Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:21

Ik had al geen plannen maar de provincie antwerpen wordt het zeker niet. :+ de cijfers voor duitsland zijn ook niet echt hoopgevend en regio Rotterdam ook niet bepaald joepie. Stukken in Frankrijk zijn bijna een no go. Spanje en portugal, niet echt een feestje geloof ik. En in Nederland op veel plekken struikel je over de toeristen. :') Wat blijft er dan over? Misschien paar dagen door de week hoge veluwe? Zelfs kamperen in eigen tuin kan nu niet. :+

Zag een belachelijk goedkope last minute naar curacao van de week. Nt 500 euro voor een week met hotel. :') mwa hoe aantrekkelijk ook. Nu even niet geloof ik.

Weet iemand hoe het in denemarken zit nu met besmettingen en regels? Kan er weinig over terugvinden gek genoeg.

Trouwens tent kamperen en later in het seizoen. Ik heb op de mees rare momenten gekampeerd maar optrekkend vocht en een kleine tent zijn geen feestje. -O- Alles wordt klam, koud en plakkerig ook al warmt het op overdag.

BigOne

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:26

Karuna , jij bent toch net op vakantie geweest ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:31

Was een weekend weg in drenthe met de camper gecombineerd met motoronderhoud. Veel in een paar dagen gepropt :+ . Ik heb voor nu ook geen enkel plan maar denk vooruit aan eind augustus, september. :) Mits de omstandigheden het toelaten uiteraard. Heb nu mijn handen vol aan thuis eea afmaken,inrichten enz.

De vraag over denemarken was ook algemeen, daar hoor je eigenlijk niks over.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:32

karuna schreef:
Was een weekend weg in drenthe met de camper gecombineerd met motoronderhoud. Veel in een paar dagen gepropt :+ . Ik heb voor nu ook geen enkel plan maar denk vooruit aan eind augustus, september. :) Mits de omstandigheden het toelaten uiteraard.

De vraag over denemarken was ook algemeen, daar hoor je eigenlijk niks over.

Denemarken heeft volgens mij als eis dat je een camping hebt geboekt voor meerdere dagen. Dat is anders dan normaal maar ik heb dit alleen begin juli gevolgd.

En over dat tent kamperen gewoon een katoenen tent daar vind ik kamperen sowieso veel prettiger in :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:33

Destination schreef:
Het lijkt me dat de hond uitlaten wel onder een noodzakelijke verplaatsing valt? Je kan moeilijk tegen je hond zeggen dat hij maar moet wachten tot de ochtend.

Avondklok is van 23:30 uur tot 6 uur. Dat kan een gezonde hond prima ophouden :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:35

bigone schreef:

Wat noem je vakantie? Waarom wordt er hier in dit topic steeds hard tegen eenieder geschopt die meerdere keren achter elkaar op vakantie wil?

Zoals ik het begrepen heb, is Karuna inderdaad net op "vakantie" geweest. Dat is trouwens meer een weekendje weg te noemen overigens. Want volgens mij zou ze naar de zwarte cross gaan, maar omdat dat geannuleerd is, heeft ze die dagen vrij benut om ergens anders een mini vakantie te vieren.

Weet je, als je noem maar €800 te besteden hebt aan vakantie, kan je dat besteden aan één nachtje in een gruwelijk duur hotel, maar ook aan 20 nachtjes camping a €20 per nacht, verspreid over het zomerseizoen.

Het is maar net waar iemand zn wensen liggen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 29-07-20 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:36

Lenaa tje. Daar kom ik dus niet uit. Je moet minimaal 6 nachten geboekt hebben tenzij je er niet voor vakantie bent. Betekent dat dan dat met een camper je verplicht op een camping moet staan die gehele periode?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:37

Of je kan iets langer doorsparen voor een andere vakantie. Maar het is natuurlijk maar net waar je prioriteiten liggen.
Ik spaar langer door dan gewoon. Ik kan of 2 steden in een jaar aandoen, of doorsparen voor mijn vakantie naar NY.

lenaa_tje

karuna schreef:
Lenaa tje. Daar kom ik dus niet uit. Je moet minimaal 6 nachten geboekt hebben tenzij je er niet voor vakantie bent. Betekent dat dan dat met een camper je verplicht op een camping moet staan die gehele periode?

