Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_D_H schreef:Ik denk dat je de oplettendheid en neiging tot ingrijpen van de meeste mensen nogal overschat. Tenzij je zelf op zoek of onderweg bent naar de wc, is de kans nihil dat je dusdanig bewust naar de ingang kijkt dat zoiets je zou opvallen. En dan moet het ook nog maar net een toiletruimte zijn die echt in de stationshal zit en niet in een gangetje waarin je niet kunt zien welke deur waarnaartoe leidt.Niwla schreef:Ik snap dat wel.Een spinnenfobie is ook niet echt een reëele angst, net als hoogtevrees, claustrofobie en noem maar op. De kans dat een spin je iets aandoet, je van een toren afvalt of dood gaat in een klein hokje is klein maar de angst is heel echt.
Ik zou me ‘s avonds op een rustig station bijvoorbeeld ook prettiger voelen in een damestoilet dan in een genderneutraal toilet.
En los van dat, als een omstander opdat rustige station een man een damestoilet in ziet gaan, is dat een opvallende situatie waardoor je sneller geneigd bent om even te kijken of het wel goed gaat of dat er iets aan de hand is of ... vul zelf maar in, waardoor je wellicht kan voorkomen dat een andere vrouw in een situatie komt waar trauma's opgelopen worden.
Als jij op dat rustige station een man een genderneutrale toilet in ziet gaan, dan is dat helemaal niet bijzonder...
Het is een irrationele angst maar ergens zit er ook een kern van waarheid in.
Maar goed, ik ben voorstander van de drie type toiletten, net als dat ik een voorstander ben voor een M, V of X op je paspoort
Telpeva schreef:Biecht naar aanleiding van een discussie in een ander topic
Vaak genoeg snap ik echt geen hol van de Nederlandse taal, en als ik dan een tekst typ dan hoop ik dat er niet teveel fouten in staan. Ik ben gewoon naar school geweest, heb altijd geoefend, altijd mijn stinkende best gedaan maar de kwartjes landen gewoon niet. Ik heb echt geen talenknobbel...
MyWishMax schreef:Überhaupt verlaten gangen, mijn hoofd gaat dan meteen in horrorfilm modus.Ik voel me gewoon niet veilig, dat heeft niks te maken of ze wel iets doen of niet. Ik voel me kwetsbaar op toilet en juist omdat ik al een traumatische ervaring heb gehad voel ik me niet veilig als er dan mannen bij zijn. Overal, maakt niet uit wat voor gelegenheid.
Mijn hoofd is gewoon in extreme alertheid dan, man = niet te vertrouwen in kwetsbare situaties.
Maar dat is ook zo als er een verlaten gang naar de gescheiden wc's is. Dat vind ik ook niet veilig
Mkango schreef:Maar gaan jullie dan allemaal uit van wc's in uitgaansgelegenheden en stations, waar er toch minder controle is, of ook op werk, school, restaurants etc.?
Toevallig hebben een collega en ik gisteren nog gebruik gemaakt van een gemengde wc- en doucheruimte (allemaal individuele hokjes, maar wel met spiegels in het gemeenschappelijke deel), waar zij ook nog even haar make-up ging bijwerken. Zelfs de racing lads maakten geen opmerkingen, die zijn gewoon bezig met zichzelf en hun eigen taken. Idem in een hostel waarin ik gewoond heb, daarin was ook alles gemengd en ik voelde me echt niet meer bekeken of minder veilig.
En aan m'n bh of string sjorren doe ik überhaupt niet in het openbaar.Dat doe ik wel in de privacy van het hokje.
M_D_H schreef:Mkango schreef:Maar gaan jullie dan allemaal uit van wc's in uitgaansgelegenheden en stations, waar er toch minder controle is, of ook op werk, school, restaurants etc.?
