[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_K

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:14

Ah, voldoende kijk- en leesvoer, heerlijk! Kan ik wel goed gebruiken, ik zit in een fase waarin al mijn vriendinnen nu zwanger zijn/baby's hebben en ik voor mijn gevoel nog maar enkele jaren heb voordat het "te laat" is, dus dat knaagt een beetje.

Terwijl ik er dus eigenlijk écht niet aan moet denken om kinderen te krijgen. Ik dacht laatst dat ik zwanger was, en kon pas een paar dagen later een test gaan halen. Pfoehh wat was dat een hel die paar dagen en wat was ik blij met mijn negatieve test! :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:31

Varekaj schreef:
smeagols :D

Zo noem ik mijn ex. :+

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:49

Kruisgespuis.

Magrathea schreef:
Ik kan iedereen het boek 'de kraamhulp' aanraden. Schijnbaar erg realistische beschrijving van kraamdagen ( en dan inclusief horror kraamverzorgster := ). Mega mega mega spannend boek.

Toevallig net gelezen! :D
De details over de extra zoute badjes voor de hechtingen en te krappe zuignapjes op het kolfapparaat, briljant.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:12

De Pea Brains.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:53

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:22

Bizar :n

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:26

Wauw, pa en ma willen kinderen en oma mag er voor opdraaien. Wees blij dat oma af en toe wil oppassen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:44

MissAnnemijn schreef:
https://www.dingenvoorvrouwen.nl/mama/o ... _medium=fb

Deze zag ik op facebook voorbij komen, ik geloof bijna niet dat dit bestaat 8)7

Bizar en triest.
Stank voor dank.
Ze wonen blijkbaar allemaal dichtbij elkaar genoeg om hun kids bij oma te kunnen dumpen, dan huren ze maar gezamenlijk een aupair/nanny in die bij henzelf thuis op die kudde gebroed komt passen.

Ik zou als ik die oma was gelijk compleet stoppen met oppassen.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:21

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:29

Bizar, maar volgens komt dit echt zoooooveel voor. Als ik alleen al kijk naar de buren van mijn ouders, zoveel die echt veel (veel!) oppassen. En dan inderdaad ook de broedsels van beide kinderen dus dan heb je een huis vol gillend gepeupel. En dat dan dus elke doordeweekse dag he.

Mijn ouders hebben altijd gezegd pertinent níet op te willen passen. Keertje bij nood of wat kan wel, maar zeker niet standaard en zeker niet meerdere dagen per week. Zou het zelf ook echt niet willen, dan is naar opa en oma toch op een gegeven moment ook niet meer leuk? Bij ons was het echt een uitje, daar mochten we ook van alles wat we thuis niet mochten :') Maar echt niet dat mijn oma's standaard oppasten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:04

Elke vrijdag- en zaterdagnacht zodat de kinderen tijd hebben voor zichzelf en hun partners. Waarom? Omwille van de zware werkweek? Blijkbaar werkt oma ook nog aangezien ze spreekt van carrière, mag zij dan die avonden niet gezellig met haar man doorbrengen zoals zij dat wil? En dan nog 7 kleinkinderen and counting!
Wat hadden ze dan bedacht toen ze gingen broeden, dat het allemaal van een leien dakje zou lopen?

Puur egoïsme... Misschien is het per koppel 1 weekend/maand, maar dan zit oma alsnog 3 weekends op 4 ermee opgescheept.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:15

Dat kunnen de kinderen toch ook onderling regelen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:22

Ik vind dat kinderen krijgen net zoals een paard nemen is. Als je er niet zelf de zorg voor kan dragen dan moet je er niet aan beginnen :D

Ik had ook zo’n vriendin, die was zwanger en verwachtte ineens van mij dat ik van alles voor haar ging doen. Ze zei letterlijk: “nu ik zwanger ben verwacht ik wel dat jij een stapje harder zet”. Dus of ik na werk allemaal klusjes voor haar kon doen. Nu ben ik heus de beroerdste niet en wil ik best wel eens wat helpen, maar ik ben geen personeel en ik hoef ook niet voor jou te rennen omdat jij zwanger bent. Vriendschap is daar ook op stukgelopen uiteindelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:24

Ceffyl schreef:
Ik vind dat kinderen krijgen net zoals een paard nemen is. Als je er niet zelf de zorg voor kan dragen dan moet je er niet aan beginnen :D

Ik had ook zo’n vriendin, die was zwanger en verwachtte ineens van mij dat ik van alles voor haar ging doen. Ze zei letterlijk: “nu ik zwanger ben verwacht ik wel dat jij een stapje harder zet”. Dus of ik na werk allemaal klusjes voor haar kon doen. Nu ben ik heus de beroerdste niet en wil ik best wel eens wat helpen, maar ik ben geen personeel en ik hoef ook niet voor jou te rennen omdat jij zwanger bent. Vriendschap is daar ook op stukgelopen uiteindelijk.

