Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:57

Hoeveel items hebben jullie op Vinted staan? En gooien jullie er in de zomer ook winterkleding op? Of alleen kleding die past bij het seizoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:48

Winterkleding hou ik voor begin najaar, zwartje jurkjes staan er altijd op en de rest bekijk ik naargelang het kledingstuk. Duidelijke zomerkledij enkel vanaf voorjaar, kledij die mits panty/jasje altijd kan staat er ook jaarrond op. Paardrijkleding ook altijd en met schoenen ook. Voor hakken zijn er altijd wel gelegenheden bijvoorbeeld :)

Loopt boekenverkoop een beetje? Ik vind het wat dubbel omdat je vaak gelijk door gewicht met meer verzendkosten zit.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:50

_Lorette_ schreef:
Hoeveel items hebben jullie op Vinted staan? En gooien jullie er in de zomer ook winterkleding op? Of alleen kleding die past bij het seizoen?

Ik gooi er alles op wat weg moet uit men kast :')

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:22

Ik let ook niet op seizoen hoor. Wat er weg mag gaat in de Vinted kast en af en toe pak ik daar wat uit om er op te zetten, zodat de stapel wat lager wordt :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:22

Ik heb weer een poging gewaagd met pokemon kaarten te koop zetten, 8 advertenties, allemaal veel gebruikt, dus ben benieuwd of dit verschil gaat maken en ik deze wel mag verkopen :')

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:37

_Lorette_ schreef:

Ik zet erop wat ik tegenkom. Soms doe ik wel zoals nu bv even de shirtjes vernieuwen maar ik haal de winterkleding er nu niet af.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:47

verootjoo schreef:
Ik ga bijna op vakantie en ben verslaafd aan boeken kopen van vinted :') wat ideaal dat dat toegevoegd is.

Er staan er heel veel voor heel weinig op. Na de vakantie zet ik ze er denk ik zelf voor het dubbele op :$

Mocht je nog interesse hebben in boeken.
Ik heb er nog enkele opstaan :j

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:22

Ik heb een artikel ontvangen wat overduidelijk nep is. Ik dacht dat dan de verkoper het geld niet kreeg en ik het artikel mocht houden of weggooien. Nu moet ik het op mijn kosten terugsturen. Dat is toch de omgekeerde wereld?

Afbeelding

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:59

Via vinted contact opnemen met een medewerker van vinted en duidelijk aangeven dat het nep is. Toen kreeg van mij de verkoper 5 dagen de tijd om te bewijzen dat het echt was, wat ze niet kon natuurlijk en daarna mocht ik het houden en kreeg ik mijn geld terug

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:03

Hier ook geen problemen gehad. Moest zo’n automatische fiche invullen met wat er fout was, aangeduid dat het nep was (foto’s toegevoegd) en binnen de 2 dagen werd verkoop geannuleerd en 4 dagen later had ik het geld terug

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:20

Ik heb een keer een artikel ontvangen waarbij in de advertentie stond dat het van een merk en in nieuwstaat was. Toen ik het artikel binnenkreeg, bleek er helemaal geen merklabel aan te zitten. Ik heb toen een foto van het door mij ontvangen artikel zonder label op de foto gezet en een foto van het artikel zoals het er uit zou moeten zien naar de verkoopster en naar vinted gestuurd. Na veel heen en weer gemail, moest ik het artikel ook op mijn eigen kosten terugsturen.....

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:22

Dan ga ik ervan uit dat het bij mij linksom of rechtsom ook wel goedkomt. Het gaat maar om een par euro, maar ik vind het principieel niet ok als zij wel gewoon haar geld ontvangt.

Bij die van mij is wel echt super duidelijk dat het label nep is.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:28

Plukje schreef:
Dan ga ik ervan uit dat het bij mij linksom of rechtsom ook wel goedkomt. Het gaat maar om een par euro, maar ik vind het principieel niet ok als zij wel gewoon haar geld ontvangt.

Bij die van mij is wel echt super duidelijk dat het label nep is.

