Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:00

Relaxed schreef:
Volgens mij zijn er enorm veel onderzoeken die precies aangeven hoe de besmettingen gaan, namelijk via de lucht..

Klopt maar er blijft nog steeds onduidelijkheid over welke afstand, grote en kleine druppeltjes, de tijd die je met elkaar doorbrengt, binnen en buiten, ventilatie enz

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:01

Ik lik niet aan karretjes nee. Zit er ook niet met m'n oogbollen aan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:04

Relaxed schreef:
Volgens mij zijn er enorm veel onderzoeken die precies aangeven hoe de besmettingen gaan, namelijk via de lucht..
Maar de karretjes poetsers, poetsen die in de winkel ook alles? Wat denk je bijvoorbeeld van de deuren bij de koelingen? Heb ik nog nooit iemand zien poetsen. Vandaar schijnveiligheid..

Ik was dus ook weer thuis mijn handen heel grondig. En ik desinfecteer de boodschappen. Dus hoe meer er gepoetst is, hoe fijner ik het vind.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:10

Alleen een periode met meer mensen in dezelfde ruimte ademen, zonder afdoende ventilatie is al een flink risico om besmet te raken . Wanneer er positieve personen bij zijn dan is uit en inademen al genoeg .

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:11

Ja helaas :( En ik ben er nog steeds niet achter waarom dit voor kinderen blijkbaar niet geldt...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:22

Sheran schreef:
Ja helaas :( En ik ben er nog steeds niet achter waarom dit voor kinderen blijkbaar niet geldt...

Ik snap je opmerking maar die regel van kids naar school is gewoon een economische . Kinderen allemaal thuis betekend ook ouders thuis. En ze hebben veel minder symptomen ( in tegenstelling tot leraren/ouders/grootouders )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 00:50

purny schreef:
Als de potjes hak in de aanbieding zijn neem ik altijd extra mee.
Je hebt ook gehaktballen in blik
Vis in blik, kun je met brood eten
Ragout
Rookworst
Ga zo maar door....

Of groente blancheren en invriezen.

Heb nog verse bieten en wortels in het zand zitten. Kun je ze ook lang goed/vers in houden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 08:44

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 08:49

Ik las het net, er kwamen ook een beste groep die trap af en geen afstand. En dan je afvragen waarom de besmettingen oplopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:01

https://youtu.be/hJxWC6B6TqY

Dit vind ik dus verontrustend: dat er aanwijzingen zijn dat het hersenschade veroorzaakt. De rest van mn leven vergeetachtig of een slechte concentratie...of erger...ik moet er echt niet aan denken. Stel dat ik mn werk straks niet meer kan doen?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:04

safina schreef:

Dit vind ik dus verontrustend: dat er aanwijzingen zijn dat het hersenschade veroorzaakt. De rest van mn leven vergeetachtig of een slechte concentratie...of erger...ik moet er echt niet aan denken. Stel dat ik mn werk straks niet meer kan doen?

Dat is ook verontrustend, heel erg. Ik vind dat eigenlijk een stuk spannender dan het aantal doden.
En een UWV die het niet erkent.
Dat het hersenschade kan geven is al vaker aangegeven. Ook het altijd vermoeid blijven.
En denk maar niet dat het UWV thuis geeft. Ik heb deze klachten ook, arts geeft het aan. UWV zegt nee hoor, doen wij niets mee.
Dan ben je de l.l hoor, zwaar de l.l.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:10

_Penotti schreef:
safina schreef:

Dat is ook verontrustend, heel erg. Ik vind dat eigenlijk een stuk spannender dan het aantal doden.
En een UWV die het niet erkent.
Dat het hersenschade kan geven is al vaker aangegeven. Ook het altijd vermoeid blijven.
En denk maar niet dat het UWV thuis geeft. Ik heb deze klachten ook, arts geeft het aan. UWV zegt nee hoor, doen wij niets mee.
Dan ben je de l.l hoor, zwaar de l.l.

UVW moet ook uitgaan van bewezen zaken , hoe banketstaaf ook. Want er zullen altijd mensen zijn die dit gaan gebruiken . Het is te hopen voor je dat er in de toekomst bewijzen komen dat dit een bijwerking van Corona kan zijn en het erkend word, tot dan kunnen ze het ijskoud aan de kant schuiven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:13

Echwel schreef:
Lees net dat un Den Haag een restaurant is ontruimd wegens teveel mensen
Hadden al twee waarschuwingen gehad.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... me-drukte/

Op NOS live blog staat 'n filmpje van de ontruiming en daar is een vrouw aan 't woord die zegt COPD te hebben en te denken dat ze daar veilig kon eten: WTF, in een all you can eat? Ga naar 'n normaal restaurant waar niet heen en weer gelopen wordt en waar tafels op veilige afstand van elkaar staan. Hoe hoger het segment, hoe veiliger de tafelopstelling doorgaans is, want die zaten voor corona al niet bovenop elkaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:15

Inderdaad. Ik las het gisteren ook, tot zover risicogedrag van zware risicopatient .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:15

safina schreef:

Misschien zijn ze daaraan overleden? Dat bij de overlevenden hun afweersysteem die foute cellen uit hun hersenen heeft kunnen houden. Er zijn volgens mij nog geen overlevenden na een IC opname onderzocht op dit fenomeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:22

Dat het UWV hersenschade door corona niet erkent is vervelend, maar dat lijkt me nog niet het ergste. Het niet meer kunnen presteren zoals je gewend bent. In mijn geval: data analyseren, artikelen schrijven, presentaties geven, bergen leeswerk kunnen verzetten, mensen opleiden... Ik roep al heel mn leven: een been kan ik nog best missen, maar iets aan mn hersenen zou ik echt verschrikkelijk vinden. Dan ben ik niet meer wie ik was. Dat lijkt me zo naar...

