Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:47

Ik had weer 2 vlotte verkopen op MP. Merk wel dat kopersbescherming niet meer te omzeilen valt. Voorheen kon ik dat nog uitzetten, maar het is nu verplicht. Ach ja. :=

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:48

sasja0705 schreef:
N4N4 schreef:
Vind dat ook zo raar ..
Deze week contact gehad met een verkoper over schoenen, uiteindelijk niet gekocht maar krijg nu net een bericht van marktplaats om de koop te beoordelen.
Hoe dan :?

Dat gebeurt vaker als verkoper het item verwijderd en bvb aanvinkt "niet verkocht via mp"
Tenminste had ik dat al n paar keer

Lijkt me sterk dan kan niemand je beoordelen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 14:11

Tallie1979 schreef:
Ik had weer 2 vlotte verkopen op MP. Merk wel dat kopersbescherming niet meer te omzeilen valt. Voorheen kon ik dat nog uitzetten, maar het is nu verplicht. Ach ja. :=

Als verkoper kun je dat inderdaad niet meer uitzetten.
Als koper kun je er voor kiezen om dat wel of niet te doen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 14:19

Ik heb ook wat verkocht op mp.
Afgelopen maandag.
Haar tante heeft het hier aan huis opgehaald
Ik heb de betaallink met thuis ophalen aangemaakt. Hopende dat je het geld ook zo hebt.

Nou ik ben nog steeds wachtende. Koper heeft betaald. En denkt goed mee.
Maar mp keert niet uit omdat mijn verificatie maar in behandeling blijft staan. Tenminste dat denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

De koper is super aardig en vindt het vervelend voor mij. Haar tante bood aan ook te betalen. Maar dat gaat tegen mijn principes omdat ze dan echt veel geld kwijt zijn.

Dus… ik vind mp echt ruk als het om een item van boven de 250 euro gaat. Als ik dat had geweten had ik er 249 van gemaakt.

Maar aan de instelling van de koper ligt het niet.

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 14:27

Paardennamen schreef:
Tallie1979 schreef:

Als verkoper kun je dat inderdaad niet meer uitzetten.
Als koper kun je er voor kiezen om dat wel of niet te doen.

Jawel kan wel net nog gedaan. PB maar weet niet of het handig is om die tips op een openbaar forum te knallen

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 14:31

Anomien schreef:
Ik heb ook wat verkocht op mp.
Afgelopen maandag.
Haar tante heeft het hier aan huis opgehaald
Ik heb de betaallink met thuis ophalen aangemaakt. Hopende dat je het geld ook zo hebt.

Nou ik ben nog steeds wachtende. Koper heeft betaald. En denkt goed mee.
Maar mp keert niet uit omdat mijn verificatie maar in behandeling blijft staan. Tenminste dat denk ik.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De koper is super aardig en vindt het vervelend voor mij. Haar tante bood aan ook te betalen. Maar dat gaat tegen mijn principes omdat ze dan echt veel geld kwijt zijn.

Dus… ik vind mp echt ruk als het om een item van boven de 250 euro gaat. Als ik dat had geweten had ik er 249 van gemaakt.

Maar aan de instelling van de koper ligt het niet.

Volgende keer QR code aanmaken via de bank app ben je van dat marktplaats gezeik af. Heb je het geld direct

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 14:31

Als je dingen af laat halen, zou ik altijd een tikkie oid aanmaken en dan de mensen ter plekke laten betalen. Dat voorkomt ook dit soort gedoe. Wel balen hoor. Gaat toch om veel geld.

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 14:33

Bij de Rabo gaat dat als volgt: betaalverzoek aanmaken en dan helemaal onderin kiezen voor qr code aanmaken. Scannen ze met de telefoon akkoord geven en je hebt je geld

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:49

Volgens mij moet jij je eerst identificeren bij marktplaats.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 19:05

Dat gaat denk ik om identificeren bij Marktplaats zelf. Dus dat moet je via je account doen. Heeft niets te maken met het bedrag maar uberhaupt met uitbetalingen van Marktplaats. Als je dat eenmaal hebt gedaan ben je klaar.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:47

Ik heb nu iemand via marktplaats die iets heel graag wilt overnemen en vraagt of ik het kan reserveren (incl. Aanbetaling vanuit hem). Akkoord gegaan. Gister gaf ie aan geen internetbankieren te hebben (heb mijn rekeningnummer gegeven) en dat de betaling onderweg is vanuit zijn rabokaart(?).