Huh, wat een raar iets. Dat ze haar partner die vraag stelt, okay. Maar een vriendin? Zij met het zwanger trappen een paar hersencellen geknapt?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:33

Nou, dat was nog wel een verhaal op zich die hier ook wel past. Want een kennis van d’r was net bevallen en die baby vond ze zo schattig...Dus hop, zij ook zwanger van het vriendje die ze net kende. En die nam daarop de benen en toen werd het ineens mijn probleem.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:36

Ooh dit was een tijd geleden bij Editie NL of zoiets. Opa’s en oma’s die willen reizen, nog carrière hadden, hobby’s vrienden, en zich dus liever niet vast leggen om vaste dagen op te passen. Was ook een term voor: weigeropa of -oma.
Bij de gekken af.. dan heb je je eigen kroost opgekweekt, gewerkt etc, wil je genieten van je oude dag en dan ben je een weigeroma... Zorg voor je eigen jong, zadel een ander er niet mee op. Die mensen zo affakkelen omdat ze voor zichzelf kiezen na een leven lang zorgen en werken daar kan ik niet bij :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:37

Ceffyl schreef:
Nou, dat was nog wel een verhaal op zich die hier ook wel past. Want een kennis van d’r was net bevallen en die baby vond ze zo schattig...Dus hop, zij ook zwanger van het vriendje die ze net kende. En die nam daarop de benen en toen werd het ineens mijn probleem.

Jezus :').

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:42

Mars schreef:
Ooh dit was een tijd geleden bij Editie NL of zoiets. Opa’s en oma’s die willen reizen, nog carrière hadden, hobby’s vrienden, en zich dus liever niet vast leggen om vaste dagen op te passen. Was ook een term voor: weigeropa of -oma.
Bij de gekken af.. dan heb je je eigen kroost opgekweekt, gewerkt etc, wil je genieten van je oude dag en dan ben je een weigeroma... Zorg voor je eigen jong, zadel een ander er niet mee op. Die mensen zo affakkelen omdat ze voor zichzelf kiezen na een leven lang zorgen en werken daar kan ik niet bij :n

Nou, nog een reden om er niet aan te beginnen toch :') heb je één set kinderen op de wereld afgeleverd, mag je ook nog eens de kleinkinderen de halve week erbij gaan doen. Ja doei.

Mungbean

Weigeroma _O-

Anoniem

Mijn schoonma is daar ook klaar en duidelijk in: af en toe is prima maar geen vaste oppas. Wil je kinderen moet je het zelf maar regelen. Best bijzonder want mijn vriend zat iig best vaak bij zijn grootouders... Zijn jongere broer dan weer niet. Ik begrijp haar echter wel, want ik zie schoonbroer er ook echt toe in staat om een kind vaak bij hen af te zetten.
Nu zijn wij bewust kinderloos en is schoonbroer nog niet aan de leg begonnen, maar denk niet dat dat nog lang gaat duren eerlijk gezegd. Schoonpa is echter al met pensioen (kon vervroegd) en die roept dan weer vrolijk "ach zeur niet, kom maar brengen we doen dat wel".

Gaat ook nog knetteren daar als er echt een wurm onderweg is gok ik zo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 02:24

Mijn moeder dreigt me te onterven als ik geen kleinkinderen produceer (geintje) waar ze dan op kan passen. Ze was ook heel blij toen ze hootde dat mijn nieuwe vriend wat ouder is (6 jaar ouder). Want “dan wil hij vast snel kinderen”. :=

Maar wij houden het bij oefenen. Hij heeft momenteel geen kinderwens en ik ook niet. Misschien over 5 - 10 jaar wel maar niet “snel”. :=

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:10

Mijn moeder had wel oma willen worden, maar ergens is ze ook wel opgelucht dat ik er niet aan begin. Ze zegt zelf dat kinderen zoveel stress geven. Dan zegt ze dat we een goede beslissing nemen om voor onszelf te kiezen. Dan zegt ze dat ze al die oma’s met die kleinkinderen ziet slepen, terwijl zij lekker op het terras aan een wijntje zit :')

Ik vind weigeroma wel het mooiste woord van 2020 _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:18

Ik heb het vorig jaar eens gevraagd aan m'n ouders. En die zeiden: als je verstandig bent, begin je niet aan kinderen. Als ze toch opa en oma willen spelen, zijn er vast wel ergens van andere mensen kinderen te vinden daarvoor.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:04

Wat cool dat jullie ouders dat zeggen!

Mijn ouders en schoonouders zitten er ook totaal niet op te wachten, maar soms voel ik me dan een beetje “schuldig”, zo van jullie hebben het wel doorstaan voor mij en mijn vriend :=