? Als het je zoon misschien helpt als hij toevallig wél pech heeft met corona en je tegelijkertijd de maatschappij ook nog eens helpt?
Moet me ook eigenlijk niet mengen in deze discussies :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:57

Douce schreef:
Laten we heel eerlijk zijn, er zijn ziektes waar kinderen gemiddeld genomen meer last van hebben (het RS virus bijvoorbeeld) en daar hoor je veel minder angst over. Als mijn zoon een oproep krijgt, laat ik die echt varen.

Misschien minder bekend, maar kwetsbare kinderen krijgen in het RS-seizoen maandelijks een injectie met antistoffen voor het RSvirus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:58

Sizzle schreef:
Voor mij wel, ik heb geen zin om iets te moeten laten zien voor een spontaan etentje. Dan ga ik wel op een terras zitten (geen plicht buiten).

maar jij hebt dat bewijs toch? Dan kan je toch gewoon naar binnen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:14

Ik laat ook de jongste vaccineren zodra het mag (10 jr). Ze wilt dit zelf ook erg graag. Nu is het wel zo dat ik absoluut niet bang ben voor een ernstig verloop bij kinderen. Ik ben eerder bang dat ze een ongeluk in het verkeer krijgen. Hier in Brabant om ons heen zoveel kinderen die het gehad hebben en veelal amper symptomen tot wat verkouden, hoofdpijn en keelpijn. Een enkeling een paar dagen koorts. En wat is ernstig ziek? Een week op bed met flinke koorts of praat je dan over een ziekenhuisopname en flinke restklachten die al dan niet nog over gaan? Ik vind zelf het laatste en volgens mij is dat echt heel uitzonderlijk bij kinderen.

Maar dan nog heb ik liever dat ze het niet krijgt dan wel en dan de zekerheid dat ze er al enige immuniteit tegen opgebouwd heeft. Verder geloof ik er ook in dat het helpt om de kans te verkleinen dat ze het nog krijgt en daarmee ook het verspreiden toch wat tegen te gaan. Je beschermt er ook nog steeds anderen wat mee en draagt er aan bij het virus onder controle te krijgen.

Ook de praktische kant is fijn. Zowel ik als de oudste hoeven niet in quarantaine als we in nauw contact zijn geweest met een besmet persoon.
Verder hebben we de 1,5 m afstand, geen handen geven/kussen familie/vrienden al overboord gegooid en we hebben al diverse verjaardagen en feestjes in grotere groepen gevierd. Dan is het gewoon fijn dat iedereen die het mag gevaccineerd is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:29

purny schreef:
Blue_Eyes schreef:
Oké, ik wilde dat beeld niet op mijn netvlies :')

Ik vraag me eigenlijk meer af wat we met die informatie moeten. En het beeld op mijn netvlies hebben is ook niet zo fijn

Gewoon scrollen. Negatieve aandacht is ook aandacht. Het interesseert mij geen reet in elk geval.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:56

Cer schreef:
Sizzle schreef:

maar jij hebt dat bewijs toch? Dan kan je toch gewoon naar binnen?

Ik heb gewoon niet zo die drang om me voor een hapje te moeten „identificeren“. Ik heb mijn certificaat dan ook nog niet gedownload.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:05

verootjoo schreef:
Misschien minder bekend, maar kwetsbare kinderen krijgen in het RS-seizoen maandelijks een injectie met antistoffen voor het RSvirus.

Dan ben je wel heel kwetsbaar hoor, dat is echt heel duur.
Gezonde kindjes landen echter ook regelmatig op de IC met RS.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:16

Sizzle schreef:
Ik heb gewoon niet zo die drang om me voor een hapje te moeten „identificeren“. Ik heb mijn certificaat dan ook nog niet gedownload.

