[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:23

Onali schreef:
Bubblewrap schreef:
Ik had het inderdaad ook interessanter verwacht, al zaten er ook een paar kleine dingen in die ik niet wist ;) Bijvoorbeeld dat er personen zijn die nog een laatste helder moment hebben.

Ja geen fijn iets kan ik je vertellen :

:(:)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:15

Suzanne F. schreef:
Ik vond dat ze bij mij wel heel snel waren met de placenta eruit krijgen. Echt hard duwen op mijn buik enzo. Ik dacht echt toen: waarom moet dat nou? Ding komt er vanzelf toch wel uit? Maar blijkbaar moest het er toen uit.

Bij mij kwam hij alle drie de keren binnen 2 a 3 minuten na de geboorte

Boompje1985

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:14

Bij mij kwam de placenta er ook snel en uit zichzelf uit alleen ging mijn vriend bijna van zn stokkie toen de assistent liet zien hoe onze dochter er in had gezeten. _O-

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:14

Ik wil dit keer de placenta wel even o de foto hebben of iig zien, want die heb ik vorige x gemist.

De postmortem groep is weer online.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:41

Onali schreef:
Bubblewrap schreef:
Ik had het inderdaad ook interessanter verwacht, al zaten er ook een paar kleine dingen in die ik niet wist ;) Bijvoorbeeld dat er personen zijn die nog een laatste helder moment hebben.

Ja geen fijn iets kan ik je vertellen :

Klopt, heb helaas veel mensen zien sterven.
Vooral mijn vader was een hel, hij heeft zo vreselijk gevochten om zo lang mogelijk bij ons te blijven, hij was natuurlijk ook niet oud. Maar zo'n gevecht van uren gun je niemand.

Wat ik wel vaak heb gemerkt is dat veel mensen vlak voor de dood liever juist niet aangeraakt willen worden.
En iets geks... veel van mijn familieleden droomden enkele dagen voor hun eigen dood over andere overleden familieleden. Ws toch omdat je er veel mee bezig bent dan, maar het was wel apart... ook omdat het soms iemand was die je niet verwachtte.

Twee van mijn tantes zijn wel vredig gegaan... maar die hadden passieve euthanasie met morfine en dormicum. De rest was niet echt "vredig".

Ik vind ik dat je exact het moment in iemands ogen kan zien dat hij/zij er niet meer is. Ik heb altijd het idee dat het van een 'mens' naar een leeg omhulsel gaat ofzo :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:47

c_alsemgeest schreef:
Twee van mijn tantes zijn wel vredig gegaan... maar die hadden passieve euthanasie met morfine en dormicum. De rest was niet echt "vredig".

Dat is geen 'passieve euthanasie' maar palliatieve sedatie.

Ze gaan niet sneller dood met deze combi dan wanneer ze het niet hadden gekregen.
Ze worden enkel in slaap gebracht tegen pijn en onrust. Zodat ze inderdaad comfortabeler overlijden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:48

Had ik ook bij mijn moeder did in coma lag, toen de stekker uit de machine ging zag je letterlijk het leven uit haar lopen, van hoofd naar onder.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:50

Nee klopt, je hebt gelijk, gebruikte een verkeerde term.
Maar inderdaad, daardoor vredig ogend heen gegaan ipv een hele doodsstrijd.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:31

Hier ook een stille meelezer.

Ik hoop dat ik ook rustig mag sterven.

Vriendin van mij zat in eerste week zwangerschapsverlof. Kreeg last van darmen en 2,5 uur later had ze een baby. De details van dat verhaal zijn ook heel goor :r

Collega was laatste als eerste ter plaatse bij een motorrijder die in de vangrail gereden was.
Spoiler:
Er was geen bloed. Man had een lederen pak aan. Het voelde als zo’n zak Unox soep, aldus de collega

Hij had ook foto’s. Maar durfde er niet om te vragen

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:36

Je zal dat pak maar uit moeten doen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:37

Vangrails vind ik voor motorrijders enge dingen. Voor auto's zijn het goede absorbers, maar als motorrijder wil je er niet onder komen. Kans is groot dat je dan tegen de palen van de vangrail komt, en dat kan dodelijk uitpakken.
Komt bij mij iets naar boven wat ik luguber vind bij dodelijke ongevallen.
Spoiler:
Slachtoffer is overleden en zit bijv vast in zijn auto, onder een vangrail etc. Hulpverleners kunnen het slachtover er dan vanaf schrapen met een schraper.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:42

Vaak lost dr brandweer dst soort klusjes op met de hoge druk.