Maar volgens mij heeft Superdry wel verschillende logo's. Weet je zeker dat deze nep is?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:58

Ik had mini baby borns erop gezet. Nog nooit van mijn leven is verkocht op vinted. Geen idee waarom niet. Maar dit was binnen een uur verkocht. Had denk ik meer research moeten doen naar de waarde. Had ze voor 7,50 gedaan en dacht dat dat al veel was :+
Achja, koper is er blij mee!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:04

Tiggs schreef:
Maar volgens mij heeft Superdry wel verschillende logo's. Weet je zeker dat deze nep is?

Weet ik hoor, maar op dit shirt staat niet eens ‘Superdry’. Ook op het label onderaan het shirt niet. Je merkt het ook aan de pasvorm en materiaal van het shirt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:35

Poeh ik zou ook niet weten of dat wel of niet nep is hoor....de naam staat op het label, ook een "made in Turkey" er op....en wat je als echt aangeeft daar staat juist iets van Chinees ofzo op :=

Ik weet van merken echt niet of ze verschillende soorten labels hebben :=

Wat dat betreft mag je er toch hoop ik vanuit gaan dat als je zelf in je advertentie gewoon een foto van de labels plaatst, dat een koper dan achteraf niet gaat piepen "het is niet echt, kijk maar naar het label"....? Want je kan hier echt helemaal te goeder trouw in zijn als verkoper :(:)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:47

Plukje schreef:
Tiggs schreef:

Weet ik hoor, maar op dit shirt staat niet eens ‘Superdry’. Ook op het label onderaan het shirt niet. Je merkt het ook aan de pasvorm en materiaal van het shirt.

Vervelend! -O-

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:05

Oeps ja er staat SupereDry :')

Stond er in de advertentie geen foto van het label?
Maar of dat nou wel of niet zo was, nep mag nooit verkocht worden en mij lijkt dat je sterk staat om je geld terug te krijgen zonder dat je het terug hoeft te sturen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 05:25

Bootsiebob schreef:
Oeps ja er staat SupereDry :')

Stond er in de advertentie geen foto van het label?
Maar of dat nou wel of niet zo was, nep mag nooit verkocht worden en mij lijkt dat je sterk staat om je geld terug te krijgen zonder dat je het terug hoeft te sturen.

Nee, geen foto van het label in de advertentie. Ik ga het afwachten. Verkoper reageert vooralsnog erg lauw.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 07:32

Die verkoper wist het vast wel. Niet te lang wachten en dan vinted inschakelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 07:47

Ik vraag me ook af hoe Vinted vast kan stellen dat het niet echt zou zijn...?
Die weten vast ook niet van ieder merk welke labels ze zoal gebruiken.... en als de merknaam er in staat...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:38

Maar heel eerlijk. Het ging om een paar euro. Waar ga je moeilijk over doen.
Iedereen wil maar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En dan nog korting willen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:53

Needje schreef:
Iedereen wil maar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En dan nog korting willen.

Dat een nepmerk verkopen als echt strafbaar is. Ik zou daar ook moeilijk over doen, heb een hekel aan namaak verkopen.

En hier zie je zo overduidelijk dat het nep is, aangezien ze de merknaam niet eens goed kunnen schrijven :') dit moet de verkoper geweten hebben anders plaats je wel een foto van het label erbij.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:48

Gewoon melden via de optie "ik heb een probleem". Nep items mogen niet verkocht worden, dan is het aan haar om te bewijzen dat het shirt echt is. Tevens mag je het artikel als het goed is houden indien het een "nep" product betreft, deze hoef je dan niet retour te sturen volgens het Vinted beleid.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:48

verootjoo schreef:
Needje schreef:

Dat een nepmerk verkopen als echt strafbaar is. Ik zou daar ook moeilijk over doen, heb een hekel aan namaak verkopen.

En hier zie je zo overduidelijk dat het nep is, aangezien ze de merknaam niet eens goed kunnen schrijven :') dit moet de verkoper geweten hebben anders plaats je wel een foto van het label erbij.

Waarom koop je dan iets waarvan je niet op de foto's kan controleren of het echt is?
Je kan zelf toch ook nadenken?