Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

J508

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:27

Oooh, een open rug <3

Kaygee veel plezier met passen! Wat voor kleur wordt het (of wil je dat niet zeggen? :D )

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:56

Knalroze heb ik tegen mijn vriend gezegd :D die zal er niet van staan te kijken als dat ook echt zo is haha. De jurk is "blush" kleurig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:04

Oh gaaf! Dat is ook een hele mooie kleur.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:07

Oh gaaf, Blush! Veel plezier met passen!

Ik heb een jurk aangehad in een soort beige kleur, alsof ie in de thee had gehangen. Vond het wel heel moeilijk om daar door heen te kijken. Uiteindelijk is ie het om een andere reden niet geworden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:30

Zaterdag mijn jurk weer gepast, dit keer in een bruidswinkel waar de naaister ook af en toe helpt ipv op haar slaapkamer.

Ene kant leuk want grotere spiegels en beter licht, andere kant ook een stuk minder fijn want ze was met 3 bruiden tegelijk bezig, dan voel je je toch minder speciaal :+

De rug was nog niet zoals ik hem hebben wilde, dus daar moest duidelijk nog wat aan gebeuren, hij was nu te ver weggenaaid naar de zijkant. Dus weer iets terug gelegd. Verder duidelijk geworden dat ik geen hoge hakken aan kan want dan is mijn jurk te kort (nadeel van bestaande jurk kopen). De schouderbandjes zaten er ook nog niet aan want ze had nog niet de juiste stof gevonden.

Een deel van de steentjes zat er wel al op, dat zag er wel erg gaaf uit, en ook de kleur was weer voor een groter deel vervangen, maar ze moet nog wel een hoop...

Al met al prima passessie, maar nog niet klaar. In juli nog een keer terug en dan zou hij in principe klaar moeten zijn, op eventuele finishing touches na.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:57

Prairy, je hebt straks bijna een volledige custom made dress. Wel gaaf!
Hopelijk in juli alles goed qua vermaken.

Die jurken op de vorige pagina vind ik de bovenste wel heel mooi van.

Alleen die modellen denk ik elke keer bij: doe wat aan je haar!
Vind dat zo onverzorgd staan dat losse sluike haar wat bij sommigen ook nog niet eens netjes gekamd lijkt.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:44

Jaaaaaaa ik kan eindelijk écht op zoek naar een jurk. Vorige week is vriendlief op z'n knieën gegaan <3

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:09

Wat leuk SantOs, gefeliciteerd!

Ben benieuwd naar wat je smaak ongeveer is, linkjes zijn altijd leuk!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:01

Ik zit heeeeel erg in dubio of ik nou nog naar Barneveld moet gaan om die Sissi jurk te passen. Als ik de foto's nou zie vind ik 'm gewoon heel mooi.
Denk dat ik een beetje bang ben om zo'n jurk niet meer te vinden. Met dat mooie lijfje en glitters in het tule en de kanten rand onderaan.
Wat denken jullie?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:06

Gefeliciteerd Santos, kunnen we van jou meegenieten!

Waarom zou je het niet doen Bibiq, dat begrijp ik ff niet.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:14

Deze vond ik wel geweldig maar ik vond m te direct overlopen in de brede rok. Had wat geleidelijker over mogen lopen.

Maar, ik krijg 'm niet uit m'n hoofd. Als ik de foto's zie vind ik de jurk gewoon zo mooi.

Maar het was pas de 1e keer dat ik jurken ging passen

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:43

Ik vind m ook niet zo mooi overlopen in de rok..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:00

Santos, gefeliciteerd! Wat leuk :)

BibiQ, wellicht dat er iets aan de tule die eronder zit aangepast kan worden, zodat de lagen pas lager beginnen voor een deel? Dat je niet meer zo'n dikke rand hebt onderaan.

Of anders misschien kijken wie de ontwerper is van die jurk, en op zoek gaan naar vergelijkbare modellen van dezelfde ontwerper, al dan niet van een ouder jaar (dat ziet toch niemand :P )

Ik vond bijvoorbeeld Sophia Tolli hele mooie jurken hebben, en die zaten me ook het lekkerst. Uiteindelijk is degene die ik nu helemaal laat aanpassen, ook een Sophia Tolli (bij toeval :))

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:03

Ik vind het een hele mooie jurk, maar op dit moment lijkt het net alsof je heupen zeg maar 2 keer zo breed zijn als dat ze (denk ik, anders sorry voor de lompe opmerking :') ) zijn..
Misschien is de optie die prairy misschien wel goed, kunnen ze de overgang wat lager maken..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:12

Eeerder wat gestroomlijnder.. Hij toont een beetje georgiaans achtig..
Zo plop opzij.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:17

Als je me de foto's even via whatsapp stuurt, kan ik wel aan mijn naaister vragen wat zij ervan denkt en of ze er iets mee zou kunnen? Qua prijs is ze in ieder geval absoluut niet duur. Ze zit in omgeving Nijmegen mocht je de jurk aan willen laten passen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:45

Gefeliciteerd _SantOs_!

@BiBiQ: ik heb ook prinsessenjurken gepast (en misschien ook wel gekocht O:) ) en had bij 1 van de pasjurken hetzelfde als jij bij de jurk die je post. Ik heb uiteindelijk een ander lengte lijfje geprobeerd, en dan was de overgang minder abrupt. Misschien anders zoeken naar een vergelijkbare jurk met een ander lijfje/andere taille?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:53

Wat ook nog zou kunnen, om de abrupte overgang te onderbreken, een ceintuur erbij te dragen? Maakt echt een gigantisch verschil vind ik altijd bij say yes to the dress, terwijl ik normaal niet zo van de ceintuurtjes/ riemen ben. :)

Afbeelding

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:07

Kijk, allemaal goede tips waar ik wat aan heb. Ceintuur is ook een goede!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:08

Denk dat dat bij deze jurk op dit moment niet uitmaakt, gezien het feit dat de jurk uitstulpt zeg maar. Ga je daar een ceintuur boven doen ga je dat benadrukken denk ik

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:11

Een ceintuur op deze jurk doe je precies om je middel en niet op de plek waar het nu springt. Dat is de heuppartij. Ik vermoed dat je dan idd de boel alleen maar meer benadrukt. Wil je deze uitstulping niet, dan moet het compleet anders genaaid worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:23

Ik zou een ceintuur op de plek van de uitstulping doen, desnoods vastgenaaid zodat hij ook zeker niet gaat verschuiven/ kruipen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:23

Dan ga je alleen maar meer nadruk op die uitstulping leggen :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:24

Ik denk ook dat je dan heel erg het idee krijgt van 'hallo! Er zit hier iets wat je eigenlijk niet mag zien!'
Verder is het wel een prachtige jurk zeg, ik kan me voorstellen dat je die niet kunt loslaten. Hopelijk vind je een oplossing -desnoods een jurk die erop lijkt- zodat die uitstulping er niet meer zit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:30

Ceintuur op die jurk maakt dat je het uitvloeien van het kant naar de rok onderbreekt, ook niet mooi. Dat is juist 1 van de mooie dingen van die jurk, dat het kant van het lijfje subtiel overloopt op de rok en daar ophoudt.