Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:25

Lestrange01 schreef:
Mijn vraag: zijn er hier nog meer mensen die het kunnen ruiken wanneer mensen bepaalde ziektes hebben? Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die dit kon, naast mijzelf

Ja hoor, bij sommige kwalen en aandoeningen kan dat zeker. Een rot gebit of bepaalde abcessen in de mond zijn best goed te ruiken, zeker als je dicht bij de patiënt in de buurt komt.
Diarree en incontinentie kan vaak ook, maar de ruikbaarheid is een beetje afhankelijk van hoe goed dat is opgeruimd/verschoond/afgeschermd.

Urbanus

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:44

Deze man :') I can't.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:35

Lestrange01 schreef:
Mijn vraag: zijn er hier nog meer mensen die het kunnen ruiken wanneer mensen bepaalde ziektes hebben? Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die dit kon, naast mijzelf

Deze vrouw kan parkinson ruiken.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... n%20ruiken.

Nu ben ik wel benieuwd welke ziektes jij ruikt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:53

Leverziektes zijn ruikbaar tot 2km afstand :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:03

Ik heb ooit de lucht van kanker geroken en die vergeet ik nooit meer. Als ik die nu nog eens ergens ruik dan herken ik het zeker.

Koorts kan je ook ruiken inderdaad.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:19

Suzanne F. schreef:
Ik heb ooit de lucht van kanker geroken en die vergeet ik nooit meer. Als ik die nu nog eens ergens ruik dan herken ik het zeker.

Wat bijzonder, hoe ruikt dat dan? Ben er oprecht benieuwd naar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:22

Suzanne F. schreef:

Zou die lucht niet ontzettend afhankelijk zijn van het type kanker (welk soort cellen deelt zich ongecontroleerd?) en van waar het zich bevindt (in de longen zal het ongetwijfeld andere luchtjes verspreiden dan bijvoorbeeld diep in een bot)?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:22

Hoelang duurt het voordat je weer normaal kan praten als er een verstandskies getrokken word?
Kies staat keurig recht, maar moet wel weg.
Ik praat beroepsmatig nogal veel (gods) en heb geen idee of en hoeveel dagen dit me kost. :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:28

Palmera schreef:
Hoelang duurt het voordat je weer normaal kan praten als er een verstandskies getrokken word?
Ik praat beroepsmatig nogal veel (gods) en heb geen idee of en hoeveel dagen dit me kost. :)

ik heb er 3 laten trekken (nummer 4 was niet te vinden :') ) en ik stond gewoon weer voor de klas zodra de verdoving een beetje uitgewerkt was, praten kon ik meteen zodra de watten eruit waren, eten was een ander verhaal

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:30

Bowo schreef:
Lestrange01 schreef:

Deze vrouw kan parkinson ruiken.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... n%20ruiken.

Nu ben ik wel benieuwd welke ziektes jij ruikt?

Als mensen een bepaalde soort griep hebben, ruikt heel zoet, als een soort overrijp fruit. En op zondag zat ik met een groep in een restaurant te eten toen ik een geur rook waar mijn hoofd zei: iemand is ziek. Maar iedereen zag er gezond uit, dus ik heb het in de groep gegooid. Maandag bleek dus dat degene die naast mij zat positief op covid testte. Rook licht chemisch. Als ik dat nou eens altijd leer herkennen zou dat handig zijn :')

Meestal weet ik niet wat voor een ziekte het precies is, dat is raar om te vragen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:00

oomens schreef:
Suzanne F. schreef:

Zou die lucht niet ontzettend afhankelijk zijn van het type kanker (welk soort cellen deelt zich ongecontroleerd?) en van waar het zich bevindt (in de longen zal het ongetwijfeld andere luchtjes verspreiden dan bijvoorbeeld diep in een bot)?

