Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:17

Als er iets is waarvan de honger me gelijk vergaat dan is dat wel zo'n buffetrestaurant. Die kakafonie aan geuren door elkaar en al die net-niet gerechten in warmhoudbakken; bleh! Om nog maar te zwijgen van 't feit dat dat soort tenten veel kinderrijke gezelschappen aantrekt!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:18

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:20

Neonlight schreef:
Hier weer slecht nieuws, buurvrouw ligt weer aan de beademing sinds gisteren, zuurstof waardes waren weer te laag. -O-

Ohjee, da's eng! Hopelijk komt het toch terug goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:37

mvdende schreef:
Echwel schreef:
Al eet jij je bord leeeg, al die bakken eten die na sluitingstijd worden weggegooid..

En zeker nu al die mensen die op een kluitje op hun eten wachten

Daar bestaan ook alternatieven voor zoals too good to go.

Verder zie ik vaak het personeel mee eten tegen het einde van de avond.

Vlees wordt gekoeld bewaard en kan dus ook de koelkast weer in.

Wat er echt weggegooid wordt, zal de bami, nasi enzo zijn, alle al klaargemaakte gerechten.

Weet niet of ze dat echt weggooien, of misschien uitdelen aan personeel enz.

Ik denk dat onze wereld in deze tijd niet meer zit te wachten op plekken waar mensen ongezond grote hoeveelheden niet duurzaam geproduceerd eten naar binnen proppen. Echt niet meer van deze tijd.

Ik eet regelmatig bij een foodhall. Dat vind ik nou een mooi concept. Je kunt bij verschillende keukens bestellen waar jij trek in hebt. Als mijn partner een hamburger wil en ik koreaans, dan kan dat. Het zijn beschaafde porties. Veel producten zijn biologisch/duurzaam/lokaal. En het is met heel veel zorg klaargemaakt en dat proef je.

En geen massa's mensen die op een kluitje op hun eten wachten en langs buffetten lopen. Geen hele kermis aan banale vreterij. Met een goed gevoel naar huis. Lekker voldaan en genoten van het eten zonder je als een idioot volgepropt te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:45

Jeeetje hoezo gaat het nu over ayce? :n

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:48

Die argumenten die jullie noemen dat heeft toch niks met Corona te maken? Dat jullie het niks vinden hoeft toch nog niet te betekenen dat het volledig afgeschaft hoeft te worden :+

Ook in gewone horeca ondernemingen gaat het mis. Zijn hier eerder al verschillende kroegen gesloten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:49

Ik ga regelmatig eten bij een all you can eat. Eten word ter plekke klaargemaakt en aan tafel geserveerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:52

lenaa_tje schreef:
Die argumenten die jullie noemen dat heeft toch niks met Corona te maken? Dat jullie het niks vinden hoeft toch nog niet te betekenen dat het volledig afgeschaft hoeft te worden :+

Ook in gewone horeca ondernemingen gaat het mis. Zijn hier eerder al verschillende kroegen gesloten.

Ja, ik snap in z'n geheel niet dat mensen de drukte blijven opzoeken. In welke horecagelegenheid dan ook.
En dat sommige horecaondernemers niet snappen dat ze zo hun eigen ondergang en die van hun collega's faciliteren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-20 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:56

Wij zijn gisteren wezen uit eten met mijn ouders, geweldig gewoon. Restaurant zat ook vol, en was blij dat te zien, omdat de horeca het al moeilijk genoeg heeft. Wel een luxer restaurant wat sowieso al ruim opgezet is, en nu helemaal. Zat ook echt op ruime afstand van mijn ouders, en dat restaurant is qua akoestiek ook heel fijn, je kunt daar altijd fijn gesprekken voeren op een normale manier. Geslaagd etentje dus.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:58

Neonlight schreef:
Hier weer slecht nieuws, buurvrouw ligt weer aan de beademing sinds gisteren, zuurstof waardes waren weer te laag. -O-

Sterkte neon, ik ga duimen voor jullie.
En toch gefeliciteerd met je verjaardag.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:04

Neon van harte en sterkte.

