Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:14

xDenies schreef:
Een keertje wandelen kan geen kwaad @Calipsolover, als je maar bij jezelf goed na gaat wat je verwachting er bij is :) Toevallig van de week mijn berichten in het breakup topic terug gelezen. Toen dacht ik ook 'gewoon' met mijn ex af te spreken. Helaas had mijn gevoel er toch meer gevoel bij dan ik dacht :P En pakte ook wederom niet positief voor mij uit.

Ik vond dit zo'n leuke om terug te lezen. Vooral omdat ik nu dus wel in datzelfde schuitje zit maar op een hele andere manier.

Wel grappig dat ik dit bericht van 2 jaar terug nog kan wijzigen :o

CalipsoLover schreef:
Haha dat is het zeker :)

Ja sowieso. Doe niks waar ik zelf niet klaar voor ben en hij weet ook dat ik net uit een relatie kom waar ik nog niet helemaal overheen ben. Ben daar vanaf het begin eerlijk over geweest want dat vind ik wel belangrijk.

Heel goed! Uiteindelijk moeten we er maar wijzer van worden is het idee achter al het verdriet, toch? :Y)

CalipsoLover

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:21

Ja, ik vind het ook best grappig omdat dat verhaal toen ook nog een staartje gekregen heeft _O- Maar op zich niet de moeite waard. O:) Daten met exen ga ik toch maar niet meer proberen doen. Het is soms verleidelijk omdat het snel weer vertrouwd aanvoelt, maar mijn relatie nu was ook met iemand waar ik in het verleden al iets mee had gehad. Het komt erop neer dat ik beter had moeten weten, ik heb de relatie beëindigd maar wel door zijn houding (die niet gaat veranderen, en dat kon ik op voorhand wel weten).

Maar ja, inderdaad :o Ik kan er alleen maar uit leren, hoop gewoon dat ik ook beter kan leren communiceren.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:23

Ik vind het vooral leuk om de verhalen te lezen. Ikzelf ben niet gemaakt om te daten :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:27

Zertab schreef:
Ik vind het vooral leuk om de verhalen te lezen. Ikzelf ben niet gemaakt om te daten :')

Hahaha, dat is ook een manier natuurlijk. Ik wil er niet meer teveel op internet over uitwijden dus mocht je meer willen weten mag je altijd PB'en maar ik weet ondertussen niet meer zo goed waar ik moet beginnen :')
In het vorige topic is ook veel gedeeld en ik zou het best heel gek vinden als degene het ooit te lezen krijgt. Denk dat ik m'n ogen uit m'n kop zou schamen uiteindelijk, maarja. Toen was toen.

CalipsoLover schreef:
Ja, ik vind het ook best grappig omdat dat verhaal toen ook nog een staartje gekregen heeft _O- Maar op zich niet de moeite waard. O:) Daten met exen ga ik toch maar niet meer proberen doen. Het is soms verleidelijk omdat het snel weer vertrouwd aanvoelt, maar mijn relatie nu was ook met iemand waar ik in het verleden al iets mee had gehad. Het komt erop neer dat ik beter had moeten weten, ik heb de relatie beëindigd maar wel door zijn houding (die niet gaat veranderen, en dat kon ik op voorhand wel weten).

Maar ja, inderdaad :o Ik kan er alleen maar uit leren, hoop gewoon dat ik ook beter kan leren communiceren.

Het is hier ook niet bewust gegaan op zich. Had het ook niet verwacht, maar erg verbaasd. Ik weet wel dat we niet meer de personen van toen waren op een positieve manier :) Maarja .. 21/23 was ik toen? en nu wordt ik 29, is ook wel een verschilletje.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:35

TheNovelist schreef:
Ik meld me ook! Heb vandaag een eerste 'date' gehad! Ik heb zelf nog nooit een relatie oid gehad, alleen een paar dates, maar that's it! Dus was wel weer heel erg leuk :D merk wel van mezelf dat ik heel erg terughoudend ben met dit soort dingen, maar we zien wel waar het naar toe gaat!

Ik quote mijn bericht even van 2018 die ik hier had geplaatst^^
Na die eerste date's nog veel meer dates gehad met hem en nu nogsteeds samen :D
Woon ondertussen nu ook bij hem (en zijn ouders) en zijn we opzoek naar een plekje voor onszelf :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:43

Haha als je wil, mijn inbox staat open hoor Denies :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:47

Nee inderdaad Denies, je wordt ook ouder en wijzer, je hebt een paar uitzonderingen (zoals mijn ex bijvoorbeeld, die is bijna 31), maar in de meeste gevallen wordt het wel beter naarmate je ouder wordt denk ik.

Wat leuk TheNovelist <3

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:54

Wat leuk dat het topic weer een schopje omhoog heeft gekregen.