Misschien wel. Maar de arts in het ziekenhuis gaf aan dat het de kanker was die zo stonk. Het was echt een vreselijke lucht. En je rook hem ook omdat het open was. Als de kanker in het lichaam in een orgaan zit dan zal je het niet kunnen ruiken neem ik aan. Honden schijnen het wel te kunnen ruiken las ik ergens.

Suikerziekte schijn je ook te kunnen ruiken maar heb ik geen ervaring mee in mijn omgeving.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:01

xPabloBokt schreef:
Suzanne F. schreef:

Nou dit stonk echt verschrikkelijk. Echt zo erg dat je een doekje met geurolie voor je neus moest doen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:49

Palmera schreef:

Verschilt sommige mensen zijn er echt beroerd van en andere kunnen meteen aan de slag. Als tip geef ik je mee om meteen te gaan koelen, neem anders een koel element mee naar de afspraak. Dat scheelt heel veel in de genezing

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:57

Ik heb ze 's middags laten trekken, 's avonds stond ik weer op een feestje. Geen nabloeding, zwelling of napijn.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:58

xPabloBokt schreef:
Suzanne F. schreef:

Het is niet zo zeer de kanker die je ruikt, maar de ulcers (wonden veroorzaakt door de tumorgroei). Als deze wonden open zijn ruik je eigenlijk afstervend weefsel (lijkt op lijkengeur). Maar het klopt dat als je dat 1x geroken hebt het voorlopig niet meer uit je neus gaat :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:03

Waarom kan ik 's avonds op bed geen fijne manier vinden om te liggen... En wordt ik 's ochtends in elke mogelijke vreemde houding wakker en ligt dat fijn :=

Bij dat laatste geldt bijvoorbeeld ook het liggen in foetushouding, met 1 been gestrekt, 1 arm onder je opgetrokken been, en je nek in een rare knik waarbij je hoofd niet óp het kussen ligt maar tegen het kussen. :+ :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:16

De kans is groot dat je lattenbodem/matras/hoofdkussen niet goed zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:42

Dank voor de antwoorden, ik zal een afspraak maken.

:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:24

Kookaburra schreef:
Waarom kan ik 's avonds op bed geen fijne manier vinden om te liggen... En wordt ik 's ochtends in elke mogelijke vreemde houding wakker en ligt dat fijn :=

Bij dat laatste geldt bijvoorbeeld ook het liggen in foetushouding, met 1 been gestrekt, 1 arm onder je opgetrokken been, en je nek in een rare knik waarbij je hoofd niet óp het kussen ligt maar tegen het kussen. :+ :P

Tijd voor een nieuw bed?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:13

Ik heb het altijd al gehad :D Ik dacht dat het voor iedereen herkenbaar was... ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:16

Kookaburra schreef:
Ik heb het altijd al gehad :D Ik dacht dat het voor iedereen herkenbaar was... ;)

Nah ik merk wel verschil met een nieuw bed, daarvoor was het wel redelijk herkenbaar...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 22:06

Kookaburra, het kan ook komen doordat je te vast slaapt, vaker te weinig uren slaapt, waardoor je echt diep slaapt. Ik heb het ook wel als ik een periode te weinig slaap krijg, dan wordt ik echt wakker in een onmogelijke houding en heb ik eerst ook wel pijn ergens. Als ik genoeg slaap krijg heb ik daar geen last van.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 14:44

Behoort reiskostenvergoeding altijd een losse post te zijn op een loonstrook?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:06

Kairos schreef:
Behoort reiskostenvergoeding altijd een losse post te zijn op een loonstrook?

Ja als het goed is wel. En er is een onbelast deel en een belast deel meestal.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:42

https://snelleven.com/pages/terugkeer-en-terugbetaling

Kent iemand deze webshop? Is het betrouwbaar?
De informatie over retourzending klinkt zo vreemd, of ligt dat aan mij? := : "U moet echter wel de snelleven dragen"
"De oorspronkelijke snelleven zijn niet inbegrepen in uw terugbetaling"
Wat bedoelen ze in hemelsnaam??