Ondertussen heb ik nog geen aanbetaling. Koper is niet duidelijk wat ie nou precies gedaan heeft en geeft aan dat het langer kan duren. Het komt als het komt. Haha ik snap er ondertussen niks meer van.

Iemand hier ervaring mee?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 11:10

Wij hebben bij onze webshop wel eens dat (vaak oudere mensen) het nog betalen met een overschrijving op de bus doen. Zij sturen dan een verzoek naar de bank om het naar ons over te maken. Dan duurt het vaak een paar dagen voordat het bij ons op de rekening staat.
Wellicht dat het zoiets is? Aangezien de meeste mensen tegenwoordig ook wel internetbankieren hebben...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 11:16

Ja geen idee, ik vroeg of het iets van een acceptgiro was maar dat was niet zo. We gaan het dan wel zien. Ze komen zondag het ophalen en als de aanbetaling er dan niet op staat dan mogen ze toch echt het volle bedrag betalen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:05

Ik had iets gekocht voor 22,50 zgan en specifiek naar de maat gevraagd. Klopte.
Blijkt bij aankomst toch een maat groter te zijn, verder zoals omschreven.
Bericht gestuurd, biedt ze aan om het hele bedrag terug te storten.
Dat vond ik ook niet nodig, dus nu 12,50 terug gekregen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:11

Pffff ik heb zojuist een negatieve review ontvangen van 1 ster :oo

Sneller reageren
Beleefder reageren
Sneller betalen
Afspraken nakomen
Pfff...

Er is de hele tijd contact geweest (va 28 dec), vanuit beide kanten prima. Prima deal gesloten, meteen betaalt... Alleen zij heeft het niet opgestuurd en ik heb dus niets ontvangen. Nog steeds prima contact en via kopersbescherming mijn geld terug kunnen krijgen (op kopersbescherming na dan...)

Grapje heeft dus tot vandaag geduurd en ondertussen zit ik nog met niets te kijken. Baal een beetje van deze review want ik vind dat ik nergens fout zit :n Ik kan er toch niets aan doen dat zij niets opstuurt???

Ik had haar 2 sterren gegeven. Wilde eerst zelfs nog 3 doen, omdat ze wel snel reageerde en vriendelijk was... maar ik dacht uiteindelijk dat drie sterren wel wat veel zou zijn voor iets wat veel te lang duurt en dan nog niet binnenkomt :') Wat een gedoe zeg...

Ik baal hier wel een beetje van zeg... 1 ster... -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:41

Vandaag voor het eerst gehad dat ik een advertentie plaatste en 5 minuten later een bericht had dat het verkocht was incl verzendlabel.
Nog niet eerder op die manier gehad, vind het wel vrij onpersoonlijk

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:34

Ik had een goede verkoop
Zondag bood iemand op een dekje wel 5 euro onder de vraagprijs maar ik vond het prima.
Stond meteen op mijn rekening en maandag heeft mijn mama het Verpakt en verstuurd (ik moest werken).
En dinsdag had ze het al in huis

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:44

xMyrth schreef:
Pffff ik heb zojuist een negatieve review ontvangen van 1 ster :oo

Sneller reageren
Beleefder reageren
Sneller betalen
Afspraken nakomen
Pfff...

Er is de hele tijd contact geweest (va 28 dec), vanuit beide kanten prima. Prima deal gesloten, meteen betaalt... Alleen zij heeft het niet opgestuurd en ik heb dus niets ontvangen. Nog steeds prima contact en via kopersbescherming mijn geld terug kunnen krijgen (op kopersbescherming na dan...)

