Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:01

Ik wacht nog steeds op mijn pak via dhl. Dat hard doorrijden doet dhl en postnl hier beiden trouwens zeer regelmatig -O- een keer sprong ik ervoor de straat hiernaast na minn "niet thuis", bezorger boos maar mijn pakje zat wel in zijn bus. Daarna had ik deze bezirger nooit meer gezien. Postpunt had ook veel gezeik met deze man toen

Verzender heeft onderzoek laten doen. Het enige dat ze kunnen melden is dat het in mechelen belgie van de lokale transporteur naar dhl is fout gegaan ivm een scan probleem? En daarna is het pak spoorloos nergens terug te vinden en moet ik nog maar wachten of het ongescand gaat komen of niet. Ik zit al sinds een week iedere dag rond ongeveer langsrijd tijd buiten te wachten op een dhl bus. Niet tof -:(- en ik vrees dat planten die met deze temperatuur al een week zonder water zijn het niet meer gaan redden.

Ik ben zo kwaad, ze hebben de vorige zending al verkloot. En dan verprutsen ze de vervangende zending nog meer. Waar betaal je dan voor? _-:(

Vandaag zou post.nl ook komen. Ik ben benieuwd :')

Rennie89

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:32

Ik vind die Britse bezorgdiensten echt top, bij tracked 48 plaatsen ze standaard een foto erbij van het pakket en de voordeur. Heb daar misschien 1 of 2 x gehad dat een pakketje (met Royal mail zonder tracking) niet of beschadigd aan kwam. Stuk beter geregeld lijkt wel :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:32

Ik wacht al bijna een week op een belangrijke brief. Vorige week woensdag verscheen hij in de app als post die eraan komt, maar tot dusver nog niets in de brievenbus. Latere post wel bezorgd.

Zijn de twee stambomen van mijn hond en die heb ik nodig voor haar titels in Nederland. Als ze kwijt zijn kan ik wel een duplicaat aanvragen, maar dat duurt weer maanden. Eentje moet namelijk uit Japan komen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:09

StonedRomy schreef:
Ik wacht al bijna een week op een belangrijke brief. Vorige week woensdag verscheen hij in de app als post die eraan komt, maar tot dusver nog niets in de brievenbus. Latere post wel bezorgd.

Zijn de twee stambomen van mijn hond en die heb ik nodig voor haar titels in Nederland. Als ze kwijt zijn kan ik wel een duplicaat aanvragen, maar dat duurt weer maanden. Eentje moet namelijk uit Japan komen.

Ze zijn de brief kwijt en jammer dan voor mij. Gaan geen onderzoek doen of wat dan ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:16

Getver dan nu het hele circus opnieuw? En gaan ze vergoeden ook?

Al vrees ik daar het anwoord wel op. Vorig jaar aangetekend belangrijke papieren ivm subsidieaanvraag met veel identiteits info van me naar frankrijk. Zoek geraakt geen excuus en ik kwam er goddank de dag voor de uiterste aanvraagdatum achter. Uiteindelijk goed gekomen maar niet dankzij post.nl :n

Mijn postnl pak was er zowaar en de vermiste dhl zou vandaag komen. Nu hopen dat de plantjes nog ok komen :=

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:19

Uiteraard niet. Nu moet er opnieuw dna naar Japan verstuurd worden en de Poolse vereniging is niet heel snel dus komt weer minimaal 4 maanden bij. Hopelijk is het in orde voordat de teef pups zou kunnen krijgen, maar had toch graag haar geregistreerd gehad bij de Nederlandse vereniging zodat ik niet op al haar titels als mede-eigenaar sta.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:35

Ik kom onder mijn meeleessteen vandaan, maar moest hier wel stiekem om grinniken (al had ik liever met het pakketje willen ruilen)
dhl is in de war geweest: samples die naar me verstuurd zouden worden vanuit een ver land. Waren vrijdag in Leipzig, zouden maandag hier zijn. Ik maandag kijken, "aangekomen op sorteercentrum in Mauritius" :? |o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 10:17

Oh hihi. Benieuwd of het nog aankomt. En wanneer het is best een eind uit de richting nu

Ik had dat twee jaar geleden met ze en moet er nog om lachen. Ik had een enorm afdekzeil besteld bij manutan, voorheen overtoom. Kennelijk hebben ze ook een opslag in frankrijk. Pakje is vanuit een franse vervoerder vanaf oost frankrijk via westfrankrijk in belgie overgezet op dhl e commerce (overigens ook mechelen waar het nu ook misging).

So far so good. De dag erop debezorger met een smal lichte lange koker van een stoffenfabrikant :o? :') met mijn adres en naam op de sticker. Manutan gebeld eh wat is hier loos? Geen idee dat is niet van ons maak maar open en kijk wat er in zit. Een zijden sample prachtige gordijnstof uit oost frankrijk. Bedoeld voor een bekende engelse interieur stylist :)) met wat gezoek adres en telefoonnummer gevonden en ze gebeld. Stonden zij op het punt om mij te mailen omdat zij mijn dekzeil ontvangen hadden met hun ggevens erop. :+

Met omzetten heeft dhl het voor elkaar gekregen beide pakketten om te stickeren waardoor het misging. Affijn ik heb er mooie gordijnstof bij waar ik precies en gordijn van kan maken en zij hebben een dekzeil. En ook beiden de juiste dingen opgestuurd uiteindelijk

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 10:19

Enzo_Ollie schreef:
Ik kom onder mijn meeleessteen vandaan, maar moest hier wel stiekem om grinniken (al had ik liever met het pakketje willen ruilen)
dhl is in de war geweest: samples die naar me verstuurd zouden worden vanuit een ver land. Waren vrijdag in Leipzig, zouden maandag hier zijn. Ik maandag kijken, "aangekomen op sorteercentrum in Mauritius" :? |o