Toevallig hebben een collega en ik gisteren nog gebruik gemaakt van een gemengde wc- en doucheruimte (allemaal individuele hokjes, maar wel met spiegels in het gemeenschappelijke deel), waar zij ook nog even haar make-up ging bijwerken. Zelfs de racing lads maakten geen opmerkingen, die zijn gewoon bezig met zichzelf en hun eigen taken. Idem in een hostel waarin ik gewoond heb, daarin was ook alles gemengd en ik voelde me echt niet meer bekeken of minder veilig.
En aan m'n bh of string sjorren doe ik überhaupt niet in het openbaar.Dat doe ik wel in de privacy van het hokje.
Alle toiletten. Ik voel mij gewoon oprecht niet prettig dan.
Ik heb zelf dan weer minder moeite met de gedeelde gang, ik ga er wel van uit dat als ik het in die gang op een gillen zet, mensen mij horen en komen redden.
Dat gevoel heb ik in een gesloten ruimte dus niet...
Jij hebt het gevoel misschien niet, maar anderen wel.
Omdat jij dat gevoel niet hebt, maakt dat het gevoel van anderen natuurlijk niet minder waar.
Ik heb af en toe zelf het gevoel dat het hier lastig is om je te verplaatsen in de gevoelens van anderen, het wordt nogal makkelijk gebagatelliseerd, zo van: ik erken dit niet dus is het niet zo
Geen aanval hoor, maar meer het gevoel wat ik af en toe krijg
Verlaten gangen in het algemeen heb ik dan weer wel een schijthekel aan, ik loop altijd met mijn telefoon in mijn handen met het nummer van mijn man onder een sneltoets![]()
Ik ben bijvoorbeeld ook gek op kastelen en ruïnes, maar absoluut niet dat ik er ooit alleen in loop hoor, er moet iemand mee![]()
borstnoot schreef:Biecht: ik vind veel mensen overgevoelig. We leven in een harde wereld, true. Maar deze wereld is fluffy in vergelijking met de wereld van honderd jaar geleden.
Ik kan ook enorm boos worden wanneer iemand me ongewenst aanraakt in bijvoorbeeld de kroeg en ik vind dat ook echt niet kunnen. Maar daarna schud ik het van me af en ga verder. Hoe veel mensen ik op tiktok tegen kom die ''anxiety'' hebben: volgens mij meer wel dan niet.
Zó veel mensen moeten tegenwoordig in onze samenleving met fluwelen handschoentjes behandeld worden. Honderd jaar geleden (en in sommige landen nog steeds) worden meisjes op hun 14e uitgehuwelijkt aan een man waar ze vervolgens tien kinderen mee moeten krijgen. En daar kraait/kraaide geen haan naar. Als je je dat beseft, worden onze problemen zo veel kleiner.
Sorry als ik hier iemand mee voor de kop stoot, maarja daarom is het ook een biecht.
Edit: Ik doel met deze biecht niet op LGBTQ+ en racisme.
Sherivey schreef:Bvb meiden die een ultra kort rokje dragen en een topje waar de borsten nog net niet uit rollen, en vervolgens lopen piepen als mannen ernaar kijken.
borstnoot schreef:Zó veel mensen moeten tegenwoordig in onze samenleving met fluwelen handschoentjes behandeld worden. Honderd jaar geleden (en in sommige landen nog steeds) worden meisjes op hun 14e uitgehuwelijkt aan een man waar ze vervolgens tien kinderen mee moeten krijgen. En daar kraait/kraaide geen haan naar. Als je je dat beseft, worden onze problemen zo veel kleiner.
Sorry als ik hier iemand mee voor de kop stoot, maarja daarom is het ook een biecht.
Edit: Ik doel met deze biecht niet op LGBTQ+ en racisme.
Urbanus schreef:Sherivey schreef:Bvb meiden die een ultra kort rokje dragen en een topje waar de borsten nog net niet uit rollen, en vervolgens lopen piepen als mannen ernaar kijken.
Hier groot fan van skimpy outfitjes, en kijken doe je niks aan. Maar als ik met 2 koters op de fiets zit en ik krijg opmerkingen vind ik dat best wel nasty.
Mannen mogen zich best wel een beetje inhouden, ook als mijn billen uit m'n broekje vallen.