Jammer dat dus een goed restaurant wrs moet lijden onder de foute als het zo doorgaat

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:07

Ik hoop van harte dat de restaurants open kunnen blijven, want dat hoeft gewoon geen probleem te zijn. En ik wil eind oktober daar weer gaan eten als het wildseizoen begonnen is. :))

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:49

Relaxed schreef:

omdat gisteravond een ayce restaurant ontruimd is en tot nader order gesloten vanwege overtreden van de corona regels.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:49

Het hoeft ook geen probleem te zijn, als mensen zich maar aan de regels houden. Nou zal dat in een restaurant waar men gewoon aan tafeltjes zit makkelijker zijn dan in een cafe.
Zo'n buffet snap ik dan weer niks van dat geloop allemaal en dan die dame met de d'r gezondheidsproblemen in dat filmpje heeft echt niet na gedacht.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:50

lenaa_tje schreef:

Kroegen zijn ook geen gewone horeca ondernemingen in pandemietijd natuurlijk. Je trekt daar toch ander volk mee dan met een restaurant waar mensen in klein gezelschap aan tafel gaan zitten en rustig met elkaar praten tijdens de maaltijd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:52

Echwel schreef:
Neon van harte en sterkte.

Jammer dat dus een goed restaurant wrs moet lijden onder de foute als het zo doorgaat

Dat is dus ook met het voetbal. Als er vandaag 1 of 2 clubs zich niet aan de regels houden dan word het voor de rest van het seizoen gestopt met publiek.
Waarom niet alleen de desbetreffende club straffen met een aantal wedstrijden zonder publiek...
Zo zou het ook met de horeca verder moeten.
Niet alles dicht gooien
Laatst bijgewerkt door purny op 27-09-20 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:56

juval schreef:
Relaxed schreef:

omdat gisteravond een ayce restaurant ontruimd is en tot nader order gesloten vanwege overtreden van de corona regels.

Ja maar inmiddels ging het over waarom een ayce slecht is voor alles en dat het sowieso verboden zou moeten worden. Lekker offtopic dus.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:56

Gefeliciteerd Neon! En heel veel sterkte :(:)

Over All You Can Eat: Het lijkt me sowieso al niet hygiënisch, maar nu met Corona lijkt het me helemaal problematisch. Mensen die door elkaar heenlopen, dezelfde opscheplepels gebruiken, over het algemeen echt vreetschuren... Nu moet ik er wel bij zeggen dat het ene all you can eat niet het andere all you can eat is. Ik ben ook een keer ergens geweest waar je met een tablet gerechten kon bestellen en dat werd dan naar je tafel gebracht. Op die manier wordt er minder eten verspild, kan je toch eten wat je wil en hoef je niet de hele tijd heen en weer te lopen. Ik vind dat altijd zo'n nadeel bij all you can eat, je zit bijna nooit met zijn allen aan tafel, want er is altijd wel iemand eten of drinken aan het halen...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:04

Ik was in Duitsland in hotels met ontbijtbuffetten maar daar zijn echt wegwerphandschoenen verplicht voordat je op mag scheppen. En uiteraard met pijlen een volgorde bij het buffet aangegeven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:06

In des indes werd het ontbijt in tijdsslotten aangeboden en per etagere

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:08

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Kroegen zijn ook geen gewone horeca ondernemingen in pandemietijd natuurlijk. Je trekt daar toch ander volk mee dan met een restaurant waar mensen in klein gezelschap aan tafel gaan zitten en rustig met elkaar praten tijdens de maaltijd.

Nou goed ik ben helaas ook al overvallen door een gewoon restaurant wat zich niet aan de regels hield.
Wij hebben dat aangegeven en zij gaven aan de boete wel te betalen. Dat kon uit. :+
Prima maar aan ons heb je geen klant meer.

Je kan niet over wat voor horeca onderneming ook zomaar een oordeel geven. In alle takken heb je er goede en slechte bij zetten. Dat klein aantal slechten verprutst het voor de goede.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:15

Hoteca: hotel, cafe, restaurant.
Dus een kroeg hoort wel degelijk bij de horeca

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:05

Sterkte Neonlight!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:17

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202009 ... 0118579841

Dit is echt ongelooflijk. Wat zijn sommige mensen ver heen... :x
Wellicht hebben jullie ergens het volledige artikel. Gaat over een jongen uit Eindhoven.

Net ergens gelezen dat ook bij enkel reuk-en smaakverlies er permanente hersenschade kan optreden. Aldus een prof van de VU Brussel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:21

Koekoek, mensen zijn echt helemaal gek geworden :(

Ik las net ook dat in Medemblik boa’s zijn mishandeld bij een controle in een café. -O- Ik hoop dat het café gesloten word en de eigenaar goed bestraft.