Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fokfanaat schreef:996981 schreef:
Ook vaccins voor andere ziekten worden niet eerlijk verdeeld. Het is tot nu toe nooit gelukt medicijnen eerlijk te verdelen. Ook als het maar een iniminie spuitje is.
Denken dat varianten ons niet treffen als we maar een hoog genoeg vaccinatiegraad hebben is in mijn ogen dus behoorlijk naïef
alleen nu hebben we er zelf ook baat bij dat het ook daar aangepakt wordt,
ApplePapple schreef:Dat uitprinten is wel slim inderdaad!
Zal nog eens kijken of je aan zo'n boekje kan komen ergens voor de zekerheid.
Spenk schreef:ApplePapple schreef:Dat uitprinten is wel slim inderdaad!
Zal nog eens kijken of je aan zo'n boekje kan komen ergens voor de zekerheid.
Waarom zou je je hebt er niks aan...
Het is niet officieel je naam zet je zelf met pen erin. Het enige officiele bewijs is je corona check app.
Er zijn landen zoals frankrijk die zeggen gele boekje accepteren we ook. Maar daar waren ook wel plekken waarbij ze dat toch echt niet deden. Alleen QR scannen.
In NL wordt die sowieso niet geaccepteerd bij evenementen ofzo. Gewoon altijd je QR code bij je hebben en je zit goed.
karuna schreef:Nadeel van de qr code je moet internet hebben (is niet altijd overal even stabiel aanwezig ) en stroom genoeg op je telefoon. De uitgeprinte qr code is op naam. Net als je vaccinatiebewijs. Die op papier naast je digitale qr code dan heb je altijd iets bij de hand dat werkt. Vandaar dat ik alles in mijn gele boekje heb geplakt aan papieren, daar staan toch al al mijn entingen in.
karuna schreef:Nadeel van de qr code je moet internet hebben (is niet altijd overal even stabiel aanwezig ) en stroom genoeg op je telefoon. De uitgeprinte qr code is op naam. Net als je vaccinatiebewijs. Die op papier naast je digitale qr code dan heb je altijd iets bij de hand dat werkt. Vandaar dat ik alles in mijn gele boekje heb geplakt aan papieren, daar staan toch al al mijn entingen in.
Eleeke schreef:Maar als je toch al een geel boekje hebt voor je entingen, dan kan het geen kwaad.
Mijn gele boekje is al 25 jaar oud en zit vol vaccinaties, wordt overal geaccepteerd ( voor je reisvaccinaties) dus dat covid erbij in staat vind ik wel makkelijk.
Eleeke schreef:Maar als je toch al een geel boekje hebt voor je entingen, dan kan het geen kwaad.
Mijn gele boekje is al 25 jaar oud en zit vol vaccinaties, wordt overal geaccepteerd ( voor je reisvaccinaties) dus dat covid erbij in staat vind ik wel makkelijk.
ApplePapple schreef:Eleeke schreef:Maar als je toch al een geel boekje hebt voor je entingen, dan kan het geen kwaad.
Dan inderdaad wel ja. Maar ik heb nog niet zo'n geel boekje dus zou deze ergens moeten bestellen/kopen.
Sizzle schreef:Ik heb hem van de apotheek.
Echter heb je er niets meer aan als je al gevaccineerd ben, inmers moeten dan de stikkers erin.
Ik heb zowel boekje als App.
De app is leuk nu in 2021 maar of dat nog werkt in 2024 als je naar een niet-EU land gaat, geen idee.
MoniqueT schreef:Wij krijgen in Spanje alleen een PDF als vaccinatiebewijs en ik kan daar ook met de Nederlandse scannerapp mijn QR-code uit laten lezen.