Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:48

bigone schreef:
Je kunt jezelf trouwens laten testen bij preventvaccins , kost 119 euro.

Is dat een betrouwbare test? De officiële test is niet eens superbetrouwbaar. Als ie negatief is heb je 30% kans dat ie vals negatief is.
Kan me niet voorstellen dat deze test dan betrouwbaarder is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:24

verootjoo schreef:
bigone schreef:
Je kunt jezelf trouwens laten testen bij preventvaccins , kost 119 euro.

Is dat een betrouwbare test? De officiële test is niet eens superbetrouwbaar. Als ie negatief is heb je 30% kans dat ie vals negatief is.

Kijk op hun site, bestaan al bijna 20 jaar en leggen uit welke test ze gebruiken. Betrouwbaarheid weet ik niet. Maar zie regelmatig opmerkingen voorbij komen dat mensen graag willen weten of ze het gehad hebben dus vandaar de link.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:36

bigone schreef:
verootjoo schreef:

Kijk op hun site, bestaan al bijna 20 jaar en leggen uit welke test ze gebruiken. Betrouwbaarheid weet ik niet. Maar zie regelmatig opmerkingen voorbij komen dat mensen graag willen weten of ze het gehad hebben dus vandaar de link.

Die testen voor antistoffen zijn al helemaal nog niet betrouwbaar.
Van Sanquin:
Citaat:
Waarom krijgen donors niet te horen of ze antistoffen tegen corona hebben?
De test is niet betrouwbaar genoeg om individuele donors de uitslag te geven. De kans dat iemand een foute uitslag krijgt is dan te groot. Wel is de test geschikt om een betrouwbaar beeld te krijgen onder de bevolking

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:15

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:26

Electra63 schreef:
pien_2010 schreef:
https://nos.nl/artikel/2332506-china-la ... allen.html

Dit verwoord precies mijn bezorgdheid dat ik in mijn post over steun KLM heb proberen te verwoorden.
Kapers op de kust, en kapers die de democratie aan hun laars lappen en die je dus niet moet willen. Dit is trouwens al jaren ad gang in Europa, Africa en dit is niet goed in mijn ogen want China moeten we buiten de deur houden.

China heeft heel Piraeus (Griekse haven bij Athene) opgekocht tijdens de Griekse crisis. Ook veel vastgoed hebben ze opgekocht, net als de Russen.

Klopt zorgelijk dit en bekend.

Electra63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:50

Ik zag op FB voorbij komen, dat het vandaag erg druk was in de binnensteden van o.a. Nijmegen en Tilburg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:55

Niet goed dus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:10

pien_2010 schreef:
Niet goed dus.

Nee en er komt mooi weer aan, dus de verwachting is dat toch meer mensen naar buiten gaan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:12

pien_2010 schreef:
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/rivm-ond ... naklachten

Hier een duidelijke uitleg waarom men wil onderzoeken dat in een bepaald deel van Brabant meer mensen zwaarder ziek waren van Corona en de vraag of dit met de intensieve landbouw te maken kan hebben.

Het zal niet meehelpen iig. Zijn Brabanders niet nog wat knuffeliger en dikker dan Limburgers? Het is idd het onderzoeken waard!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:20

Electra63 schreef:
pien_2010 schreef:
Niet goed dus.

Nee en er komt mooi weer aan, dus de verwachting is dat toch meer mensen naar buiten gaan.

Nou, laatst zei ik dat het positief was dat het even slechter weer is en mensen weer even binnen bleven en toen kreeg ik hier allerlei reacties dat het niet goed is dat mensen binnen zaten dus dit schijnt niet erg te zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:36

Ik kom ook buiten, maar de foto's die ik zag van de binnensteden, daar schrok ik toch wel van.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:38

Electra63 schreef:
Ik kom ook buiten, maar de foto's die ik zag van de binnensteden, daar schrok ik toch wel van.

Ik ook, het komt denk ik omdat de eerste angst weg is en het positief is op de IC’s. Mensen vergeten alleen dat dat komt doordat iedereen veelal thuisbleef toen we net maatregelen kregen en we daar nu de vruchten van plukken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:44

Dat mensen naar buiten gaan is helemaal niet erg . Maar afstand houden en handen veel wassen en niet naar buiten met lichte klachten des te belangrijker. Met het hele gezin een paar uur door de winkelstraat lopen lijkt me niet verstandig . Ook al let je op, er zijn er veel die het niet doen. Zag vandaag foto’s en filmpje uit Spanje en toen dacht ik ook van Oei, als dat maar goed gaat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:48

Alleen het is zo lastig om met winkelen afstand te houden lijkt mij..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:50

Foto’s kunnen ontzettend vertekenen. Onderlinge afstand kan wel voldoende zijn geweest.