Oh ik heb dat gevoel om me te moeten 'identiferen' dan helemaal niet daarbij eigenlijk.. Grappig hoe dat verschillend is.
Ik zie het misschien als een toegangskaartje ofzo... zo gepakt, en zo laten zien :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:22

Ik vind het ook heel onprettig om me steeds te moeten laten controleren voor ik ergens heen kan. Voelt als een inbreuk op mijn vrijheid. Dat terwijl ik volledig gevaccineerd en alles ben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:34

Het is ook niets anders dan een verkapte inent-plicht, geen maatregel tegen infecties. Wees dan (als overheid) een vent en verplicht het gewoon als dat is wat je wilt in plaats zo rond de pot te draaien.

Ook wel lollig is dat de politie die gaat controlleren zelf geen bewijs hoeft te hebben :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:36

Sizzle schreef:
Inmiddels hebben wij nu ook een 3G bewijsplicht voor restaurants, fitness en nog een zooitje andere dingen.
Ik ben welliswaar ingeent maar juig het niet toe dat nu de ondernemers er weer onder lijden hebben :n

Dit snap ik wel. Bij een groot evenement etc: A la. Maar een restaurant, fitness etc waar je toch veelal al op een afstand zit van mensen. Ik weet niet. Het voelt wel als grotere controle van... En ik weet heel goed dat je je sowieso al op straat moet kunnen legitimeren, maar op de 1 of andere manier begint dit niet oke te voelen.

(zelf ook gevaccineerd en ook al mijn QR laten zien bij een aantal evenementen)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:44

Het doet mij echt goed om te horen en zien hoeveel gevaccineerden de bewijsplicht ook niet ok vinden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:47

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het ook heel onprettig om me steeds te moeten laten controleren voor ik ergens heen kan. Voelt als een inbreuk op mijn vrijheid. Dat terwijl ik volledig gevaccineerd en alles ben.

Volgens mij gaat het echt niet zover komen dat je bij elk café of restaurant je je bewijs moet laten zien.
Het gaat mij er meer om dat Hugo en consorten denkt dat bij deze maatregel er nog veel meer mensen zich laten vaccineren. Terwijl ik zeker weet dat dit de vaccinatie bereidheid er totaal geen goed aan zal doen.(want ja, nederlanders en iets moeten is nogal een probleem)
Overigens moet er eerst nog over gedebatteerd en gestemd worden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:50

purny schreef:
MarlindeRooz schreef:

Volgens mij gaat het echt niet zover komen dat je bij elk café of restaurant je je bewijs moet laten zien.
Het gaat mij er meer om dat Hugo en consorten denkt dat bij deze maatregel er nog veel meer mensen zich laten vaccineren. Terwijl ik zeker weet dat dit de vaccinatie bereidheid er totaal geen goed aan zal doen.(want ja, nederlanders en iets moeten is nogal een probleem)

Waarom niet? In Duitsland zijn ze al zover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:52

purny schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat gaat er wel komen hoor... Dat werkt in andere landen immers ook uitstekend. En onze vaccinatiegraad is niet hoog... 62,5% volledig en 69,4% eerste prik. Als ze die 85% willen halen zal er wel iets moeten gebeuren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:54

Ik had het hier ook niet verwacht in Zwitserland omdat we hier niet eens normaal een ID plicht hebben op straat zoals in NL. Ook zijn we al die tijd juist heel losjes geweest met de bewijzen.
Het is de druk van de omliggende landen denk ik. Oostenrijk, Italie, Frankrijk, Duitsland hebben dat al ingevoerd.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:55

In Duitsland zijn ze zelfs al bezig met de 2G regel. Dat betekent dat enkel geënt of genezen nog telt als toegangsbewijs. De groep waarvan je vrijwel zeker weet dat ze op dat moment niet besmettelijk zijn; getest, mogen niet meer naar binnen.

Hoe dan?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:02

Ik heb er alle vertrouwen in dat de wereld zeer binnenkort weer normaal is. We gaan nu nog even een weekje op vakantie in nld zonder al teveel restricties, nog even voor de persco en het griepseizoen. Volgend jaar alles weer beter.