Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:09

M'n trein ging net veel te vroeg weg -O- hij gaat om 10:00. M'n bus kwam om 56 aan dus ik dacht... zou ik net aan moeten halen. In mijn slakkentempo is 3 minuten het minimum :=
Dus ik erheen, kom ik om 58 boven gaan net de deuren dicht -O-
Baal echt, want doordat ik zo hard door moest lopen doet m'n voet echt pijn nu, en als ik dan nog resultaat heb boeit het me niet zo maarja nu heb ik voor niks pijn :')

corine1981

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:17

Dat is zeker irritant. Wij krijgen vaak klachten omdat we niet op de aansluiting wachten met de trein (alsof we dat allemaal kunnen weten) maar andersom wacht een trein nooit. Gaan ze ook uit van die vijf minuten wachten vtv, dat redt je alleen niet altijd :(

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:22

In mijn ervaring gaan treinen nooit te vroeg weg enkel dat op 1 minuut van te voren gefloten wordt soms en de trein op de beloofde tijd weg rijdt. Echt balen als ie wel te vroeg weg gaat wat raar.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:28

corine1981 schreef:
Dat is zeker irritant. Wij krijgen vaak klachten omdat we niet op de aansluiting wachten met de trein (alsof we dat allemaal kunnen weten) maar andersom wacht een trein nooit. Gaan ze ook uit van die vijf minuten wachten vtv, dat redt je alleen niet altijd :(

Nouja als jij ziet dat de trein het spoor op komt rijden en je hebt nog 2 minuten tot vertrek en je ziet mensen rennen dan zou ik gewoon netjes nog wachten. Vooral als het komt doordat de trein vertraging heeft en de volgende bus pas over een half uur of uur komt.
Komt de bus elke 10 minuten dan snap ik het wel dat je niet nog 2 minuten wacht.
Zeker als je een lijn rijdt waar je de gemiste minuten weer in kan halen.

Ik ga morgen weer vanaf mijn nieuwe huis met het ov.
Zit er redelijk ver vanaf en de buslijn naar het station rijdt maar eens in het half uur en ik zit midden op de route bij een rustige halte. Ben zo bang dat de bus 5 minuten of meer te vroeg komt en dat ik hem dan net mis. Dan moet ik gewoon een half uur wachten :(
Moet nu ook 1.5 uur reizen om naar school te komen en dat terwijl zonder file ik er met de auto in 25 minuten ben...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:51

Pabie schreef:
In mijn ervaring gaan treinen nooit te vroeg weg enkel dat op 1 minuut van te voren gefloten wordt soms en de trein op de beloofde tijd weg rijdt. Echt balen als ie wel te vroeg weg gaat wat raar.

Dat is dan niet te vroeg. De trein moet bijvoorbeeld om 10.01 vertrekken, dat betekent dat om 10.00 de deuren weggaan en de trein gereed kan maken om weg te rijden.

@Lienek: Even wachten op een trein die vertraging heeft klinkt heel leuk, maar daardoor loopt de volgende trein ook weer vertraging op... En zo gaat dat maar door natuurlijk :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:19

Marjoow schreef:
Pabie schreef:

Dat is dan niet te vroeg. De trein moet bijvoorbeeld om 10.01 vertrekken, dat betekent dat om 10.00 de deuren weggaan en de trein gereed kan maken om weg te rijden.

@Lienek: Even wachten op een trein die vertraging heeft klinkt heel leuk, maar daardoor loopt de volgende trein ook weer vertraging op... En zo gaat dat maar door natuurlijk :)

Doelde op de bus! Als trein snap ik het wel.
Ken genoeg buslijnen die dan halverwege 10 minuten wachten op een station voor ze hun weg vervolgen. Dan denk ik dat minuutje wachten kan er ook nog wel bij. Zeker omdat die lijnen 8/10 keer zelf te laat zijn dus dan is het dubbel frustrerend

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:29

Ja bus heeft vaak al zoveel vertraging _O-

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:33

Weer een brandoefening op t station in [***].. hoewel we hebben geen idee wat er is :')

Edit: we mogen alweer binnen :+ wat er was, nog steeds geen idee.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:14

Lienek schreef:
Marjoow schreef:

Doelde op de bus! Als trein snap ik het wel.
Ken genoeg buslijnen die dan halverwege 10 minuten wachten op een station voor ze hun weg vervolgen. Dan denk ik dat minuutje wachten kan er ook nog wel bij. Zeker omdat die lijnen 8/10 keer zelf te laat zijn dus dan is het dubbel frustrerend

Het zal overal anders zijn maar al die minuten inhalen gaat bij ons tegenwoordig ook niet meer... of je zit bij een kamikaze piloot die het toch probeert...