Misschien kunnen ze het zonnetje meesturen :+

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 10:25

Aanbieden om op hun kosten het zelf te gaan ophalen {:}

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 10:30

hahaha Karuna dat is ook knullig

ja ophalen is idd wel een goede :D

de laatste update is nu van gisteravond dat ie daar weer vetrokken is, dus ben benieuwd hoe lang het gaat duren hahaha

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 10:48

Ze hebben de brief afgegeven op een PostNL punt samen met zo’n 200 andere brieven uit mijn wijk. 8)7

Maar stamboom van mijn knappe puppy is binnen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:01

Dat is nieuw, brievenbus post afgeven op een postnl punt. Wat was de reden, je brievenbus was niet thuis? :))
Maar gelukkig heb je de papieren binnen. *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:02

Voor de tweede keer staat er iemand voor mijn balie van een ander gebouw met post voor mijn werk...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:21

Het is bloedheet, is het dan zo gek dat er een brief op het verkeerde nummer bezorgd word?
Weet zeker dat ik gisteren ook per ongeluk brieven verkeerd bezorgd heb, dat doen we als bezorger echt niet expres.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:48

Gelukkig zijn de stamboom papieren opgedoken, maar afgeven bij een postpunt 8)7

Ik heb soms het idee dat er niet meer gekeken wordt naar huisnummers of namen door de jongere garde bij brieven.

Nou mijn planten zijn er hoor. |( de bezorger (een mij onbekende) reed ook vrolijk een eenrichtingstraat in de verkeerde kant op. Nadat ik hem gezegd had dat hij verkeerd ging en beter hier kon keren. Tsja nope hij reed wel door om vervolgens 20 m verder zich klem te rijden op een juist rijdende auto. :n

Afbeelding

-O- Arme plantjes. Die hebben het niet naar hun zin.
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-08-24 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:48

Neonlight schreef:
Dat is nieuw, brievenbus post afgeven op een postnl punt. Wat was de reden, je brievenbus was niet thuis? :))
Maar gelukkig heb je de papieren binnen. *\o/*

Vorig jaar hebben we een bezorger gehad die alle post hij hem thuis hield. Pas na 2 maanden van klagen kwam PostNL erachter. Deze bezorger dumpt dus alle post bij een PostNL punt en geeft dit vervolgens niet aan. Creatief opgelost wel, PostNL punt was er iets minder blij mee want niemand komt de post ooit ophalen.

Ze gingen pas hun best doen om het te achterhalen toen we een onkosten plaatje van 340 euro opgaven en de brief verzekerd verstuurd bleek te zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:12

Froukje schreef:
Het is bloedheet, is het dan zo gek dat er een brief op het verkeerde nummer bezorgd word?
Weet zeker dat ik gisteren ook per ongeluk brieven verkeerd bezorgd heb, dat doen we als bezorger echt niet expres.

Het is geen 1 brief, maar gewoon een hele hoop.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:22

karuna schreef:
Ik heb soms het idee dat er niet meer gekeken wordt naar huisnummers of namen door de jongere garde bij brieven.

Naar namen mogen ze niet kijken :n Dus als men dat niet doet, dan doen ze niets verkeerd.

Alleen straatnaam en huisnummer zijn de factoren die bepalend zijn voor het bezorgen van brieven.
En als een brief per ongeluk verkeerd gesorteerd is, en tussen een verkeerde straat zit en wel bij het juiste huisnummer, dan wordt dat door de hoge werkdruk nog wel eens over het hoofd gezien.
Niet goed nee, maar de meeste postbezorgers zijn ook net mensen.

Ben wel blij dat mijn partner een andere baan gevonden heeft, want PostNl is echt een ballentent om voor te werken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:37

Froukje schreef:

Precies. Op een gegeven moment ben je gewoon overkookt en kun je niet meer zo goed nadenken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:52

Het is toch een frustratie topic, dan kunnen we ook tegen alle bokkers zeggen die zich lopen te irriteren aan de pakketjes die niet bezorgd worden, huizen die worden overgeslagen en andere irritante punten dat het mensen zijn.

Als ik mijn frustratie wil uiten in dit topic dan doe ik dat

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:01

Rustaaaag :')

Mogen wij ons dan ook ergeren aan mensen die geen begrip hebben als er een fout gemaakt wordt :')

Als ik in dit topic sommige klachten lees dan ben ik echt blij dat ik in een dorpje loop waar mensen nog hun buren helpen en als ze een probleem hebben gewoon op een nette manier hun probleem aankaarten.

Uiteraard heb ik wel begrip voor klachten over bezorgers die bewust de kantjes eraf lopen en lomp met pakketten omgaan of net wat

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 13:28

iedere keer als je denkt dat PostNL niet slechter kan, gaan ze de uitdaging aan.....
in 1 week tijd 4 poststukken en 1 pakket kwijt/ niet bezorgd.....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:12

capopjekop schreef:
Froukje schreef:

Precies. Op een gegeven moment ben je gewoon overkookt en kun je niet meer zo goed nadenken

Ach ja, waar men zich druk over kan maken. Postnl bezorger net de straat uit, in mijn brievenbus pakketje voor de buren 2 huizen verderop, breng het maar gelijk even, halverwege komt buurman me tegemoet met een brief voor mij. :D :D . pakketje en brief geruild en samen een pilsje genomen. En het leven gaat weer verder.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 22:14

Ik had het toen ik hier net woonde, brievenbuspakketje voor een straat aan de andere kant van het dorp. Totaal andere straatnaam, compleet andere letters in de postcode. Enkel het huisnummer was gelijk :+