Dat weet ik niet. Ik heb geen camper tenslotte dus dat heb ik niet uitgezocht. Wij boeken nooit dus om die reden (en het weer :') ) hebben we dat niet gedaan.

Ineke2

lenaa_tje schreef:
Ineke2 schreef:
Het is toch logisch dat in Nederland alle ( goedkopere) opties vol zitten? Véél meer Nederlanders gaan dit jaar op vakantie in Nederland en tegelijkertijd is er “ minder ruimte” ivm de Corona regels.

Ik bedoel dat de campings die nu vol zijn vorig jaar niet vol waren. De camping waar ik gister was had misschien 1/3 van zijn velden vol staan en doordat de camping dus zo ruim is heb je nu ook zeker niet de gezellige drukkere camping die gevraagd wordt. Zelf zou ik er blij van worden haha maar als je dat niet zoekt en je staat met 3 gezinnen op een gigantisch veld. :+
Logisch dat er veel Nederlandse camping ‘vol’ zijn.

Mijn reactie was eigenlijk op Mvdende :o

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:39

mvdende schreef:
bigone schreef:

Wat noem je vakantie? Waarom wordt er hier in dit topic steeds hard tegen eenieder geschopt die meerdere keren achter elkaar op vakantie wil?

Zoals ik het begrepen heb, is Karuna inderdaad net op "vakantie" geweest. Dat is trouwens meer een weekendje weg te noemen overigens. Want volgens mij zou ze naar de zwarte cross gaan, maar omdat dat geannuleerd is, heeft ze die dagen vrij benut om ergens anders een mini vakantie te vieren.

Weet je, als je noem maar €800 te besteden hebt aan vakantie, kan je dat besteden aan één nachtje in een gruwelijk duur hotel, maar ook aan 20 nachtjes camping a €20 per nacht, verspreid over het zomerseizoen.

Ik had het geld van dit verloren reisjaar opgespaard zodat je volgend jaar een groter vakantiebudget hebt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:39

purny schreef:
Of je kan iets langer doorsparen voor een andere vakantie. Maar het is natuurlijk maar net waar je prioriteiten liggen.
Ik spaar langer door dan gewoon. Ik kan of 2 steden in een jaar aandoen, of doorsparen voor mijn vakantie naar NY.

Maar dat is smaken verschillen. Voor mij zou een vakantie naar New York geen ontspannende vakantie zijn. Maar kamperen in de natuur juist wel. Dat ik meerdere keren weg kan voor hetzelfde geld dat jij kwijt bent is mooi meegenomen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:40

purny schreef:

Dat kan natuurlijk ook!

Het is echt maar net waar je wensen liggen.

Voor mij persoonlijk is dat de komende tijd sowieso binnen Europa (al staan er zeker wel bestemmingen buiten Europa op mijn wishlist)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:42

elnienjo schreef:
mvdende schreef:

Ik had het geld van dit verloren reisjaar opgespaard zodat je volgend jaar een groter vakantiebudget hebt.

Tja, het is ook maar net hoeveel geld je uit wil geven aan één vakantie.

Ik ga persoonlijk liever 2x wat goedkoper weg, dan 1x heel erg duur.

En het geld gaat hier stiekem dan toch naar andere dingen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:43

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Maar dat is smaken verschillen. Voor mij zou een vakantie naar New York geen ontspannende vakantie zijn. Maar kamperen in de natuur juist wel. Dat ik meerdere keren weg kan voor hetzelfde geld dat jij kwijt bent is mooi meegenomen.

Het was ook maar een voorbeeld he...ik hou zelf niet van kamperen. Ik wil graag dingen zien en ontdekken en dan heb ik het niet over een bergtop.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:43

Zo sta ik er ook in. Heb een paar keer iets duurder en gepland vakantie gehad. Maar meestal is het inpakken en de neus achterna. Of camper of bus en tent en daarheen waar het leuk is. Soms een nacht soms paar dagen en weer verder. Eigenlijk nooit vooraf iets boekem of reserveren. De lol hebben in zo low budget mogelijk op vakantie gaan. Camper sta je soms gratis soms voor 5 euro of ietsje meer. Waardoor je idd vaker op pad kan.