Grapje heeft dus tot vandaag geduurd en ondertussen zit ik nog met niets te kijken. Baal een beetje van deze review want ik vind dat ik nergens fout zit :n Ik kan er toch niets aan doen dat zij niets opstuurt???

Ik had haar 2 sterren gegeven. Wilde eerst zelfs nog 3 doen, omdat ze wel snel reageerde en vriendelijk was... maar ik dacht uiteindelijk dat drie sterren wel wat veel zou zijn voor iets wat veel te lang duurt en dan nog niet binnenkomt :') Wat een gedoe zeg...

Ik baal hier wel een beetje van zeg... 1 ster... -O-

Contact met mp? Zij kunnen toch zien dat je koperbescherming had en dat deze vrouw de boel heeft opgelicht door niet te versturen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:53

Lynn_Nikita schreef:
Vandaag voor het eerst gehad dat ik een advertentie plaatste en 5 minuten later een bericht had dat het verkocht was incl verzendlabel.

Ik moest daar bij vinted ook aan wennen. Maar ergens ook wel weer fijn....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:00

Tancreda4 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik moest daar bij vinted ook aan wennen. Maar ergens ook wel weer fijn....

Ik vind t heerlijk. Geen onderhandelingen, niet eindeloos heen en weer mailen, geen ladingen domme vragen. Gewoon; inpakken, label plakken, klaar.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:31

Ik had eergister een vlotte verkoop. Direct geld op mijn rekening en kon het die dag nog verzenden. Vanavond zou er iemand iets op komen halen, zonder tegen bericht niet gekomen. Ik vind dat zó onbeschoft. Meteen gemeld op marktplaats en die persoon geblokkeerd. Als iemand niet komt opdagen zonder tegen bericht, doe ik daar echt geen zaken meer mee.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:40

Ik heb nu iemand die nu niet aangeeft dat alles oké is terwijl het product al 2 dagen bij haar thuis is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:41

Kimberley_ schreef:
Ik heb nu iemand die nu niet aangeeft dat alles oké is terwijl het product al 2 dagen bij haar thuis is.

Dat vind ik zo irritant aan die kopers bescherming...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:07

Zoooo, vandaag eindelijk mijn naaimachinekast opgehaald.
Nr 1) :
top, maar ook echt top conditie, geen enkele beschadiging en van een (toen) heel duur merk plus massief.

Nr 2) met een vroegere koper via mp van mij heb ik nog geregeld contact over machines... toevallig woont die ook in Amsterdam... en hij is dus van de andere kant van de stad gefietst om te helpen met tillen.
Zo lief.

Verkoopster is geblesseerd en alleen had ik dat ding never nooit van de eerste verdieping gekregen.

Dus voor mij weer een super ervaring

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 23:54

Ik heb toch een vraagje over die sterren...
Als je bericht krijgt dat iemand je sterren gegeven hebt, kun je die niet direct zien toch? Pas als jij die persoon ook sterren geeft?
Als je er dan voor kiest die persoon GEEN sterren te geven, is er niks aan de hand toch? Dan komt de review van de andere partij ook niet op jouw account te staan, toch?

Het is namelijk zo, ik had contact met een verkoper. dat liep heel stroef, slechte en trage communicatie van haar kant. Ik heb het artikel dus niet kunnen kopen.
Zelfs nog een vriendin op het zelfde item laten reageren en bieden, en ook zij loopt er op vast.
Geen koop dus!
Nu is het artikel blijkbaar toch verkocht, en krijg IK een melding om die persoon sterren te geven! Wat al gek is, want ik heb het niet gekocht... Ik zou haar wel een review willen geven, maar dan geen goede ;-)
Maar.... ik kies er voor om dat NIET te doen, om dus een slechte review van haar kant te voorkomen.

Stel... dat zij dan wel sterren aan MIJ zou geven, dan krijg ik een melding dat er een review geplaatst is. Die kan ik NIET zien, alleen als ik dus zelf sterren geef, toch?
Ik laat het maar zo... :-D