Daags na het overlijden van mijn vader hebben we familiefoto’s ter gelegenheid van het huwelijk van mijn broer gemaakt.
Moeders die het ook had stond ettelijke meters voor ons.
Maar op de foto’s is dat niet zichtbaar. En lijkt het alsof ze gewoon stijf bij ons staat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:53

Astorga, het feit dat het je nog raakt zegt dat je zit waar je moet zitten. <3
Op een plek waar mensen met gevoel nodig zijn en geen robots.
Mijn vader heeft een dubbele sepsis overleefd, geen beademing gehad maar wat jij zegt de klap komt later bij familie.
Mijn vader had de eerste in mei vorig jaar, de tweede drie maanden later.
Maar zo omtrent januari werd alles rustiger, en is mijn moeder finaal gecrasht.
Een bloeddruk van 180 op 100, huilen, huilen, en bang, zó bang.
Echt blinde paniekaanvallen ook.

Bij elk snurkje anders of juist niks horen was ze klaarwakker, want met de eerste sepsis is hij per ambulance afgevoerd.
Ze werd per toeval wakker en toen lag hij met joggingbroek en twee truien te stuipen in bed.
Mijn vader zelf was zó ziek dat hij niet besefte hoe ernstig dat was, hij had het gewoon koud.
Hij weet ook niet hoe hij in het ziekenhuis gekomen is, ja lopend de ambu uit ondersteunt maar alles heb ik hem moeten vertellen.
Mijn moeder blijft gewoon snel bang, ze wil het wel vergeten en niet bang zijn maar echt 1 a 2x per week heeft ze nóg een inzinking.
Ik had vlak voor mijn moeder zo’n soort periode.
Vooral echt éxtreem moe, éxtreem moe van het constante waken, omdat hij in een sepsis zelf geen benul heeft van de ernst.
En verder besef ik nu dat ik verder niet meer weet wat ik toen voelde.
Volgens mij heb ik enorm veel gehuild maar dat weet ik ook niet zeker?
Ik weet nog dat ik het een paar weken gruwelijk zwaar gehad heb zowel fysiek als mentaal, en heel langzaam daar uit opgeklommen ben.
Maar dat ik niet meer weet hoe ik me voelde, betekend toch dat het dusdanig traumatisch geweest is dat mijn geest het weggedrukt heeft denk ik ofzo?
Het kwam in elk geval bij moeders onverwacht, op het moment dat eigenlijk de vlag uit had gemoeten.

Vanaf de periode dat hij 2 uur zou gaan werken zo rond die tijd klapte moeders in.
Ik kroop toen net uit mijn dal, en we waren écht blij dat hij er niet was eerste dagen.
Je ben zo gewend aan het waken, dat je gewoon haast in een gat viel toen hij er niet was.
Dan merk je pas hoeveel zorgen je had en de impact op je lijf.
Wat ik nu ik dit typ wel ineens herinner is dat ik vre se lijk veel pijn gehad heb.
Ik ben hypermobiel en ik zat muurvast van de stress, ik was toen we minder zorgen hadden in één klap klaar en kon niks meer.

En heel opmerkelijk, ik heb geen werkende bijnieren meer, Addison dus.
Toen de uitslag van het weefselonderzoek van de tumor goed was, en prognose u word 80
was ik dezelfde dag nog ziek aan het worden.
Mijn tabletten hydrocortison die ik de dag ervoor nog pérfect opnam, deden ondanks bijtijds extra nemen letterlijk in één klap niks meer. :oo
Mijn lichaam gaf echt in één keer op.
Ik heb gelukkig zelf thuis alles liggen, ik heb hardop gezegd tegen mijn lijf dat het al die tijd het zo goed had gedaan, en dat het ok was. :o
Letterlijk, je hebt genoeg gestreden, het is goed en dit mag nu..
Echt debiel eigenlijk als je het zo leest..
Ik heb een infuus geprikt en had 1.5 dag medicijnen per infuus nodig, ondanks 1.5 liter zoutoplossing en vitamine B1.
Daarna kon ik over op prikken IM en het heeft dagen geduurd voor ik weer normaal was.
Nou normaliter is dat als je bijtijds erbij bent, en dat was ik, echt een kwestie van 8 uur ofzo.