Denemarken zou dan afvallen als je 6 nachten moet reserveren ergens. Ik ga daar eens verder naar neuzen bij de anwb :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-07-20 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:44

purny schreef:
lenaa_tje schreef:

Het was ook maar een voorbeeld he...ik hou zelf niet van kamperen. Ik wil graag dingen zien en ontdekken en dan heb ik het niet over een bergtop.

Ik ken ook mensen die je nog niet voor 1 miljoen in een tentje krijgt. :+

Ik vind kamperen normaal gesproken wel heerlijk, maar mijn ouders namen mij al mee kamperen toen ik net 1 jaar was. Op een enkele vakantie in een huisje of vliegen na, ga ik al mn hele leven kamperen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 29-07-20 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:45

Purny dan is het punt toch nog steeds hetzelfde. Smaken verschillen. Mvende gaat liever meerdere keren weg en jij niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:47

wij gaan een paar scenario's uitwerken, toch alvast wat voorpret en iets om naar uit te kijken. En dan besluiten we als we de straat uitrijden welke het wordt (bij wijze van spreken dan). Scenarios worden wsl een paar weken Duitsland (Harz, Tsjechische grens), een paar weken Duitsland / Denemarken (geinspireerd door een bericht hierboven) en meerdere uitstapjes van een paar dagen in NL (zuid-Limburg, Friesland, Zeeland). Allemaal laatste week augustus en eerste twee weken september.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:47

mvdende schreef:
[q

Voor 1 miljoen zou ik een week in de stromende regen in 'n tent gaan liggen!
Kan ik daarna businessclass naar Amerika, Nieuw Zeeland en Australie op vakantie! :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:49

En ik zou misschien naar Amerika gaan als ik een miljoen toe krijg :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:49

Ik weet niet hoe het zit met overnachtingen in Denemarken. Maar van mijn vriendin die daar woont hoor i wel dat het daar wel anders is dan hier, stuk losser en makkelijker. Er zijn daar gewoon veel minder besmettingen geweest.
Maar zij zei ook dat de Denen echt keurig in eigen land bleven allemaal en sinds vorige week gaan er ineens toch een hoop naar t buitenland. Ze kent een hoop mensen die nu naar Kroatie zijn vertrokken, hopelijk halen ze daar niet allerlei ellende weer mee t land binnen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:50

Als ik buiten Nederland op vakantie ga wat niet vaak gebeurt en nu sowieso uitgesloten is, dan wil ik het liefst wat luxer qua accommodatie. Een huisje of hotel dan. Dat voelt voor mij dan toch meer als vakantie.

All inclusief hoeft niet, want lokale restaurantjes bezoeken is juist leuk en ik hou van excursies / dingen ondernemen. Dus een vakantie niet van een “ resort” afkomen gebeurd hier ook niet.

Met kinderen zeg tot 12 jaar snap ik best dat dat anders kan zijn. Ouders relaxen en de kinderen vermaken zich op het resort prima.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:51

ANWB zegt dit over Denemarken:
"Ja, toerisme uit Nederland is toegestaan.

Voorwaarde voor toerisme in Denemarken is dat u minimaal 6 nachten in Denemarken verblijft (mag ook op verschillende locaties zijn). Er kan gevraagd worden om uw boekingspapieren.

Doorreizen naar een ander land is toegestaan als u uw boekingspapieren voor het andere land kunt tonen.

Deze regels gelden alleen voor het vaste land van Denemarken. Groenland en de Faeröer houden hun eigen regels aan. Beide hebben overigens nog kleurcode "oranje" als reisadvies."

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:52

elnienjo schreef:
mvdende schreef:
[q

Voor 1 miljoen zou ik een week in de stromende regen in 'n tent gaan liggen!
Kan ik daarna businessclass naar Amerika, Nieuw Zeeland en Australie op vakantie! :D

Oh, ik zou het ook zó doen. Ik ga bijvoorbeeld niet graag naar een kunst museum, maar voor 1 miljoen wil ik daar wel een week naar toe hoor!

Het is natuurlijk maar een uitdrukking en als je een vakantie zelf moet betalen, ga je natuurlijk wel iets uitzoeken wat je leuk vindt.

Mij vind je bijvoorbeeld niet terug op kunst reizen bijvoorbeeld en juist wél weer boven op een bergtop. (Al is Everest met een prijskaartje van zn €65.000,00 me echt iéts te gortig :+ :+ )