Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:48

Ik heb 2 katten (die alleen op eigen erf komen). Vangen regelmatig muisjes en af en toe eens een vogeltje.
M'n moeder gaat dan altijd over de flos want Ohhh vogeltje, zo zielig kat moet een belletje om etc.
De kat die ze vangt is dik en lomp, als die een vogel vangt dan is het echt de schuld van de vogel hoor :') dan was er al iets mis mee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:52

Nyaleti schreef:
Ik heb 2 katten (die alleen op eigen erf komen). Vangen regelmatig muisjes en af en toe eens een vogeltje.
M'n moeder gaat dan altijd over de flos want Ohhh vogeltje, zo zielig kat moet een belletje om etc.
De kat die ze vangt is dik en lomp, als die een vogel vangt dan is het echt de schuld van de vogel hoor :') dan was er al iets mis mee.

Of het was een baby? :n

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:53

Hou je wel rekening mee dat vogelgriep ook een risico voor de kat is. Ze kunnen er heel ziek van worden.

Benauwd wakker worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:57

Nyaleti schreef:

Dat is nogal kortzichtig. Veel jonge vogels zitten de eerste week op de grond.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:03

Ik voel mij rot en een beetje boos. Vanmiddag maar even lekker met mijn oude paardje op stap.
Baal nu ook wel dat ik nog een vergadering heb , helemaal geen zin in.

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:15

Ik dacht ook dat mijn dikke en lompe kat niet zo hoog kon springen om vogels uit de lucht te grijpen, tot we de katten van de zomer even aangelijnd in de achterttuin hadden en hij uit stilstand bijna over de 2m hoge schutting sprong :')

We hebben ze 99% van de tijd binnen, de straat achter ons is vrij druk en we willen niet dat ze onder een auto komen, maar als het warm is mogen ze altijd even aan de lijn naar buiten om in de zon te rollen

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:17

Flying_Angel schreef:
De discussie is i.m.o. ook niet nodig of vingers wijzen. Het is gewoon allebei slecht. En daarin ben ik zelf niet heilig, want ik heb ook een kat.

Ik vind het slecht noemen wat erg dramatisch. Ik denk dat huisdieren echt de impact niet zijn als je er verantwoordelijk mee om gaat. Als we ons zelfs daar al schuldig om gaan moeten voelen blijft er wel erg weinig plezier over op de wereld.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:17

Nyaleti schreef:

Van een belletje worden katten alleen maar betere jagers.

Hier twee stalkatten die gelukkig alleen nog maar muizen hebben gevangen (en een hele dikke, grote duif := ), maar daar hebben we ze voor.

MoskaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:27

JudithGigi schreef:
Flying_Angel schreef:
De discussie is i.m.o. ook niet nodig of vingers wijzen. Het is gewoon allebei slecht. En daarin ben ik zelf niet heilig, want ik heb ook een kat.

Ik vind het slecht noemen wat erg dramatisch. Ik denk dat huisdieren echt de impact niet zijn als je er verantwoordelijk mee om gaat. Als we ons zelfs daar al schuldig om gaan moeten voelen blijft er wel erg weinig plezier over op de wereld.

Jij zegt het, ik dacht het. Kunnen we toch ook beter maar de hele mensheid opdoeken, die is ook nergens goed voor (even zwaar gechargeerd)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:44

Nee geen jonkies want hij komt ze altijd even showen.. :=
No way dat m'n kat met een belletje gaat lopen.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 12:00

Het is nog altijd beter dan het hebben van koters.. :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 12:08

Mijn nagels zijn zo enorm zwak, ze breken al als je er naar kijkt :Y) .

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 12:25

Siggislief schreef:
Gisteren een anti itch spul gekocht zo dat je niet gaat krabben..
En dat is nu vooral verstandig omdat mijn gezicht jeukt als de malle..

Net 20min geleden mijn gezicht ingesmeerd met dat spul, rode vlekken waar je denkt hmm...
(na volledig eraf halen)
En nu jeukt het...gisteren hielp het wel.. :(

En zometeen beide benen weer volledig in smeren met Cetaphil zo dat het hydrateert en vettig is..
Morgen toch even de HA bellen denk ik voor nog vetter spul dat je kleding naar de schrootjes is.

