Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:18

App is tot nu toe voldoende geweest. Gele boekje is ook niet verplicht.

(Ik heb zelf wel laten stempelen trouwens)

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:23

Gele boekje is niet officieel en wordt vaak niet geaccepteerd.

Dus je telefoon is genoeg ja. Je kan voor de zekerheid je QR nog uitprinten mocht je stroom eens op zijn ofzo.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:24

fokfanaat schreef:
996981 schreef:

Ook vaccins voor andere ziekten worden niet eerlijk verdeeld. Het is tot nu toe nooit gelukt medicijnen eerlijk te verdelen. Ook als het maar een iniminie spuitje is.

Denken dat varianten ons niet treffen als we maar een hoog genoeg vaccinatiegraad hebben is in mijn ogen dus behoorlijk naïef

alleen nu hebben we er zelf ook baat bij dat het ook daar aangepakt wordt,

En wat verandert dat tot nu toe? Precies. Niks.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:35

Ik heb de uitgeprinte qr code, het vaccinatiebewijs in het gele boekje geplakt dat ook is afgestempeld. Alles bij elkaar dan.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:04

Dat uitprinten is wel slim inderdaad!

Zal nog eens kijken of je aan zo'n boekje kan komen ergens voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:07

ApplePapple schreef:

Waarom zou je je hebt er niks aan...

Het is niet officieel je naam zet je zelf met pen erin. Het enige officiele bewijs is je corona check app.

Er zijn landen zoals frankrijk die zeggen gele boekje accepteren we ook. Maar daar waren ook wel plekken waarbij ze dat toch echt niet deden. Alleen QR scannen.

In NL wordt die sowieso niet geaccepteerd bij evenementen ofzo. Gewoon altijd je QR code bij je hebben en je zit goed.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:04

Spenk schreef:
ApplePapple schreef:

Waarom zou je je hebt er niks aan...

Het is niet officieel je naam zet je zelf met pen erin. Het enige officiele bewijs is je corona check app.

Er zijn landen zoals frankrijk die zeggen gele boekje accepteren we ook. Maar daar waren ook wel plekken waarbij ze dat toch echt niet deden. Alleen QR scannen.

In NL wordt die sowieso niet geaccepteerd bij evenementen ofzo. Gewoon altijd je QR code bij je hebben en je zit goed.

Oké, dan is het het geld niet waard uiteraard.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:14

Nadeel van de qr code je moet internet hebben (is niet altijd overal even stabiel aanwezig ) en stroom genoeg op je telefoon. De uitgeprinte qr code is op naam. Net als je vaccinatiebewijs. Die op papier naast je digitale qr code dan heb je altijd iets bij de hand dat werkt. Vandaar dat ik alles in mijn gele boekje heb geplakt aan papieren, daar staan toch al al mijn entingen in.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:29

karuna schreef:
Nadeel van de qr code je moet internet hebben (is niet altijd overal even stabiel aanwezig ) en stroom genoeg op je telefoon. De uitgeprinte qr code is op naam. Net als je vaccinatiebewijs. Die op papier naast je digitale qr code dan heb je altijd iets bij de hand dat werkt. Vandaar dat ik alles in mijn gele boekje heb geplakt aan papieren, daar staan toch al al mijn entingen in.

alleen zit er in de QR nog een extra beveiliging die je op print niet krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:30

karuna schreef:

Nee hoor je hoeft geen internet te hebben. Zet je telefoon maar eens op vliegtuigstand werkt gewoon.

Stroom is wat anders. Maar je uitgeprinte QR code is dan voldoende ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:30

De papieren printversie van de qr code staat op naam. Samen met een identiteitsbewijs kun ej daarmee niet frauderen, naam, prikdatum, de geldigheidsdatum alles staat er op. Samen met een iets aangepaste qr code die aangeeft dat het de geprinte versie is van de qr code

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:31

Maar als je toch al een geel boekje hebt voor je entingen, dan kan het geen kwaad.
Mijn gele boekje is al 25 jaar oud en zit vol vaccinaties, wordt overal geaccepteerd ( voor je reisvaccinaties) dus dat covid erbij in staat vind ik wel makkelijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:38

loriene schreef:
Sommigen ja.
Maar om dan alle kinderen te vaccineren? Nee.

Het kloterige is dat je van tevoren niet weet welke kinderen er dan zo ziek worden...

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:41

Eleeke schreef:
Maar als je toch al een geel boekje hebt voor je entingen, dan kan het geen kwaad.
Mijn gele boekje is al 25 jaar oud en zit vol vaccinaties, wordt overal geaccepteerd ( voor je reisvaccinaties) dus dat covid erbij in staat vind ik wel makkelijk.