Grappig om te lezen dat ik toen net iemand had ontmoet.
Helaas heeft hij paar maanden terug aangegeven dat hij ermee wil stoppen omdat hij niks meer voelde.
Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen, maar het was wel zuur.
Gelukkig hadden we een lat relatie waardoor het voor mij goed te verwerken was, samen met 2 hele goede vrienden die een luisterend oor waren en de POH (dat laatste heb ik voor andere dingen)

1,5 maand geleden toch weer aangemeld op een datingapp en daarbij na 1 dag in contact gekomen met een man.
Het klikt echt enorm goed tussen ons op alle vlakken...we zijn nog net niet hetzelfde :')
Al is dat wel uitkijken natuurlijk dat je niet alles samen gaat doen, maar ook echt je eigen ding blijft doen.
Gelukkig wil hij ook niet samen wonen en blijven wij lekker latten.
En een groot voordeel is dat hij maar op 15 min rijden van mij af woont....toch iets anders dan 3 kwartier :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:56

Gek heh om oude dingen terug te lezen en dan te zien hoeveel er verandert is? Fijn dat je het goed hebt kunnen verwerken en leuk dat je nu iemand hebt ontmoet waar het ook zo leuk mee klikt!

Eigenlijk al mijn relaties (op één na dan) waren op afstand, ergens vind ik dat wel weer fijn dat je ze daarna niet meer tegen komt :Y)

Uitzonderingen blijven er altijd Calipsolover. Mijn aller eerste vriend (en ex dus haha) bleek achteraf gezien te jatten van zijn eigen werkgever :') Vraag me af of die ooit volwassen wordt.

Ik zal eens kijken Zertab :P

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:10

Wat fijn dat je alweer iemand nieuw ontmoet hebt waar het goed mee klikt! Ik vind de term van latrelatie wel grappig, in mijn hoofd ga je sowieso niet meteen met iemand gaan samen wonen, toch? :o Hoewel dat bij mij nu wel wat begint te komen, maar dan vooral omdat alleen wonen ontzettend duur geworden is voor jonge mensen. Al zou ik toch ook minstens een jaar met iemand willen samen zijn voor ik aan samenwonen begin.

Lange afstandsrelaties zijn natuurlijk een ander verhaal. Inderdaad super fijn Denies dat je je exen niet meer hoeft tegen te komen. Daar baal ik nu echt ontzettend van, ik kom mijn ex namelijk regelmatig tegen -O- Zou hem het liefst echt niet meer willen zien. Hij is me afgelopen weekend ook terug beginnen appen en dat valt me ontzettend zwaar. Gisteren nog even goed gehuild. En ja hoor, ik heb hem al meermaals aangegeven dat ik afstand nodig heb. Het gesprek ging nu ook gewoon over koetjes en kalfjes, had hem al twee weken niet gehoord, maar blokkeren wil ik ook niet doen. We zijn niet slecht uit elkaar gegaan.

Zondag heb ik weer een date, ik laat weten hoe het gegaan is :) Heb ook een leuke jongen leren kennen onlangs, maar nog nooit met ons tweeën afgesproken, altijd in groep. Hij komt nu wel met me mee naar een feestje eind deze maand.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:12

Alvast veel plezier Calipso! :D

Mijn laatste relatie was met iemand die 1,5 uur verderop woonde. Enerzijds prima, anderzijds.. als je dan samen bent, is het meteen een heel weekend. Want je blijft niet op en neer pendelen. Dus dat vond ik irritant worden. Kon in het weekend gewoon niet mijn eigen ding doen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:20

Poeh Calipsolover, zelf zou ik nog niet gaan daten als ik nog zo vers met iemand in mijn hoofd zit. Maar ik ben dan ook een geval apart dus ik weet niet of mijn advies nou echt je van het is ;)
Mijn eerste ex kan ik dus nog wel tegen komen, en daar ben ik soms ook een beetje benauwd om. Puur omdat ik nog heel veel haat naar die persoon heb daar hij vreemd ging in onze relatie. De 'rest' woont op meer dan 45minuten afstand :)

Ander halfuur vind ik ook wel iets hoor, dat vind ik denk ik wel te ver. Meer ook omdat ik zelf een maximaal stuk in de auto kan zitten door mijn ongeluk. Maar ik vind het dan niet erg om een weekend te besteden aan mijn date. Lijkt me dan toch al niet helemaal lekker zitten als dat wel vervelend is? Of je niet je eigen ding kan doen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:24

Nja, enerzijds is snel weer gaan daten een goede afleiding, als je het kan. Ik zou het ook niet kunnen.

De relatie heeft nog geen jaar stand gehouden en ik heb het uitgemaakt. Er zat inderdaad gewoon iets niet lekker.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:19

Ik durf het ook nog niet echt daten te noemen. De jongen waarmee ik zondag dus op date ga ben ik twee weken geleden iets mee gaan drinken, was hartstikke gezellig. Maar hij weet dus wel van de situatie af en we noemen onze dates dus ook geen dates :+ Ik zie hem dus ook niet vaak en dat wil ik liefst ook zo houden momenteel. Aan fysieke dingen ben ik ook nog niet aan toe. Sowieso wil ik alles op mijn eigen tempo doen.