Hopelijk ook iets tegen de jeuk.
(Voor mijn hele lichaam)

Je zou er bijna een complottheorie van maken, want mijn Ketaconazol creme lijkt de jeuk wel erger te maken dan dat het was. Ben nu met het tweede tubetje bezig en de jeuk en de plek zijn onverminderd.
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 17-02-25 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 12:32

juval schreef:
Flying_Angel schreef:

nee, daar wil ik wel de discussie over aan.. zeker niet slecht. Huisdieren brengen juist heel veel goeds in deze verrotte wereld

Helemaal mee eens, juval! :j
Door dit soort discussies werken we polarisatie in de hand en dat is niet wat je wil. In plaats van te klagen kunnen we ook kijken wat de positieve voordelen van dieren zijn. Ik denk dat de mensch nog het allerergste is voor de natuur, want die pikt hele hectaren in om beton op te zetten. En dan maar janken dat er 'zoveel katten, zoveel honden en oh, de wolf ineens heel dichtbij komt'. Daar zijn we zelf debet aan, want wij pikken alle leefruimte in. Daarbij teveel "kippen op de m2" werkt onhebbelijkheid in de hand. Als iemand tegenwoordig even niest, dan wordt er nog net geen aangifte gedaan voor geluidsoverlast.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 12:49

Ik ben uit een facebookgroep gegooid omdat ik een andere mening had dan de beheerder. En helemaal niks bijzonders, heb geen ruzie gemaakt oid, echt bizar.. We waren het eigenlijk altijd met elkaar eens, heb heel vaak gezellig gekletst, vond hem echt aardig.

Zei ook nog, daar denken we anders over, maargoed dat is toch niet erg? En toen kreeg ik daarna ineens de melding dat het bericht niet meer bestond. Dacht, hij heeft het vast verwijderd.. Maar nee, ík ben verwijderd :') En toen dacht ik, ik stuur hem een pb om het uit te praten.. Blijk ik ook geblokkeerd, dus dat kan niet.

Nog nooit meegemaakt, voelde me er ook echt rot door. Maargoed, mensen die je alleen fantastisch vinden als je diep in hun endeldarm zit, daar moet je eigenlijk ook niks mee te maken willen hebben..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 12:52

Wat apart ja. Ik moet wel lachen om mensen die diep in je endeldarm zitten :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:06

Nou ben ik heel benieuwd wat voor heftig meningsverschil dat dan wel niet was :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:08

Gadverdamme Daphne :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:14

Dus..een meneer in je endeldarm. Kun je daar dan wel contact mee hebben. Hij blokkeert de boel nu? {:}

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 13:14

imaudy schreef:
Dus..een meneer in je endeldarm. Kun je daar dan wel contact mee hebben. Hij blokkeert de boel nu? {:}

Ik denk dat het juist gaat over mensen die in zijn endeldarm zitten :j

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:27

Oh ja, dat zal het zijn!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:44

Foaly schreef:
Nou ben ik heel benieuwd wat voor heftig meningsverschil dat dan wel niet was :+

Haha, ben je wel boven de 18? Anders is het misschien wel veel te heftig :')

Het ging om een artikel over 20 dode geitenbokjes bij een slagerij. Ik reageerde iets van "Wat een rare titel, alsof geitenbokjes normaal naar de slagerij gaan als schoolreisje en 's avonds weer opgehaald worden door papa en mama Geit" Hij zei dat het ging om dierenwelzijn en ik reageerde dat ik dat ook heel belangrijk vind, maar de titel gewoon raar vond. Hij was het daar niet mee eens en ik zei dus, dat kan, daarin verschillen we dan van mening, prima toch?

En dat was het :')

Haha ja sorry, maar sommige mensen proberen constant in andermans kont te kruipen met hun geslijm en anderen vinden het heerlijk om zulke mensen om zich heen te hebben. Zoals hij blijkbaar :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:48

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:50

Emotioneel zo onstabiel vandaag jemig :+

Sprak net een soort van buurvrouw waarvan de man is overleden vorige week. Vind het zo sneu hoe dat allemaal is gegaan. En zeker als je zo alleen achterblijft. Alleen het idee al....

Gelukkig kreeg ze even een bak met steun van ons hondje. Hondje is nogal gek op die buurvrouw.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:52

Daphne__ schreef:
Dit artikel ging het om trouwens: https://nos.nl/artikel/2555825-slachthu ... itenbokjes

De rest van het bericht maakt duidelijk waar het om gaat, maar die titel is toch gek.. :') Bij de slager vind je wel meer dode dieren, daarvoor word een slagerij niet gesloten.

Het nieuws zelf is wel heel zielig, maar die titel moest ik ook 2x keer lezen en om gniffelen ja :+