legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:06

Mandyy schreef:
Leuke puzzel!

Ik heb er weer een gekocht. :o JVH oase.
Handig zo’n adresje op loopafstand waar continue nieuwe puzzels binnen komen. :=

Oehh die wil ik ook! Ook Zn leuke afbeelding! Schijnen vier puzzels te zijn van jvh waar Queen ook op staat. Die moet ik natuurlijk ook hebben :j

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:34

Schitterende en vrolijke puzzels dames!

Ik heb een tijd geleden de JVH kassa erbij met een vriendin gemaakt. Wat heerlijk zijn die vrolijke platen! Welke JVH vinden jullie echt een aanrader? Zit al op MP te koekeloeren :)

Ik heb de 4000 stukjes puzzel even gelaten voor wat het is. Iedere avond hing ik erboven in het half donker (ligt op zolder ivm de afmeting en overdag met 2 jonge kinderen is ‘even’ puzzelen op zolder er niet bij) en iedere keer had ik een moment dat ik wilde opgeven en weer tegen mezelf zei ‘morgen verder’ en zo kom je dus geen stukje verder. Of hij is gewoon te moeilijk of ik vind de plaat stom of ik moet gewoon geduld hebben haha.

Ben nu met dochterlief aan een disneypuzzel van 1000 stukjes begonnen. We zoeken samen naar Rapunzel en andere prinsessen en zij probeert zo goed als het haar lukt wat stukje aan elkaar te leggen. Heerlijk samen.

Zelf ga ik nu ook maar aan een andere puzzel beginnen en dacht mijn zeker 20 jaar oude paardenpuzzel van King opnieuw te maken.

Afbeelding

Echt hilarisch! De puzzel heeft jaren op zolder gelegen dus oef lekker muffig en schijnbaar had ik als tiener al bedacht dat het handig was om kruisjes op de ‘randjes’ te zetten haha.

Afbeelding
(Wie doet dat ook?)
Toevallig dacht ik dit ook te doen bij de 4000 puzzel, dus nog ergens heel diep in mijn geheugen wist ik dat het handig was dit te doen.

En te grappig het enorme kwaliteitsverschil met de nieuwe disneypuzzel die ook van king is. De oude puzzel legt ook lekker maar de stukjes zijn zo dun! En de vormen zo bizar! Echt 0 variatie behalve dit en deze vage afgeronde vormen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben echt mega benieuwd hoe ik dit ga ervaren. De plaat is zo goed als hetzelfde als mijn 4000 stukjes dus ben benieuwd of dit net zo’n drama wordt of mij juist helpt :o

colunder

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 05:13

Oase van JvH ken ik niet, hoe ziet die eruit?

Shadowfax,leuk zo'n oude puzzel met aparte stukjes.
Lijkt me niet makkelijk.

Gisterenavond deze afgemaakt

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:38

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:45

Oh die is leuk!!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:46

Heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:59

Mooie puzzels komen er langs! Die oude paardenpuzzel komt me bekend voor, zoiets had ik ook vroeger :) .

Vraagje aan de meer ervaren puzzelaars: bij welk merk is de kwaliteit nou echt goed en bij welke minder? En zie je dat altijd terug in de prijs? Hier in de buurt staan op marktplaats helemaal geen tweedehands puzzels te koop helaas. Maar ik heb er nog drie gelukkig.
Ik heb nu net de eerste van een set van 4 af, seasons in the village, dit is het voorjaar:

Afbeelding

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:53

Oh, de Oase van JvH, fantastisch :D !

Wat betreft merk en kwaliteit. Persoonlijk heb ik het liefst puzzels van Ravensburger of Jumbo. Ik vind die het lekkerst puzzelen, maar het zijn wel met afstand de duurdere merken. Hoewel, als je sites als Amazon.de in de gaten houdt vind je nog wel eens hele leuke aanbiedingen :)
Educa is ook meer dan prima, maar iets minder verkrijgbaar over het algemeen in Nederland (hoewel: Amazon.de voor de beste prijs, Nl'se webshops zijn over het algemeen behoorlijk aan de prijs).
Clementoni is ook goed, maar ietsje minder qua afwerking bijv. dan Ravensburger, Jumbo en Educa.
Heye heeft een goede kwaliteit print, maar de kwaliteit van de stukjes is niet altijd optimaal en ligt erg aan de verpakking (bij de driehoekige dozen komen de stukjes eerder in de verdrukking waardoor je soms beschadigde exemplaren hebt, de normale rechthoekige dozen hebben dat probleem niet of minder).
Castorland is ook goed. Goede kwaliteit stukjes en print, wel iets dunner dan de duurdere merken, maar voor Castorland betaal je over het algemeen wel minder. Verder een prima merk.
Japanse puzzels (bijv. een merk als Epoch) zijn doorgaans ook van zeer goede kwaliteit, maar lastig aan te komen in Nederland.
Schmidt is qua kwaliteit ook goed, zit tegen Ravensburger aan.
King vind ik dramatisch, veel te dunne stukjes.