1,5 uur is inderdaad niet niks, ik kan ook niet meerdere dagen met 1 persoon spenderen. Daar kan ik ook snel kriegelig van worden. Met mijn ex ook de afspraak gemaakt dat we max 1-2 keer per week elkaar zagen (met blijven slapen meestal). Soms was dat dan wel wat meer maar heb daarin nooit het gevoel gehad dat ik verstikt werd, terwijl dat wel iets is dat ik vaak heb.

Vreemd gaan is inderdaad een zure appel om in te bijten. :(:) Ik kom 'de rest' gelukkig ook niet vaak tegen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:22

Ja maar of een afleiding op dat gebied handig is tijdens het 'rouwproces' om het zo even te noemen zijn de meningen natuurlijk verdeeld. Ik zou dat niet kunnen :P

Maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt hoor Calipsolover! Jouw leven :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:35

Gohja, het is niet alsof ik al veel gedate heb dus durf het ook nog niet echt te zeggen. Ik zal het wel merken denk ik. :P

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:58

CalipsoLover schreef:
Gohja, het is niet alsof ik al veel gedate heb dus durf het ook nog niet echt te zeggen. Ik zal het wel merken denk ik. :P

Update: heb afgezegd, doe nu toch maar even niet :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:38

Ik denk dat dat een verstandige keuze is :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:26

Gun jezelf inderdaad even tijd en ruimte :) Denk dat dat op langer termijn effectiever werkt dan jezelf onbewust forceren met daten.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:29

Nee, ik wist al op voorhand heel goed dat ik enkel dingen wil doen waar ik zin in had. Hoewel het echt een hele leuke jongen is, had ik er gewoon geen zin meer in plots. Dus doe toch maar gewoon even niet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:16

Goed naar je gevoel blijven luisteren!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:34

Sorry Zertab, momenteel even geen sappige verhalen van deze kant :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:16

Verdorie :')

Hier zelf koos date-loos, dus ik voeg ook geen sappige verhalen toe.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:40

Ik kan eventueel wel eentje toevoegen! Nu niet voor te zeggen sappig en voor mij een heel ongelukkige dag eigenlijk met tegenslag ;(

Ik ben afgelopen donderdag vertrokken naar een 1e date die ik via Tinder heb ontmoet, daarna via Instagram verder gebabbeld en afgesproken. Nu allemaal goed en wel, ik vertrek met de auto naar de plaats waar we iets gingen drinken wat wel 1 uur rijden was voor mij. Ben ik bijna daar, word ik bij het overrijden van een kruispunt in mijn zijkant gegrepen door een andere auto die, ookal was ik al half over de baan heen, toch zijn voorrang nog nam aan serieuze snelheid ipv aan 50... Dus helemaal rond getold en een serieuze klap gehad.

Na al het gebel naar de pechdienst, politie en verzekering want mijn autotje is klaar voor de schroothoop, mijn date een berichtje gestuurd dat ik een accident heb gehad en niet wist of ik er nog optijd ging geraken en iets ging laten weten als ik nieuws had. Ik had vooraf mijn gsm nr al gegeven maar was zo compleet in shock dat toen ik gebeld werd door een onbekende nr dacht dat het de verzekering was, dus ik neem al snikkend op.... Hoor je ineens 'Hey, het is je date hier, wat is er gebeurd en zou je nog hier geraken?'

Na even snel een samenvatting te geven, al wenend en in shock van de klap zijnde, door te geven wou hij nog wachten als ik er binnen de 2u kon geraken, gelukkig dat de pechdienst mijn auto kon takelen en mij een vervangwagen kon voorzien, dus uiteindelijk nog tot daar geraakt binnen de 2u. Hij gaf wel toe toen ik hem ontmoette dat hij het een beetje een ongelovig verhaal vond eerst en dacht dat ik er vantussen probeerde muizen, maar vond het uiteindelijk na het zien van de foto's wel moedig dat ik toch nog was verder gereden om de date te laten doorgaan en vond het zijn plicht om mijn dag toch ietsje beter te maken door te trakteren op cafe. Voor mij ook wel beter want ik zag het niet zitten om meteen al een uur terug te rijden met een onbekende auto na het hele gebeuren... Ik stond nog al te rillen op mijn benen meteen na het accident.

Wat een kleine date van een uurtje met een drankje en babbel op cafe had moeten zijn is geeindigd in een super fijne date 3 cafe's later om 22u en een vooruitzicht op een 2e date binnen 2 weken :o Geluk bij een ongeluk zeggen ze dan, niet? :') Helaas wel auto-loos nu voor toch zeker 1,5 maand, maar gelukkig is er nog O.V.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 16:05

Jeetje wat heftig! Heb je er zelf iets aan overgehouden? :(:)

Wel echt heel fijn van je date!