Dan inderdaad wel ja. Maar ik heb nog niet zo'n geel boekje dus zou deze ergens moeten bestellen/kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:42

Eleeke schreef:

Voor je reis vaccinaties wel ja. Maar voor covid niet :) .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:43

ApplePapple schreef:
Eleeke schreef:

Dan inderdaad wel ja. Maar ik heb nog niet zo'n geel boekje dus zou deze ergens moeten bestellen/kopen.

Bij de boekhandel? Ik heb ze daar wel zien liggen maar dat was in Amsterdam. Weet niet of iedere boekhandel ze verkoopt.
Ik heb de mijne toen besteld bij SDU

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:46

Ik heb hem van de apotheek.
Echter heb je er niets meer aan als je al gevaccineerd ben, inmers moeten dan de stikkers erin.
Ik heb zowel boekje als App.
De app is leuk nu in 2021 maar of dat nog werkt in 2024 als je naar een niet-EU land gaat, geen idee.

Ik blijf het bijzonder vinden dat het vaccin steeds aangedragen wordt om immuunzieken te beschermen.
Dat is echt valse veiligheid. Als je echt een zwak immuunsysteem hebt ga je ook niet naast een ingeteste gevaccineerde zitten of je laten behandelen zonder medisch masker, want ook een lage virusload is dan net zo potentieel dodelijk.
Mensen met een zeer zwak immuun antwoord staan onder continue gevaar, met of zonder covid.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-09-21 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:47

Sizzle schreef:
Ik heb hem van de apotheek.
Echter heb je er niets meer aan als je al gevaccineerd ben, inmers moeten dan de stikkers erin.
Ik heb zowel boekje als App.
De app is leuk nu in 2021 maar of dat nog werkt in 2024 als je naar een niet-EU land gaat, geen idee.

Ik ben nog niet gevaccineerd maar er wel over aan het denken, om proberen over mijn naaldenangst heen te zetten maar wil me dus goed voorbereiden dus ook hierop of boekje wel/niet nodig is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:50

Nodig is het nu niet, maar hij kostte me nog geen 2 euro dus dat zag ik nou niet direct als verspilling :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:53

Wij krijgen in Spanje alleen een PDF als vaccinatiebewijs en ik kan daar ook met de Nederlandse scannerapp mijn QR-code uit laten lezen. Het lijkt me dus niet dat alleen de QR-code per telefoon geldt. Wellicht is dat wél zo voor de binnenlandse code die in NL gebruikt wordt, omdat die steeds lijkt te wijzigen.

Er is trouwens ook een App (voor iPhone in elk geval) waarin je je vaccinatiebewijs als foto kan uploaden, die . Voor ons is dat handig, omdat er voor onze PDF in Spanje dus geen kant-en-klare App is. Zo heb ik hem toch voor in mijn telefoon. Wij verblijven sowieso volgende week een paar dagen in Frankrijk. De uitgeprinte app zit ook in mijn tas voor je-weet-maar-nooit. Je kan daar ook vaccinatiebewijzen van gezinsleden toevoegen.

Afbeelding
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:42

MoniqueT schreef:
Wij krijgen in Spanje alleen een PDF als vaccinatiebewijs en ik kan daar ook met de Nederlandse scannerapp mijn QR-code uit laten lezen.

De QR code op mijn t-shirt leest prima uit, net als die op het A4.
Heb mijn bewijs ook op mijn mobiel staan als file, niet als foto.
Drievoudig gecertificeerd _O- doch ben er nog niet om gevraagd en ga écht uit *D

Gisterenavond uit met vriendin en een unicornio. Die is ´tegen´, niet gevaccineerd, wel geregistreerd Covid gehad en nergens last van. Zoú dus certificaat kunnen opladen.
Helaas was ze al niet besmettelijk meer toen ik hoorde dat ze het hád -O-
Genoemde vriendin is begin januari gevaccineerd trouwens. Nog steeds 1ste lijn gezondheidszorg en zou nu eigenlijk herhaalenting moeten doch dat ligt nog niet in het verschiet.
Ikzelf zou nog volop dekking moeten hebben dus komen weekeinde maar weer eens fiks risico nemen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:18

Ben je uitgegaan met een eenhoorn of begrijp ik het verkeerd?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:52

Suzanne F. schreef:

Dat is een goede vraag maar er word iemand mee bedoelt die het bed met een hetero koppel deelt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:54

Oké, ik wilde dat beeld niet op mijn netvlies :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:57

bigone schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat is een goede vraag maar er word iemand mee bedoelt die het bed met een hetero koppel deelt.

Serieus? Dat wist ik dus echt niet. Oké, weer wat geleerd. Ik vond het idee van de eenhoorn leuker eigenlijk.