Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HopeMyDay schreef:Tegen slakken gebruik ik nooit korrels o.i.d. ik zet altijd een klein bakje met bier tussen de slaplanten. Dat werkt net zo effectief en je krijgt geen gif in je bodem.
HopeMyDay schreef:Tegen slakken gebruik ik nooit korrels o.i.d. ik zet altijd een klein bakje met bier tussen de slaplanten. Dat werkt net zo effectief en je krijgt geen gif in je bodem.
daffie1986 schreef:Libera schreef:Is er hier toevallig iemand die meidoorn en aalbes heeft staan, en mij aan zaden daarvan kan helpen?
Wilde ze graag online bestellen en dan mijn moeder op laten sturen naar de USA, maar ik kan ze dus nergens vinden...
Probeer een klein beetje NL na te bootsen hier, heb ook al Andijvie geplant
Meidoorn heet Hawthorn en verkrijgbaar in USA:
https://www.rollingrivernursery.com/com ... 0kQAvD_BwE en ik zag ook zaadjes op Amazon voorbij komen.
Aalbes is een red currant en wat het eerst zoekresultaat op Google liet zien is dat zowel de red als de black currant in het verleden verboden was in USA. Vandaag nog steeds in sommige staten. Ook daarvan wordt via Amazon zaad verkocht. En hier worden ze verkocht en staan o.a. de staten die ze verbieden: http://www.honeyberryusa.com/honeyberry-plants-3.html
Weet niet of de andijvie ook uit nl komt, maar die wordt ook in USA verkocht https://www.rareseeds.com/
Libera schreef:Dankjewel, helaas had ik die al gemaild en zijn ze daar allemaal uitverkochtweten ook niet of en wanneer ze weer nieuwe krijgen... Amazon heb ik een paar keer geprobeerd, maar dan krijg je of niks of dode zaadjes oid, word ook allemaal vanuit Turkije en Oekraine enzo verkocht en dat vertrouw ik dan al niet
daffie1986 schreef:Libera schreef:Dankjewel, helaas had ik die al gemaild en zijn ze daar allemaal uitverkochtweten ook niet of en wanneer ze weer nieuwe krijgen... Amazon heb ik een paar keer geprobeerd, maar dan krijg je of niks of dode zaadjes oid, word ook allemaal vanuit Turkije en Oekraine enzo verkocht en dat vertrouw ik dan al niet
Oh, dat schiet ook niet op dan. Ja, ik kan hier wel aan zaad komen maar wist niet dat jullie dat zo mogen ontvangen joh. Hier moet je dat echt helemaal speciaal invoeren
juval schreef:jay.. eindelijk een kipje broeds. ze zit nu op 7 eitjes.. ik ben benieuwd.
ik heb wel eens zaadjes via aliexpress besteld, eigenlijk niet echt bij nagedacht dat dat met invoer wel eens niet zou mogen. Ik weet de regels voor China naar NL eigenlijk niet. Het is op zich wel een leuk experimentje, op het zakje stonden alleen chinese tekens, dus ik heb nog geen idee wat er uit gaat komen.
[ [url=m/civ5FC.jpg]Afbeelding[/url] ]
het zouden paulownia bomen moeten worden
Marcella schreef:Was het hele topic kwijt is mijn stipje gewoon weg.![]()
Overzichtje:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
De 2 kasdruiven die er al stonden.
[ Afbeelding ]
Tomaten in de kas (staan nog niet goed en moet ik dringend wat aan gaan doen).
[ Afbeelding ]
Druiven die nog naar buiten moeten.
[ Afbeelding ]
Zaaigoed.
[ Afbeelding ]
Wildgroei.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Nog meer zaaigoed en wildgroei.
[ Afbeelding ]
Heermoes gier wat heerlijk in de kas staat te stinken.![]()
[ Afbeelding ]
Paar aardbeien.
[ Afbeelding ]
Paar aardappelen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Sugar snaps.
[ Afbeelding ]
Uien & sjalots.
[ Afbeelding ]
2 Rijen wortels, 2 rijen sjalotjes, 2 rijen wortels en kruiden/sla/radijs (van links naar rechts).
[ Afbeelding ]
Bietjes gewone kogel en egyptische platronde.
[ Afbeelding ]
Zomertarwe (kippenvoer, bodemverbeteraar, zeer weinig onkruid).
[ Afbeelding ]
Andijvie.
[imghttps://myalbum.com/photo/7oc98Ga2Ffjm/360.jpg][/img]
Prei (-3 afgeknaagd net onder de grond).
[ Afbeelding ]
Spinazie.
[ Afbeelding ]
Sla & Pluksla.
[ Afbeelding ]
Suikermais (heb nog reserve planten in de kas staan).
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Kool planten en baby plantjes.
[ Afbeelding ]
Maggiplanten heb er 3 dus er moeten er eigenlijk 2 weg al kom een voor een deel in de ren terecht.
[ Afbeelding ]
3 Rijen bonen in de lage bak.
[ Afbeelding ]
Rest in de lage bak zijn aardappelen. Net zit er overheen tegen invliegende eenden.![]()
[ Afbeelding ]
Blauwe bessen.
[ Afbeelding ]
Roze bosbessen.
[ Afbeelding ]
Vooraan zaaimengsels (bijen, vlinder, lieveheersbeestje) en daar achter vaste planten en nog meer. Wil eigenlijk nog meer bollen in de grond voorjaars bollen en meer. En zit te twijfelen of ik nog een paar clematissen erbij gaat halen om langs het gaas te laten klimmen.
[ Afbeelding ]
Bloemenrandje langs het pad.
[ Afbeelding ]
Braam die het ondanks het drastische snoeiwerk geweldig in bloei staat. Framboos doet het niet heel geweldig en heeft last van de droogte.
[ Afbeelding ]
Peertjes (ongeveer 20 stuks over verschillende bomen).
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Appeltjes (ongeveer 10 stuks over 2 bomen).
[ Afbeelding ]
Kippenhok 2.0 in upgrade. Moet binnen nog even wit kalken afmaken. Compostbak ervoor verhuizen naar zijn toekomstige plek kan ik laatste deel groen verven van de buitenkant. En op een deel golfplaten vervangen voor een houtplaat die al kant en klaar geverfd is (buitenkant groen en binnenkant witkalk). Als alles geverfd is kunnen de ramen erin gemaakt worden.
[ Afbeelding ]
Insectenhotel heeft ook aardig wat boekingen.