Ik zie de trein niet een de info ook niet maar dat zal per station verschillen.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:17

Marjoow schreef:
Pabie schreef:

oh verkeerd verwoord ik bedoelde dus dat hij dan niet te vroeg weggaat maar dat als je op vettrektijd op t perron bent je wel te laat bent daarom moet je er altijd een minuutje of 2 eerder zijn. miscomunicatie haha

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:33

Weer heerlijk drie kwartier mogen blauwbekken op station Leiden. Sinds de nieuwe dienstregeling was de aansluiting al bagger maar met vertraging (zal eens niet) word het afzien. En dat voor een ritje van 13 minuten.
Edit en dan is die &@&/ trein er eindelijk kan die niet vertrekken!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:31

Gisteren 2u over gedaan om thuis te geraken met de trein(normaal traject is 1u). Ik heb maar 1 trein per uur naar hui, anders moet ik constant overstappen. Stond in het station te wachten, bleek ineens dat mijn trein er niet ging doorkomen omwille van fysieke agressie tegenover de conducteur (wat een 'geweldige' job is het toch, dat je achter kaartjes moet vragen en daarbij nog de kans lopen om bij een geslagen te worden). Vervolgens moest ik dan op een andere trein, die ineens in het volgende station 10m bleef staan om aansluiting te geven aan de thalys. Heel fijn, maar daardoor miste ik mijn aansluiting 2 stations verder. Daar dan toegekomen, gewacht op een volgende trein. Die kwam er door met 15m vertraging, en kwam aan met welgeteld 1 wagon. Niemand geraakte dus bij op de trein.. Nog kunnen wachten op de volgende trein (die dan 10m later kwam) en die had dan ook nog eens vertraging _-:( wat een soep

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:21

Jeetje wat erg die agressie!

Wij rijden nu traag want er lopen mensen langs het spoor. Hebben jullie dat topic gelezen over de bokker die laatst die aanrijding meemaakte? Ik hoop het nooit mee te maken en vooral dat deze mensen geen intenties hebben. Wel super van de machinist dat hij gewoon eerlijk zegt dat we even een stukje traag rijden omdat er dus mensen lopen. Keurig dat hij de reizigers op de hoogte houdt. +:)+

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:32

Ja, dat vind ik ook altijd netjes.
Maak regelmatig mee dat de trein langzaam rijdt/ helemaal stilstaat en dat er dan niet wordt omgeroepen waarom -O-

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:56

Als ze niets omroepen weten ze het zelf volgens mij ook nog niet zo goed.
Ze hebben dan een rood sein en weten niet hoe lang het gaat duren, hoeveel vertraging het oplevert en wat er aan de hand is. Mijn ervaring is wanneer het lang duurt voor ze omroepen, het altijd een goederentrein, vertraagde sprinter of andere reden voor een rood sein is. Soms rijden we alweer en wordt het toch nog even gemeld. Soms ook niet, maar dan was het kortdurend en heeft het geen effect op de rest van de reis.

Wanneer er iets op het spoor loopt/aangereden wordt, de noodrem in de trein aangetrokken wordt of iets anders waar de machinist en conducteur zelf van op de hoogte zijn, wordt het eigenlijk altijd wel direct omgeroepen. Althans, dat is mijn ervaring of het werkelijk zo gaat weet ik niet. Ik zit gemiddeld zo'n 15 uur per week in de trein (exclusief overstappen etc.) en heb best wel wat dingen meegemaakt waardoor we moesten remmen/omdraaien/stilstaan en wat ik hierboven schreef was in die situaties eigenlijk altijd wel kloppend.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:12