Ieder merk heeft overigens z'n goede en minder goede kanten. Ravensburger is goed, maar heeft ook niet altijd perfecte puzzels (de klantenservice is daarentegen wel goed!). Bij de hele grote puzzels (meer dan 5000) zie je soms veel kleurverschil tussen de helften van de puzzels. Nu is dat druktechnisch ook lastig om te doen, maar merken als Educa zijn daar dan weer veel beter in.
Ook pasvorm verschilt erg, Jumbo is vrij 'strak', Clementoni ook, Educa zit weer vrij los, Ravensburger is wisselend.
Jumbo sluit vind ik het meest naadloos aan.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:40

Oooh, doe oase is leuk!!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:06

Wow wat gaan jullie hard !
Prachtige puzzels komen er voorbij!

Helemaal eens met nerwen qua kwaliteit :j

Merk wel dat de puzzelverkoop iets harder gaat hier.
Maar meeste mensen willen ophalen.
Dat vind ik nu echt niet prettig :o

Ben wel weer aan een nieuwe begonnen.
Wordt steeds lastiger, heb enorm last van carpaal tunnel syndroom dat ik de stukjes moeilijk vast kan pakken :(

Dus hier een kleintje:

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:00

Maakt voor jou niet uit toch?
Betalen via tikkie en puzzel buiten zetten op een afgesproken tijd?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:05

Dat willen mensen niet.
De meeste willen alleen contant betalen.

En ze willen geen tikkie voordat ze het gezien hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:06

Vandaag is er nog 1 gehaald hier , heb geen internetbankieren dus gewoon cash . Met wat afstand prima te doen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:11

Oh wat gek, ik doe het steeds zo.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:15

Schmidt puzzels zijn ook heel fijn. Heb er net weer 3 verkocht voor maar 5 euro per stuk, zijn echt wel meer waard maar weg is weg had echt een mega stapel.

Hier een dilemma had puzzel geruild nu had ze gemaakt en mist er een stukje vd rand.. Dit vond ze geen probleem ik heb hem zo weer terug gekregen voor als ik het stukje nog vond maar heb m'n foto's terg gekeken en hij was hier compleet ook niks op de grond gevonden oid.

Maar wat doe je met een puzzel waar waarschijnlijk een rand stukje mist. Ik heb geen zin hem weer inelkaar te zetten.. Gewoon maar weggooien of zou iemand gratis zoiets nog willen. Afbeelding
Gaat om deze puzzel

Graag jullie mening zzz Ou je zo'n puzzel gratis willen en kans dat stukje mist of zal ik hem gelijk maar weggooien

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:16

Gratis weggeven. :j

Ik heb er pas ook een gratis opgehaald waar een rand stukje mist. Puzzel kan zelf verder nog wel leuk zijn. Ik geef mijne hierna ook weer aan iemand of ruil hem voor een andere puzzel die ook een stukje mist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:22

Idd gratis weggeven, kan iemand nog wel blij mee gemaakt worden

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:47

Door jullie heb ik zojuist een portapuzzle besteld op bol.com
(Ja ze zijn daar weer voorradig)
Ik heb nog niet hobbies genoeg *\o/*

Ik heb hier nog een Disney puzzel liggen en een puzzel in een rolmat (al enkele jaren) :')

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:49

Ja, gewoon gratis weggeven. Er zijn altijd liefhebbers voor. Ik wil liever compleet en tweedehands. Al zou ik wel flink balen als ik per ongeluk een incomplete puzzel koop :o Tot nu toe erg veel mazzel gehad. Geen een die ik tweedehands heb gekocht was incomplete. Maar ja je weet het niet. Vandaag na een week weer verder gegaan. Werk evengoed 36 uur per week en dat is best veel waardoor ik niet aan puzzelen toe kom. Heb besloten eerst met de bovenkant te beginnenAfbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:48

Ja baal zelf ook als niet compleet is daarom

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:09

Afbeelding

Hij is af! Trots op mezelf hihi. Beetje jammer dat ik niet nog een puzzel heb liggen, morgen maar eens op zoek.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:01

Hier ook weer 1 af! Vond dit wel een lastige..

Afbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:46

Hier gaat het ook snel

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:50

Hier ook begonnen, dus breek even in haha.
Gisteren 1 gekocht van ravens burger. Vandaag af hihi. Was 500 stukjes dacht leuk om te proberen of ik 't ook leuk vind.

T beviel, dus berichtje in de groepsapp van de buren gegooid en direct een buurman aan de deur met 3 puzzels die ik mag lenen... En daarna zijn er nog veel meer hihi. Leuk zo, ga ze niet vaker maken dus zo hoef ik er niet zoveel te kopen!
Afbeelding
Deze heb ik als eerste gemaakt.

Morgen een voetbalveld van 1000 stukjes beginnen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:07

Mooie plaat! Puzzels ruilen/lenen is handig!