Dan tank ik flink vocht per infuus en medicijnen per infuus, en dan ben ik een dag later hooguit hangerig en nog wat emo.
Maar de impact van mijn vaders ziek zijn heeft dus dagen aangehouden.
Nu ik terugdenk, ik ga er vanuit dat mijn lichaam echt in een shock gezeten heeft.
Gelukkig was geduld met een infuus en veel TLC afdoende, ik heb gewoon even gerespecteerd dat mijn lijf op was.
Niks geforceerd gedaan, maar ik heb echt nog nooit gehad, dat mijn lichaam zo acuut zei doe het zelf maar.
Gelukkig kon ik vroegtijdig de behandeling starten voordat ik ziek werd.
Ziek als in bloeddruk crash enzo, dus echt crisis, in plaats van opmerken dat mijn medicatie níks meer deed, hoeveel ik ook nam.

Ik denk ook dat wel echt ziek worden en een opname mentaal erbij wel teveel was geweest.
Ik moest er écht niét aan denken en ik denk dat ze dan een leger psychologen op me af hadden gestuurd in het ziekenhuis. :+
Of pammetjes.

Maar mijn moeder is er dus nog steeds niet.
We hebben afgesproken dat als ze na de zomer niet beter gaat, ze hulp gaat zoeken.
Maar nu staat haar hoofd daar dus echt nog niet naar ofzo, het is een rare gewaarwording.
Haar bloeddruk is wel weer goed nu dus ze is op de goede weg.
Maar wat jij zegt, de klap bij familie komt later, heeft hier geklopt ja.
Héftig was dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:34

Electra63 schreef:
Ik zag op FB voorbij komen, dat het vandaag erg druk was in de binnensteden van o.a. Nijmegen en Tilburg.

Als het echt te druk wordt is dat erg, maar dan grijpt een gemeente wel in.

Laatst waren ook die rijen bij Ikea waar sommige mensen hier zich zo over opwonden. Dat lieten ze bij Op1 aan Diederik Gommers zien, zo van: "dat zult u wel vreselijk vinden hè?". Maar die reageerde heel anders en zei: mensen moeten toch weer naar buiten, we moeten verder.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, zolang men zich aan de anderhalve meter houdt. Zeker buiten. Ik ben gisteren ook even naar winkels geweest, en daar hielden de mensen zich er echt aan. Ook in de rijen zag ik dat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:48

Als je maar afstand houdt kan het prima. Toen ik de foto's zag van al die sportende Spanjaarden dacht ik ook zo, die zoeken het meteen op. Maar van een foto kun je echt niet goed beoordelen of mensen wel of niet die afstand houden. Het is heel normaal gedrag dat mensen erop uit willen trekken. En ik denk ook dat dat prima weer kan, mits je dus de regels in acht neemt. En idd in een winkel lukt dat niet altijd. Maar je krijgt echt geen corona van iemand die je achterlangs even passeert.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:11

Je kunt niet als kabinet zijnde verwachten dat men binnen blijft zitten. Mensen gaan weer naar buiten en dat is logisch.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:16

purny schreef:
Je kunt niet als kabinet zijnde verwachten dat men binnen blijft zitten. Mensen gaan weer naar buiten en dat is logisch.

Tuurlijk kunnen ze dat wel verwachten. En als het echt noodzakelijk is kunnen ze er ook boetes ervoor uitschrijven. Gelukkig lijkt het tij wat te keren en daarom wordt er versoepeld. Ze houden met versoepeling rekening met het feit dat mensen op eigen houtje ook gaan versoepelen.

Anders is het makkelijk praten; ze kunnen dan ook niet verwachten dat mensen zich aan het hele wetboek houden. Doet ook niet iedereen maar daar hangen wel consequenties aan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:19

:(:) moonfish wat een heftig verhaal. Sterkte ook en wellicht vooral voor je moeder .

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:36

Ik denk dat je het ook niet tegen kan houden dat mensen binnen blijven. Wat natuurlijk al heel erg scheelt is dat er tot 1 september geen grote evenementen zullen zijn. Dan krijg je juist veel mensen op elkaar en vanuit heel Nederland. Winkelen zou ik nu idd niet doen, maar dat nu alles weer een beetje op gang komt zal echt wel moeten. Misschien dat er wel weer besmettingen bijkomen, maar zo extreem als twee maanden terug zal het niet gaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:52

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:54

Ik denk dat je in de buitenlucht minder snel besmettingen zult hebben dan in een supermarkt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:01

Dat denk ik ook. Niks beters dan de frisse buitenlucht en een lekker zonnetje op je bol voor een goede gemoedstand.
Ik heb er dan ook niks op tegen dat mensen wandelen of naar het strand zouden gaan. Zolang je niet op elkaar ligt en loopt dan moet dat toch kunnen!?
Blijf er bij dat goede hygiëne en vaker je handen wassen, drukte vermijden en afstand houden daar kom je al een heel eind mee.