Ik snap dat ze het dan vaak ook niet weten, maar zelfs dat wordt nog weleens omgeroepen. En het is ook wel een verschil wanneer je 2 minuten stilstaat middenin een weiland, of 10 minuten. Vind het altijd wel netjes naar de reiziger toe. Want van stilstaande treinen krijg ik altijd een beetje de kriebels :=

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:57

Eerst heeft je trein +10, dus overstap zou ik al niet gaan halen. Vervolgens hoor ik dat er een springer is, dus die +10 maakt niet meer uit. Vanaf t overstap station moet ik de bus nemen en dan maar zien hoe laat ik op m'n bestemming ben, geen goed begin van de dag :=
En dan ook nog zon oude trein met van die groene stoelen zonder WiFi :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:58

xTammyy schreef:
Eerst heeft je trein +10, dus overstap zou ik al niet gaan halen. Vervolgens hoor ik dat er een springer is, dus die +10 maakt niet meer uit. Vanaf t overstap station moet ik de bus nemen en dan maar zien hoe laat ik op m'n bestemming ben, geen goed begin van de dag :=
En dan ook nog zon oude trein met van die groene stoelen zonder WiFi :')

das bij NMBS Standaard :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:42

Hier een seinstoring gisteren. En sinds ik verhuisd ben moet ik zo'n dorps busje pakken die maar 1x in het half uur gaat. En ze hebben mijn rooster omgegooid waardoor ik op woensdag om 17.50 klaar ben en na 19.00 rijden de bussen 1x per uur en heb maar 4 minuten overstap tijd en die trein (net als gisteren) is altijd te laat.
Mijn rooster zou oorspronkelijk van 10 tot 4 zijn en is nu 9.20 tot 17.50 en daar tussen 3 tussen uren. Heb ook besloten dat ik woensdag maar een kwartier eerder weg ga van de les want ik ga niet dik 2 uur reizen omdat school ineens het rooster zo rot maakt.
Ik had deze minor mede vanwege het fijne rooster gekozen dus baal nu wel enorm dat ze het dan helemaal omgooien.
Kan ns niks aan doen natuurlijk maar als ik dan vertraging heb heb ik echt een probleem.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:01

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:04

Beter goed gejat (van Kakhiel) dan slecht verzonnen zullen we maar zeggen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:34

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:03

Emmaa_ schreef:
Lillian__ schreef:

Ik vind het echt onwijs smakeloos en seksistisch, snap ook totaal niet wat het te maken heeft met ergernissen op het openbaar vervoer. Maar goed.

Mee eens :7

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:43

Ov is altijd heel leuk.

Laatst moest ik met de bus ergens naartoe en ging dus in het bushokje zitten. Kwamen twee oudere mensen naast me zitten, maar voor een ander koppel was er natuurlijk geen plaats meer. Begonnen ze toch te praten over de jeugd van tegenwoordig en het feit dat die geen respect meer heeft voor mensen die niet kunnen staan. Duidelijk dat ze wilde dat ik op zou staan.

Komt de bus en die was vrij druk, maar ik had gelukkig nog een plekje om te zitten. Je wilt niet weten hoeveel oudere mensen tegen mijn rug aangeknalt zijn. niet fijn als je een enorme allergische reactie hebt op je rug.

En de nieuwe bussen hebben dus geen stop knopje meer op zithoogte, maar helemaal in het dak. Je moet dus staan en dan je hand uitstrekken wil je de bus laten stoppen. Heel leuk gemaakt voor iemand die niet zo ver omhoog kan met haar arm. Moet dan iedere keer weer aan iemand anders vragen om op het knopje te drukken of hopen dat er nog iemand uit moet stappen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:28

StonedRomy, dit is er volgens mij weer een voor: mail de busmaatschappij. 1 melding is waarschijnlijk niet genoeg, maar als meer mensen er last van hebben en het laten weten, komen er aanpassingen of wordt het in het volgende ontwerp van de bus wellicht meegenomen. Bij vrijwel alle ov-bedrijven kun je makkelijk feedback geven via de website, doe dat vooral. (En als je iemand anders spreekt of tegenkomt in de bus die er ook moeite mee heeft, vraag die persoon dan vooral ook om het ook aan te kaarten bij de busmaatschappij.)