Qua all-you-can-eat-restaurants: van mij mogen die tenten verdwijnen. Nog los van corona: Qua gezondheid en duurzaamheid zijn die vreetschuren toch niet meer van deze tijd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:36

Marcella schreef:
purny schreef:
Als de potjes hak in de aanbieding zijn neem ik altijd extra mee.
Je hebt ook gehaktballen in blik
Vis in blik, kun je met brood eten
Ragout
Rookworst
Ga zo maar door....

Of groente blancheren en invriezen.

Heb nog verse bieten en wortels in het zand zitten. Kun je ze ook lang goed/vers in houden.

Ik heb dus geen tuintje en zelfs geen balkonnetje :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:42

Hier weer slecht nieuws, buurvrouw ligt weer aan de beademing sinds gisteren, zuurstof waardes waren weer te laag. -O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:52

Neonlight schreef:
Hier weer slecht nieuws, buurvrouw ligt weer aan de beademing sinds gisteren, zuurstof waardes waren weer te laag. -O-

sterkte voor de buurvrouw! en iedereen in haar omgeving.

gefeliciteerd met je verjaardag.. kan me voorstellen dat je niet in feeststemming bent nu. :knuffel:

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:55

safina schreef:
Dat het UWV hersenschade door corona niet erkent is vervelend, maar dat lijkt me nog niet het ergste. Het niet meer kunnen presteren zoals je gewend bent. In mijn geval: data analyseren, artikelen schrijven, presentaties geven, bergen leeswerk kunnen verzetten, mensen opleiden... Ik roep al heel mn leven: een been kan ik nog best missen, maar iets aan mn hersenen zou ik echt verschrikkelijk vinden. Dan ben ik niet meer wie ik was. Dat lijkt me zo naar...

Qua all-you-can-eat-restaurants: van mij mogen die tenten verdwijnen. Nog los van corona: Qua gezondheid en duurzaamheid zijn die vreetschuren toch niet meer van deze tijd.

Ik heb hersenschade door een ongeval, niet door corona, maar zie de bui voor die mensen wel al hangen hoor.
UWV is in meerdere zaken op de vingers getikt dor de gezondheidsraad maar heeft er schijt aan.

Natuurlijk is het ergste dat je niet meer kunt wat je kunt wat je wilt doen.
Maar als je daarnaast ook geen inkomen meer hebt word het wel extra naar.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:56

safina schreef:

Ik vind ze fantastisch! Maar na één keer de fout gemaakt te hebben een heel bord vol op te scheppen (en het nog niet lusten ook, ik was kind, ergens jonger dan 10) pak ik nu altijd steeds kleine beetjes. Als er al iets weggegooid moet worden, is dat dan ook maar een klein stukje van iets.

Verder gaat mijn bord altijd leeg retour keuken.

Maar helaas zie ik ook mensen die alles maar pakken en waarbij 90% van wat er op hun bord ligt retour keuken gaat, meerdere keren per avond.

Dat is echt voedselverspilling!

Een oplossing zou bijvoorbeeld zij een boete op niet je bord leegeten, per 100g een bepaald bedrag betalen.....

Verder vind ik het concept dus wel heel erg fijn, omdat je zelf kunt kiezen wat en hoeveel je ergens van wil eten.

Voor corona gingen we met oma altijd òf naar een pannenkoeken restaurant of naar een all you can eat. Oma lust niets, dus naar een normaal restaurant meenemen is niet te doen. Bij de all eat restaurant pakt ze dan ook 2 saté stokjes en 1 eetlepel witte rijst. Misschien nog een toetje en klaar. Niet helemaal in balans met wat je moet betalen, maar de andere 5 (ouders, zus en vriend en ik) maken dat wel goed, wij zijn extreem grote eters met zn alle.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:04

Bij sushi en tapas zie je ook al vaak staan dat wanneer je iets niet aanraakt qua eten je moet betalen.
Tenzij het niet goed is klaargemaakt ofzo, dan niet. Maar als je vol zit en je eet het niet is het wel eigen verantwoording

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:07

Al eet jij je bord leeeg, al die bakken eten die na sluitingstijd worden weggegooid..

En zeker nu al die mensen die op een kluitje op hun eten wachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:08

_Penotti schreef:
Ik heb hersenschade door een ongeval, niet door corona, maar zie de bui voor die mensen wel al hangen hoor.
UWV is in meerdere zaken op de vingers getikt dor de gezondheidsraad maar heeft er schijt aan.

Natuurlijk is het ergste dat je niet meer kunt wat je kunt wat je wilt doen.
Maar als je daarnaast ook geen inkomen meer hebt word het wel extra naar.

Lijkt me heel naar om te hebben. En zeker als je dan ook nog moet vechten voor je inkomen. :(:)

Mijn man gaat zn werk verliezen. Dat is al een aderlating. Met mn hersentjes en extra uren kan ik dat nog redelijk opvangen. Zou mijn inkomen ook wegvallen, dan gaan we echt van vrij riant naar nada. Dus ik pas wel even extra op nu.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:13

Echwel schreef:
Al eet jij je bord leeeg, al die bakken eten die na sluitingstijd worden weggegooid..

En zeker nu al die mensen die op een kluitje op hun eten wachten

Daar bestaan ook alternatieven voor zoals too good to go.

Verder zie ik vaak het personeel mee eten tegen het einde van de avond.

Vlees wordt gekoeld bewaard en kan dus ook de koelkast weer in.

Wat er echt weggegooid wordt, zal de bami, nasi enzo zijn, alle al klaargemaakte gerechten.

Weet niet of ze dat echt weggooien, of misschien uitdelen aan personeel enz.