Zo ook op het spoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:47

Ah! Vangrail kan inderdaad met een straal HD. Niet aan gedacht.
Ook wel gek... Als je beseft dat dat stuk vlees gewoon mens was. Al is het onderdeel van je werk. Heb aan de kantinetafel van de politie pittige verhalen gehoord.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:22

Daarom hebben ze vaak bij scherpe bochten een plaat nog aan de onderkant van de vangrail, zeker bij bruggen.
Dit voorkomt ook dat ze naar beneden vallen op de onderliggende weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:21

https://www.ad.nl/gouda/duwende-koopjes ... ~a73ed4d9/

Niets engs, bloederigs of vies. Maar ik vind het toch wel echt heel erg bizar dat wij hier in Nederland zulke taferelen hebben. Vechten om een tuinset die een paar tientjes korting heeft? Busjes huren om koopjes te scoren? Doe gezond zeg. 8)7 Op een bepaalde manier vind ik dit toch luguber, dat mensen zo hun verstand lijken te verliezen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:02

^ :o? Black friday in Amerika vind ik al bijzonder, met zn allen knokken om een tuinset van de blokker...nee, dank je.

meintje schreef:
https://www.bitmagazine.nl/welzijn/sharon-may-davis-botten-liegen-nooit/94576/?fbclid=IwAR3MQIYLzYKmTv_smE-HMewDbi1lJtZmCEvRyB8vtsCswhxhcQ4Et4M7nVs

Meelezer komt even binnen vallen... Ik zie net dit artikel voorbij komen. Staat niks raars in, maar het gaat over autopsies op paarden voor onderzoek.

Ontzettend interessant, maar ook wel een tikje luguber.

Bij meerdere dissecties geweest vanwege mijn werk als paardenmasseur. De eerste dissectie voelde de eerste paar minuten luguber, daarna werd ik zo mee genomen in de anatomie. Wel heb ik bijzonder veel respect voor eigenaren die de dissectie van hun eigen dier bijwonen. Betreft dan altijd paarden met een lange medische geschiedenis, waarbij een eigenaar hoopt antwoorden te vinden waarom het dier niet meer pijnvrij kon leven.

Op youtube zoek ik ook graag anatomie-video's op. Een heel goede gaat over bindweefsel (The fuzz speech) , waarbij een menselijk lichaam werd gebruikt. De eerste keer dat ik deze video keek heb ik hem wel een paar keer gewoon op geluid gezet...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:53

Anoniem schreef:
https://www.ad.nl/gouda/duwende-koopjes ... ~a73ed4d9/

Niets engs, bloederigs of vies. Maar ik vind het toch wel echt heel erg bizar dat wij hier in Nederland zulke taferelen hebben. Vechten om een tuinset die een paar tientjes korting heeft? Busjes huren om koopjes te scoren? Doe gezond zeg. 8)7 Op een bepaalde manier vind ik dit toch luguber, dat mensen zo hun verstand lijken te verliezen.

Nou... dat van die busjes wordt geadviseerd.
Je krijgt een mail van blokker daarmee kun je je aanmelden.
Er wordt hierin duidelijk aangegeven dat je dr spullen direct moet meenemen en echt direct..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:57

Ik heb zelf het filmpje niet gekeken.
Op dumpert nu een filmpje van een aap uit dierentuin Amersfoort die een eendje opeet en 1 uit elkaar trekt als ik de reacties moet geloven .

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:04

Dat filmpje heb ik toevallig net gezien. Je ziet geen bloederig tafereel. En tsja, het is wel de natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:07

linnie050 schreef:
Op dumpert nu een filmpje van een aap uit dierentuin Amersfoort die een eendje opeet en 1 uit elkaar trekt als ik de reacties moet geloven .

Gezien. Tja. Aapje lust ook een stukje vlees. Niet de slimste actie van moedereend om daar te gaan zitten met d'r grut.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:11

Oei alle eentjes ook >;) . Zuur voor moeders :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:23

Afbeelding

Een keer iets luchtigs

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:35

Onali schreef:
[ [url=m/QBxvXX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een keer iets luchtigs

:')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:23

Anoniem schreef:
linnie050 schreef:

Gezien. Tja. Aapje lust ook een stukje vlees. Niet de slimste actie van moedereend om daar te gaan zitten met d'r grut.

Ik zou maar niet zeggen wat ik op mn werk met dieren allemaal ben tegen gekomen :') Dieren zijn niet zo disney als mensen denken }>

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:51

Hahaha Onali.

Tsja. Als je niet tegen dieren onderling kunt, kun je beter niet de dierentuin opzoeken. Of welk natuurlijk ding dan ook..